Balsa Speed 400 by Philip Rawson
#32
Postat 03 November 2011 - 08:20 AM
Mihai_supy, la 02 November 2011 - 09:19 PM, a spus:
Fa un efort: uita-te pe regulament (sau vezi un concurs) unde se fac figurile (la ce distanta si inaltime), ce dimensiuni au. Incearca cu acesta macar figuri de baza (K1) si ai sa intelegi diferenta dintre o figura de acrobatie si tumba in zbor.
#33
Postat 03 November 2011 - 05:21 PM
intre timp a venit coletul...
l-am desfacut si m-am apucat vertiginos de baghete...mi-a trebuit nitel sa ma prind cum sa tai...dar evrika...
coala de 5mm...lala de cutter pe ea...si coala de 3mm perpendiculara...si gata...iese ok..
....
dupa cateva baghete am luat cantarul ..sa vad...daca merita..ca nu e chiar usor...bagheta 3x5mm pin 9 grame si cea de balsa 4 grame...ei..iacata ca merita..
in seara asta tai baghete..si daca oi avea chef ma apuc de ampenaje...
#34
Postat 03 November 2011 - 06:00 PM
pana acuma doar o bagheta a iesit cam nasol si a fost nevoie sa reindrept muchia...pierdere nesemnificativa...
am taiat 15 baghete 5x3..si 10 3x3...sper sa ajunga...daca nu....mai tai
#36
Postat 07 November 2011 - 07:58 PM
am listat planuril...si am inceput cu fuselajul...
fata de planul initial..o sa-i fac botul cam cu 5 cm mai lung...(practic o sa-i mut mai in fata cam cu 5 cm panoul parafoc pentru a avea loc aumulatorul si un motor ceva mai usor fata de speed-ul 400 care are nitel peste 100 de grame....)...si o sa incec sa-l fac mai lat sa incapa aumulatorii pe care ii am - 3s de 1000mah..eventual unul de 1500...
#38
Postat 08 November 2011 - 07:36 PM
Cum tu nu stii sa zbori linistit, mi-e teama ca legatura aripii cu ampenajele este prea fragila, numai din balsa.
#39
Postat 09 November 2011 - 01:42 PM
Totul e balsa..dar dupa discutiile noastre am folosit doar baghete de 5x3mm. Locul de prindere a aripii..e pin..3x5, si o sa folosesc placaj de 3mm..din ala din laditele turcesti de rosii...Lonjeroanele aripii...ma tot gandesc sa le pun tot din pin..asa pentru o mai mare rezistenta... Bordul de atac al Apmenajului orizontal este de asemenea din pin 3x5 asta ca poate o sa mai ratez pista...si stii ce ai patit la planor...
#40
Postat 09 November 2011 - 01:44 PM
Vad ca ai pus o bagheta de balsa in zona unde pe plan scrie "Wing fairing - scrap 1/8" balsa". In fuselaj, acolo, nu trebuie sa fie bagheta, altfel nu ai cum sa pui aripa. Acel "wing fairing" se construieste direct pe aripa. Aici sau aici se vede mai bine, iar fuselajul trebuie sa arate asa pentru a se imbina exact cu aripa.
Eu am cam terminat de construit, acum astept sa imi ajunga pachetul de la HK pentru electronica si restul de piese.
Intre timp mai intind folia si adaug ceva decal-uri.
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#41
Postat 09 November 2011 - 02:04 PM
am comis prima nerespectare a planului...partea din fata a fuselajului..e mai lunga cam cu 5 cm..si cu 7 mm mai lata..in asa fel incat sa intre cel mai mare acumulator al meu...de 1500mah...
I-am facut si profundorul...
dar am avut o zi nasoala..sunt obosit...nu mi-a iesit cum as fi vrut...doar sper sa nu se vada sub folie taieturile inexacte..si mai mult..micile pete de sange...
(PS...de cate ori lucrez cate ceva trebuie sa curga si nitel sange...si nici nu va puteti inchipui cum taie o lama de ras...)
#42
Postat 09 November 2011 - 02:11 PM
Motorrad, la 09 November 2011 - 01:44 PM, a spus:
Vad ca ai pus o bagheta de balsa in zona unde pe plan scrie "Wing fairing - scrap 1/8" balsa"
O sa dispara..dar e mai usor de manuit..asa dintr-o bucata...mai mult...ma gandesc sa plachez gaura aia...tot pentru a marii rezistenta...iar accesul sa il fac doar prin partea de sus a modelului....prin cupola...doar sa fie loc suficient.
Locul de prindere al acelui surub este tot ce ma ingrijoreaza la acest model...mi se pare cam firav...dar vad eu ce si cum numai sa ajung acolo...
Ma gandesc la placarea pe exterior a partii din fata a fuselajului cu 1m, iar in zona acelui surub..sa intaresc cu ceva mai gros...eventual umplu spatiile alea cu 3mm...
in alta ordine de idei...si mie imi place galbenul la nebunie..doar...ma stiu cum zbor..si asa monocolor va fi foarte greu de urmarit...
Al meu va fi Alb cu rosu transparent pana la urma..cam ca si Filiusul...
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 09 November 2011 - 02:15 PM
#46
Postat 09 November 2011 - 05:59 PM
Mihai_supy, la 09 November 2011 - 05:39 PM, a spus:
nervurile (coastele...) din cat le-ati facut?...din 1mm nu sunt prea subtiri?...
Eu le-am facut din balsa de 2 mm.
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#48
Postat 09 November 2011 - 10:41 PM
Mihai_supy, la 09 November 2011 - 06:09 PM, a spus:
Daca ai rabdare faci cate 2 de 1 mm si le lipesti intre ele. O sa fie ceva de munca, 32 de ribs-uri :drinks:.
Cele doua ribs-uri chiar de langa fuselaj, le-as face chiar de 3. Ale mele s-au curbat putin din cauza intinderii foliei. Am desfacut folia in zona aia si am adaugat o bagheta subtire de balsa, apoi am infoliat peste. Acum sta ok.
Acum ma chinui cu cabina. Sunt la al 3-lea PET si iasa tot aiurea. Daca nici dupa al 6-lea PET nu reusesc, o fac din spuma.
Aceasta postare a fost editata de Motorrad: 09 November 2011 - 10:43 PM
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#50
Postat 10 November 2011 - 02:16 PM
rad_gaby, la 01 November 2011 - 06:47 PM, a spus:
si mai oftopic.
Pai tu esti din Botosani si te poti duce la magazin direct. Pe noi, ceilalti, ne costa cate 10 lei in plus....sa ca....oftam...ce sa facem? Iar daca arde chiar 25 de lei. Oare cat e o coala de balsa de 2mm? va spun eu exact 5,6 lei. Trageti voi concluziile.
PS..."acest text este un pamflet si trebuie luat ca atare". Nu ar trebui sa supere pe nimeni in nici un fel.
#51
Postat 10 November 2011 - 02:42 PM
Motorrad, la 09 November 2011 - 10:41 PM, a spus:
Cred ca merge placata aripa pe ambele fete intre cele patru nervuri centrale. Dupa discutiile avute sunt din ce in ce mai convins sa plachez fusejajul pe lateralal pana in zona bordului de fuga a aripii (ma tot intreb de unde apuci modelul asta ca pana acuma le apucam de fuselaj, cu exceptia termicului pe care eu il iau de tren fiind singulul loc nemanjit de ulei).
Pentru ca "prietenii la nevoie se cunosc" avem si balsa de 2mm asa ca pucedem mai repede decat ne-am propus la aripa. Vremea se strica asaca week-end-ul asta va fi unul de bricolat (numai sa nu ramam si fara celelale degete.)
PS.ultimul model din balsa pe care l-am construit a fost un A2, iar cunoscatorii stiu proiectul d-lui Arghir de la clubul Tehnifrig din Cluj-Napoca. Balsa aia de la Graupner, de atunci (si se intampla pana in revolutie) era mult mai buna calitativ. Daca stie cineva pe unde se gaseste asa ceva as fi incantat sa aflu. Ma refer la balsa aia deschisa la culoare, de culoarea approape alba, moale si plastica.
stiu ca s-a tot discutat, dar revin cu o intrebare.
Cum se aseaza fibra lemunului intre lonjeroane? paralela sau perpendiculara pe aripa. Eu as pune-o paralela, dat fiind momentul de incovoiere la care este supusa aripa..(mai ales in evolutiile cu suprasarcina) desi am citit ca s-ar pune perpendiculara. Care ar fi explicatia, ca nu mai stiu pe unde am citit-o.
#52
Postat 10 November 2011 - 04:52 PM
Mihai_supy, la 10 November 2011 - 02:42 PM, a spus:
Cum se aseaza fibra lemunului intre lonjeroane? paralela sau perpendiculara pe aripa. Eu as pune-o paralela, dat fiind momentul de incovoiere la care este supusa aripa..(mai ales in evolutiile cu suprasarcina) desi am citit ca s-ar pune perpendiculara. Care ar fi explicatia, ca nu mai stiu pe unde am citit-o.
Se pune cu fibra perpendiculara pe aripa, deoarece participa la tensionarea lonjeroanelor, intarind spatiul dintre ele. Practic, in sarcina, lonjeronul va apasa perpendicular pe fibra. Daca o pui paralela cu aripa, rezistenta e mai slaba.
Poti incerca cu 2 bucati identice, una cu fibra tinuta la orizontala si cealalta cu fibra verticala si le strangi intre 2 degete, pe rand. Cea cu fibra orizontala va ceda mult mai repede.
Aceasta postare a fost editata de Motorrad: 10 November 2011 - 04:52 PM
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#54
Postat 10 November 2011 - 07:34 PM
Motorrad, la 10 November 2011 - 04:52 PM, a spus:
Poti incerca cu 2 bucati identice, una cu fibra tinuta la orizontala si cealalta cu fibra verticala si le strangi intre 2 degete, pe rand. Cea cu fibra orizontala va ceda mult mai repede.
Citeste, te rog, incepand cu postul 325.
http://www.rhcforum....post__p__187812
Marinarul si Valteras sunt specialisti in aeronave si monstri sacri ai aeromodelismului.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 10 November 2011 - 07:36 PM
#56
Postat 10 November 2011 - 07:39 PM
am mai bricolat nitel...si incepe sa prinda forma...
inca unba si gata
Incepe si "porcul" meu sa aiba forma de aeroplan.
De azi am decis sa mai fac o modificare fata de planul initial...si se vede din poze. Cabina va fi mult mai in spate fata de normal, si asa o sa am acces la toate maruntaiele din interior. Botul si lateralele vor fi placate, pentru mai multa rigiditate, numai sa-mi iasa. Sper ca maine sa vina si conul, asa vedem cum facem carenajul motorului. Fata de planul initial, panoul parafoc a fost impins cu 4,5 cm mai in fata.
#57
Postat 10 November 2011 - 07:45 PM
Multa, multa bafta.
#58
Postat 10 November 2011 - 07:47 PM
airdream, la 10 November 2011 - 07:35 PM, a spus:
Parerea mea! :nea:
Da..recunosc ca la detaliul asta nu m-am uitat. Pe "vremea mea" faceam lonjeroanele din doua baghete (3x6, sau 3x8) si doua fasii de placaj (1mm), sub forma de tub. cu baghetele puse in picioare. Totusi aveooanele incep sa nu mai semene.
Pana la urma solicitarea princiupala..nu e incovoierea aripii...eu asa zic, poate gresesc, si daca gresesc se va rupe aripa in zbor, desi ma indoiesc.
#59
Postat 10 November 2011 - 07:51 PM
dan_mitea, la 10 November 2011 - 07:45 PM, a spus:
Multa, multa bafta.
Multumesc...
explicatia care m-a facut sa inteleg. torsiunea de care tot imi este mie frica va fi anulata din fortarea paralelismului lonjeroanelor. (uf...ce cuvinte folosesc). Experienta isi spune cuvantul.
Pana la urma sunt convins, fibra verticala. Balsa de 1mm.numai pe o parte ar trebui sa fie suficient, asa cum zice in plan. Lonjeroanele pin, restul balsa. Eu o sa pun si BA din pin, pentru mai multa rezistenta. Iarba e cam mare pe unde va zbura "Porcul"...ca de azi are si un nume, asa, ca incepe sa prinda forma.
#60
Postat 10 November 2011 - 07:57 PM
Multa bafta.