Balsa Speed 400 by Philip Rawson
#91
Postat 19 November 2011 - 05:08 PM
si totusi cred ca o sa pun folie alba si pe eleroane, sa se contine dunga centrala.
Si strambatura mea de fuselaj. Oricat am insistat grinda cu zabrele nu a cedat absolut deloc, si tot stramba a ramas. (asta pentru ca am realizat scheletul fuselajului in aer, si am placat doar o parte, dupa care l-am lasat la uscat nefixat si de atunci s-a torsionat. Dar pana la urma asta e farmecul., asa cum zicea Bazu --- pe asta il pot semna.
#92
Postat 22 November 2011 - 10:33 AM
Am incercat sa infoliez bucata de polistiren (cabina) cu folie neagra (monococt de la Graupner), si pentru ca suprafata e curba am fost nevoit sa trag destul de tare de folie, si dupa aproape o ora de munca...am constatat ca folia a deformat polistirenul (l-a strans)...si acuma e nevoie de adaos, dar am rezolvat-o cu doua fasii de balsa si o lama, dar va fi nevoie de o alta bucata de folie. Nu ma gandeam sa aiba atata forta.
In rest isi asteapta motorul, probabil maine va sosi, si apoi week-endul pentru zborul de incercare. Toata electronica e montata si verificata. Servourile pe care le-am folosit (AS 100) nu sunt noi, dar se pare ca va avea parte pana la urma de unele noi. Depinde de buget....si de ce nu dupa cum scapa de primul zbor.
#93
Postat 22 November 2011 - 10:44 AM
Motorul (Turnigy 2836 1000kv) l-am pus pe un suport motor pentru a-l duce putin mai in fata. Am aplicat si o folie cu patratele, dar nu s-a prins cum as fi vrut, fiind suprafata mare, a facut cute, desi am intepat-o in prealabil. Asta e, in aer nu se vede.
Am schimbat rotile, de la 60 am pus 40. Cabina e prinsa cu 4 magneti, iar pentru siguranta, in fata are un pin de lemn.
Pe burta avionului sunt 2 deschizaturi. Cea de la servo-urile pentru coada va fi acoperita cu un capac (nu e in poza), cea din fata va ramane deschisa deocamdata, acolo va fi ESC-ul si sper sa se racoreasca destul.
Cu totul montat pe el si cu 3S 2200, CG pica la 1/3 din aripa, fara alte modificari sau plumbi. Ramane sa vedem in zbor daca trebuie modificat.
Inca nu am reusit sa il cantaresc.
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#94
Postat 22 November 2011 - 11:13 AM
PS.de ce duci ESC-ul tocmai asa in spate? conductori mai lungi. Nu e loc in compartimentul motorului si pentru ESC? Eu acolo il voi pune. E cel mai ventilat compartiment. (sau ma rog, poate fi facut cel mai ventilat).
#95
Postat 22 November 2011 - 11:31 AM
Aerul va intra prin priza din capota, va raci motorul, iar o parte va continua sa mearga pe langa fire, spre zona unde e ESC-ul, racind-ul si pe el si va iesi afara prin deschizatura dintre roti. Cel putin asa am gandit-o eu.
Sper sa fac maiden-ul sambata dupa pranz.
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#96
Postat 22 November 2011 - 12:13 PM
P.S. Capota motorului e haioasa. Eu am facut-o ca pe cea a Zlinului 726, sau ceva de genul, doar ca nu pot sa o finalizez pana nu montez motorul.
Sper ca ai citit rewiew-urile despre motor...(cica i-ar trebui un ESC mai mare decat scriu aia de la HK).
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 22 November 2011 - 12:16 PM
#97
Postat 22 November 2011 - 01:32 PM
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#98
Postat 22 November 2011 - 04:00 PM
Eu o sa folosesc motorul 2825/1000kw cu un ESC Himodel de 18A. Accumulatorul va fi 3S 1000mah. Elicea 10x4,7 trage cam 800 de grame, la un consum de 12-13 A. Vedem pana la umra la primul zbor ce si cum...
PS..asteptam vesti.
#99
Postat 22 November 2011 - 07:21 PM
de acum incolo asteptam doar coletul de la Botosani, si montez motorul, termin capota si refac trenul de aterizare.
Cateva poze.
capota...clar se putea si mai bine..data viitoare
Spatiul interior, destul de mare, suficient pentru acumulator si receptor. ESC-ul in compartimentul motor, sau imediat dupa panoul parafoc.
#100
Postat 22 November 2011 - 07:44 PM
PS. Frumusetea unui astfel de proiect este adaptarea si de ce nu in ultimul rand inovatia. Fiind aproape de final imi dau seama ca modelul meu incepe sa semene cu un "pilon racer" desi nici de departe nu este asa ceva. Ce mi-a placut la construirea lui ca e foarte simplu, si nu necesita scule sofisticate. Eu am folosit o rigla de plastic, un cutter (din ala ieftin) si cateva lame de ras, si nu in ultimul rand fierul de calcat ala vechi, fara aburi, iar ca materiale asa cum a facut-o si initiatorul topicului o sa le postez si eu:
- balsa 1 mm - 3 placi; - placari
- balsa 2 mm - o placa; - profilele
- balsa 3 mm - o placa; (doar inceputa) - profilele centrale, baghete si podeaua cabinei
- balsa 5 mm - o placa (doar inceputa) - baghete si capota motorului
- baghete pin 3x3 - 3 bucati; (una am reusit sa o rup cand am slefuit-o) - BA si BF - aste cred ca mergeau si din balsa, tinand cont ca eu le-am placat
- baghete pin 3x5 - 2 bucati - lonjeroanele aripii
- aracet - aproape doua butelcute de 60 de grame.
- folie - 2m - solarfilm (un metru rosie - a ramas foarte putin, si un metru alba. ramasa mai mult de jumatate).
- tija otel 1mm - doua bucati - doamne ce casanta e, pana la urma am zacut "Z"-utile la cald)
- tija de otel 3mm pentru trenul de aterizare.
Toate astea au fost sub 100 de lei.
gandul meu incepe sa zboare la proiectul urmato---ceva de genul:
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 22 November 2011 - 07:46 PM
#101
Postat 22 November 2011 - 08:38 PM
MOTOR BL OUTRUNNER 2204
Specificatii:
Nr. celule: 2 LiPo
Dimensiuni: D28 x 25 mm
Diametru ax: 3.17 mm
Curent: 15 A
Tractiune: 680 grame
Masa: 52 grame
Elice: 9x6 inch
ACUMULATOR LiPo
Specificatii:
- Tensiune: 7.4 V
- Capacitate: 1000 mA
- Masa: 54 g
- Dimensiuni: 73 x 35 x 12 mm
Multa bafta la zbor! Iti tin pumnii!
#102
Postat 22 November 2011 - 10:46 PM
airdream, la 22 November 2011 - 08:38 PM, a spus:
Intentia mea initiala era de a avea un motor mai puternic, tractiunea sa fie mai mare decat 1:1. Acum, ca s-a nimerit sa fie si apropiat ca greutate de versiunea originala brushed, a fost mai mult noroc. Un Speed 400 si un gearbox au undeva la 100 gr.
Nu vad de ce ar fi gresit, practic am respectat planul initial, doar ca in loc de brushed am brushless mai puternic. E adevarat, modelul va fi putin mai greu decat originalul, dar am rezerva de putere. Sper maine sa il si cantaresc.
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#103
Postat 22 November 2011 - 11:24 PM
Totusi ..cum ai fixat capota?...ca sut urios...
P.S. Totusi..o caramida bine morotizata nu zboara asa bine ca un fulg submotoizat.
#104
Postat 23 November 2011 - 09:25 AM
Referitor la caramida, diferenta de greutate nu e chiar asa de mare ca de la un fulg la caramida, deci nu imi fac probleme.
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#105
Postat 23 November 2011 - 12:03 PM
Sunt convins ca tu esti un pilot mai bun ca mine.
Succes si asteptam sa aflam cum a zburat! :D
#106
Postat 23 November 2011 - 02:52 PM
#107
Postat 23 November 2011 - 07:25 PM
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#108
Postat 23 November 2011 - 08:25 PM
Motorrad, la 23 November 2011 - 07:25 PM, a spus:
Oki. nu e chiar asa e greu - cam cu 200 de grame mai mut de cat al meu - oare se merita 200 de grame pentru un model de doar 80 cm anvergura? fie si in detrimentul rigiditatii? Raspunsul meu este CLAR NU!
PS. chiar sunt curios cum va zbura....astept vesti
Al meu sta inca nemotorizat. Dar maine ar trebui sa soseasca coletul si sambata sau duminica mai mult ca sigur ca vedea cerul patriei.
#109
Postat 23 November 2011 - 09:14 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#110
Postat 24 November 2011 - 06:23 AM
Mihai_supy, la 23 November 2011 - 08:25 PM, a spus:
Poti spune ca al tau este cu 30% mai usor sau al lui cu 43% mai greu. Este foarte mult.
Multa, multa bafta.
#111
Postat 24 November 2011 - 06:34 PM
Greutate finala RTF cu 3s 1500mah 523 grame, iar cu 2S860mas 501 grame. Cel mai probabil va zbura cu 2S.
iata-l...
Urmatorul curios a fost Tomita...care s-a gandit cum ar fi sa se frece nitel de el...
PS...modelul galber e asa cum am zis, cu 200 de grame mai mult fata de al meu, sau cu 150 daca voi folosi 3S (si noi avem greutati diferite la aceeasi inaltime, si alergam difetir la 3000 de metrii). Vedem in prima zi buna incepand de maine, cum va zbura mai bine.
#112
Postat 24 November 2011 - 06:37 PM
Telefonul meu nu stie sa faca lucrurile mai frumoase decat sunt in realitate..de exemplu porcaria asta de capota a motorului, sau ochii matului...
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 24 November 2011 - 06:38 PM
#113
Postat 24 November 2011 - 06:45 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#114
Postat 24 November 2011 - 07:11 PM
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 24 November 2011 - 07:11 PM
#116
Postat 25 November 2011 - 07:25 PM
Daca va fi vreme buna, in week-end il scot la camp, ca sa-mi aduc aminte si cum zboara.
Multa bafta la toata lumea, mai ales celor care incearca aeromodele noi!
Asteptam vesti bune. :clapping:
Vant din fata!
#117
Postat 25 November 2011 - 08:12 PM
de la trenul de aterizare si de la roti ....trenul meu e din sarma de 2,5mm. de acolo e diferenta...
Duminica atunci..facem o formatie...numai vremea sa fie ok...daca nu ne dam cu aripile...ca alea-s windproof! si zburam.."la joasa"..stii tu cum..
Formatia ar trebui sa fie usor de facut...pun si eu 2s, elice 9x6 ca la al tau, si avem am aceeasi greutate!..aripile sunt la fel...si facem tricolorul...pe cerul patriei..rosul meu cu galbenul si albastrul de la tine! ca tot vine 1 Decembrie...
PS..la multi ani Romania..oriunde te vei afla....
#118
Postat 25 November 2011 - 09:08 PM
Daca sunt in oras de 1 Decembrie, poate mai facem si alte invitatii la camp - prieteni si cunoscuti.
Daca-i ziua nationala, bal sa fie! :drinks:
#119
Postat 27 November 2011 - 05:12 PM
Am lasat cursele maxime la eleroane si profundor pentru primul zbor, adica +/- 20 mm si a fost putin cam agresiv. O sa le mai reduc pentru urmatorul zbor.
La prima tentativa de aterizare am venit cu motor cam la 1/3 si era putin instabil, la a doua tentativa, am redus motorul aproape de tot si a stat usor pe vant si a aterizat ok. CG-ul e la o treime de la bordul de atac, vine chiar pe lonjeron.
Ce vreau sa modific dupa primul zbor:
- Va trebui probabil sa schimb sarma trenului de aterizare cu una putin mai groasa, cea de acum e putin cam slaba.
- Tijele de comanda pentru eleroane sunt din 0.8 mm, o sa le fac din sarma de 1.5mm.
- Sa testez diferite elici, desi cu cea de acuma 10x6 merge foarte bine.
- Probabil ceva culoare pe el, sa se vada mai bine.
In rest sunt super multumit, voi avea multe zboruri faine cu el.
Poze din pacate doar la sol. Prea frig azi. Data viitoare foto si video din aer.
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#120
Postat 27 November 2011 - 06:15 PM
La tren si eu am intarit partea din spate, cea care este solicitata mai mult la aterizare. Am pus sarma otel de 3 mm.
Tijele de comanda si eu le am din sarma (obisnuita) de 1,5 mm.
Si la noi a batut vantul. Am facut doua ture cu aripa, dar nu am putut zbura cu ala micu' (vezi atasamentul). Este ultimul construit si inca nu m-am saturat de el. Poate de 1 Decembrie va fi vreme mai buna.
P.S. Planorul din imagine este facut de tine? Dupa ce planuri?