Modelism - RHC Forum: incarcarea acumulatorilor in paralel - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

incarcarea acumulatorilor in paralel

#1 Useril este offline   Doru54 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 08-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 October 2011 - 02:59 PM

Buna ziua domnilor
Incerc un nou topic, in cazul in care problema nu a fost dezbatuta pana acum, privind incarcarea acumulatorilor in paralel.
Beneficiile ar fi evidente - un timp mult mai scazut petrecut in fata (sau in preajma) incarcatorului... Vizitand diferite site-uri din ,,strainezia'' am remarcat interesul pt aceasta metoda, plus aparitia la vanzare a unor ,,agregate'' numite parallel charging and balancing boards. Vizitand diverse site-uri ale furnizorilor locali am remarcat absenta unor astfel de device-uri (asta daca am vazut bine).
Intrebare: de ce nu se gasesc si pe la noi asa ceva? Lipsa de interes (cerere) din partea utilizatorilor? Lipsa de informatie? Sau, cei mai in masura, decat unul ca mine, de exemplu, au ajuns la concluzia ca o astfel de metoda comporta deficiente majore, deci nu ,,se merita''.
Opiniile voastre sunt asteptate cu interes.
Cu stima
Doru54
0

#2 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 October 2011 - 03:25 PM

http://www.rhcforum....aterii-deodata/
http://www.rhcforum....rea-in-paralel/

sau mai bine intreaba-l pe renato, este expert la calcule rapide.
0

#3 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 10 October 2011 - 06:36 PM

Imi pare rau sa spun asta dar ar trebui sa fii mai chibzuit, esti moderator, nu te baga in toate albiile de porci. Ai un alt statut decat Renato.
0

#4 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 October 2011 - 08:30 PM

Care porci ? Aici e numai lume fina.
0

#5 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 11 October 2011 - 05:55 PM

Vezi postarealiviu_vladut, la 10 October 2011 - 06:36 PM, a spus:

Imi pare rau sa spun asta dar ar trebui sa fii mai chibzuit, esti moderator, nu te baga in toate albiile de porci. Ai un alt statut decat Renato.


Aaaa .. si eu mai ma contrez cu unii colegi - dar doar atat !

Zootehnia zic sa o lasam pentru altii si in alte locuri decat pe RHC - cum a spus si Stignas .. aici trebuie sa fim oameni fini.. cumetrii, cuscrii, .... serios !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#6 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 11 October 2011 - 06:48 PM

Desi o sa fie o intrebare mai pretabila topicului cu intrebarile tampite, zic eu ca are legatura si cu acest topic ... de aceea am sa intreb aici:

Am vazut recent, pe un site romanesc, la vanzare o astfel de placa, care permite incarcarea mai multor acumulatori lipo, in acelasi timp.
Specificatiile producatorului spun insa (si interzic) a se incarca acumulatori cu ... diferite capacitati.
In simplismul unei gandiri nu tocmai experte in domeniu, eu vad lucrurile astfel: 1buc acumulator 2200mah + 1buc acumulator 1500mah = 1 buc acumulator 3700mah ... legati in paralel fireste.

Ce se poate face, sau ... mai bine zis de ce zice producatorul ca-i interzis sa se incarce acumulatori de capacitati diferite?? Pentru ca in cazul cu acumulatorii de 2200 si 1500, ma gandesc eu ca ... se termina incarcarea la cel de 1500 si se continua pentru cel de 2200 ... NU?!

Poate cineva sa ma lumineze si pe mine?! (o lanterna, ceva) Multumesc anticipat!

Aceasta ar fi placa in cauza: http://www.sierra.ro...6S--p4887p.html (sper sa nu se considere reclama ... ), da' chiar sunt interesat, mai ales daca este posibil sa incarc in acelasi timp, acumulatori de capacitati diferite, dar acelasi tip (lipo 3s)

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 11 October 2011 - 06:52 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 October 2011 - 08:53 PM

Pentru ca chargerul iti garanteaza curent constant numai pentru cele 2 pack-uri care se incarca in paralel, nu iti garanteaza si ca acel curent de 3.7A se va imparti pe cele doua acumulatoare proportional cu capacitatea lor, adica cel de 2.2Ah sa primeasca 2.2A iar celalalt 1.5A.
Curentul intre cele doua se imparte strict proportional cu rezistenta interna, iar daca cel de 1.5A este un Gens Ace care poate avea 4mO pe celula, iar cel de 2.2A un "altceva" care poate mai e si obosit si are 20mO per celula (valoare reala luata de pe un alt forum romanesc) atunci te poti trezi ca cel de 1.5Ah se poate incarca cu 3A, iar cel de 2.2Ah cu restul de 700mA... Buna treaba, nu ?
Chinezul in textul original al acelei placi zice ca cele n pack-uri trebuie sa aiba "same characteristics", Sierra a tradus prin "acceeasi capacitate", ceeace nu este deloc acelasi lucru. As zice ca cele n packuri trebuie sa fie cat mai apropiate cu putinta, daca nu identice.

PS: greseala cu dublu c nu imi apartine , am facut copy-paste :good:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 11 October 2011 - 09:14 PM

Sincer, sincer, sincer, pana la urma nu m-ar deranja foarte tare daca acumulatorul mai "bun" s-ar incarca cu 3 amperi si cel mai putin bun, s-ar incarca doar cu 0.7A, daca doar asta ar fi ... singurul spil.
Bine ar fi daca dupa ce acumulatorul "bun" se incarca, tot curentul disponibil sa mearga numai spre acumulatorul mai putin bun sa se incarce si acesta ... dar ma indoiesc ca asta face distribuitorul acela ... Sau este atat de destept?!

Multumesc mult de informatii!!! :good:
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#9 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 October 2011 - 09:44 PM

Sper ca glumesti..
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#10 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 October 2011 - 10:24 AM

Din pacate, nu, nu glumesc!
Habar nu am ce poate si cum poate face duda aia de "distribuitor" sau ce-i el acolo si ... chiar am nevoie de ceva care sa-mi permita sa incarc mai multi acumulatori odata ... care sa nu fie 1000lei (de preferinta)
De aceea chiar as vrea sa stiu daca ... este posibil, sa incarc 2 sau mai multi acumulatori lipo 3s, de diferite capacitati cu duda aia, indiferent daca imi incarca un pack in 20 de min si altul in ... 45 de min sau 4 ore.

Am mai spus parerea mea despre carti ... cartile sunt scrise de oameni, oameni care pot si sa greseasca, sau, sa urmareasca diferite interese care ... sa-i faca sa forteze o concluzie sau alta in favoarea lor sau a punctului de vedere urmarit de acestia. De aceea, prefer sa si sa experiementez pe propria-mi piele multe din lucrurile care mie-mi par ... ciudate.

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 12 October 2011 - 10:27 AM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#11 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 October 2011 - 10:42 AM

Situatia este cumva, in felul urmator:
Pe un alt topic, povesteam cum ca pastrez eu acumulatorii la congelator, tocmai pentru ca dupa ce i-am incarcat full, pana a doua zi, cand ma intorc de la munca, isi pastreaza tensiunea neschimbata, chiar si cei care au dezvoltat rezistenta interna considerabila, sunt umflati si ... in principiu se cer inlocuiti. Lumea spunea ca ... nu este o idee buna deloc sa-i pastrez incarcati full, chiar si daca-i pastrez la congelator si chiar si pana a doua zi ... pentru ca se vor duce dracu' mai repede.

Pentru a avea mai multi acumulatori incarcati ... din tensiunea de storage in tensiunea de full, pentru a putea iesi cat mai repede posibil cu acestia la zbor, mi-ar fi de mare folos un "distribuitor" din asta. Dar se pare ca distribuitorul are ... limitarile lui, cea mai mare fiind ca ... cere musai acumulatori (cum au tradus unii) de aceeasi capacitate.

O alta problema in plus, la cum o vad eu, este ca nu stiu la cati le-a trecut prin cap sa experimenteze pastratu' acumulatorilor la congelator si ... daca le-a trecut prin cap, ce rezultate au obtinut. Toti cei care insa au postat un raspuns, au folosit ca inspiratie cartile, manualele, instructiunile date de producatori, pe care le-au presupus din start ca fiind ... axiome si banuiesc eu ca ... nu au pierdut timp si nici nu s-au riscat sa incerce sa experimenteze cu pastratu' lor altfel, decat scrie in carte (carte de care ... eu ma indoiesc c-ar spune chiar tot).
In acelasi registru, nu stiu daca i-a tunat cuiva prin cap sa incarce efectiv, acumaltori de acelasi tip (lipo 3s in cazul de fata), insa de capacitati diferite si ... cu ce rezultate??? Nu stiu de ce, da' imi pare mie ca ... mai toata lumea p-aci face lucruri, pentru ca "asa e bine", "asa scrie in carte", "asa scrie pe net" si prea putini incearca sa iasa din tipare. Nu vreau sa sune cum ca m-as chinui eu sa reinventez apa calda sau mersul pe jos ... insa cum spuneam ... parca nu chiar tot ce scrie in carti/instructiuni/internet/etc. este ... axioma!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#12 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 October 2011 - 11:33 AM

Acum stii cum e.. nimeni nu te poate opri sa te sinucizi daca vrei (tot un iesit din tipar e si asta). Scrie in multe carti, reviste, prospecte despre lucrurile care te pot ucide. In prospectul somniferelor zice sa nu iei un pumn ca s-ar putea sa nu te mai trezesti. Evident este doar o hartie tiparita de producator la misto, el nu stie ce a fabricat, iar tu stii mai bine ca poti sa faci ce vrei fara nici un risc.

Pe principiul asta nu iti ramane decat sa incerci sa legi toate bateriile care le prinzi la indemana in acel "distribuitor": LiPo, NiCd, Pb, 2s, 5s, 300mAh, 5000mAh... vezi ce iese.. ce ai de pierdut.. Doar bateriile, incarcatorul si posibil casa daca iau foc. Daca stai la apartament sfatuieste-ti te rog vecinii ca inainte de incursiunea ta in necunoscut sa isi ia concediu si ce mai au pretios prin casa sa nu arda ca sobolanii deoarece un vecin curios nu vrea sa creada in specifiicatii date de producator..

Iti mai zic o data, la cata vreme pierzi cu aberatul pe forum, mai bine pui mana si citesti un pic pe net despre principiile fundamentale ale fizicii, in special partea de mecanica si mai ales de electricitate.
Daca tu crezi ca a incarca in paralel 2 baterii de capacitati diferite functioneaza ca atunci cand torni apa in 2 pahare de capacitati diferite care comunica intre ele printr-un pai, te inseli amarnic si dovedeste ignoranta de care dai dovada inainte de a posta.
Ba mai mult, daca tu crezi ca poti sa incarci un pack de 1500mAh cu 3000mAh, frizezi cu prostia crunta. Crezi ca daca o baterie putea fi incarcata cu dublul capacitatii ar mai fi declarat-o si vandut-o cineva la jumatate din capacitate?

Imi cer scuze ca ma adresez la pertu desi ne desparte o oarecare etate, dar nivelul de cunostiinte si ignoranta de care dai dovada este la nivelul unei varste mult mult mai fragede.
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#13 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 October 2011 - 01:08 PM

Pai stai un pic ca nu inteleg cateva treburi: 1500mah inseamna 1C, iar 3000mah ar insemna 2C, nu?! Iar din cate scrie pe pack, si din cate se stie in practica, multe pack-uri lipo suporta sa fie incarcate cu mai multi C, unele chiar cu 5C si se vor incarca mai repede. Gresesc cu ceva?! Iar pe camp, am vazut multa lume care incarca acumulatori de ... 2200mah cu 5000mah (pentru ca atat poate incarcatorul) si nu mi s-a parut o asa de mare gaura in stratul de ozon.
Eu nu am spus sa fortez sa intre intr-un acumulator de 1500mAh ... 3000mAh, ca si capacitate de incarcare, cat de imbecil as fi, ma duce si pe mine mintea ca intr-un rezervor de 44l nu intra nici indesati 60l (de ex.)!

Habar nu am cum functioneaza incarcarea a 2 acumulatori in paralel, da' ... de unde ai tras tu concluzia ca asta inseamna ignoranta??? Nu-mi spune ca tu cunosti orice din orice domeniu?! Hai sa nu aberam! Stii cumva codul de resetare al erorii E5 data de o imprimanta multifunctionala Canon MP 210?! Mai mult ca sigur nu, vezi cat esti de ignorant?! :diablo:
Nu m-am lovit pana acum de problema asta, pur si simplu! Acum, ca m-am lovit de ea, pun intrebari, citesc, caut solutii, iar solutiile nu trebuie sa fie neaparat ... cele scrise in carti, ci trebuie sa fii solutii care functioneaza.

As fi preferat ca discutiile despre consideratiile tale personale, despre cunostintele mele ... si ignoranta, sa le purtam in alt context ... pentru ca nu stiu cat si mai ales din partea cui este ignoranta asta, iar discutia asta poate umple pagini si pagini de forum si in mod clar, n-aduc nimic bun.

Eu ziceam concret, despre incarcatu' a mai multi acumulatori de acelasi tip (lipo 3s), dar de capacitati diferite! Este posibil, sau nu! Simplu!
As putea sa umplu forumu' cu exemple unde producatorii spun negru pe alb, cum ca nu sunt posibile niste treburi cu ... produsul lor, in vreme ce, in realitate, acele treburi sunt chiar foarte posibile, practice si ... in principiu te scutesc de niste multi bani. (un mic exemplu, in nici un manual al niciunei imprimate, nu-ti spune ca poti sa-i reincarci cartusul cu cerneala, sau tonner ... insa treaba asta se practica si cu foarte mare succes)

Daca vrei sa ajuti, ajuta ... daca nu, macar nu mai jigni!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#14 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 October 2011 - 01:30 PM

Ai dreptate, ma retrag.
Pana la urma fiecare face cum considera.

Ignoranta este reprezentata de faptul ca tu cauti confirmarea unor metode nerecomandate nici de producatori si nici de altii cu experienta. Cauti confirmarea ca restul lumii care s-a informat si poate a si experimentat deja, se inseala.. producatori si modelisti deopotriva.

Despre ce vorbim atunci?
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#15 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 October 2011 - 01:30 PM

Cautam confirmarea, ca poate cineva a incercat si a reusit sau nu a reusit si atunci ar fi bine sa nu incerc si eu!!!

Stiu ca urmatoarele randuri sunt crunt de off-topic, da' nu stiu unde as putea sa le scriu, asa ca imi cer scuze anticipat si am sa le scriu aici:

Nu inteleg care-i scopul, destinatia, obiectivul existentei acestui forum ... sub nici o forma.
Daca-ti spui parerea ... aberezi!
Daca intrebi ... esti ingnorant si ... se trezeste unu' care, poate daca-l iei la scuturat despre ... , te trimite la fundamentele fizicii, mecanica si eletricitatea, de-ai zice ca-i cel putin olimpic, daca nu cumva laureat al premiului Nobel pentru fizica!
Daca povestesti ce si cum ai facut si ce rezultate ai obtinut ... esti imbecil!
Daca scrii cum vezi tu lucrurile si cum s-au intamplat in cazul tau ... esti prost!

Prea putini se obosesc sa vina sa lamureasca o problema, intr-un mod cat mai concret, explicat la nivelul celor cu mai putine cunostinte in domeniu ...

Daca forumul asta se doreste a fi "cu circuit inchis" numai pentru "genii", scrieti fratilor si dati-i afara pe aia mai putin dotati, banati-ii, scurtati-le suferinta si nu-i lasati sa se chinuie ... Ca vad ca p-aci e foarte greu sa scrii expresii gen:
- "in cazul meu ... am incercat duda asta si n-a mers"; sau:
- "n-am incercat duda asta pentru ca nu cred ca functioneaza deoarece .... "(iar pe linia punctata completezi cu de ce ai gandit tu ca nu merge)

Trebuie musai sa te dai mare si sa trimiti lumea la "citeste fundamentele fizicii ..." si altele asemenea!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 12 October 2011 - 01:31 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#16 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 October 2011 - 01:36 PM

Revenind la exemplul cu imprimtanta: cati producatori iti recomanda sa-ti reincarci singur imprimanta?! Nici unul! Ba unii scriu cu litere mari ca-i total interzis, ca nu-si asuma raspunderea, etc., etc. Totusi, cu toate astea imprimantele se reincarca ...
Acuma a-i considera pe cei care-si reincarca imprimantele singuri ... ca fiind ignoranti, mi se pare mai mult decat deplasat! Aaaa, au ignorat avertismentele date de producator ... DA, dar in nici un caz nu-i poate nimeni considera ignoranti!!!

E o chestie de ... semantica!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#17 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 October 2011 - 01:49 PM

Intamplarea face ca lucrez intr-o companie maricica de IT care are parteneriate directe si cu majoritatea producatorilor de imprimante si service autorizat pentru ele.
Ai idee cam cate imprimante vin in service cu defectiuni provocate de cartuse neoriginale sau reincarcate? Ai idee si daca isi pierd sau nu garantia pt asta?

Daca se poate nu inseamna ca e si bine.. asta cand se poate bineinteles.

Bateriile tale, banii tai, casa ta. Noi doar iti spunem ca risti sa iasa foarte prost. Treaba ta cum consideri..
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#18 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 October 2011 - 01:52 PM

Vezi postareaPaunFD, la 12 October 2011 - 01:36 PM, a spus:

http://stash.norml.org/wp-content/uploads/please-do-not-feed-the-troll.jpg


Nu citeste, nu intelege, scrie in prostie, scrie prostii, e omniprezent. Zice ca stie engleza si vrea jeturi adevarate. E bun de agent PR la A.R.C.A.

Cel mai bun tratament este sa-l ignoram, stiu, este greu si eu am cazut de cateva ori in capcana si am raspuns. Competenta unui troll se masoara dupa cat de bine agita apele - as zice ca e mediocru dar totusi destul de eficient.

Asta nu inseamna ca nu ne putem distra - asa cum ne distram cu A.R.C.A.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 12 October 2011 - 01:54 PM

0

#19 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 October 2011 - 02:02 PM

Multumesc, multumesc ...

De asta uitasem, daca scrii, incercand sa te lamuresti ... sa intelegi, scrii prostii!

Deci, DA! Asta DA "experienta"!!!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 12 October 2011 - 02:04 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#20 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 12 October 2011 - 02:09 PM

Eu zic ca ajunge.Incep sa impart warn-uri!
flying is my life...
0

#21 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 October 2011 - 02:27 PM

Aici http://sites.google....rallel-charging astia spun ca:
Requirements and recommendations for parallel charging
  • A parallel wiring adapter for the main leads. This can be for as few as 2 packs or as many as 6 or more, your choice.
  • A parallel wiring adapter for the balance leads is optional but highly recommended. Ideally it should have the same number of connections as the main leads adapter.
  • All the packs you charge in parallel must[color=rgb(244,] [/color]be the same type and cell count. There is no need to match the capacity, C-rating, age or brand for parallel charging. For example you can charge a 3s 2200mAh 15C lipo, a 3s 3200mAh 25C lipo and a 3s 850mAh 35C lipo together, but you can not charge any 3s lipo in parallel with a 4s lipo.
  • Ideally the packs to be charged should all be at a similar voltage. If I had to put a number on it I would say that all cells should be within .2V for each other. This is not required but is a good practice.
Am citit topicul http://www.rhcforum....aterii-deodata/ , sau mai bine zis am incercat sa-l citesc si recunosc ca l-am citit pe sarite. Ce spun cei de pe site-ul respectiv, din care am extras Requirements and recommendations for parallel charging [color="#000000"]Este cum spun ei?! A incercat cineva?!

@Stiganas, n-am vazut, daca ai spus ca ai incarcat acumulatori de diferite capacitati, iar daca ai scris si n-am vazut, imi cer scuze. (este link dat de tine)
Chiar vreau sa inteleg, daca se poate sau nu! [/color]
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#22 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 October 2011 - 03:00 PM

Paun, ceeace scriu acum nu e reply la mai sus, ci la PM-ul tau, raspund aici pentru ca zic eu ca e bine sa mai citeasca si altii.

Multa lume considera sigura incarcarea in paralel, pentru ca de fapt, parametrul la care un lipo este cel mai sensibil nu il reprezinta cat "bagi" in el, ci tensiunea la care te-ai oprit cu incarcarea.
Din punctul acesta de vedere, nu vei putea niciodata sa bagi 3000mAh intr-un acumulator de 1500mAh, pentru ca nu te-ar lasa charger-ul care la 4.2V (per celula) va zice "de ajuns" indiferent cat a intrat in el pana in acel moment.
Din acest motiv, incarcarea mai multor acumulatori de capacitati diferite poate parea sigura, pentru ca la finalizare toti vor fi garantat la aceasi tensiune, deci in fiecare a intrat cat poate duce. Dinspre partea asta nu trebuie sa te temi ca vei ajunge la incendiu, pentru ca ala se intampla mai pe la 4.5-4.6V / celula, unde nu ai cum sa ajungi daca chargerul tau are un IQ cat de cat.
Problema este ce se intampla in interior in momentul incarcarii... asa cum ti-am explicat cateva mesaje mai la inceput, chargerul nu are nici un control asupra cum se imparte curentul de incarcare intre acumulatori, iar placa aia nici atat, doar nu crezi ca are inglobata vreo inteligenta in ea ? In functie de cat de diferiti sunt acumulatorii pe care ii incarci se pot produce fenomene foarte curioase, cum ar fi aparitia unor curenti de circulatie intre acumulatori, pe langa curentul de incarcare propriu zis care vine din charger. Oricum, cine isi imagineaza ca fiecare acumulator isi va trage cuminte exact felia care i se cuvine conform capacitatii lui, din curentul total furnizat de charger, denota o mare doza de... inocenta.

Si acum ajungem la problema care pare sa fie esentiala: cat de mult ne pasa acest lucru, ca acumulatorii nu se vor incarca la curentul recomandat de fabricant ?!
Din cate vad in citatul care urmeaza, se pare ca pentru dumneata nu mai exista nimic sfant in a respecta niste reguli. Deci, daca pe acumulator scrie 1C, "merge si 2C", iar la un 2C, "merge si 5C"

"Iar din cate scrie pe pack, si din cate se stie in practica, multe pack-uri lipo suporta sa fie incarcate cu mai multi C, unele chiar cu 5C si se vor incarca mai repede. Gresesc cu ceva?! Iar pe camp, am vazut multa lume care incarca acumulatori de ... 2200mah cu 5000mah (pentru ca atat poate incarcatorul) si nu mi s-a parut o asa de mare gaura in stratul de ozon. "

Deci daca asta va este credinta, atunci puteti incarca "linistit", de ars sunt sanse mici sa arda ceva, dar acelui acumulator din pachetul de 3 mentionat care va lua peste C-ul recomandat, sigur cu timpul nu o sa ii fie bine.

Ghinionul dumneavoastra ca se pare ca genul care va atrage este brazdat cerul ca musca beata, ceeace cere multa energie si avant, ca daca ati fi mai calm, sa stati sus 2 ore din 1000mA si sa va duceti la camp cu un singur pack de 2200, ca stiti sigur ca nu il terminati pana seara, toate zbaterile astea vi s-ar parea asa cum mi se par mie, niste...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 October 2011 - 03:02 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#23 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 October 2011 - 03:08 PM

Multumesc mult!
Acuma am reusit sa inteleg si eu care-i duda cu incarcatu' in paralel si de ce n-ar fi tocmai bine si/sau indicat!

(eu banuiam ca placuta aia, "distribuitorul" are si el ceva piese electronice prin el, menite sa controleze cat de cat procesul de incarcare ... )
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#24 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 October 2011 - 04:47 PM

Ma vad nevoit sa intervin din nou in acest topic.

In primul rand pentru ca renato, din nou, posteaza fara sa digere cu atentie informatiile.
In al doilea rand pt. ca dl Paun se simte jignit. Daca ar fi avut curiozitatea sa arunce un ochi pe topicul al carui link se afla la inceput ar fi vazut ca la toate "dudele" lui se afla un raspuns acolo - destul de la inceput.

Incarcarea in paralel o poveste de succes
http://www.rhcforum....rea-in-paralel/

Daca ce scrie in acel topic e sau nu corect e alta poveste dar dl.Paun nu a citit, a preferat sa scrie si sa se lamenteze pe aici ca nimeni nu ii da un raspuns.
Culmea e ca are si poze colorate, nici nu era nevoie sa citeasca.

Asta ca sa lamurim. Ce am scris eu despre el nu e o jignire, e o constatare.

Sa ne intoarcem la incarcarea in paralel, atat de neinteleasa. Dl. Renato arunca iarasi pisica rezistentei interne si fara sa faca nici un calcul ajunge la concluzia ca incarcarea in paralel a unor pakuri foarte diferite (in capacitate sau rezistenta interna) o sa le dauneze.

Nu e adevarat. In primul rand rezistenta interna nu joaca nici un rol aici. Putem asimila pakurile cu niste rezervoare de nitro de diverse capacitati care au un stut de incarcare cu diametrul diferit (rezistenta interna) - daca le vom incarca in paralel fortand cu presiune mare atunci da, se vor incarca inegal, cele cu rezistenta interna mai mica (stut mai mare) primind mai mult decat trebuie intr-un timp scurt.

Ce uita renato este ca incarcarea lipo nu se face la cat de mult duce pakul ci la un curent de 1-5C - care este mult sub ce poate sa "suga" pakul conform rezistentei interne. El poate sa "suga" pentru timpi scurti curenti de 15-20C. Ca sa mergem cu analogia pana la capat incarcarea in paralel a rezervoarelor de metanol o sa fie facuta la un debit nominal de 1C (adica intr-o ora) - indiferent cat de mari sunt si cum au stutul ele vor fi tot timpul incarcate in mod egal pentru ca, si la cele cu stutul mic acesta este oricum suficient de mare ca sa permita incarcarea intr-o ora.

In concluzie:
1. incarcarea in paralel a unor pakuri diferite in capacitate sau caracteristici este OK.
2. Paun nu citeste, nu intelege, scrie in prostie, scrie prostii, etc.

Ce se intampla daca punem in paralele pakuri cu capacitati diferite si la tensiuni diferite ? Aici lucrurile devin gri dar raspunsul simplu e ca e de evitat.

Renato a ramas oricum in ofsaid la incarcarea in paralel dela calculul cu cei 5A intr-o celula cat unghia. Ma intreb daca o sa aibe vreodata barbatia sa scrie: m-am grabit, am gresit.

PaunFD, la 12 October 2011 - 02:55 PM, a spus:

O intrebare:
Tu fara sa jignesti, nu poti?!

Multa bafta si spor la ce faci tu acolo!
Florin

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 12 October 2011 - 06:23 PM

0

#25 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 October 2011 - 05:10 PM

Pentru cei care sunt seriosi si se intreba:

totusi, de ce e periculoasa incarcarea in paralel ? De ce bateriile mari lipo folosite in masinile electrice au atata electronica conplexa ?

Pot sa dau un exemplu (nu stiu daca e corect) de cum o pot lua lucrurile razna.

Sa zicem ca avem un pak cu o celula moarta (intepata, defecta, are ceva). Celula asta nu urca peste 1-3V cand incercam sa o incarcam normal. Chargerul incearca sa o egalizeze, nu poate, dupa un timp, tipa si se opreste. Totul este OK.

Daca pakul in care se afla celula moarta este pus in paralel cu alte 10 pakuri si e pus la incarcat - acelei celule o sa ii fie aplicata o tensiune de 4,2V (pana la finalul incarcarii) indiferent daca ii place sau nu. Si chargerul nu o sa stie ca e acolo o celula care nu poate. Ce se intampla mai departe nu stiu dar cred ca orice e posibil, inclusiv un incendiu.
0

#26 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 October 2011 - 05:47 PM

Eee, nu ca io intrebam, la misto, asa ... sa ma aflu-n treaba si sa ... ceva! :angry2:

Si eventual, cand mai explici, explica sa inteleaga orice "Paun" ... asta daca nu te doare mana, prea rau!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 12 October 2011 - 05:50 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#27 Useril este offline   Doru54 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 08-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2011 - 02:41 PM

Vezi postareaDoru54, la 10 October 2011 - 02:59 PM, a spus:

Buna ziua domnilor
Incerc un nou topic, in cazul in care problema nu a fost dezbatuta pana acum, privind incarcarea acumulatorilor in paralel.
Beneficiile ar fi evidente - un timp mult mai scazut petrecut in fata (sau in preajma) incarcatorului... Vizitand diferite site-uri din ,,strainezia'' am remarcat interesul pt aceasta metoda, plus aparitia la vanzare a unor ,,agregate'' numite parallel charging and balancing boards. Vizitand diverse site-uri ale furnizorilor locali am remarcat absenta unor astfel de device-uri (asta daca am vazut bine).
Intrebare: de ce nu se gasesc si pe la noi asa ceva? Lipsa de interes (cerere) din partea utilizatorilor? Lipsa de informatie? Sau, cei mai in masura, decat unul ca mine, de exemplu, au ajuns la concluzia ca o astfel de metoda comporta deficiente majore, deci nu ,,se merita''.
Opiniile voastre sunt asteptate cu interes.
Cu stima
Doru54

Buna ziua domnilor
Nici nu stiu ce sa mai zic. De la o simpla intrebare (pe care poate nici nu ar fi trebuit sa o pun, daca as mai fi ,,sapat'' pe forum), revenind la acest topic am observat o adevarata ,,desafsurare de forte'', adica pe langa informatii - putine si unele confuze - mult, foarte mult orgoliu, tendinte de a jigni si alte asemenea care nu ar trebui sa-si gaseasca locul aici.
Va rog sa-mi iertati indrazneala de a critica, fiind un nou-venit, dar cu sinceritate si respect as sugera mai multa consideratie pt toti ce intreaba, respund, incearca sa transmita cunostinte, informatii, etc.
Cu stima
Doru54
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro