Modelism - RHC Forum: Graupner Junior Sport - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Graupner Junior Sport un planor uitat

#1 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8323
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2011 - 11:15 PM

Acum cateva zile typer a pus un anunt la moca si eu m-am repezit ca un pustan de 12 ani. Era vorba de un planor Graupner Junior Sport. Am cautat pe net dar ce am gasit era foarte subtire. Aparent a aparut prin 2001 (adica in preistorie).

Sorin l-a castigat la tombola la Rapa Rosie acum vreo 2 ani, banuiesc ce wabo a fost cel care l-a pus la bataie, a stat pe la un prieten in cutie ceva timp, Sorin l-a luat inapoi si a lipit aripile (meserias), l-a abandonat si in final l-a donat.

Eu sunt fericitul beneficiar. Am promis ca pun ceva poze pe forum si asta fac.

Planorul nu a fost popular si este dintr-o epoca de tranzitie. Are aripile din polistiren placat cu balsa infoliate (superb lucrate), control RE si un fuselaj ciudat din plastic ceva gen PET frumos turnat.

Este electric si are 2m anvergura.

Motivul pentru care cred ca nu a avut succes este partea electrica. Cu un motor periat 600, un pak baban NiCd si 2 servo standard + pak de receptie era o caramida de 1400g.

Cantarit kitul are 700g (fuselajul e cam greu). Eu cu un motor mic si puternic, pak lipo si 2 servo de 12g sper sa-l scot pe la 950g, in linie cu planoarele moderne de 2m.

Suprafata data de Graupner in prospect cred ca e gresita, aripa este practic identica cu a unui radian, mai mare ca un EzGlider.

Nu ma grabesc dar totusi sper sa-l termin anul asta.

Ce postez eu acum are doar valoare istorica, kitul nu mai exista de ani buni, cred ca si la Wabo il batea praful. Poate fi util daca deschide apetitul pentru planoare de 2m, din ce in ce mai populare in special in competitii LMR (limited motor run). Cateva poze de inceput care spun tot. De zburat cred ca o sa zboare super.

Fisiere atasate


0

#2 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2250
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 09 October 2011 - 09:56 AM

Salutare,

Am cumparat si eu acum vreo 3 ani o pereche de aripi de Junior sport, la mana a II-a, jupuite de folia originala (le-am invelit cu Oracover din promotie de la Lindi si se tot dezlipeste, semn ca promotia nu era degeaba). In primavara am facut un motoplanor cu aripile de la Junior + ampenaje de la un Kyosho Stratus 2000 + fuselaj home made din 4 bagete de pin, motorizat cu un periat Venti 600 si pack LiPo 2S 1600mAh. Cred ca l-ai vazut zburand la Chitila in martie, tu venisesi cu Filip.
Cu servouri standard mi-a iesit la 1270g (dintre care 60g Pb in bot) adica o incarcare de aproximativ 41g/dmp. La Ripa zbura bine, un pic mai rapid decat fratii din spuma dar termica il tinea in aer chiar si la incarcarea asta. La Chitila nu am reusit decat planari descendente. E pasnic si la Ripa a fost zburat intensiv de prietena mea.

Fisier atasat  motopl.jpg (304.46K)
Number of downloads: 91


P.S. 2001 nu e chiar preistorie :p

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 09 October 2011 - 10:00 AM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#3 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8323
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 October 2011 - 10:08 AM

Frumos, se putea scoate mai usor. Nu il mai tin minte de la Chitila dar din poza pare sa aibe un diedru foarte mare. Al meu (originalul) are diedru destul de mic dat de tija de otel dintre aripi.

2001 e preistorie, nu exista RHC, nu exista 2.4, nu exista Trex, avioanele F3A aratau cu totul altfel.

Cum sunt lucrate aripile ?

Vezi postareaERASER, la 09 October 2011 - 09:56 AM, a spus:

Salutare,

Am cumparat si eu acum vreo 3 ani o pereche de aripi de Junior sport, la mana a II-a, jupuite de folia originala (le-am invelit cu Oracover din promotie de la Lindi si se tot dezlipeste, semn ca promotia nu era degeaba). In primavara am facut un motoplanor cu aripile de la Junior + ampenaje de la un Kyosho Stratus 2000 + fuselaj home made din 4 bagete de pin, motorizat cu un periat Venti 600 si pack LiPo 2S 1600mAh. Cred ca l-ai vazut zburand la Chitila in martie, tu venisesi cu Filip.
Cu servouri standard mi-a iesit la 1270g (dintre care 60g Pb in bot) adica o incarcare de aproximativ 41g/dmp. La Ripa zbura bine, un pic mai rapid decat fratii din spuma dar termica il tinea in aer chiar si la incarcarea asta. La Chitila nu am reusit decat planari descendente. E pasnic si la Ripa a fost zburat intensiv de prietena mea.

P.S. 2001 nu e chiar preistorie :p

0

#4 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2250
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 09 October 2011 - 12:53 PM

Tija dintre aripi a fost indoita de mine suplimentar si am lipit o pana din placaj de 1mm la baza nervurilor centrale, diedrul original era mult mai mic, asa cum spui. Cu o abordare inginereasca se putea scoate mai usor, eu am pus cap la cap niste resturi pe care le aveam in casa, am gresit botul si a trebuit sa-l scurtez cu 2,5 cm. Automat s-a modificat si pozitia CG-ului, iar ca sa-l aduc inapoi a trebuit sa adaug Pb.

Aripile sunt din polistiren placate cu balsa. Inital se prindeau de fuselj cu suruburi de 4 sau 5 mm.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#5 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2250
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 09 October 2011 - 01:31 PM

Uitandu-ma la cutia ta, am aflat si ce profil au aripile. Eu am calculat suprafata portanta ca fiind proiectia in plan orizonatal aripii si mi-a dat 31,7 dmp. Probabil ca cei de la Graupner au calculat ca si cum toate cele 4 segmente ale aripii s-ar fi aflat intinse pe masa.

Eu consider preistorie, era anterioara RC-ului proportional (1964), desi in blocul comunist statiile neproportionale s-au fabricat pana prin '88 - '89. Sunt altii care considera preistorie era statiilor fara functii aero (V-tail, delta, dual rate) si asta inseamna 1975 pentru cele cu mixaje fara display sau 1985 - 86 pentru cele cu computer si display (Graupner MC-16, Multiplex Commander & Europa)

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 09 October 2011 - 01:34 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#6 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8323
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 October 2011 - 02:27 PM

Glumeam cu preistoria, subliniam doar ca s-au schimbat foarte multe in RC in ultimii 6-10 ani. Daca al meu zboara orice in afara de fantastic o sa fiu dezamagit.
0

#7 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2250
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 09 October 2011 - 10:08 PM

Daca reusesti sa il scoti cu 150 - 160g sub ce mi-a iesit mie, va fi excelent. Totul este sa il poti echilibra cu un brushless in locul periatului de 200g fara sa adaugi masa moarta (Pb). Nu iti trebuie o motorizare draconica, cu 400g tractiune statica (elice 8.5x4.5 de la Men) al meu urca decent. Nu e un planor rapid, aripa este foarte portanta si zboara aproape in regim de slowfly cu cca 8 - 10 m/s, asa ca daca ii vei pune un motor prea puternic vei fi nevoit sa impingi serios de profundor la urcari.

Mult succes !

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 09 October 2011 - 10:09 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#8 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8323
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 October 2011 - 05:44 PM

Am citit mai cu atentie prospectul. Pe prospect scrie 1993.

Asta chiar e din preistoria modelismului. E aproape gata, a mers frumos, toate se imbina bine, te pomeniesti ce e facut chiar in Germania.

Pana la urma ii pun baterie mare de 2200 3s cat mai in fata caci altfel e usor de bot.

Asa ajunge la 1100g. 2 servo de 12g, notor 2836 cu 1200 kv, con de la Blizard, elice Graupner 10x6 - ajunge aproape de 30A, mergea mai bine un 10x4 dar asta am in casa.

Regulator de pe alt model de 40A. Cam asta e.

Tijele de control sunt din plastic, merg foarte bine. Mai nimic nu e lipit, se poate face bucati la loc foarte usor.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de stiganas: 24 May 2013 - 09:54 PM

0

#9 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2250
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 11 October 2011 - 10:25 PM

Vezi postareastiganas, la 11 October 2011 - 05:44 PM, a spus:

Pe prospect scrie 1993.

te pomeniesti ce e facut chiar in Germania.



Da, in mod normal este fabricat in Germania si invelit cu Superfilm (gros si lucios, bine intins, aspect deosebit). Din pacate am descoperit Superfilmul prea tarziu (nu se mai fabrica din 2005 dar stocurile au inceput sa se epuizeze abia de 2 - 3 ani) si acum vanez aproape fiecare rola care apare pe Ebay. Wabo mai are cativa metri de Superfilm de culoare gri si roz, lot din '95 parca, dar inca se lipeste impecabil.

Ti-a iesit bine la 1100g. Eu la motorul asta as fi pus o elice 9x5 ca sa nu stresez motorul si acumulatorul (evit sa trag mai mult de 10 - 12 C ). Nu imi dau seama din poze... ai facut niste fante in bot care sa ajute la racirea motorului ?

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 11 October 2011 - 10:28 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#10 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8323
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 October 2011 - 05:40 PM

Si e gata. Si a zburat.

Zboara foarte frumos, planeaza bine, nu se angajeaza orice ai face. Am dat o fuga dimineata si am facut un zbor mic, de proba, era o burnita usoara. Urca de nu se poate (nu ca asta ar conta prea mult). E destul de rapid, muuult mai rapid ca orice spuma, ce inseamna o constructie rigida.

Acum trebuie sa il stikaresc si sa ii aranjez putin planul aripii sa fie paralel cu profundorul.

Interesant e conul de la Multiplex pentru Blizzard.

Eu l-am cumparat pentru Blizzard si era descentrat, zbarnaia, Blizzard-ul intra in rezonanta si mai era un pic si se facea praf. Stiu ca am dreptate pentru ca am pus un con de la hobbyking pe acelasi motor, aceeasi elice (camprop) si a mers uns - un fasait usor si placut.

Am mai zis cateva vorbe de bine de calitatea germana (dupa conul de EzGlider care a facut la fel) si l-am abandonat.

Acum, in lipsa de altceva l-am pus din nou. Motor mic dar puternic si elice camprop de 10x6. Consum maxim 30A, deci peste 300W. La aceasta putere Blizzardul facea urat de tot.

Pe fuselajul de Graupner merge uns. Foarte interesant. Cum ma indoesc ca conul a ajuns drept stand in cutie cred mai degraba ca fuselajul de la Junior e mai rigid (e facut din plastic) si nu intra in rezonanta.

Daca nu intra in rezonanta micile vibratii de la con nu conteaza.

Alta chestie interesanta sunt servourile.
Sunt din cele orange de la hobbyking. Deoarece au tremurat pe alt planor acum le-am verificat cu servo tester si un pak nimh si au mers foarte bine. Pe planor cu ESC Mistery de 40A cu BEC in comutatie iar au inceput sa tremure aleator. Am zburat asa dar nu am fost fericit.

Acasa am pus din nou pakul nimh - servo beton. ESC-ul a fost folosit cu succes pe diverse heli. Asta inseamna ca servo "digitale" orange au o filtrare a semnalului de toata jena. Alte servo analogice nu au nici o problema. Cu un ESC cu BEC chior liniar vor merge bine.


Pe aceasta cale ii multumesc inca odata dl. typer pentru cadoul facut. Ceva similar la hobbyrc, alpha 21, ma costa 650 RON:
http://www.hobbyrc.r...roducts_id/1239 (Alpha asta e chiar caramida dar incarcare mica, ceva nu e in regula cu cifrele astea de la producatori)
La Rapa Rosie o sa il dau si lui sa vada ce tare e un planor la locul potrivit.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de stiganas: 12 October 2011 - 05:43 PM

0

#11 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 13 October 2011 - 05:10 PM

@stiganas nu cred ca te-ai uitat cu atentie: alpha 21 nu e similar cu modelul tau, macar pentru faptul ca are fuselajul din fibra de sticla si are si eleroane prevazute din cosntructie care trebuie doar activate.
0

#12 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8323
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2011 - 05:30 PM

Asa e, ai dreptate, si aripile sunt diferite. La baza insa sunt modele similare RES cu aceeasi anvergura, m-am tot uitat la acel Alpha 21 (daca era 27 il luam) - acum ca am acest Graupner nu am nici un motiv sa-l cumpar.

Presupun ca zboara asemanator, amandoua sunt scoase din productie si in esenta sunt modele depasite (printre altele facute pentru motor periat si pak nicd). Planoarele moderne arata altfel (inclusiv cele in constructie "clasica" cu aripa infoliata si fuselaj din fibra de sticla, lemn sau plastic).

De cele integral compozit nu mai vorbesc.


Vezi postareaMADA, la 13 October 2011 - 05:10 PM, a spus:

@stiganas nu cred ca te-ai uitat cu atentie: alpha 21 nu e similar cu modelul tau, macar pentru faptul ca are fuselajul din fibra de sticla si are si eleroane prevazute din cosntructie care trebuie doar activate.

0

#13 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8323
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 October 2011 - 09:07 PM

Am facut azi o iesire rapida, chinuita sa il testez cu lipo 2s 1800mah. Din doua motive.

- cu 3s are prea multa forta (dar asta nu e rau)
- cu 2s e mult mai usor de bot, CG-ul e cu 1,5 cm mai in spate.

Prima incercare planare libera din mana esec total. Mai sa il faram. Nu e planor de aruncat din mana. Aruncat cu motorul la maxim a plecat.

Incet si sigur urca, nu e racheta dar urca. Surpriza foarte foarte placuta, CG-ul mult mai in spate merge foarte bine. La prima vedere planeaza mult mai bine. Nu am tras prea multe concluzii caci vantul si ploaia m-ai alungat de pe camp.
0

#14 Useril este offline   typer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 28-April 08

Postat 16 October 2011 - 10:45 PM

Sa-l stapanesti sanatos si sa te bucuri de el. "L-am vazut si p-asta" zburand :unsure:.
Eu nu-l zburam ever. Chiar ma bucur, il tineam degeaba. Zboruri usoare :angry2: !!!
"An engineer once said to build something great is like swimming in honey"

"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
0

#15 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8323
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 November 2011 - 06:20 PM

Am deja multe zboruri cu Graupner Junior, am fost cu el tot timpul in ultima luna. Este un planor exceptional, azi am stat in termica si sus si jos si in stanga si in dreapta.

L-am dus sus pana nu m-am mai simtit linistit ca nu il vedeam prea bine. Spre dezamagirea mea inaltimea a fost de doar 270 metri. Asta e, daca nu vezi bine nu poti sa te duci prea departe.

Am fost cu el si la Calugareni la panta si a fost super.

Aripile sunt lucrate perfect, de fapt nu am mai vazut pana acum ceva lucrat atat de bine, pacat ca nu se mai face.

Daca apare vre'unul la mana a doua pe forum merita cumparat.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 15 November 2011 - 06:22 PM

0

#16 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2250
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 16 November 2011 - 09:08 AM

Ba bucur ca iti place, si ca apreciezi calitatea unui model dinaintea erei "Made in China".

La cat mai multe zboruri reusite !
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#17 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 November 2011 - 07:36 PM

Nu este pierdut definitiv, mai are, inca, o sansa. Incet, incet, se apropie de adevar.
Multa, multa bafta.
0

#18 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8323
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 November 2011 - 09:22 PM

Hehe, astea (balsa, bete si Oracover) sunt modelele saracului. Adevarul este aici:

Vladimir Models - Supra si Ava
http://www.f3j.in.ua...ex.php?id=1&L=0

NanModels - Explorer, Shadow
http://www.nanmodels.com/

Sunt atat de tari ca nici nu au nevoie sa se chinuie cu un site ca lumea.

Vezi postareadan_mitea, la 16 November 2011 - 07:36 PM, a spus:

Nu este pierdut definitiv, mai are, inca, o sansa. Incet, incet, se apropie de adevar.
Multa, multa bafta.

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro