Scale Combat Cum stati cu Scale Combat-ul?
#31
Postat 01 March 2005 - 05:13 PM
#34
Postat 01 March 2005 - 05:33 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#37
Postat 11 March 2005 - 01:34 PM
Valteras, la 1 Mar 2005, 17:39, a spus:
Cred ca si acum mai am aripa aia! Adica io am fost cel "rapus" de o panglica de hartie, he, he...
Dar, ce e drept, chiar daca nu aveam ca "adversari" panglicile de hartie, tot luam bataie de ne suna apa-n cap!
Da, sunt martor, mi-ai aratat combatul ala odinioara, in atelierul lui nenea Puiu! Mi-ai povestit cum te chinuiai tu sa pornesti modelul in timp ce adversarul te ataca la sol cu coada lui scarbavinca de hartie perfida si ti-a taiat bordul de atac!!!
Cu rabdare si ciocan.
#38
Postat 22 April 2005 - 08:49 PM
Cer scuze pentru lunga tacere.
Am avut mult de lucru la serviciu si din aceasta cauza nu am izbutit sa facem tura prin Iasi, dar totul e inainte.
Cine din voi are posibilitate si dorinta va poftresc in ospetie la Chisinau in ajun de Pasti, la aerodromul sportiv Vadul lui Voda, unde se va desfasura cupa Moldovei iar dupa ea frigarui si restul.... Va fi un eveniment superb!
#39
Postat 23 April 2005 - 09:43 AM
#41
Postat 19 January 2006 - 09:50 PM
cer iertare pentru îndelungata mea lipsă!
Puteţi afla ca Scale combatul a evoluat la noi la un alt nivel.:)
Astfel, în anul ce a trecut am organizat 3 competiţii două din ele fiind internaţionale.
Am finisat şi am testat noua mea "armă secretă" - Me-163C, pe care puteţi s-o vedeţi in attachment.
e un aparat superb! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif
Cele bune!
Aceasta postare a fost editata de Gans: 19 January 2006 - 09:51 PM
#44
Postat 21 January 2006 - 12:36 PM
Toate modelele le construiesc in sacara 1/12 în baza schemelor originale.
Modelul de Me-163C1 Komet a fost construit în baza planurilor avionului real, găsite în internet.
Aripa este tăiată din polisteren şi acoperită cu balsă de 1,5mm grosime. În centroplan, este forţată de un lonjeron tot din balsa cu grosimea de 6mm. Fuzelajul din balsa - parţile laterale din placi de 4mm, iar restul din 2-3mm. Motor MVVS-2,5 cu bujie, însa s-a determinat că este prea greu (centrul de grutate era prea în bot) şi acum modelul l-am modificat pentru un OS Max -15, care este mai uşor cu 60g.
Dirijarea modelului prin mixajul elevoanelor. Într-o secundă poate face circa 5 tanouri!
Greutatea cu OS Max -15 - circa 780g. În general am o impresie foarte bună despre acest superb avion!
Acum am de gând să încep să construiesc două IAR-ri 81, prototipiul cărora era dotat cu motor cu răcire cu apă (a fost construit după cum ştiu un aparat de acest gen).
Dacă aveţi ceva întrebări nu vă jenaţi - întrebaţi
Cu respect,
Gans (Ionel)
#45
Postat 21 January 2006 - 04:50 PM
#46
Postat 21 January 2006 - 09:15 PM
Este o ideie bună un avion cu un motor de 6,5cc insa nu gen Scale-combat!
Conform regulamentului, capacitatea maximă a motorului nu trebuie sa depăşească 4,5cc! (în acest caz aripa trebuie sa aiba mai mult de 21dm2 suprafaţă!).
Principilul meu principal în construire - să fie cât mai uşor! Un model uşor chiar şi în cazul unui impact serios nu se sparge atât de mult în comparaţie cu unul mai ponderat (chiar şi mai trainic)!
În privinţa planurilor - mă folosesc de cele reale adaptându-le după configuraţia - motor, aparataj de bord şi tipul acumulatoarelor. De obicei pentru accelerator folosesc servouri sub-mini, iar pentru eleroane şi profundor servouri standard.
Modelul se finisează cu un film de tipul "Solafilm" sau analogic.
O atenţie deosebită se atrage la centrare:de obicei, pentru modele cu companare standard (aripă + stabilizator) şi cu o avengură sub un metru, centrul de greutate nu trebuie să fie mai mult de 15% de la bordul de atac la coarda aerodinamică medie a aripei. În caz contrar va avea tendinţe de angajare în vrilă. Este foarte important ca aripa să posede torsiune aerodinamică sau geometrică.
greutatea optimă pentru un model cu 2,5cc este 750-800g;
cu 3,2cc - 1000 - 1100g ÅŸi pentru 4,5cc 1100-1200g.
Ä‚stea-s practic cele mai importante lucruri.
Mai sunt şi mărunţişuri, care însă, îs prea multe.... :o
Ionel-Gans
Imagini atasate
#47
Postat 21 January 2006 - 11:47 PM
Imagini atasate
#48
Postat 22 January 2006 - 03:21 PM
Tin sa-ti spun ca la primavara vii nu vii tu la Iasi, da' eu il iau de o aripa pe conu' Dragutz si tragem o fuga pana la tine intr-un wichend! O s-o facem cu programare caci prea m-ai imbolnavit cu modelele tale si cu combatu'...
Dixit!
#49
Postat 22 January 2006 - 06:28 PM
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#51
Postat 22 January 2006 - 08:22 PM
#55
Postat 23 January 2006 - 12:16 PM
Dar puţin m-am abătut de la temă - machetele gigantice sunt un lucru bun însă au şi un mare neajuns - sunt prea scumpe :)
Însă anume machetele avioanelor de război ne-au făcut să practicăm scale-combat-ul. Scale-combat-ul are şi avantaje: cu mult mai ieftene, nu necesită echipament sofisticat şi nu ocupă mult loc, iar adrenalină nu e mai puţină...! Cu atât mai mult că pilotarea lor nu este atât de "stresantă"...
Aceasta postare a fost editata de Gans: 23 January 2006 - 12:20 PM
#59
Postat 24 January 2006 - 06:41 PM
la voi la Chisinau e treaba serioasa cu combat-urile.
pacat ca la noi astora le e frica sa organizeze un combat cu electrice, iar mie care am vrut sa organizez combat cu electrice pe premii mi-iau sters anuntul
cand vii pe la buc sa-i mai inveti pe astia de la noi , ca sa trecem de stadiul de dinozauri :D
probabil ca nu ai remarcat ca sunt pe un camp ,unde nu se vede nici o casa ,nici o facultate ,doar o liziera de copaci departe.
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 24 January 2006 - 06:43 PM
#60
Postat 24 January 2006 - 08:56 PM
Însă după cum ştiu, acumulatoarele sunt foarte sensibile la lovituri. În caz daca lovesti modelul, poti sa pierzi si acumulatorul (stiu ca e cam scump) De aici rezultă ca pentru competitii trebuie sa ai cel putin 4 seturi de baterii :lol: