IAR-le mele sunt construite de mine dupa planurile originale ale Uzinei IAR. Am modificat doar avengura aripei +5% din cel 11 metri ai IAR-81C, si am deplasat aripa cu 1,5 cm spre coada. (Acestre adaptari se permit de regulament) In caz, daca se pune un OS Max 15 CV, atunci, aceasta deplasare spre coada nu este necesara. Pentru IAR-le mele folosesc OS. Max 15 LA cu mici modificari - am largit difuzorul pana la 6 mm. La fel, a fost largita si doza de esapament pana la 6 mm.
Greutatrea de zbor este de circa 760 g.
Eliciile de tip ASP 8x4 sau 7x5. Combustibil cu 10% nitrometan.
In viraje acest avion nu are concurenti! Niciun model nu putea sa-l avanseze la curbe sau lupinguri (dupa raza virajelor).
In orice caz, sunt multumit de acest model.
Aripile le-am taiat din polistiren (densitate medie) si sunt fortate de un lonjeron din balsa de 4 mm grosime. Deasupra, polisitirenul, este fortat cu balsa de 1 mm densitate medie. In final, se obtine o constructie usoara si trainica!
Referitor la prototipul IAK-9, apoi nu-l recomand. Modelul se primeste prea mic si cu o sarcina mare. In caz, daca totusi se izbuteste sa se construiasca un model cu o grutate de circa 700-720 g, atunci el va fi competitiv
:)