Cessna 182 Nitroplane Fiberglass 1600mm
#1
Postat 03 October 2011 - 04:37 PM
Am bagat in "santier" Cessna din titlu.
Asa arata la inceput:
http://img822.imageshack.us/img822/6356/imagine0301.jpg http://img546.imageshack.us/img546/515/imagine0302.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/5302/imagine0303.jpg
Asa arata ieri:
http://img18.imageshack.us/img18/6646/imagine0304.jpg http://img69.imageshack.us/img69/2185/imagine0305.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/1718/imagine0306.jpg http://img28.imageshack.us/img28/6292/imagine0307v.jpg
Si astazi gata de alimentare si dat "cheie":
http://img412.imageshack.us/img412/5615/imagine0310e.jpg http://img838.imageshack.us/img838/1935/imagine0311.jpg
Aripa e si ea aproape gata. Ma chinuiesc cu pozitionarea servourilor pentru eleroane (ce-o fi fost in mintea chinezului batran, nu stiu, cand a conceput spatiul ala in aripa).
#2
Postat 03 October 2011 - 04:59 PM
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#3
Postat 03 October 2011 - 05:02 PM
Maverick, la 03 October 2011 - 04:59 PM, a spus:
Exista, prea mult chiar, a trebuit sa-l mai ridic de "nas". Desi chinezu' l-a proiectat cu nasu' pe sus (la motor ma refer), l-am "dresat" sa stea un pic cu capu-n jos (cred ca sunt cele 3 grade sfinte).
Am uitat sa zic ceva de "greutati":
- motor ASP 8,5cc
- servo: 3 x Power HD 1201 MG (13 kgcm), 2 x HS-81 (3 kgcm)(eleroane)
Aceasta postare a fost editata de Rower: 03 October 2011 - 05:03 PM
#4
Postat 03 October 2011 - 06:35 PM
http://img812.imageshack.us/img812/5910/imagine0312.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/8282/imagine0314.jpg
http://img525.imageshack.us/img525/5508/imagine0313.jpg
O idee, va rog.
#5
Postat 03 October 2011 - 06:42 PM
- am centrat servourile din statie si am incercat sa pastrez acea pozitie in timpul montajului (cu bratul perpendicular pe fanta capacului)
- am masurat "babeste" sau "la ochi" lungimea tijei de comanda si daca a fost nevoie, am ajustat unde a fost mai usor (la furculita sau la Z); aici era normal sa existe un reglaj cu filet ca la furculitele metalice dar nu e...
- setarea finala a venit din statie cu pozitionarea pe zero a eleroanelor; conditie esentiala: doua servouri pe doua canale separate.
Probabil mai exista si alte metode dar pe asta am aplicat-o cu succes.
Spor si sa-l stapiniti sanatos!
Aceasta postare a fost editata de bizu: 03 October 2011 - 06:44 PM
#6
Postat 03 October 2011 - 06:51 PM
#7
Postat 03 October 2011 - 07:02 PM
@stere: asa mi-a iesit dintr-o greseala de calcul. O sa pilesc colturile sa fie rotunjite si sper sa arate bine. Oricum, gaura mare = racire mai buna. :)
#8
Postat 03 October 2011 - 07:06 PM
#9
Postat 03 October 2011 - 07:09 PM
Uite o poza cu un capac similar d'al meu.
Lipesti doua cuburi de brad (dintr-o bagheta sau doua alaturate) cu fibra in sensul de insurubare al fixarii servoului.
Gabaritul celor doua cuburi e dat de pozitionarea servoului si dimensiunea gaurii din aripa.
Daca te nelinisteste foaia de balsa, poti reface capacele din placaj de 1,5mm sau "intaresti" respectiva placa de balsa pe directia fortei servoului cu bagheta, placaj, bat bambus, ce ai tu prin casa si poate rezolva problema.
Sper ca de data asta sa fi inteles corect (eu).
Bafta
Fisiere atasate
-
DSCN3688.JPG (77.01K)
Number of downloads: 71
#10
Postat 03 October 2011 - 07:15 PM
#11
Postat 03 October 2011 - 07:24 PM
#12
Postat 03 October 2011 - 07:27 PM
#13
Postat 03 October 2011 - 08:00 PM
nu o sale mai poti da jos daca se strica, iar daca nu le pui dupa lipire o sa te uiti la servouri ca nu o se la mai poti prinde pe cele doua blocuri .
Mai gandeste putin si nu te grabii .
#14
Postat 03 October 2011 - 08:05 PM
REAL DESIGN, la 03 October 2011 - 08:00 PM, a spus:
nu o sale mai poti da jos daca se strica, iar daca nu le pui dupa lipire o sa te uiti la servouri ca nu o se la mai poti prinde pe cele doua blocuri .
Mai gandeste putin si nu te grabii .
Pffff... exact la asta ma gandeam de vreo 10 minute. Am rasucit servo ala de a ametit, saracu' si tot nu vad o rezolvare eleganta...
#15
Postat 03 October 2011 - 08:05 PM
REAL DESIGN, la 03 October 2011 - 08:00 PM, a spus:
nu o sale mai poti da jos daca se strica, iar daca nu le pui dupa lipire o sa te uiti la servouri ca nu o se la mai poti prinde pe cele doua blocuri .
Mai gandeste putin si nu te grabii .
Nu-i asa...
Capacul acela cu care a venit avionul este demontabil din cele patru suruburi aflate in colturi.
Blocurile de lemn se afla pe interiorul acestui capac, perfect accesibile odata demontate primele (patru) suruburi si demontat capacul.
Ordinea ar fi asa; montaj: se asigura servoul cu suruburile din dotare montate in blocurile de lemn, se conecteaza conectorul cu cablu, capacul cu tot cu servo se aseaza in locasul din aripa si se asigura cu cele patru suruburi din colturi. Demontarea e invers. Accesul la bratul de comanda pentru atasarea tijei de actionare se face dupa montarea ansamblului.
Eu asa ceva am propus.
Spor
#16
Postat 03 October 2011 - 08:10 PM
Rower, la 03 October 2011 - 07:27 PM, a spus:
Daca capacul locasului de servo este din placaj fixezi dopurile de brad de el si de ele(dopuri) servo-ul,daca este din balsa ,fa-l din placaj de aviatie de 1.5 mm :good: si problema s-a rezolvat :D
BAFTA
#17
Postat 03 October 2011 - 08:15 PM
Eu ma gandeam sa fixez servo pe partea cealalta a aripii si imi dadea cu zecimale, ca sa-l fixez pe capac nici nu-mi trecuse prin minte!
Multumesc inca o data.
#18
Postat 03 October 2011 - 08:17 PM
Atentie si la inaltimea blocurilor ca sa intre amandoua in contact cu capacul care va mai trebui pe deasupra si infoliat .
Idiot chinezu' ..
P.S.
Sa nu uiti sa pui ciano din cel mai subtire pe cele patru gauri de la capac - le va intarii marginile si vor tine suruburile mai bine ( sau mai bagi dedesupt in dreptul lor cate o bucatica de placaj sau bloc de bagheta )
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 03 October 2011 - 08:19 PM
#19
Postat 03 October 2011 - 08:19 PM
#20
Postat 03 October 2011 - 08:23 PM
@Rontaila: de rotunjit am zis mai sus, nu am uitat, multumesc.
Aceasta postare a fost editata de Rower: 03 October 2011 - 08:24 PM
#21
Postat 03 October 2011 - 08:28 PM
Cit m-am chinuit eu sa fac niste poze, v-ati lamurit.
Oricum iesisera nasoale cu telefonul...
Spor
#22
Postat 03 October 2011 - 08:32 PM
bizu, la 03 October 2011 - 08:28 PM, a spus:
Cit m-am chinuit eu sa fac niste poze, v-ati lamurit.
Oricum iesisera nasoale cu telefonul...
Spor
Nu ai zis de la inceput ca "fundul" ala era de fapt capacul!!! Am crezut ca era "invers". Acum m-am lamurit, multumesc.
Da, daca studiam problema mai atent, observam ca acele capace sunt din placaj "beton", deci pe ele se pun servourile.
#23
Postat 03 October 2011 - 10:56 PM
Rower, la 03 October 2011 - 08:23 PM, a spus:
@Rontaila: de rotunjit am zis mai sus, nu am uitat, multumesc.
Epoxy tine si nu prea pe lemn. Ca sa tina lipiciul trebuie sa intre in fibra lemnului, ceea ce epoxy nu prea face fiind foarte dens si vorbesc din experienta. Rower, maine seara iti arat exact despre ce vorbesc, live.
Lipeala nu trebuie sa fie neaparat in orb. Pana la urma tu ai treaba in special cu capacul. Vrei o solutie simpla? "Murdareste" cu ceva servo-ul pe partea care va veni pe capac. Pui servo cu tot cu capac in gaura cu grija, fara sa atingi "murdaria" de capac. Muti servo-ul pana se centreaza pe tija si pe santul din capac si il ridici sa murdaresti capacul. Poti scoate tot ansamblul si lucra pe baza urmei lasate cu pozitia servo-ului doar la capac cu ce lipici vrei tu. Murdaria poate fi marker in strat mai gros, aracet, pasta de dinti, etc. Ceva care este un pic dens si neuleios (ca sa tina lipeala dupa aia). Este suficient sa murdaresti colturile servo-ului. O data imprimata pozitia servo-ului pe capac poti lucra lejer la lipitura blocurilor de lemn sa fie de calitate si totul sa se imbine cum trebuie... nu in orb.
O alta solutie mai eleganta si mai precisa ar fi banda dublu adeziva. Pui o bucatica pe interiorul capacului si lipesti servo-ul de ea. Verifici pozitia si corectezi dupa cum e necesar. Poti lipi, dezlipi servo-ul de pe dublu-adeziv de cate ori este nevoie pana gasesti pozitia care te multumeste. Cand o gasesti, pui pe pozitie blocurile de lemn langa servo, le marchezi pozitia (conturul) cu o carioca, pix, creion, etc. Scoti servo, dublu adeziv, etc.. lipesti blocurile de lemn si la sfarsit dupa ce s-au uscat pe pozitie blocurile de lemn strangi in suruburi servo-ul la locul lui.
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#24
Postat 08 October 2011 - 12:58 PM
Am gasit cea mai buna solutie pentru "cioplit" in fibra: o freza electrica de tehnica dentara (vezi poza)
http://img694.imageshack.us/img694/1576/imagine0319.jpg
#25
Postat 08 October 2011 - 05:36 PM
http://img38.imageshack.us/img38/1231/imagine0320.jpg
http://img97.imageshack.us/img97/2734/imagine0321.jpg
La trenul de aterizare am dat de greu. Nu pricep cum sa-l pun (chinez afurisit, a facut 6 foite prost tiparite si cica ala e manual). Exact la trenul de aterizare sunt 2 poze si mici si prost xeroxate, nu vad nimic.
Pun niste poze cu piesele, poate va prindeti voi cum naiba asamblez trenul asta:
http://img194.imageshack.us/img194/7849/imagine0322.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/3731/imagine0323.jpg
Observati mai jos "placutele" (am 4 din astea) alea 2 puse de mine pentru poza doar pe burta avionului, cum le folosesc pe alea ca sa fixez trenul?!?
http://img15.imageshack.us/img15/5937/imagine0324.jpg
Aceasta postare a fost editata de Rower: 08 October 2011 - 05:38 PM
#26
Postat 08 October 2011 - 05:57 PM
Fisiere atasate
-
CESSNA.jpg (23.37K)
Number of downloads: 47
#27
Postat 08 October 2011 - 06:04 PM
#28
Postat 08 October 2011 - 06:48 PM
Spre exemplificare iti prezint un excelent articol despre cestiune si o fotografie a lui Petrica care foloseste sistemul de ani buni.
Multa, multa bafta.
Fisiere atasate
-
DSCN0709.jpg (253.04K)
Number of downloads: 85 -
ScanImage001.jpg (229.61K)
Number of downloads: 89
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 October 2011 - 06:49 PM
#29
Postat 09 October 2011 - 07:51 AM
#30
Postat 09 October 2011 - 08:14 AM
Rower, la 09 October 2011 - 07:51 AM, a spus:
Dupa ce ajustezi santul verifici si daca esti in aceeasi situatie ca in schita postata de Domul Dan Mitea .
Cel mai bine ajustezi santul cu o pila dreapta lunga - o pui pe cant in sant si iei cate putin prin presare si catre fundul santului dar si catre fata si spatele santului.
Zic de pila caci va iesi planat mai drept si iei si cate putin - iei - faci proba - mai iei - iar faci proba.
Cu dremel sau freza risti sa intre brusc in el si sa iasa pe partea cealalta daca nu ai mai facut frecvent chestia asta.
Din schita Domnulu DAN verifici : acolo in poza stanga jos din "manual" se vede ca acea sarma care intra in fuselaj intra intr-un bloc de lemn mai inalt - important este sa intre cat mai mult din acel capat de sarma daca nu chiar tot .
Daca nu ai acel bloc asa mare bine ar fi sa adaugi unul peste zona respectiva , sa il lipesti bine si sa adancesti gaura si in el.
ATENTIE - gaura sa fie cat mai fixa - daca sarma balangane in ea NU e bine caci se va misca trenul fata / spate.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 09 October 2011 - 08:16 AM