Modelism - RHC Forum: Cessna 182 Nitroplane Fiberglass 1600mm - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cessna 182 Nitroplane Fiberglass 1600mm

#1 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2011 - 04:37 PM

Stima!
Am bagat in "santier" Cessna din titlu.

Asa arata la inceput:

http://img822.imageshack.us/img822/6356/imagine0301.jpg http://img546.imageshack.us/img546/515/imagine0302.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/5302/imagine0303.jpg

Asa arata ieri:

http://img18.imageshack.us/img18/6646/imagine0304.jpg http://img69.imageshack.us/img69/2185/imagine0305.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/1718/imagine0306.jpg http://img28.imageshack.us/img28/6292/imagine0307v.jpg

Si astazi gata de alimentare si dat "cheie":

http://img412.imageshack.us/img412/5615/imagine0310e.jpg http://img838.imageshack.us/img838/1935/imagine0311.jpg

Aripa e si ea aproape gata. Ma chinuiesc cu pozitionarea servourilor pentru eleroane (ce-o fi fost in mintea chinezului batran, nu stiu, cand a conceput spatiul ala in aripa).
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#2 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2011 - 04:59 PM

Nu ma prind din poze dar unghi motor exista? Daca nu va rog sa interveniti sau sa nu uitati de acest aspect :)
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#3 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2011 - 05:02 PM

Vezi postareaMaverick, la 03 October 2011 - 04:59 PM, a spus:

Nu ma prind din poze dar unghi motor exista? Daca nu va rog sa interveniti sau sa nu uitati de acest aspect :)


Exista, prea mult chiar, a trebuit sa-l mai ridic de "nas". Desi chinezu' l-a proiectat cu nasu' pe sus (la motor ma refer), l-am "dresat" sa stea un pic cu capu-n jos (cred ca sunt cele 3 grade sfinte).

Am uitat sa zic ceva de "greutati":

- motor ASP 8,5cc
- servo: 3 x Power HD 1201 MG (13 kgcm), 2 x HS-81 (3 kgcm)(eleroane)

Aceasta postare a fost editata de Rower: 03 October 2011 - 05:03 PM

MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#4 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2011 - 06:35 PM

Ei, am dat de greu: nu ma prind in niciun fel cum sa montez servourile pentru eleroane (astfel incat sa am spatiu suficient sa pot regla bratele lor, totusi). Atasez niscai poze:

http://img812.imageshack.us/img812/5910/imagine0312.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/8282/imagine0314.jpg
http://img525.imageshack.us/img525/5508/imagine0313.jpg

O idee, va rog.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#5 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 03 October 2011 - 06:42 PM

Intr-o situatie similara, eu am procedat asa:
- am centrat servourile din statie si am incercat sa pastrez acea pozitie in timpul montajului (cu bratul perpendicular pe fanta capacului)
- am masurat "babeste" sau "la ochi" lungimea tijei de comanda si daca a fost nevoie, am ajustat unde a fost mai usor (la furculita sau la Z); aici era normal sa existe un reglaj cu filet ca la furculitele metalice dar nu e...
- setarea finala a venit din statie cu pozitionarea pe zero a eleroanelor; conditie esentiala: doua servouri pe doua canale separate.
Probabil mai exista si alte metode dar pe asta am aplicat-o cu succes.

Spor si sa-l stapiniti sanatos!

Aceasta postare a fost editata de bizu: 03 October 2011 - 06:44 PM

0

#6 Useril este offline   stere 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 13-July 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 03 October 2011 - 06:51 PM

Decuparea capotei pentru motor ai facut-o asa mare pentru o racire mai buna sau asa ti-a iesit?
0

#7 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2011 - 07:02 PM

@bizu: exista filet pe tija de comanda, nu asta e problema. Problema mea e cum sa montez servo direct pe balsa care "imbraca" aripa?!? Din poze se vede ca nu exista nicio "intaritura" pe care sa pun servo, e doar o placa amarata de balsa de 1mm!

@stere: asa mi-a iesit dintr-o greseala de calcul. O sa pilesc colturile sa fie rotunjite si sper sa arate bine. Oricum, gaura mare = racire mai buna. :)
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#8 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2011 - 07:06 PM

@stere: eroarea de calcul a aparut datorita faptului ca chinezu' recomanda motorizare 7,5 cc, eu am pus 8,5cc pe el si pentru asta, ca sa incapa bine sub capota, a trebuit sa montez motorul un pic rotit fata de axa orizontala. si de aici au aparut erorile cand am calculat decupajul.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#9 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 03 October 2011 - 07:09 PM

Hai ca am inteles gresit.
Uite o poza cu un capac similar d'al meu.

Lipesti doua cuburi de brad (dintr-o bagheta sau doua alaturate) cu fibra in sensul de insurubare al fixarii servoului.
Gabaritul celor doua cuburi e dat de pozitionarea servoului si dimensiunea gaurii din aripa.
Daca te nelinisteste foaia de balsa, poti reface capacele din placaj de 1,5mm sau "intaresti" respectiva placa de balsa pe directia fortei servoului cu bagheta, placaj, bat bambus, ce ai tu prin casa si poate rezolva problema.
Sper ca de data asta sa fi inteles corect (eu).

Bafta

Fisiere atasate


0

#10 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2011 - 07:15 PM

Sar'na si multumesc! Asta era, asa incepusem si eu sa gandesc. E buna confirmarea.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#11 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2862
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 03 October 2011 - 07:24 PM

..bueeiii da voi de servo lock ..(plasticu ala alb )face minuni credetima...
0

#12 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2011 - 07:27 PM

Da, dar eu cred ca nu e tocmai bine sa pun un servo de 3kg pe o placuta de balsa de 1mm grosime, asta era problema mea, de fapt. Prin j de mii de miscari de du-te-vino, cred ca se streseaza balsa ala repede...
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#13 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 03 October 2011 - 08:00 PM

Vezi ca in varianta cu cele doua blocuri din lemn odata lipite in aripa nu o sa mai ai acces la suruburile care prind servoul de blocul de lemn fiind la 90 grade fata de capacul care acopera locasul si nu o sa gasesti surubelnita care sa mearga " dupa colt ". Asa ca daca pui servourile inainte de lipire
nu o sale mai poti da jos daca se strica, iar daca nu le pui dupa lipire o sa te uiti la servouri ca nu o se la mai poti prinde pe cele doua blocuri .

Mai gandeste putin si nu te grabii .
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#14 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2011 - 08:05 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 03 October 2011 - 08:00 PM, a spus:

Vezi ca in varianta cu cele doua blocuri din lemn odata lipite in aripa nu o sa mai ai acces la suruburile care prind servoul de blocul de lemn fiind la 90 grade fata de capacul care acopera locasul si nu o sa gasesti surubelnita care sa mearga " dupa colt ". Asa ca daca pui servourile inainte de lipire
nu o sale mai poti da jos daca se strica, iar daca nu le pui dupa lipire o sa te uiti la servouri ca nu o se la mai poti prinde pe cele doua blocuri .

Mai gandeste putin si nu te grabii .



Pffff... exact la asta ma gandeam de vreo 10 minute. Am rasucit servo ala de a ametit, saracu' si tot nu vad o rezolvare eleganta...
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#15 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 03 October 2011 - 08:05 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 03 October 2011 - 08:00 PM, a spus:

Vezi ca in varianta cu cele doua blocuri din lemn odata lipite in aripa nu o sa mai ai acces la suruburile care prind servoul de blocul de lemn fiind la 90 grade fata de capacul care acopera locasul si nu o sa gasesti surubelnita care sa mearga " dupa colt ". Asa ca daca pui servourile inainte de lipire
nu o sale mai poti da jos daca se strica, iar daca nu le pui dupa lipire o sa te uiti la servouri ca nu o se la mai poti prinde pe cele doua blocuri .

Mai gandeste putin si nu te grabii .


Nu-i asa...
Capacul acela cu care a venit avionul este demontabil din cele patru suruburi aflate in colturi.
Blocurile de lemn se afla pe interiorul acestui capac, perfect accesibile odata demontate primele (patru) suruburi si demontat capacul.
Ordinea ar fi asa; montaj: se asigura servoul cu suruburile din dotare montate in blocurile de lemn, se conecteaza conectorul cu cablu, capacul cu tot cu servo se aseaza in locasul din aripa si se asigura cu cele patru suruburi din colturi. Demontarea e invers. Accesul la bratul de comanda pentru atasarea tijei de actionare se face dupa montarea ansamblului.
Eu asa ceva am propus.

Spor
0

#16 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 03 October 2011 - 08:10 PM

Vezi postareaRower, la 03 October 2011 - 07:27 PM, a spus:

Da, dar eu cred ca nu e tocmai bine sa pun un servo de 3kg pe o placuta de balsa de 1mm grosime, asta era problema mea, de fapt. Prin j de mii de miscari de du-te-vino, cred ca se streseaza balsa ala repede...

Daca capacul locasului de servo este din placaj fixezi dopurile de brad de el si de ele(dopuri) servo-ul,daca este din balsa ,fa-l din placaj de aviatie de 1.5 mm :good: si problema s-a rezolvat :D

BAFTA
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

#17 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2011 - 08:15 PM

Domle, m-am lamurit! Ce inseamna experienta! Va multumesc.
Eu ma gandeam sa fixez servo pe partea cealalta a aripii si imi dadea cu zecimale, ca sa-l fixez pe capac nici nu-mi trecuse prin minte!
Multumesc inca o data.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#18 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 03 October 2011 - 08:17 PM

Buna solutie .. grija mare la lipire caci va fi cam "oarba" si va trebui ceva atentie ca sa centrezi servoul - as lipi cu epoxy care sa permita sa mai misti servoul daca nu este pe mijlocul mijlocului .... intelegi tu ( paralel, perpendicular si pe centru in acelasi timp la ambele la fel )

Atentie si la inaltimea blocurilor ca sa intre amandoua in contact cu capacul care va mai trebui pe deasupra si infoliat .

Idiot chinezu' ..

P.S.

Sa nu uiti sa pui ciano din cel mai subtire pe cele patru gauri de la capac - le va intarii marginile si vor tine suruburile mai bine ( sau mai bagi dedesupt in dreptul lor cate o bucatica de placaj sau bloc de bagheta )

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 03 October 2011 - 08:19 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#19 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 03 October 2011 - 08:19 PM

Am ratat "edit-ul" :D ,sa nu uiti sa rotunjesti colturile la decupajele din capota,altfel va crapa capota din cauza vibratiilor.
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

#20 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2011 - 08:23 PM

@Nea Gigi: cu epoxy lipesc, multumesc. Din fericire, capacul e gata infoliat.
@Rontaila: de rotunjit am zis mai sus, nu am uitat, multumesc.

Aceasta postare a fost editata de Rower: 03 October 2011 - 08:24 PM

MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#21 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 03 October 2011 - 08:28 PM

Bravo dom'le
Cit m-am chinuit eu sa fac niste poze, v-ati lamurit.
Oricum iesisera nasoale cu telefonul...

Spor
0

#22 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2011 - 08:32 PM

Vezi postareabizu, la 03 October 2011 - 08:28 PM, a spus:

Bravo dom'le
Cit m-am chinuit eu sa fac niste poze, v-ati lamurit.
Oricum iesisera nasoale cu telefonul...

Spor


Nu ai zis de la inceput ca "fundul" ala era de fapt capacul!!! Am crezut ca era "invers". Acum m-am lamurit, multumesc.
Da, daca studiam problema mai atent, observam ca acele capace sunt din placaj "beton", deci pe ele se pun servourile.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#23 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2011 - 10:56 PM

Vezi postareaRower, la 03 October 2011 - 08:23 PM, a spus:

@Nea Gigi: cu epoxy lipesc, multumesc. Din fericire, capacul e gata infoliat.
@Rontaila: de rotunjit am zis mai sus, nu am uitat, multumesc.


Epoxy tine si nu prea pe lemn. Ca sa tina lipiciul trebuie sa intre in fibra lemnului, ceea ce epoxy nu prea face fiind foarte dens si vorbesc din experienta. Rower, maine seara iti arat exact despre ce vorbesc, live.

Lipeala nu trebuie sa fie neaparat in orb. Pana la urma tu ai treaba in special cu capacul. Vrei o solutie simpla? "Murdareste" cu ceva servo-ul pe partea care va veni pe capac. Pui servo cu tot cu capac in gaura cu grija, fara sa atingi "murdaria" de capac. Muti servo-ul pana se centreaza pe tija si pe santul din capac si il ridici sa murdaresti capacul. Poti scoate tot ansamblul si lucra pe baza urmei lasate cu pozitia servo-ului doar la capac cu ce lipici vrei tu. Murdaria poate fi marker in strat mai gros, aracet, pasta de dinti, etc. Ceva care este un pic dens si neuleios (ca sa tina lipeala dupa aia). Este suficient sa murdaresti colturile servo-ului. O data imprimata pozitia servo-ului pe capac poti lucra lejer la lipitura blocurilor de lemn sa fie de calitate si totul sa se imbine cum trebuie... nu in orb.

O alta solutie mai eleganta si mai precisa ar fi banda dublu adeziva. Pui o bucatica pe interiorul capacului si lipesti servo-ul de ea. Verifici pozitia si corectezi dupa cum e necesar. Poti lipi, dezlipi servo-ul de pe dublu-adeziv de cate ori este nevoie pana gasesti pozitia care te multumeste. Cand o gasesti, pui pe pozitie blocurile de lemn langa servo, le marchezi pozitia (conturul) cu o carioca, pix, creion, etc. Scoti servo, dublu adeziv, etc.. lipesti blocurile de lemn si la sfarsit dupa ce s-au uscat pe pozitie blocurile de lemn strangi in suruburi servo-ul la locul lui.
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#24 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2011 - 12:58 PM

Intrucat azi e vreme proasta, m-am apucat de mesterit in continuare.
Am gasit cea mai buna solutie pentru "cioplit" in fibra: o freza electrica de tehnica dentara (vezi poza)

http://img694.imageshack.us/img694/1576/imagine0319.jpg
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#25 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2011 - 05:36 PM

Am montat roata din fata:

http://img38.imageshack.us/img38/1231/imagine0320.jpg

http://img97.imageshack.us/img97/2734/imagine0321.jpg

La trenul de aterizare am dat de greu. Nu pricep cum sa-l pun (chinez afurisit, a facut 6 foite prost tiparite si cica ala e manual). Exact la trenul de aterizare sunt 2 poze si mici si prost xeroxate, nu vad nimic.
Pun niste poze cu piesele, poate va prindeti voi cum naiba asamblez trenul asta:

http://img194.imageshack.us/img194/7849/imagine0322.jpg

http://img13.imageshack.us/img13/3731/imagine0323.jpg

Observati mai jos "placutele" (am 4 din astea) alea 2 puse de mine pentru poza doar pe burta avionului, cum le folosesc pe alea ca sa fixez trenul?!?

http://img15.imageshack.us/img15/5937/imagine0324.jpg

Aceasta postare a fost editata de Rower: 08 October 2011 - 05:38 PM

MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#26 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 08 October 2011 - 05:57 PM

Pui tablitele alea ca in poza si le prinzi cu holtzsurub de fuselaj 0 vezi locul unde ai ceva placaj pe interior ca sa tina - daca nu are poti pune tu sau poti prinde cu suruburi cu piulita.

Fisiere atasate


Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#27 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2011 - 06:04 PM

Saru' mana, asa banuiam si eu, dar stau si ma minunez: 2 amarate de plastice de 2mm o sa tina?!?!?
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#28 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 October 2011 - 06:48 PM

Tin, metoda se foloseste de la inceputurile aeromodelimului. Trenul de aterizare lucreaza ca niste bare de torsiune. Rezultatele sunt excelente...daca este bine realizat. Ceea ce nu-i cazul la modelul tau. Si anume, santurile trebuie sa fie mai adanci decat raza sarmei iar peretii laterali sa fie verticati. In aceste conditii acele bucati de plastic nu fac decat sa tina barele in pozitie. Practic nu sunt solicitate.
Spre exemplificare iti prezint un excelent articol despre cestiune si o fotografie a lui Petrica care foloseste sistemul de ani buni.
Multa, multa bafta.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 October 2011 - 06:49 PM

0

#29 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 October 2011 - 07:51 AM

Da, corect, m-am lamurit, multumesc. O sa "cioplesc" santul astfel incat sa fie mai adanc si cu peretii drepti.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#30 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 09 October 2011 - 08:14 AM

Vezi postareaRower, la 09 October 2011 - 07:51 AM, a spus:

Da, corect, m-am lamurit, multumesc. O sa "cioplesc" santul astfel incat sa fie mai adanc si cu peretii drepti.


Dupa ce ajustezi santul verifici si daca esti in aceeasi situatie ca in schita postata de Domul Dan Mitea .
Cel mai bine ajustezi santul cu o pila dreapta lunga - o pui pe cant in sant si iei cate putin prin presare si catre fundul santului dar si catre fata si spatele santului.
Zic de pila caci va iesi planat mai drept si iei si cate putin - iei - faci proba - mai iei - iar faci proba.
Cu dremel sau freza risti sa intre brusc in el si sa iasa pe partea cealalta daca nu ai mai facut frecvent chestia asta.
Din schita Domnulu DAN verifici : acolo in poza stanga jos din "manual" se vede ca acea sarma care intra in fuselaj intra intr-un bloc de lemn mai inalt - important este sa intre cat mai mult din acel capat de sarma daca nu chiar tot .
Daca nu ai acel bloc asa mare bine ar fi sa adaugi unul peste zona respectiva , sa il lipesti bine si sa adancesti gaura si in el.
ATENTIE - gaura sa fie cat mai fixa - daca sarma balangane in ea NU e bine caci se va misca trenul fata / spate.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 09 October 2011 - 08:16 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro