Motorizare brushless super OK ? ... sa speram ca da
#1
Postat 22 September 2011 - 08:51 AM
Coca este asta:
Care sint asteptarile:
- o reducere a consumului la viteza economica ( in cazul acestei coci 1m/s) , ...ceva in jur de minus 20 %
... aceasta reducere ar corespunde diferentei intre randamente ( comparatia se refera la motorul 755 alimentat la 12v )
- viteza mult marita la turatia maxima
... viteza maxima pe care o scoate combinatia 755 si 12V e mai mult decit jenanta , si asta oricit de multi amperi i-ai da motorului sa pape - o problema datorata scaderii randamentului odata ce este depasit un anumit consum . Pentru ca la brushless , ca o caracteristica generala , randamenul nu scade cu cresterea consumului , ci se mentine relativ constant pe o plaja destul de larga , treaba sta altfel.
Astept doar sa-mi vina escul de la reparat ( te rog grabeste-te EBA) si testul e gata sa inceapa.
Motorul ,ales cu atentie , il am deja .
Ce parere aveti?
#3
Postat 22 September 2011 - 09:29 AM
- esc home -made
-motorizarea folosita de mine acum si de care sint multumit pe deplin
755/ 40.........2x 5s Lipo 5Ah in paralel..........consum aprox. 2A la viteza de 1m/s ............. autonomie aprox.36 de drumuri la 200 de metri ( aprox 14 km)
Aceasta postare a fost editata de sand man: 22 September 2011 - 09:31 AM
#6
Postat 22 September 2011 - 09:40 AM
Nu stiam ca asta e un forum in care trebuie sa ne laudam ca avem super motor dar e secret modelul, poate iti fura altii ideea ...
Stiam ca un forum e pentru o comunitate de useri pasionati de un anumit lucru, loc unde se impartasesc pareri, se dau sfaturi gratis ...
E posibil sa ma fi inselat ...
Spor la teste!
#7
Postat 22 September 2011 - 09:51 AM
Tocmai asta e ideea topicului : sa vedem daca o fi asa sau nu.
multumesc pentru urari.
#8
Postat 22 September 2011 - 10:34 AM
sand man, la 22 September 2011 - 09:51 AM, a spus:
Tocmai asta e ideea topicului : sa vedem daca o fi asa sau nu.
multumesc pentru urari.
Sa fie oare vorba de Feigao 540-Super-Power???
#9
Postat 22 September 2011 - 11:08 AM
#10
Postat 27 September 2011 - 09:22 AM
sand man, la 22 September 2011 - 09:29 AM, a spus:
- esc home -made
-motorizarea folosita de mine acum si de care sint multumit pe deplin
755/ 40.........2x 5s Lipo 5Ah in paralel..........consum aprox. 2A la viteza de 1m/s ............. autonomie aprox.36 de drumuri la 200 de metri ( aprox 14 km)
Stai ca nu am mai inteles nimic deci tu ai zis ca ai folosit acumulatori la 12V(11.1 Lipo 3s), Insa aici mentionezi ca folosesti 2x5s ceea ce duce pana la 18.4V cele 5 celule inseriate !! ori curentul 10A iti da o putere de 180W a acumulatorului. :unsure:
Acum da si tu macar caracteristicile modelului de motor folosit macar daca nu vrei sa ne spui modelul, un Krpm/V , un curent in gol, daca se poate si torque-ul .
#11
Postat 27 September 2011 - 10:59 AM
Nan Alex, la 27 September 2011 - 09:22 AM, a spus:
... ori curentul 10A iti da o putere de 180W a acumulatorului. :unsure:
Intr-adevar n-ai inteles nimic , imi pare rau .
E prima data cind aud ca un acumulator da o anumita putere.
Aceasta postare a fost editata de sand man: 27 September 2011 - 11:00 AM
#12
Postat 29 November 2011 - 01:23 PM
sand man, la 22 September 2011 - 09:29 AM, a spus:
spune-mi cum obtii tu viteza de 1m/s cu 755/40 si 2x5S lipo daca motorasul asta iti propulseaza barcuta cu 1m/s la 12V?
#13
Postat 29 November 2011 - 02:40 PM
Ce ti se pare neclar in citatul pe care l-ai dat?
Am zis foarte clar ca sper la o reducere cu 20% a consumului pentru motorul BL.
20% din ce?
Din consumul unui 755 alimentat la 12V la viteza de 1m/s.
Ceea ce scrie in acel citat e perfect adevarat, poate ar trebui sa-ti adaptezi teoriile de aici , nu de alta, ci doar ca sa aiba cit de cit o legatura cu realitatea inconjuratoare.
#14
Postat 29 November 2011 - 03:10 PM
sand man, la 22 September 2011 - 09:29 AM, a spus:
- esc home -made
-motorizarea folosita de mine acum si de care sint multumit pe deplin
755/ 40.........2x 5s Lipo 5Ah in paralel..........consum aprox. 2A la viteza de 1m/s ............. autonomie aprox.36 de drumuri la 200 de metri ( aprox 14 km)
din ce ai scris tu aici eu inteleg ca folosesti 755/40 cu 2 acumulatori LiPO a cate 5S fiecare avand 1 consum de 2A, o viteza de 1m/s si o autonomie de 36 de drumuri la 200 de metri
despre motorul BL nu vad nimic aici
#15
Postat 29 November 2011 - 03:13 PM
csjmihailiviu, la 29 November 2011 - 01:23 PM, a spus:
Pai... foloseste doar 12V dati de regulator din cei 21V cat au cei 5S... adica acelasi drac... doar ca el zice ca ar consuma mai putin.
Consumul e la fel... doar ca are autonomie mai mare datorat voltajului ridicat.
El confunda consumul cu autonomia sau compara mere cu pere.
Aceasta postare a fost editata de Adistul: 29 November 2011 - 03:17 PM
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
#16
Postat 29 November 2011 - 03:19 PM
sand man, la 29 November 2011 - 02:40 PM, a spus:
Ce ti se pare neclar in citatul pe care l-ai dat?
Am zis foarte clar ca sper la o reducere cu 20% a consumului pentru motorul BL.
20% din ce?
Din consumul unui 755 alimentat la 12V la viteza de 1m/s.
Ceea ce scrie in acel citat e perfect adevarat, poate ar trebui sa-ti adaptezi teoriile de aici , nu de alta, ci doar ca sa aiba cit de cit o legatura cu realitatea inconjuratoare.
dupa cum ti-am zis si acolo poti sa obtii o reducere a consumului cu 100 % mai mare daca folosesti un motor care sa aiba tensiune nominala de 24 V si aceeasi putere si rotatii pe minut ca 755/40
formuleaza si tu frazele in asa fel incat sa inteleaga lumea ce vrei sa spui
#17
Postat 29 November 2011 - 03:28 PM
Adistul, la 29 November 2011 - 03:13 PM, a spus:
Consumul e la fel... doar ca are autonomie mai mare datorat voltajului ridicat.
El confunda consumul cu autonomia sau compara mere cu pere.
le facusi si tu corcoduse adistule :unsure:
de unde dreaq sa aiba voltaj mai ridicat daca foloseste tot 12 V din regulator?
are acelasi consum si aceeasi autonomie
motorul papa Amperi nu Volti
poate sa aiba si 220 de V bateria daca are 5 A iar motorul merge la 12 V si consuma 5 A tot aceeasi autonomie are
in ceea ce priveste autonomia vezi ca am scris si pe HK forum
e formula aia de fizica din cls a VII-a care zice ca D=VxT adica o 2 barcute pot sa aiba aceeasi autonomie (sa mearga pe aceeasi distanta) chiar daca la una va tine acumulatorul 15 minute si la cealalta 30 de minute
#18
Postat 29 November 2011 - 03:36 PM
csjmihailiviu, la 29 November 2011 - 03:28 PM, a spus:
de unde dreaq sa aiba voltaj mai ridicat daca foloseste tot 12 V din regulator?
are acelasi consum si aceeasi autonomie
Gresit: are acelasi consum... dar autonomie mai mare.
Pai comparatia e cam asa:
Ai o sticla de 1L si una de 2L si cate o teava de 2mm prin care curge apa din fiecare sticla.
Teava se considera a fi regulatorul.
Consumul e acelasi in ambele cazuri si e dat de teava prin care curge apa... doar ca in cazul celor 2L autonomia e mai mare.
Aceasta postare a fost editata de Adistul: 29 November 2011 - 03:37 PM
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
#19
Postat 29 November 2011 - 03:48 PM
Li-Po 2S: are 6V descarcat si 8,4V incarcat full... deci ai 2,4V de descarcat.
Li-Po 5S: are 15V descarcat si 21V incarcat full... deci ai 6V de descarcat.
E clar ca vei merge mai mult cu 5S decat cu 2S... chiar daca regulatorul iti va reduce tensiunea la 6V sa zicem ca sa ai aceeasi viteza in ambele cazuri.
Consumul e la fel... doar ca ai autonomie mai mare cu 5S-ul.
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
#20
Postat 29 November 2011 - 03:54 PM
Adistul, la 29 November 2011 - 03:36 PM, a spus:
Pai comparatia e cam asa:
Ai o sticla de 1L si una de 2L si cate o teava de 2mm prin care curge apa din fiecare sticla.
Teava se considera a fi regulatorul.
Consumul e acelasi in ambele cazuri si e dat de teava prin care curge apa... doar ca in cazul celor 2L autonomia e mai mare.
pai nu prea inteleg
de ce o sticla de 1L si una de 2L?
pune 2 sticle de 1 L si 2 tevi una de 2mm si 1 de 4mm
prin aia de 4 mm se scurge mai multa apa intr-un timp mai scurt dar vei avea o viteza mai mare
din cate stiu motorul papa Amperi nu Volti
uite aici mai explicit:
1) folosesti sa zicem 1 baterie 2s 5 A cu un motor care merge la 7,4V si consuma 5 A
2) folosesti o baterie 4 S tot 5A cu un motor care merge la 14,8 V si consuma 5A
in al doilea caz vei avea o autonomie dubla deoarece creste nr de rotatii si viteza dar practic ca timp bateria te va tine la fel ca in primul caz
#21
Postat 29 November 2011 - 04:34 PM
csjmihailiviu, la 29 November 2011 - 03:10 PM, a spus:
despre motorul BL nu vad nimic aici
Mihailiviu, te rog fa abstractie de prezenta lui Adistul, teoriile lui nu vor face altceva decit sa te duca pe un drum mai infundat decit oricare altul, crede-ma.
Da e exact cum zici, daca m-a intrebat nu stiu cine ce motorizare folosesc i-am raspuns ce folosesc nu ce urmeaza sa testez . E clar acum?
#23
Postat 29 November 2011 - 06:54 PM
Sper ca cei care sunt la inceput de drum sa aibe putin discernamant si sa nu ia de bun tot ce le povesteste Sand man.
Seara frumoasa!
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
#24
Postat 30 November 2011 - 02:52 PM
Adistul, la 29 November 2011 - 03:48 PM, a spus:
Li-Po 2S: are 6V descarcat si 8,4V incarcat full... deci ai 2,4V de descarcat.
Li-Po 5S: are 15V descarcat si 21V incarcat full... deci ai 6V de descarcat.
E clar ca vei merge mai mult cu 5S decat cu 2S... chiar daca regulatorul iti va reduce tensiunea la 6V sa zicem ca sa ai aceeasi viteza in ambele cazuri.
Consumul e la fel... doar ca ai autonomie mai mare cu 5S-ul.
Dupa ce ai aruncat-o pe asta acuma nu te mai bagi? Chiar nu-ti pasa daca ajunge la "Postarea anului"?
#25
Postat 30 November 2011 - 03:47 PM
#26
Postat 30 November 2011 - 06:34 PM
Ceea ce am spus eu referitor la scaderea consumului , cresterea voltajului si viteza de deplasare a barcutei, bineinteles ca e valabil intr-un interval de tensiuni care pot fi suportate de catre motor.
P.S.
...iata de unde putem afla ca exista si asa ceva :
regulatorul transformator de tensiune.
Adistul, la 29 November 2011 - 03:13 PM, a spus:
El confunda consumul cu autonomia sau compara mere cu pere.
#27
Postat 30 November 2011 - 06:58 PM
#28
Postat 30 November 2011 - 11:21 PM
Din pacate Sand man stie doar sa arunce cu noroi... nu vine cu explicatii pertinente si nici nu le accepta pe cele pertinente.
Din tot ce-ai scris tu mai sus... el a citit superficial si considera ca i-ai dat dreptate el zicand: "cu cat cresti voltajul... scade amperajul"... la care eu zic grestit... in sensul ca nu se aplica oriunde... oricum!
Probabil a citit el ceva pe undeva... ceva... dar fiind scris in engleza n-a inteles chiar tot... a mai vazut cateva formule de fizica din clasele VII-X le-a "balmajit" pe toate si a concluzionat: "cu cat cresti voltajul... scade amperajul"!!! si eu zic: Oare asa e? Se aplica peste tot?
Intr-adevar... liniile de inalta tensiune sunt de inalta tensiune la "transport" pentru ca daca ar fi trecut doar 220V cablurile ar fi trebuit sa fie cat calea ferata! Dar oare se aplica peste tot? De-a valma?
El a "prajit" un regulator... si nici macar nu stie de ce. L-a dat la reparat ( o sa-mi para rau de EBA ) si dupa ce-l va reprimi il va arde iar sau o sa-i crape motorul pentru ca e "dus" prea mult la extrem! Din filmarile pe care le-a facut mi-e clar ca o sa-i crape Li-pO-urile in prima faza... caci nu i se mai egalizeaza... sunt dezechilibrate rau. Oare el stie ? De ce l-am lasa pe unul care a studiat doar fizica de clasa a VII-a sa ne educe gresit viitori modelisti? Nu stiu!
Eu unul nu-l voi lasa pana nu-si argumenteaza teoriile... voi il lasati? il corectati? il ajutati? ii ajutati? ma ajutati?
Aceasta postare a fost editata de Adistul: 30 November 2011 - 11:24 PM
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
#29
Postat 30 November 2011 - 11:28 PM
sand man, la 30 November 2011 - 06:34 PM, a spus:
Ceea ce am spus eu referitor la scaderea consumului , cresterea voltajului si viteza de deplasare a barcutei, bineinteles ca e valabil intr-un interval de tensiuni care pot fi suportate de catre motor.
...iata de unde putem afla ca exista si asa ceva :
regulatorul transformator de tensiune.
Iar eu raspund: DA REGULATORUL E VARIATOR DE TENSIUNE!!! dar asta se invata la modelism... poate mai tarziu de clasa a VII-a!!!
Aceasta postare a fost editata de Adistul: 30 November 2011 - 11:29 PM
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
#30
Postat 01 December 2011 - 12:08 AM