Modelism - RHC Forum: Primele zboruri - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Primele zboruri Novice in aeromodelism

#1 Useril este offline   Cristi_glide 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 15-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Rugby, UK

Postat 16 August 2011 - 08:53 AM

Salutare la toata lumea,

De cand ma stiu am fost pasionat de zbor si tainele lui, astfel in urma cu ceva ani am reusit sa ma inscriu la un aeroclub de planorism (Sanpetru Brasov). Astfel 5 ani am practicat acest sport superb, dar a venit si timpul in care job-ul m*a fortat sa renunt la pasiunea mea si timp de cativa ani contactul cu zborul a fost minimalizat complet...
De curand am descoperit ca aeromodelismul incepe sa fie din ce in ce mai accesibil si mi-am zis sa incerc si eu, astfel mi-am cumparat "jucarioara" ASTA. Fericit cu noua mea achizitie si bazat pe fapul ca stiu ce inseamna zborul, efecte comenzi etc. m-am dus pe camp si am facut primele zboruri... mare mi-a fost surpriza cand am realizat ca lucrurile nu sut asa de usoare si chiar daca inca nu am facut avarii serioase aparatului tot l-am trantit destul de serios cu botul de pamant (ceva fisuri dar nimic grav), cel mai dureros este cand este cu fata spre mine si comenzile sunt inversate...
Acum imi cam este teama sa ies cu el dar imi voi lua inima in dinti si cum vremea va permite voi iesi iara, analizand putin incercarile mele in comparatie cu ce am citit pe aici se pare ca greseala cea mai mare au fost comenzile ample si bruste pe care le dadeam, voi incerca sa fiu mai "domnisoara" cu el.
O alta problema: cum va dati seama cand intra in limita de viteza? De chestia asta imi este cel mai teama si am tendinta sa vin cu viteza la aterizare ceea ce imi poate fi fatal la o comanda prea ampla sau rapida... probabil doar experienta ma va invata!
Centrul de greutate este de preferat sa fie putin mai spre bot?

Poate aveti ceva sfaturi pt mine in legatura cu planorul meu!

Multumesc

Aceasta postare a fost editata de Cristi_glide: 16 August 2011 - 08:54 AM

Planor ASW 17 Brushless LiPo 2.4 GHz
Eu la comanda aeromodelului meu
0

#2 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 16 August 2011 - 10:51 AM

Salut ,

modelul pe care l-ai ales e ok pt incepatori. Asta e un lucru bun.

Acum cu CG-ul.. e ok sa fie mai in fata dar sa nu depaseasca specificatiile producatorului.

La partea de exercitiu incearca sa folosesti un simulator te va ajuta mult cand avionul vine inspre tine si comenzile sunt inversate. Daca nu ai rabdare am un truc pt tine .. intoarce statia cand avionul vine inspre tine. Arata ca curu dar la inceput merge. Tine antena in directia in care merge avionul mereu.. te sucesti un pic nu e nevoie sa iti rupi coloana doar un pic cat sa te lamuresti ce si cum. Am facut asta mult timp si e ok la inceput.

Comenzile trebuie sa fie mici la inceput..Oricum la inceput nu ai simtul masurii si dai prea mult sau prea putin. Incearca sa vezi recomandarile producatorului si porneste de acolo in jos..

La planoare mai ales la astea de polistiren poti sa ii dai vant fara motor si sa incerci sa pastrezi panta de coborare.. Dupa 10 aruncari din astea o sa capeti incredere si vei putea sa bagi si un pic de motor. Dar incearca sa te abtii la inceput, doar il arunci sau pui pe cineva . ATENTIE ! NU IL ARUNCI IN SUS.. arunci pe o panta asa..nu in pamant dar sa nu fie mai sus de orizontala. O sa fi surprins ca daca e echilibrat coret va plana fara ca tu sa atingi comenzile. Daca ai si un pic de vant pe perfect. Usor usor cu rabdare . Alege un punct in fata ta la 15-20 m si incearca sa il arunci in directia aia . Acum nu mi-am dat seama exact in ce punct esti cu invatatul daca decolarea si tinutul in aer e o problema sau nu. Daca ai trecut de asta ignora ce ti-am zis mai sus..

Cu angajatul.. e compliat. Fiecare model are felul lui de a se angaja in functie de cum e echilibrat de profilul aripii de tipul de avion. Daca planorul e destul de usor si CG-ul e in fata si l-ai echilibrat si pe lateral nu ar trebui sa ai surprize . O sa coboare botul usor . Daca e greu si nu e echilibrat se duce pe o parte.

La aterizare nu e musai sa vii incet .. vino mai tare la inceput si incet incet reduci viteza pana cand te simti tu confortabil cu aterizarea. Presupun ca nu vii in blana de la 100 m direct... fa ca la planoarele mari.. Alegeti repere fa vriajele corect si o sa iasa. Alt sfat e sa NU aterizezi din prima de frica sa il aduci jos. Greseala. Incepe cu treceri . Te calibrezi cu axul pistei cam pe unde vrei sa vii , il vezi daca il ia vantul vezi cam cum reactioneaza fara motor si nu uita de directie.. Incearca sa o gandesti bine inainte.. il aliniezi pe axul pistei si incerci sa il tii acolo din directie (intorci un pic statia sa nu te incurci) si il lasi pe panta frumos . Daca e centrat echilibrat si trimat corect nu ar trebui sa faci mari corectii. Fa 3-4 treceri cu motorul la 30-40% undeva prin fata ta.. daca reusesti sa faci 4 treceri pe axu pistei poti incepe sa vii la aterizare. NU TE GRABI. Incearca sa folosesti mai putin eleroanele la aterizare , vorbesc de partea cu axatul pe pista. Daca dai de eleroane prea tare o sa intri in tangaj si la inceput nu o sa mai reusesti sa il aduci unde vrei tu.

Pilotajul aeromodelului nu e greu. Necesita o perioada de acomodare . Greul vine la finete, acrobatie ... dar pana acolo e un drum de facut.
DT
0

#3 Useril este offline   Cristi_glide 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 15-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Rugby, UK

Postat 16 August 2011 - 11:16 AM

Merci mult de sfaturi. Cu aruncatul nu pot zice ca am avut probleme (aruncat cu o panta usoara si cu motor in plin urca fara probleme) dar iti voi urma sfatul cu aruncatul fara motor, e o idee super ca asa pot vedea clar si cat de echilibrat e si nici nu-l trantesc tare.
O alta intrebare: am inteles ca e un sistem de siguranta care imi taie curentul cand bateria cade sub o anumita tensiune (la partea de electronica stau destul de prost) dar imi lasa curent pt suprafetele de comanda?

Efectele comenzilor ale aeromodelelor in principiu sunt la fel ca la cele reale? Adica: daca actionez doar directia efectul principal e de rotire dar secundar este de coborare a botului iar daca actionez dar eleroanele efectul principal este inclinare si secundar ridicarea botului...
Planor ASW 17 Brushless LiPo 2.4 GHz
Eu la comanda aeromodelului meu
0

#4 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 16 August 2011 - 11:40 AM

Efectele comenzilor sunt aceleasi ca la 1:1.
Sistemul de siguranta iti lasa destul curent pentru suprafetele de comanda.In general dupa cateva secunde cand tensiunea pe acumulator revine mai poti porni si motorul in cateva reprize de cateva secunde,ceea ce deobicei este de ajuns pentru a veni la aterizare in siguranta.
flying is my life...
0

#5 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 16 August 2011 - 11:52 AM

Sfatul meu este sa renunti macar o vreme la machete si sa incerci planoare dedicate. Reducand un planor la scara, se inrautatesc mult caracteristicile de zbor, din cauza numarului reynolds mai mic. Daca renunti la ideea de macheta, ai niste avantaje - de exemplu fuselajul este mult mai subtire, aripa este putin mai lata (alungirea mai mica) etc. Alungirea mai mica te ajuta sa ai mai mult control si stabilitate. In plus, o aripa foarte alungita arunca profilul in zona de Reynolds foarte mic (pentru ca e coarda mai mica), scazand foarte mult din caracteristicile pe care le castiga la un planor mare.
Pentru ca nu mai esti inauntru, o sa ai nevoie sa vezi planorul, pentru ca o sa te anunte cand e termica prin diverse miscari. Machetele de obicei stau ceva mai slab la capitolul asta.
0

#6 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 16 August 2011 - 12:54 PM

Vezi postareaDragos Avramescu, la 16 August 2011 - 11:52 AM, a spus:

Sfatul meu este sa renunti macar o vreme la machete si sa incerci planoare dedicate. Reducand un planor la scara, se inrautatesc mult caracteristicile de zbor, din cauza numarului reynolds mai mic. Daca renunti la ideea de macheta, ai niste avantaje - de exemplu fuselajul este mult mai subtire, aripa este putin mai lata (alungirea mai mica) etc. Alungirea mai mica te ajuta sa ai mai mult control si stabilitate. In plus, o aripa foarte alungita arunca profilul in zona de Reynolds foarte mic (pentru ca e coarda mai mica), scazand foarte mult din caracteristicile pe care le castiga la un planor mare.
Pentru ca nu mai esti inauntru, o sa ai nevoie sa vezi planorul, pentru ca o sa te anunte cand e termica prin diverse miscari. Machetele de obicei stau ceva mai slab la capitolul asta.


Salut Dragos .

Despre ce macheta vorbesti ? Ala e un alt planor de polistiren..sau cel putin asa e in poza. I-au dat si ei un nume.. ASW 17 asta nu il face scale , macheta sau cum vrei tu sa ii zici.

Bafta multa .
DT
0

#7 Useril este offline   Cristi_glide 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 15-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Rugby, UK

Postat 16 August 2011 - 12:57 PM

Vezi postareaDragos Avramescu, la 16 August 2011 - 11:52 AM, a spus:

Sfatul meu este sa renunti macar o vreme la machete si sa incerci planoare dedicate. Reducand un planor la scara, se inrautatesc mult caracteristicile de zbor, din cauza numarului reynolds mai mic. Daca renunti la ideea de macheta, ai niste avantaje - de exemplu fuselajul este mult mai subtire, aripa este putin mai lata (alungirea mai mica) etc. Alungirea mai mica te ajuta sa ai mai mult control si stabilitate. In plus, o aripa foarte alungita arunca profilul in zona de Reynolds foarte mic (pentru ca e coarda mai mica), scazand foarte mult din caracteristicile pe care le castiga la un planor mare.
Pentru ca nu mai esti inauntru, o sa ai nevoie sa vezi planorul, pentru ca o sa te anunte cand e termica prin diverse miscari. Machetele de obicei stau ceva mai slab la capitolul asta.


Sunt sigur ca exista diferente de caracteristici intre macheta si modelul 1:1, dar chestia este ca momentan mi se pare mai "fun" si mai captivant cu replici ale unor modele existente, probabil cand voi stapani cu adevarat un aeromodel se va merita sa incerc cu niste planoare dedicate (eventual design propriu).
Planor ASW 17 Brushless LiPo 2.4 GHz
Eu la comanda aeromodelului meu
0

#8 Useril este offline   Cristi_glide 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 15-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Rugby, UK

Postat 16 August 2011 - 01:08 PM

Vezi postareaZOD, la 16 August 2011 - 12:54 PM, a spus:

Salut Dragos .

Despre ce macheta vorbesti ? Ala e un alt planor de polistiren..sau cel putin asa e in poza. I-au dat si ei un nume.. ASW 17 asta nu il face scale , macheta sau cum vrei tu sa ii zici.

Bafta multa .


Este o replica dupa un planor:

Citeaza

"The ASW-17 is a scale model of the legendary high-performance glider from Schleicher. The original of the ASW-17 is designed as a cantilever wing monoplane with twin trapezoidal wings and was made ​​entirely of GRP"


Eu normal pusesem ochii pe ASTA dar mi s-a parut pt un nivel mai avansat plus ca imi era teama de timpul care se pierdea pana iesea elicea din spate, in case de nevoie nu as fi avut timp sa ma folosesc de ea... oricum daca ma va prinde hobyul asta DG-ul asta va fi pe lista :) :)
Planor ASW 17 Brushless LiPo 2.4 GHz
Eu la comanda aeromodelului meu
0

#9 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 16 August 2011 - 03:46 PM

Vezi postareaCristi_glide, la 16 August 2011 - 01:08 PM, a spus:

Este o replica dupa un planor:


Eu normal pusesem ochii pe ASTA dar mi s-a parut pt un nivel mai avansat plus ca imi era teama de timpul care se pierdea pana iesea elicea din spate, in case de nevoie nu as fi avut timp sa ma folosesc de ea... oricum daca ma va prinde hobyul asta DG-ul asta va fi pe lista :yahoo: :drinks:


Eu am mai multe modele... printre care si un YAk 55 ... http://www.telink.eu...vne-kridlo.html banuiesc ca e macheta...

Nu iti fa griji si nu o lasa mai moale cu machetele.. ca n-ai machete. Toate sunt oarecum replici..d'aia le zice aeroMODELE.

Mi s-a parut ciudata afirmatia si d'asta insist.. ca si cum ai fi facut o greseala cu alegerea modelului. E super ok..polistiren usor si destul de mare cat sa zboare bine. Trebuie doar antrenament.

Sa revenim.. ai incercat un simulator ? Inclusiv astea free pana la un anume nivel te pot ajuta.. iti creaza reflexe chiar daca nu iti dai seama, se va vedea la zbor. Ziceai ceva de brasov.. vezi ca sunt planoristi de exceptie acolo la clubul de aeromodelism.. plus Andrei care este un pilot exceptional. Poate ar fi bine sa incerci sa zbori cu ei sau cu cineva din zona unde stai.. evident cineva cu experienta.

PS : M-am uitat pe youtube la planorul tau.. e cumintel si zboara bine.
DT
0

#10 Useril este offline   Cristi_glide 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 15-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Rugby, UK

Postat 16 August 2011 - 04:25 PM

Vezi postareaZOD, la 16 August 2011 - 03:46 PM, a spus:

Eu am mai multe modele... printre care si un YAk 55 ... http://www.telink.eu...vne-kridlo.html banuiesc ca e macheta...

Nu iti fa griji si nu o lasa mai moale cu machetele.. ca n-ai machete. Toate sunt oarecum replici..d'aia le zice aeroMODELE.

Mi s-a parut ciudata afirmatia si d'asta insist.. ca si cum ai fi facut o greseala cu alegerea modelului. E super ok..polistiren usor si destul de mare cat sa zboare bine. Trebuie doar antrenament.

Sa revenim.. ai incercat un simulator ? Inclusiv astea free pana la un anume nivel te pot ajuta.. iti creaza reflexe chiar daca nu iti dai seama, se va vedea la zbor. Ziceai ceva de brasov.. vezi ca sunt planoristi de exceptie acolo la clubul de aeromodelism.. plus Andrei care este un pilot exceptional. Poate ar fi bine sa incerci sa zbori cu ei sau cu cineva din zona unde stai.. evident cineva cu experienta.

PS : M-am uitat pe youtube la planorul tau.. e cumintel si zboara bine.


Simulatoarele astea de zbor am mica senzatie ca e o pierdere de timp si tre sa cheltui niste bani pe o radiocomanda ce o pot conecta la calc :yahoo: Am sa ma uit dupa un joystick cu 2 "manse" care cred ca simuleaza cat de cat o radiocomanda.

Eu sunt din Brasov de loc dar dupa cum spuneam job-ul meu ma plimba prin lumea intreaga... acum sunt stationat pe langa Frankfurt pana la sfarsitul anului :drinks:
Langa mine e si un club de aeromodelism da astia vor sa-mi i-a bani si ca stau cu ei doar sa ma uit :huh:

Oricum merci de sfaturi!
Planor ASW 17 Brushless LiPo 2.4 GHz
Eu la comanda aeromodelului meu
0

#11 Useril este offline   Cristi_glide 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 15-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Rugby, UK

Postat 16 August 2011 - 06:26 PM

Yeap.. o facusi lata :drinks: Am iesit cu jucarioara mea afara (vremea super ok)si am facut lansari fara motor cu aterizari, mici miscari din aripi si profundor (vreo 10 astfel de aruncari), astfel am decis ca e cazul sa incerc sa-l urc sus cu motor... toate bune si frumoase: lansare, motor in plin,stabilizat la o anumita inaltime si ceva viraje, lucrurile pareau sa decurga neasteptat de bine, pana in momentul in care am realizat ca l-am cam indepartat si in incercarile mele idioate de al aduce inapoi mai rau l-am indepartat (nu ma intrebati ce si cum) ideea e ca am destul camp pe aici dar la vreo 700 m este un fel de ferma si exact acolo a cazut :huh: imi i-au rucsacul in spate si dupa el, lucrurile nu pareau grave dar cand m-am apropiat era un singur petic de beton unde oamenii isi parcau masinile si binenteles ca planorul meu a cazut in bot pe beton :good: si la 2 m de o masina :drinks: dezamagire totala, botul era varza si o pala de elice ciobita pe jumate :yahoo: pe deoparte ma bucuram ca nu i-am lovit masina omului pe de alta nu mai puteam de suparare... In tot campul pe care il aveam la dispozitie s-a dus exact la ferma aia si exact pe un petic de beton :excl: Ideea e ca la departarea aia din lipsa de experienta nu prea mai stiam in ce parte merge, in sus in jos...

Acum va intreb cu ce sa incerc sa-l lipesc? Cu Superglue? (nu-mi topeste polistirenul?); eu mi-am luat silicon de izolat/lipit prin baie si se pare ca a functionat destul de bine la fisura de data trecuta...

Tre sa vad daca il pot repara si sa-mi comand o elice noua...
Planor ASW 17 Brushless LiPo 2.4 GHz
Eu la comanda aeromodelului meu
0

#12 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 16 August 2011 - 06:42 PM

Bison polireutanic monocoponent-ceva mai greut,dar odata lipit nu se mai rupe.E la sticluta galbena,pe la 13 lei.Vezi in praktiker.
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#13 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 August 2011 - 08:13 PM

Vezi postareapilo, la 16 August 2011 - 06:42 PM, a spus:

Vezi in praktiker.

Linga Frankfurt....

Stai sa vezi ce mai zice lumea.
S-ar putea ca hypodurul ala sa poata fi lipit cu CA (cianoacrilat) si e mai simplu asa.
Daca ai la indemina, fa o proba cu o picatura intr-un loc neutru.
Bafta in continuare si nu dezarma.

Bafta

Aceasta postare a fost editata de bizu: 16 August 2011 - 08:16 PM

0

#14 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 August 2011 - 12:26 AM

Te sfatuiesc sa te duci la un club. Vei invata sa zbori si vei lua contact cu altii pustiiti de aceasi arsita. Este normal sa platesti, dar, daca tragi linie la sfarsit, vei fi in avantaj.
Multa, multa bafta.

PS. Ca sa nu spui ca vorbesc in necunostinta de cauza, arunca, daca vrei, o privire aici:
http://www.rhcforum....or-in-montreal/

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 17 August 2011 - 12:30 AM

0

#15 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 17 August 2011 - 09:44 AM

Vezi postareaCristi_glide, la 16 August 2011 - 06:26 PM, a spus:

Yeap.. o facusi lata :D Am iesit cu jucarioara mea afara (vremea super ok)si am facut lansari fara motor cu aterizari, mici miscari din aripi si profundor (vreo 10 astfel de aruncari), astfel am decis ca e cazul sa incerc sa-l urc sus cu motor... toate bune si frumoase: lansare, motor in plin,stabilizat la o anumita inaltime si ceva viraje, lucrurile pareau sa decurga neasteptat de bine, pana in momentul in care am realizat ca l-am cam indepartat si in incercarile mele idioate de al aduce inapoi mai rau l-am indepartat (nu ma intrebati ce si cum) ideea e ca am destul camp pe aici dar la vreo 700 m este un fel de ferma si exact acolo a cazut :blush: imi i-au rucsacul in spate si dupa el, lucrurile nu pareau grave dar cand m-am apropiat era un singur petic de beton unde oamenii isi parcau masinile si binenteles ca planorul meu a cazut in bot pe beton :rofl: si la 2 m de o masina :good: dezamagire totala, botul era varza si o pala de elice ciobita pe jumate :pardon: pe deoparte ma bucuram ca nu i-am lovit masina omului pe de alta nu mai puteam de suparare... In tot campul pe care il aveam la dispozitie s-a dus exact la ferma aia si exact pe un petic de beton :excl: Ideea e ca la departarea aia din lipsa de experienta nu prea mai stiam in ce parte merge, in sus in jos...

Acum va intreb cu ce sa incerc sa-l lipesc? Cu Superglue? (nu-mi topeste polistirenul?); eu mi-am luat silicon de izolat/lipit prin baie si se pare ca a functionat destul de bine la fisura de data trecuta...

Tre sa vad daca il pot repara si sa-mi comand o elice noua...


:( nu fi dezamagit... face parte din procesul de invatare. Trebuie vazut ce fel de material e ala. Daca e gen elapor merge cu superglue si activator neaparat. Pui superglue pe o parte si pe aialata activator. Ai grija sa nu iti cada pe maini ca arde ( :) nu ma intreba de unde stiu ) .

Daca nu merge cu superglue normal ai tot felul de lipiciuri de la UHU bizon.. daca esti in frankfurt cauta un hobby shop... si vorbeste cu cienva de acolo.
DT
0

#16 Useril este offline   Cristi_glide 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 15-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Rugby, UK

Postat 17 August 2011 - 12:56 PM

Multumesc de sfaturi si recomandari... Sunt destul de dezamagit dar imi va trece, acum trebuie sa-mi cumpar o elice noua si e aiurea ca platesc pe transport cat platesc pe elice... sper sa pot repara fuselajul ca daca nu tre' sa cumpar si un fuselaj, dar pare reparabil mai ales ca nu au zburat bucati din el ci doar s-a rupt pana la jumate.
PS: este vreo procedura aparte de indreptare a axului motorului? Inca nu m-am uitat la el dar avand in vedere ca a cazut in bot e posibil sa se fi indoit putin, cu toate ca tot socul l-a preluat coiful cu elicea.
Mai e coltul unei aripi putin sifonat, elaporul asta isi revine la smecheria cu apa fiarta?
Planor ASW 17 Brushless LiPo 2.4 GHz
Eu la comanda aeromodelului meu
0

#17 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 17 August 2011 - 03:53 PM

Vezi postareaCristi_glide, la 17 August 2011 - 12:56 PM, a spus:

Mai e coltul unei aripi putin sifonat, elaporul asta isi revine la smecheria cu apa fiarta?


Teoretic, da. Nu neaparat fiarta, pe la 80' acolo (cind apar bulele).
Am incercat si eu dar nu mi-a iesit perfect. Bobitele de material tind sa expanseze si astfel sa refaca cumva zona lovita. Merita incercat.
Cu axul motorului insa, e mai rau... Daca intr-adevar e strimb, mai bine-l schimbi desi, ar trebui sa fi scapat. Fa-i o proba fara elice (prinde-l intre dejte la jumatate gaz, fara sa stringi ca frige si vezi daca simti vreo abatere). Priveste elicea, cel putin la inceput, ca pe o componenta consumabila...
Cu timpul, fiind mai scumpe, o sa te oftici si mai tare.

Spor
0

#18 Useril este offline   Cristi_glide 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 15-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Rugby, UK

Postat 18 August 2011 - 02:23 PM

Gata imi reparasi fuselajul, il lipisi cu cianoacrilat (cred ca e superglue) nu am avut rabdare sa caut un magazin sau sa comand de pe net, vroiam sa vad daca imi iese! Se pare ca ábia se vede ca a fost rupt 8) e doar putin sifonat :yahoo: acum mai ramane sa-mi comand o elice, axul motorului e ok! Mi-a mai revenit optimismul :rofl:
Planor ASW 17 Brushless LiPo 2.4 GHz
Eu la comanda aeromodelului meu
0

#19 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 18 August 2011 - 08:00 PM

Eu lipesc la ele (areomodele) cu superglue de ... mai au putin si devin doar din superglue. Desi stiu ca nu e chiar bine pentru rulmentii motorului, lipesc si eliciile cu superglue si merg binisor.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#20 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 18 August 2011 - 08:37 PM

Vezi postareaZOD, la 16 August 2011 - 03:46 PM, a spus:

Nu iti fa griji si nu o lasa mai moale cu machetele.. ca n-ai machete. Toate sunt oarecum replici..d'aia le zice aeroMODELE.

Mi s-a parut ciudata afirmatia si d'asta insist.. ca si cum ai fi facut o greseala cu alegerea modelului. E super ok..polistiren usor si destul de mare cat sa zboare bine. Trebuie doar antrenament.

Poate m-am exprimat gresit. Nu e o problema sa pilotezi machete, daca asta iti place. Insa am vrut sa atrag atentia ca machetele sunt mai greu de pilotat decat un planor special conceput, si au performante sensibil mai slabe.

Vezi postareaCristi_glide, la 16 August 2011 - 04:25 PM, a spus:

Simulatoarele astea de zbor am mica senzatie ca e o pierdere de timp si tre sa cheltui niste bani pe o radiocomanda ce o pot conecta la calc :yahoo: Am sa ma uit dupa un joystick cu 2 "manse" care cred ca simuleaza cat de cat o radiocomanda.

Simulatoarele nu sunt pierdere de timp, dimpotriva, o sa te scuteasca de niste timp pierdut cu reparatiile. Gamepad-ul e ok pentru inceput, dar in general sufera la precizie (in afara de faptul ca ambele stick-uri se centreaza)
0

#21 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 18 August 2011 - 09:09 PM

Vezi postareaCristi_glide, la 18 August 2011 - 02:23 PM, a spus:

Gata imi reparasi fuselajul, il lipisi


Cred ca folosirea perfectului simplu iti pune ceva probleme, nu trebuie sa insisti, suna ca dracu' (chiar daca nu-s oltean).
0

#22 Useril este offline   Cristi_glide 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 15-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Rugby, UK

Postat 22 August 2011 - 07:26 PM

M-am reapucat sa reasamblez planorul dar cand sa-mi conectez receiverul mare mi-a fost surpriza sa vad ca nu sunt scrise decat cifre de la 1 la 6... :good: de unde sa stiu eu care-i motorul, eleroane, profundor, directie... exista un standard cumva ca fiecare comanda sa fie pe un canal anume? :lol: Receiverul este un Hype ST6DF.
Planor ASW 17 Brushless LiPo 2.4 GHz
Eu la comanda aeromodelului meu
0

#23 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 22 August 2011 - 07:59 PM

Depinde de statie si/sau receptor.In general la altele 1 eleron,2 elevator 3 motor 4 directie 5 al doile aeleron optional.La mine 3 cu 4 sunt inversate fata de ceea ce am spus dar pot fi asignabile si in varianta de mai sus.Trebuie vazut ,bagat cate un servo si vazut la care stick se misca suprafata aferenta. :) :)
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#24 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 22 August 2011 - 08:28 PM

M-am uitat si eu pe net sa vad o schema, manual ceva, n'ica...
Am crezut ca esti lenes...
Ia si tu un servo si "plimba-l" pe iesiri ca sa le identifici. Odata puse la locul lor, pina le inveti, trage o dunga cu un marker permanent pe cablul pentru "1", doua dungi pentru "2" s.a.m.d.
Asta e metoda mea de inceput. Acum nu mai am nevoie de dungi dar, in zilele proaste, nu strica.

Bafta
0

#25 Useril este offline   Cristi_glide 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 15-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Rugby, UK

Postat 22 August 2011 - 09:00 PM

Am rezolvat-o asa babeste :) ... imi era teama de elice sa nu inceapa sa se invarta in timp ce eram concentrat in alta parte :)... Apropo, deocamdata nu au elicea pe stoc si va dura vreo 2 saptamani pana or sa aibe una asa ca mi-am montat elicea veche care are o pala rupta (varful palei, aprox 1/4 din suprafata), situatia asta imi poate distruge motorasul? (jocuri, vibratii etc)..
Planor ASW 17 Brushless LiPo 2.4 GHz
Eu la comanda aeromodelului meu
0

#26 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 22 August 2011 - 09:08 PM

Sub nicio forma nu incerca sa pornesti motorul cu elicea rupta....se poate indoi axul sau rupe spuma... vibratiile sunt foarte mari.
Orice elice, chiar si cele pliabile trebuiesc echilibrate.......si spun ata din experieta proprie ca botul se poate rupe cu totul daca elicea nu este echilibrata.....norocul meu a fost ca am adus modelul la sol in siguranta, dar cu botul fisurat tare (ca sa nu spun rupt).....desi stiam ca nu-i bine a zbor asa.....

Aceasta postare a fost editata de tetea: 22 August 2011 - 09:10 PM

0

#27 Useril este offline   Cristi_glide 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 15-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Rugby, UK

Postat 22 August 2011 - 09:15 PM

Am inteles... stau pe tusa pana fac rost de elice :)
Planor ASW 17 Brushless LiPo 2.4 GHz
Eu la comanda aeromodelului meu
0

#28 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 26 August 2011 - 04:48 PM

ziceai ca ai zburat planorul...dar parca vorbeai de viraje doar din palonier...!!!....cu mansa trasa...reteta pentru dezastru...o vrie de toata frumusetea...
Crede-ma...am zburat...Is-ul 28 la oradea si Dezmir, An2, Vilga..si aeromodele acuma...toate se comporta cam la fel...aerodinamice e aceeasi pentru toate...doar ca draciile astea mici se misca nitel mai repede. si eu am avut probleme serioase la inceputuri..cand venea modelul spre mine...dar mi-a trecut...
0

#29 Useril este offline   Cristi_glide 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 15-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Rugby, UK

Postat 26 August 2011 - 08:09 PM

Pai virajul corect este prin combinarea mansei si palonierului... dar nu are rost sa intram in banalitati de genu (am zburatacit cativa anu buni cu IS28-ul)... eu unul cum nu am pus mana in viata mea pe un aeromodel nu mi-a lasat impresia de un comportament "normal", dar probabil era doar mana mea de vina :)))

Ca tot veni vorba de mansa, voi cum v-ati configurat stick-urile?

Comanda de motor e in stanga clar si tot acolo mi-am lasat directia,iar eleroanele si profundorul (elevatorul) le am pe stick-ul din dreapta...
Am ceva dubii cu directia pe stanga si ma gandesc cum e la majoritatea? Oare sa le inversez (directie cu eleron)?

Aceasta postare a fost editata de Cristi_glide: 26 August 2011 - 08:10 PM

Planor ASW 17 Brushless LiPo 2.4 GHz
Eu la comanda aeromodelului meu
0

#30 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 26 August 2011 - 08:12 PM

Modul pe care il folosesti este mod 2,cel mai folosit in romania.
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro