Modelism - RHC Forum: Decolare - aterizare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Decolare - aterizare

#31 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 21 September 2011 - 10:01 AM

Vezi postareaincepatoru, la 21 September 2011 - 08:42 AM, a spus:

..sper ca stii cu ce sa lipesti ??da ia zi flacau ce moptorizare ai pe Cesuta?

De lipit, am lipit cu adezivul din kit-ul Cessnei. Nu stiu ce e, dar banuesc ca e bun din moment ce l-au pus aia in kit. Motorizarea este asta: C3015/ 21 (codul de pe motor). Motorul a fost tot in kit.
Poate aveti careva raspuns la problema asta: http://www.rhcforum....-ce-e-de-facut/ .
Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#32 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 21 September 2011 - 10:32 AM

Bingo. Exact acum mi-a sosit simulatorul Realflight. Sa vedem ce poate face ...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF0122.JPG

Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#33 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 September 2011 - 05:38 PM

1. stiu Cessna si motorizarea care vine pe ea acum. De cand au mutat in kitul standard motorizarea pe brushless + LiPo e ok. Nu e spectaculoasa, dar e ok. La brushed+NiMh puteai spune ca e motorizarea nasola, dar acum nu se aplica.
Cu motorizarea standard zboara bine mersi, deci problema a fost ori lipsa de experienta a pilotului in general, ori lipsa de experienta a pilotului cu modelul in cauza, ori probleme de ordin tehnic.

2. de curand am troznit si eu Cessna unui coleg incepator incercand sa il ajut la primul zbor. Avea un servo busit din fabricatie pe care l-am schimat la locul faptei. In entuziasmul rezolvarii problemei pe loc am uitat sa verific sensul eleroanelor inainte de zbor, mai ales ca nu era statia din kit. Rezultatul: dorinta de viraj stanga terminat imprastiat evident in dreapta.
Bunul simt m-a indemnat sa imi cer scuze proprietarului, sa o iau acasa, sa o repar as new si sa il dotez din recuzita proprie si cu o statie de simulator.
Altfel, motorasul tragea linistit pe o panta lejera..

3. nu esti nici primul, nici ultimul caruia i se intampla "nenorocirea". Probabil se vor mai intampla si cauzate de mana ta, doamne ajuta sa nu, dar se intampla si la case mai mari frecvent. Bucura-te ca e spuma si se lipeste usor cu:
- bison hobby universal
- bison poliuretan monocomponent
Ambele se gasesc in toate magazinele mari de bricolaj

4. axul motorului trebuie schimbat cu unul identic, sau alt motor si asta pastrat pentru piese. Gasesti la Sierra daca nu ma insel identic cu actualul. Elici din aceeasi sursa. Ia bipala GWS 8x4 DD. Este mai flexibila si trage bine.
Deocamdata nu iti recomand sa schimbi motorizarea, pana nu inveti exact cum este cu raportul motor/esc/baterie/elice.

5. paranteza pentru maestrul sfatuitor Pilo:
- motorizarea e suficienta, poate nu te-a satisfacut pe tine sau skill-urile tale, nu generaliza
- elicea daca nu ma inseala memoria este tripala 7x4; tripala 8x6 ar fi racheta si oricum nu ar duce motorasul ala
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#34 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 21 September 2011 - 05:51 PM

Nu stiu cat de vivace este motorul original, insa Cessna lui Alex a venit echipata cu un tower pro 2408, care cu o elice 9050 bipala, tragea superb (cand tragea) iar cu elicea 8040 tragea suficient as putea spune pentru o decolare din mana ... la modul la care modelul era usor impins si nu aruncat cu forta. Totusi, motorul se incalzea considerabil dupa 10 min. de zbor, ceea ce ma face sa cred ca ... era destul destul de aproape de limita si risca sa se arda.

Motorul din recomandarea mea, de pe celalalt topic dedicat problemei cu axul, dupa 25min de zbor nu pot sa-mi dau seama daca temperatura la care a ajuns este cea a mediului ambiant sau ... o idee mai mare, ceea ce ma face sa cred ca ... poate mai mult. Oricum, el este folosit acum cu o elice 9050, cu care trage de rupe modelul, urcandu-l la verticala ... fara nici un fel de problema.

Desi cum spuneam mai sus, nu stiu cat de vivace este motorul original, indraznesc sa-l contrazic pe @Maverik si sa-mi mentin parerea ca un motor cu putere mai mare, in majoritatea cazurilor ajuta un incepator ... si ca este mai mult decat bine-venit. Mentionez ca eu personal, am suferit de ... sub-motorizare crancena, in vremurile mele de inceput intr-ale pilotarii aeromodelisitice si ... am devenit fan supra-motorizare, poate si conform proverbului "cine se frige cu ciorba, sufla si-n iaurt ..."
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#35 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 21 September 2011 - 05:53 PM

Maverick multumesc pentru raspuns. Insa elicea originala este chiar tripala 8x6 http://www.sierra.ro...x-6-p3248p.html . Toate servo-urile merg in sensul corect, au fost testate inainte de zbor (merg si acuma. Daca nu reusesc sa schimb axul, in final voi lua alt motor de la Sierra.
Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#36 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 22 September 2011 - 09:05 AM

ALo....Cessna 182 de la Art-tech...nu e Ultimate 3D!!!....e bine motorizata...credeti-ma pe cuvant...motorul ala brushelles are suficienta putere....ATENTIE CA VORBITI DE UN MODEL DESTINAT INCEPATORILOR....Al meu decoleaza de pe iarba (doar trebuie inlaturata capota rotii de bot...si lasat sa ruleze si se desprinde singur..(elice GWS 8x6)...ca e usoara si nu mai indoaie axul..care parca e din sarma moarta...Mai mult...tija rotii de bot ar trebui scoasa putin, in asa fel incat borul modelului sa fie mai departe de sol..cam un cm..ca mai mult nu e loc...(eu am indoit capatul sarmei la 90 de grade in capatul liber...ala care intra in fuselaj..ca un cioc mic care sa impiedice jamba de bot sa intre mai adanc in fuselaj. Indoitura cu patentul iar capatul indoit are cam 4-5mm..
Este foarte docil...si iertator...dar pana la un punct....face o vrie superba....iar un incepator il va face bucati foarte repede...mai ales ca e din polistiren...In timp...aripa se rupe de la suruburile de prindere...(aici erau bune inele de cauciuc...)...Reparatiile..tije de carbon sau fibra de ticla (varfuri de undita) si adezivul Bizon poliuretanic monocomponent sau Bison universal hobby..ala transparent..si scoci...
Mie imi place la nebunie modelul....este modelul care, cel putin pe mine...m-a invatat sa zbor ordonat...m-a invatat sa decolez pe o directie impusa, sa fac un tur de pista corect, la inaltime constanta, o panta de aterizare corecta...si mai ales aterizarile alea frumoase...cum ziceau instructorii mei odata...."ca closca pe oua"..
Ce nu ii place...zborul pe spate...nu prea vrea sa stea.....tonourile le face..un mare "butoi"..loopingul ...parca mie mi-e frica sa nu se rupa aripa....Cea mai frumoasa evolutie..este vria...care e foarte rapida...multmai rapida decat zborul normal..Planeaza foarte mult...panta de aterizare trebuie sa fie lunga, cu coborarea lina...ia inaltime cand se intoarce cu botul in vant...
Legat de unghiurile suprafetelor de comanda...eu le folosesc asa cum au venit din fabrica la servouri si in capatul exterior al echiilor...si e suficient...sa nu uitam ca e trainer...

Concluzia finala...un model dragut...dar cu "presonalitate"....iertator..dar pana la un punct...

Zboruri line...
0

#37 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 September 2011 - 09:23 AM

Right, mea culpa 8x6. Merge in combinatie cu 2s.

Cessna se vrea model scale si se zboara ca atare. Daca vrei sa faci 3D cu Cessna trebuie supramotorizata, dar inca nu am vazut prea multe Cessna care sa faca 3D.. doar una, si doar in mana lui Florin.

Urci in pante lejere, curbe de asemenea.. cam cum face si un avion real.
Sigur, daca vrei sa urci la verticala cu Cessna, nu o sa te ajute motorizarea, dar parca ideea era sa inveti sa zbori, nu sa lansezi rachete...

Vrei upgrade la Cessna asa cum este acum, pui 3s in loc de 2s, elice cu pas mai mic si ai si forta..
Stiu ca parca am mai vazut la cineva si ducea ESC-ul si 3s, de verificat totusi
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#38 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 22 September 2011 - 11:47 AM

Vezi postareaMaverick, la 22 September 2011 - 09:23 AM, a spus:

Stiu ca parca am mai vazut la cineva si ducea ESC-ul si 3s, de verificat totusi



Esc-ul opriginal duce 3s,eu il folosesc la un motor de 1800 kv si 6x4 si n-am probleme.
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#39 Useril este offline   Cristi_glide 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 15-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Rugby, UK

Postat 22 September 2011 - 12:59 PM

Citeaza

...Daca vrei sa faci 3D cu Cessna trebuie supramotorizata, dar inca nu am vazut prea multe Cessna care sa faca 3D...


Ce inseamna sa faci 3D?

Ce inseamna ESC?

Ce inseamna 3s, 2S?

Stau cam prost la capitolul asta de termeni din aeromodelism si cum sunt incepator rog sa nu dati cu pietre :D ;)
Planor ASW 17 Brushless LiPo 2.4 GHz
Eu la comanda aeromodelului meu
0

#40 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 22 September 2011 - 01:36 PM

Vezi postareaCristi_glide, la 22 September 2011 - 12:59 PM, a spus:

Ce inseamna sa faci 3D?

Ce inseamna ESC?

Ce inseamna 3s, 2S?

Stau cam prost la capitolul asta de termeni din aeromodelism si cum sunt incepator rog sa nu dati cu pietre :pardon: :pardon:

1.asta..http://www.youtube.com/watch?v=SZDVCmTb-iQ
2.este regulatorul..
3.nr de celule ale acumulatorilor,2s-7.4v,3s-11.1v,etc..
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

11 useri citesc topicul
0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro