Modelism - RHC Forum: Decolare - aterizare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Decolare - aterizare

#1 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 18 September 2011 - 05:16 PM

Am cautat in tot forumul, insa nu am gasit nici un topic despre cum se face o decolare/aterizare. Invit toti aeromodelistii sa descrie cat mai pe larg si cu cat mai multe detalii cum se face o decolare, si cum se face o aterizare. Prin cat mai multe detalii inteleg o descriere pas cu pas (exemplu se tureaza x la suta motorul, se ridica/coboara profundorul, si alte chestii care se mai fac). Chestai asta e foarte utila incepatorilor in aeromodelism. Deci, domnilor aeromodelisti aveti cuvantul. Va rog nu va zgarciti in explicatii.

Aceasta postare a fost editata de lazardominte: 18 September 2011 - 05:17 PM

Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#2 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 18 September 2011 - 05:43 PM

Vezi postarealazardominte, la 18 September 2011 - 05:16 PM, a spus:

Am cautat in tot forumul, insa nu am gasit nici un topic despre cum se face o decolare/aterizare. Invit toti aeromodelistii sa descrie cat mai pe larg si cu cat mai multe detalii cum se face o decolare, si cum se face o aterizare. Prin cat mai multe detalii inteleg o descriere pas cu pas (exemplu se tureaza x la suta motorul, se ridica/coboara profundorul, si alte chestii care se mai fac). Chestai asta e foarte utila incepatorilor in aeromodelism. Deci, domnilor aeromodelisti aveti cuvantul. Va rog nu va zgarciti in explicatii.

Poti scrie aici romane foileton si tot nu o sa inveti sa decolezi doar cititnd.Gaseste pe cineva care e din zona ta si iti va arata la zbor.Va face mai mult decat o mie de cuvinte.
Daca imi dai PM o adresa de mail iti voi da eu cateva fisiere in care se descrie ceea ce vrei tu.Si mie mi-au fost de folos la inceput. :pardon:
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#3 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 18 September 2011 - 07:06 PM

Ca o regula de aur ,intotdeauna decolezi si aterizezi cu vant de fata.....restul e panflet!:pardon:
ADOR VITEZA!!!
0

#4 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 18 September 2011 - 07:13 PM

Vezi postareaTUROK, la 18 September 2011 - 07:06 PM, a spus:

Ca o regula de aur ,intotdeauna decolezi si aterizezi cu vant de fata.....restul e panflet!:pardon:



O alta regula de aur ar fi: totdeauna, perechi; o decolare, o aterizare....
Si ar mai fi de spus: ce decoleaza? chiar daca in principiu e acelasi lucru, la diferite modele, diferite configuratii, apare necesitatea unor corectii specifice.
E drept ca nu era centralizat un astfel de tutorial (sau e si am uitat eu) dar pentru inceput, e bine sa le "simti" asistat de unul care a mai facut-o... si a avut succes.

Bafta

PS. Oricum, din greselile personale de evitat, enumar: decolare in scurt, cu motor maxim (pierzi sau amini sansa de a decola pe panta corecta cu folosirea directiei); aterizare scurta, in limita (avionul "trintit" pe pista de la mica inaltime); exersare la greu pe aterizari "simulate": practic, la o aterizare reala, faci o trecere...doua de "proba" (taci en gou).

Aceasta postare a fost editata de bizu: 18 September 2011 - 07:17 PM

0

#5 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 18 September 2011 - 07:23 PM

Posibil sa te ajute si youtube, vizionand cat mai multe filmulete postate acolo de impatimitii acestui hobby. Pe mine personal, as putea spune ca intr-o oarecare masura, m-au ajutat vizionarile de videoclipuri de pe youtube, in special la lansarea/decolarea aeromodelului din mana si poate chiar si de pe sol.
As putea spune totusi, ca fiecare model in parte este unicat si desi ideea de baza a tehnicii aruncarii din mana/decolarii respectivului tip de model, este aceeasi, ea difera de la obiect la obiect si de la om la om. De ce?! Pai in primul rand pentru ca desi greutatea specificata de producator este aceeasi pentru fiecare exemplar din respectivul model, in realitate aceasta in mod cert difera in functie de multi factori, printre care am in vedere ca fiind cel mai important ... proprietarul sau omul care-l monteaza.
Apoi mai este si echilibrarea statica a modelului (mai greu de bot, mai greu de coada, mai greu pe stanga, mai greu pe dreapta ...).

Cum spuneam mai sus, personal, am vizionat muulte filmulete in care diferite persoane lansau in zbor un anumit tip de model, asta chiar inainte sa-l cumpar si nu vizionam doar lansarea in sine ... ci si evolutia acestuia in mainile respectivilor. Dupa aceea ma hotaram sa-l achizitionez si lansam comanda, iar pana ajungeam in posesia modelului, rupeam in gura youtubele vizionand si revizionand filmuletele, cu accent pe decolare/lansare si aterizare.

Acuma, primele mele zboruri, au fost de-a dreptul dezastruoase, iar concluzia la care am ajuns in timp, este ca cel mai bine inveti sa tii un model in aer, avand langa tine un aeromodelist mai vechi si experimentat, capabil sa tina un model in aer. Acesta va sti si sa centreze modelul ... sa-i faca verificarile si setarile/ajustarile fine necesare, poate chiar si un prim zbor de verificare fara motor - pentru a vedea si observa comportamentul dinamic al modelului. Dupa decolarea modelului, aeromodelistul experimentat, poate urca modelul la o altitudine sigura si-ti poate inmana radio-comanda, pentru un prim contact cu ... aceasta si cu modelul, iar pe parcursul acestui "prim contact" te poate indruma, iar daca (si inevitabil ....) vei pune modelul intr-o situatie limita, aeromodelistul experimentat iti poate lua repede comanda din mana si redresa modelul inainte ca acesta sa se faca terci de pamint.

Oricum, eu personal, cand intru in posesia unui model nou, daca dimensiunile si greutatea acestuia imi permite, primul lucru care-l fac la campul de zbor, este sa-l lansez din mana, fara motor. De ce?! Pai aaaa, daca tot e sa dau cu el de pamint, macar sa nu-l fac surcele sau bilute chiar ... din prima.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#6 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2863
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 18 September 2011 - 08:11 PM

...scuze..pana acuma ai vazut LIVE ..cu ce se mananca AEROMODELISMUL?...asa ca chestie,,
0

#7 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 18 September 2011 - 08:26 PM

Incepatorul ... raspunsul e nu. Nu am mai avut ocazia sa vad aeromodele zburand live ... decat in filmulete. Experienta mea in aeromodelism: un kit cumparat (Cessna) la care ma uit cam ciudat + ceva zboruri pe simulator. Deci zero.
PS: totul se invata, nimeni nu s-a nascut invatat.
Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#8 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2863
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 18 September 2011 - 08:32 PM

..imi placi ..esti sincer..totusi la simulator nu-ti dai seama cu decolarea?.fata de realitate nu difera mult..HAI simulator la greu ..sa ne ti la curent ..bafta (daca vrei mai multe ..pe privat)
0

#9 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 18 September 2011 - 08:33 PM

Vezi postarealazardominte, la 18 September 2011 - 08:26 PM, a spus:

PS: totul se invata, nimeni nu s-a nascut invatat.


Corect. Mai citeste p'aici posturi diverse pentru ca multe informatii sint "ascunse" prin kit review uri ori pe la "terenuri de zbor".
Chestia cu simulatorul e relativa; pe unii i-a ajutat, pe altii, mai putin. Asta vei descoperi imediat dupa prima decolare.
Daca se lasa cu genunchi moi si tot ce-ai invatat/citit/exersat se face fum, dupa decolare, nasol. De regula, e pe incercate. Asta-i si motivul pentru care mai toata lumea te sfatuieste sa nu incerci prima data singur. La fo doo milioane secunda de zbor, mai bine-ti iei 1:1 cu pilot cu tot.
Vezi un loc de zbor care sa-ti convina si mergi acolo, chiar cu modelul tau, nu neaparat sa-l zbori cit sa-l vada niste oameni cu experienta.
Rabdarea e de mult folos in "joaca" asta si lasa si pusculita intreaga (aici am mintit un pic).

Bafta
0

#10 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 18 September 2011 - 09:00 PM

Eu nu am condus o masina in viata mea. Nici nu stiu cum arata, cum actioneaza si unde sunt comenzile. Explica-mi cum mergi cu masina!
PS. Cam asta ceri tu acum. Simulatorul e solutia pt inceput.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 18 September 2011 - 09:01 PM

0

#11 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 19 September 2011 - 08:38 AM

Tocmai aici e problema ca pe simulator nu am reusit sa aterizez. La decolare pe simulator e simplu: accelerez cam trei sferturi motorul si ridic profundorul ... si gata e in aer. Pare simplu. Aterizarea e mai dificila ... inca nu am dibuit cum se face.
In fine azi am reusit (impreuna cu dl. Ioan Catargiu prof. aeromodelism) sa asamblez Cessna (de fapt cam eu am cam ajutat, el a asamblat-o_ B) ). Acum e pusa la loc linistit sa se usuce adezivul. Dupa aceea o sa incep si zborul propriu zis (tot impreuna cu el).

Aceasta postare a fost editata de lazardominte: 19 September 2011 - 08:39 AM

Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#12 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 19 September 2011 - 08:43 AM

Aterizarea nu-i mare scofeteala.

Se reduce motorul pana la un sfert,cand esti la 50 cm de sol il opresti,si incetisor incerci sa nu cazi caramida,dar nici sa vii cu 100 la ora .Cum ai roata de bot ai mai putine sanse sa rupi elicea.

Iti trebuie o pista de beton,caci pe iarba nu faci nimic cu rotile originale.

Bafta si baga simulator(ti-am trimis doar de unde sa iei)
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#13 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 19 September 2011 - 11:08 AM

Pilo, inca nu am programul ... mai sunt vreo 1,7 Gb de descarcat, deci banuesc inca o zi pe putin. Pana atunci mai ma chinui pe FMS.
Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#14 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 19 September 2011 - 12:01 PM

Ca ai vrut detalii:



asa de usor e fara tren





si asa e cu tren.
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#15 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2011 - 02:12 PM

Vezi postarealazardominte, la 19 September 2011 - 08:38 AM, a spus:

Tocmai aici e problema ca pe simulator nu am reusit sa aterizez.

Aici e simplu, mai incerci pana reusesti. :)

In primul rand trebuie sa poti controla avionul pe simulator sa il duci unde vrei tu, nu sa te duca el pe tine.
Initial te va duce el pe tine si tu doar vei incerca sa il tii in aer. In timp se formeaza reflexele si devinde ascultator (crede-ma, intotdeauna devine la un moment dat ascultator, trebuie doar sa insisti :) )

Cu problema asta rezolvata incerci sa treci cu el cat mai aproape de tine pe directia aleasa cu o viteza redusa, constanta, paralel cu solul.. din ce in ce mai jos.
Cand o stapanesti si pe asta, nu trebuie decat sa reduci usor motorul la acea "trecere" si modelul se va aseza singur.

Nu exista o reteta universala la aterizare. Just more practice pe simulator pana iese.

Cand ti-a iesit cum trebuie pe simulator ai 70-80% sanse sa iasa si in realitate (oricum primul zbor real se lasa cu genunchi moi in general..).

Citeaza

La decolare pe simulator e simplu: accelerez cam trei sferturi motorul si ridic profundorul ...


La fel de simplu e si in realitate, trebuie sa tii cont doar de 2 chestii:
- accelerezi suficient in plan drept si abia apoi tragi de profundor : sa aiba timp sa ia viteza altfel se va ridica un pic, se va angaja pe o aripa si sfarsitul este previzibil
- cand tragi de profundor, tragi treptat pana incepe sa se ridice, moment in care eliberezi profundorul sau il tii doar foarte putin tras sa urce pe o panta lejera constanta, daca continui sa tii profundorul tras, urmeaza tot angajare pe aripa..

Ca regula generala:
Cessna cel mai probabil va pleca lansata din mana si va ateriza pe burta cu scotch, mai rar vezi pe o Cessna de spuma tren de aterizare cu roata de bot, care se agata imediat in iarba la aterizare si face modelul sa capoteze.

Deci, mult simulator si cel mai important, relax. Daca se rupe, spuma se lipeste usor.. din nou si din nou.. si din nou :)

Bafta
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#16 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 19 September 2011 - 03:30 PM

Un pic de teorie:

Decolare din mana:
-modelul se arunca (preferabil la inceput de catre o terta persoana) orizontal si cu destula forta pentru a asigura impulsul initial necesar sa genereze portanta pana cand ansamblul tractor isi face datoria ; gazul la decolare intre 60 si 80% in functie de model,incarcare alara,etc.Cand simtim ca suntem stapani pe comenzi (adica au efect), full motor si sus cu el.

Decolare de la sol:
-se pot diferentia doua tehnici usor diferite in fuctie de constructia aeromodelului:jamba de bot sau bechie, dar o sa generalizez sa se inteleaga corect.
-la primele incercari cu modele noi se vor face doar rulaje la sol pe un teren drept si cu vant de fata ,se va observa cu mare atentie cum se comporta modelul si anume: cuplul indus de motor+elice,cat trebuie compensat cu directia pentru a reusi sa tinem modelul in rulaj la sol pe o traiectorie rectilinie la DIFERITE turatii ale motorului; recomand pentru inceput ca pilotul sa se afle pe directia de zbor in spatele aeromodelului cand testeaza aceste rulaje;aceste rulaje nu se vor face cu gazul in 100% !!!
-la viteza mica directia nu va avea autoritate deci va trebui bracata mai mult,pe masura ce modelul capata viteza directia va fi mai autoritara deci va trebui scazut bracajul acesteia;
-cand reusim sa tinem modelul pe directie in decolare (recomandabil chiar si cu vant de travers) crestem gazul pana in maxim, in momentul in care avem viteza minima de decolare (alta teorie) , "piscam" un pic profundorul exclusiv pentru desprinderea de sol.In functie de panta pe care o adopta modelul folosim profundor sau nu.Pe tot parcursul decolarii se va mentine gazul pana modelul va ajunge la viteza de croaziera normala.In cazul in care la desprinderea de sol modelul ridica botul foarte tare (presupunem ca este centrat corect),imediat i se "va pune capac" ,adica picam un pic profundorul pentru a aduce modelul in panta de urcare mult mai mica concomitent cu cresterea gazului la maxim pentru castigarea de viteza.

Dupa cum au spus colegii mai sus ,simulatorul chiar ajuta.Incercati pe el rulaj la sol cu vant de travers si crestere graduala de motor,si revenire in gaz minim folosind doar motor si directie.
Atentie, nu exista doua modele care sa decoleze la fel.Cele de tip trainer cu aripa parasol au tendinta sa se desprinda mult mai repede de sol (adica la viteza mai mica) si destul de probabil ca eleroanele sa nu aibe efect,spre deosebire de acrobate (aripa mediana sau joasa) care se vor ridica ceva mai greu.
Teoria aterizarii este mult mai complicata o sa o sintetizez intr-un post ulterior.
Vorba ceea: oricine decoleaza sau zboara un avion, dar numai un pilot il aterizeaza.
flying is my life...
0

#17 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 19 September 2011 - 04:28 PM

Multumesc mult de raspunsuri. Din pacate am ghinion cu simulatorul Realflight - nu vrea sa se instaleze pe PC. Acum incerca sa il instalez pe laptop ... daca nici acolo nu vrea inseamna ca are o buba kitul descarcat.
Vestile bune: avionul este gata. Au fost ceva mici probleme, in sensul ca servo care actiona profundorul "indoia sarma" si nu actiona decat foarte putin (din cauza ca, canalul pe care iesea sarma servo-ului era prea stramt). S-a remediat problema, acum merge bine. Maine, daca este timp frumos, dl. profesor care m-a ajutat sa il asamblez, mi-a promis ca ma ajuta "sa il zbor".Asa ca la ora 18 (daca permite vremea) Cessna al meu va zbura. Am gasit si loc de zbor care are atat pista betonata cat si iarba - la stadionul din oras. Pana maine pun doua poze cu el asamblat.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF0113.JPG
  • Imagine atasata: DSCF0114.JPG

Aceasta postare a fost editata de lazardominte: 19 September 2011 - 04:29 PM

Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#18 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2011 - 05:08 PM

Foarte frumos, bafta in continuare!
De preferat ca domnul profesor sa-l zboare mai intai, sa-l trimeze (regleze) el. Tot de preferat sa-l urce el la inaltimea de siguranta si abia apoi sa-l preiei tu si la aterizare sa-l puna tot el jos daca nu aveti posibilitatea de a zbura in regim profesor-elev. (Maverick stie treaba asta foarte bine, el si Ice9 mi-au pus stickurile in mana si le multumesc. Asta dupa ce am facut "scobitori" vreo 2 modele).

Aceasta postare a fost editata de Rower: 19 September 2011 - 05:09 PM

MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#19 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 19 September 2011 - 08:08 PM

Vezi postarealazardominte, la 19 September 2011 - 04:28 PM, a spus:

la ora 18 Cessna al meu va zbura


Te-ai miscat super repede.
Multa bafta miine la zbor si ia-o'ncetisor ca iese pina la urma.

Bafta inca o data!
0

#20 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 19 September 2011 - 08:39 PM

si .......ceva proptele la genunchi ! .....o sa vezi cum tremura......:rolleyes:
ADOR VITEZA!!!
0

#21 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2011 - 10:55 PM

Nu uita de setat CG inainte de primul zbor, altfel o sa fie ca o barcuta pe valuri.
Punctul in care ar trebuie sa se echilibreze este:
- cam la 1cm de la incastrarea aripii in fuselaj
- aproximativ pe unde trec cablurile de la servo
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#22 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 20 September 2011 - 08:23 PM

Decolarea a fost buna. Avionul a plecat frumos, s-a ridicat in aer .. Zborul a fost scurt. S-a pierdut controlul asupra avionului, avionul s-a dus in gardul stadionului ... si apoi a urmat o prabusire. Si ceea ce ma supara e ca nu eram eu la mansa, ci cineva care se considera experimentat. Motivul invocat e el: motorul nu a avut destula putere. Nu sunt aeromodelist sa comentez acest raspuns ... Persoana respectiva mi-a spus ca nu mai piloteaza acest model decat daca schimb motorul cu unul mai puternic.
Damage avion:

Elice rupta;
Ax motor indoit;
Aripa "ciupita" putin in dreapta;
Carma a sarit din locasul ei;
Tren aterizare fata indoit;

Posibil sa mai fie si alte damage ... eu nu le-am vazut. Avionul face toate comenzile, deci receptorul, servo-urile lucreaza.
Doua intrebari:
1. Se paote cumpara de undeva un alt ax motor?
2. Am nevoie de cineva cu adevarat experimentat din zona mea. Exista careva?

Aceasta postare a fost editata de lazardominte: 20 September 2011 - 08:24 PM

Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#23 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 September 2011 - 08:28 PM

Vezi postarealazardominte, la 20 September 2011 - 08:23 PM, a spus:


1. Se paote cumpara de undeva un alt ax motor?



Eu cumpar axuri de aici: Magazin cu multe axuri
(asta in varianta in care te avantajeaza pretul si costul transportului, evident).

Bafta!
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#24 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 20 September 2011 - 08:37 PM

Vezi postarealazardominte, la 20 September 2011 - 08:23 PM, a spus:

Elice rupta;
Ax motor indoit;


Incearca si la Phoenix, suna la telefonul din "contact" si vorbeste cu proprietarul dupa ce, in prealabil, ai masurat axul cu pricina (diametru, lungime, canale pentru sigurante, alte specifice). Tot acolo si elice.
Altfel, regretabila intimplare dar, de necomentat. Pot fi o multime de cauze asa ca, deocamdata, consider-o ghinion si incearca sa mergi mai departe.

Bafta
0

#25 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 20 September 2011 - 09:00 PM

Mai bine inveti tu pe simulator , aterizari decolari si dupa aceea il zbori singur ... nu mai da avionul pe mainile unor necunoscuti ... daca dati cu el de pamant barim nu te mai oftici , daca dau alti cu el de pamant atunci iti vin draci.. Eu unu am invatat pe simulator cam 2 luni si dupa aceea am iesit la zbor cu inima in dinti si l-am zburat . Prostia mare e ca nu ai rabdare si te macina mai ales acest gand sa-l zbori sa-l vezi in aer sa faci figuri acrobatice si de aici apar greselile . Cum vine aia ca motorul nu are putere ??? In fine sunt destui care dupa ce iti distrug jucaria gasesc diferite scuze.
0

#26 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 20 September 2011 - 09:05 PM

Este mai mult decat posibil ca motivul invocat de zburatorul mai experimentat, sa fie unul cat se poate de intemeiat si ... intr-adevar, motorul sa nu aibe destula putere. Este o parere pur personala, dar impartasita de zburatorii din zona Dobrogei in sensul in care, cel putin pentru primele zboruri ale unui aeromodel, este cel mai bine ca modelul sa fie motorizat corespunzator, daca nu este posibil sa fie supramotorizat (motorul sa fie capabil sa realizeze tractiune supraunitara).

Multe pot merge prost si pot conduce la pierderea controlului asupra aeromodelului, insa un motor capabil sa realizeze tractiune supraunitara ... poate scoate pilotul si modelul respectiv din incurcatura. Executarea de viraje stranse, cum banuiesc eu ca presupune zborul unui aeromodel pe un teren de fotbal, fac ca modelul sa piarda repede viteza, iar daca motorul nu realizeaza o tractiune suficienta pentru a mentine modelul in viteza la care acesta sa aibe portanta ... avionul se "angajeaza" adica aluneca pe-o aripa si ... cade, sau se-nfige-n gard.

Acum vre-o doua saptamani, am avut si eu oarece probleme, cauzate de un motor defect, tot pe o Cessna ca a initiatorului topicului. Motorul, cand vroia muschiul lui tragea de rupea, exact asa cum trebuia sa traga, cand nu vroiau bilele lui de rulmenti ... facea un zgomot ciudat si ESC-ul ii taia alimentarea si ... bineinteles motorul se oprea. Se intampla de mult ori, ca motorului sa-i fie taiata alimentarea imediat ce stick-ul de throttle trecea de jumate. La primul zbor, modelul a mers superb, aterizarea a fost "ca la carte", insa m-am incumetat sa fac si un al doilea zbor desi motorul incepuse sa dea semne de "oboseala". Rezultatul a fost unul nu tocmai placut, in sensul in care tranta care si-a luat-o modelul a necesitat oarece lipituri cu mirificul "superglue" (care nu este prea indicat la cessna asta pentru ca topeste meterialul). Un alt zbor, care l-a avut la stick-uri pe proprietarul aermodelului (Alex de ... 14 ani) a inceput promitor, in sensul in care motorul tragea normal, insa in timpul zborului, acesta s-a hotarat sa ... nu mai traga, iar cum modelul era destul de departe de privirea (oricat de agera ...) a lui Alex, aterizarea/contactul cu mama terra a fost ... dur si s-a finalizat cu o tucahara intinsa cu dublu surub si ... aripa rupta si smulsa cu suport de prindere din fuselaj, profundorul rupt si el, coada indoita.

Dupa ce avionul a beneficiat de un upgrade de motor de numai 49lei de la sierra, motor no-name (mai mult ca sigur ca made in china), cessna zboara de rupe, iar Alex urmeaza zilele acestea sa treaca la lansarea acestuia din mana ... singur. Aterizarile pentru el, nu mai sunt de mult o problema si ca sa fiu sincer, dupa cum zburatorii din C-ta au observat, aterizeaza mai bine ca mine si ... ca multi dintre ei.

Ideea de baza este: nu te descuraja si da-i inainte, mai ales ca ... pana la urma, ti-ai vazut avionul zburand!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#27 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 21 September 2011 - 07:34 AM

De descurajat nu ma descurajez asa usor ... mai ales acum. Am facut rost de un simulator Realflight original, cu consola cu tot, astazi la ora 11 il am. Il instalez ... si bag simulator la greu.
Am inceput sa repar pagubele:
Am lipit carma la locul ei;
Aripa este ciupita putin (aproximativ 4 mm), ramane asa;
Trenul de aterizare s-a indreptat;
Elicea nu e o problema am de rezerva.
Mai ramane axul motorului ... aici sa vad daca gasesc un ax sau iau un motor nou (am vazut ca e undeva la 55 de lei);
Si apoi ... inapoi la zbor.

Aceasta postare a fost editata de lazardominte: 21 September 2011 - 07:35 AM

Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#28 Useril este offline   Cristi_glide 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 15-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Rugby, UK

Postat 21 September 2011 - 07:45 AM

Eu mi-am facut "jucaria" zob inca de la primul zbor... am fost foarte dezamagit, dar cumva am gasit puterea sa trec peste asta si acum am deja vreo 6 iesiri cu planorasul meu fara niciun incident... simulatorul te va ajuta mult sa intelegi comenzile si mai ales sa controlezi modelul cand este cu fata inspre tine (pt mine a fost una dintre cele mai grele chestii)... eu iti recomand sa studiezi putin si aerodinamica unui avion, suprafete de comanda si efecte etc. pt a intelege mai bine ce, cum si de ce se comporta un model in zbor, eu zic ca este foarte important... nu stiu daca avionul tau are si eleroane, dar daca are trebuie sa inveti cum se face un viraj corect (directie plus eleroane), ce se intampla cand impingi de mansa, cand tragi etc. Dupa ce ai deprins lucrurile astea in mod sigur vei intelege mai bine cum se piloteaza un avion...

Bafta
Planor ASW 17 Brushless LiPo 2.4 GHz
Eu la comanda aeromodelului meu
0

#29 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2863
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 21 September 2011 - 08:42 AM

..sper ca stii cu ce sa lipesti ??da ia zi flacau ce moptorizare ai pe Cesuta?
0

#30 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 21 September 2011 - 08:45 AM

Vezi postareaincepatoru, la 21 September 2011 - 08:42 AM, a spus:

..sper ca stii cu ce sa lipesti ??da ia zi flacau ce moptorizare ai pe Cesuta?

Motorul original lesinat de 1500 kv la 2s cu elice 8x6 tripala.Cu motoru ala n-am zburat eu mai mult de 5 minute.E prea sub motorizat sa zboare calumea.
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro