Modelism - RHC Forum: Setup rezervor aero nitro - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Setup rezervor aero nitro clasic vs uniflow?

#1 Useril este offline   ANDUNG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 493
  • Inregistrat: 11-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2011 - 03:16 PM

Am citit undeva despre sistemul asta de alimentare, denumit UNIFLOW, cu 3 tuburi in rezervor:

http://images.rcuniverse.com/forum/upfiles/364837/Bw73290.gif


Nu e intentia mea sa deschid un subiect teoretic - pentru cei interesati se gaseste pe net informatie suficienta. M-ar interesa insa o parere reiesita din experienta, de la cineva care il foloseste, referitoare la fiabilitatea / superioritatea ( daca e cazul) unui astfel de setup fata de varianta clasica cu 3 tuburi in rezervor, cea de mai jos:

http://www.hooked-on-rc-airplanes.com/images/fuel-dot1.jpg


In ceea ce ma priveste, am pe un avion rezervorul montat destul de in spate fata de motor ( poate chiar 20cm distanta pana la carburator) si din teorie, am inteles ca varianta uniflow ar asigura o presiune constanta/ mai mare in rezervor si in consecinta o alimentare mai buna.


0

#2 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2011 - 10:04 PM

Ce mai e si tampenia asta? Presiunea in mod sigur e aceeasi ca la varianta clasica, si nicidecum constanta. Daca chiar ai distanta mare intre rezervor si motor, distanta care se simte in diferite pozitii ale avionului, foloseste o pompa Perry.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#3 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 15 September 2011 - 08:42 AM

Eu nu am inteles nimic ..... pai daca am exhaust ( fac abstractie ca este amplast pe fundul rezervorului si va bolborosii in zeama pana va face spume ) ce este cu acel VENT ( normally pluged ) ?

Vent pui cand ai pompa Perry ( sau la benzinar ) altfel toata presiunea creata de Exhaust se va duce pe aba sambetei prin acel vent ( sau ii pui dop dupa alimentare ? )

P.S.

Nici varianta clasica eu nu o fac asa .. adica traseul de umplere golire il duc imediat in jos langa dop ca sa nu intre in conflict cu " clonk-ul " de alimentare carburator si sa se incurce unul cu altul.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: fuel-dot1.jpg

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#4 Useril este offline   ANDUNG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 493
  • Inregistrat: 11-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2011 - 12:07 PM

@ REAL DESIGN
Si eu varianta clasica o fac la fel ca in poza pe care ati atasat-o, adica nu am sorb pentru umplere/golire.


Cica in cazul asta VENT-ul e ala prin care faci alimentarea si care in mod normal are dop ( plugged). Asta mi se pare si mie ciudat, si anume ca presiunea creata de evacuare se duce in zeama...
Pe de alta parte, varianta clasicade rezervor in zbor pe spate se cam transforma in varianta UNIFLOW, adica si cu alimentarea si cu evacuarea in zeama...

Ma rog, avand in vedere ca pana acum nu a zis nimeni ca-l foloseste nu vreau sa fac eu pe cobaiul :-)


0

#5 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 15 September 2011 - 12:49 PM

Eu cand am dus rezervorul foarte in spate adica proptit cu spatele in teava de carbon de la aripile modelului ( asta s-a intamplat la 3 modele de la Sebart - Katana 50, Katana 120 si Wind 50 )
am procedat astfel :

1 - la doua modele cu motoare in 2T si unul in 4T dar fara pompa integrata am montat pompa Perry cu rezervor ventilat ( furtun lasat liber ) .Pompa Perry trage ( suge ) carburant din rezervor si il duce catre carburator.

2 - la Wind am folosit motor Yamada 63 care are pompa lui. Pompa de pe motor functioneaza diferit de pompa Perry in sensul ca ea impinge ( sufla ) presiune in rezervor nu "suge" ca cea Perry - de aici si nevoia de a folosi un rezervor special caci exista riscul sa il sparga - presiunea creata este destul de mare.

In rest .... clasic : 3 tevi - una pentru toba, una pentru umplere golire si alta pentru sorb ce duce la carburator.

Am mai folosit si valva de alimentare caz in care si umplerea / golirea si traseul catre carburator se fac prin aceeasi teava
ce intra in rezervor - derivatia fiind facuta prin valva de alimentare - nu prea o recomand caci in timp incepe sa piarda etanseitatea si trage aer fals pe la garnitura ei .

Eu o mai folosesc doar cand am pompa Perry caci rezervorul este oricum ventilat deci nu presurizat si nu mai conteaza daca nu etanseaza bine - e mai eleganta montarea ei pe fuselaj in locul furtunelor care atarna cu tot felul de suruburi pe post de dop.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#6 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 September 2011 - 01:24 PM

Este o varianta mai eleganta decat suruburi pe post de dop:
http://www3.towerhob...p?&I=LXK138&P=7
Iar acolo unde este accesibil, folosesc pentru umplere si golire furtunul de la carburator. Rezervorul are, in acest caz, doar, doua tevi. Spartan dar fiabilitate mai mare.
Multa, multa bafta.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro