Modelism - RHC Forum: Motor Cessna cu axul stramb! Ce e de facut? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Motor Cessna cu axul stramb! Ce e de facut?

#1 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 21 September 2011 - 10:00 AM

Dupa cum am spus pe alt topic, la primul zbor al Cessnei mele (Cessna 128) a avut loc un crash, si printre pagube ar fi si axul motorului stramb. Motorul este un BL Outrunner C3015/21. Am desfacut azi capota. Ar fi doua solutii:
1. Demontez axul si fac alt ax din inox (pot face acest lucru la fabrica unde lucrez). Problema: Cum demontez axul? A demontat careva vreun astfel de ax? Motorul are doua suruburi pe imbus - le-am desfacut dar tot nu iese axul. Cum poate fi dat jos? Anexez poze.
2. Cumpar un nou motor. Nu e o avere, 55 de lei. Probleme: Cum reusesc sa reglez axul noului motor spre dreapta jos (cum cica trebuie sa fie reglat)? A doua problema: daca este de putere prea mica (cica una din cauzele crash-ului a fost puterea mica a motorului)?
3. Iau un motor de putere mai mare. Aici chiar se complica lucrurile: Ce motor sa iau sa se potriveasca la Cessna mea si sa intre in locas si la suruburi? Pe asta cum ii orientez axul? Se va potrivi cu regulatorul care il am eu pe Cessna?

Ce ma sfatuiti sa fac?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF0117.JPG
  • Imagine atasata: DSCF0116.JPG
  • Imagine atasata: DSCF0118.JPG
  • Imagine atasata: DSCF0119.JPG

Aceasta postare a fost editata de lazardominte: 21 September 2011 - 10:02 AM

Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#2 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 21 September 2011 - 11:14 AM

Vezi ca mai are si o siguranta mica zeger, la capatul opus elicei. Trebuie sa ai cloputul cu ax cu tot in mana. Dupa aia axul iese foarte usor. Poti sa il faci linistit dintr-un electrod de inox de 3 pe care il iei la smirghel fin sa aajunga la dimensiunea finala, ii faci la strung canalul de siguranta si ii pui un prop saver. Daca nu vrei sa te complici poti sa cumperi axul de la unul din magazinele de profil. Costa cam 10 Ron din cate imi aduc aminte. Conform tehnologiei antementionate eu am inlocuit deja doua axe.
Bafta,
Adrian
0

#3 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 21 September 2011 - 11:29 AM

Ar mai fi dintr-o coada de burghiu de 3mm, dintr-o coada de subelnita tot la fel, de 3mm ... solutii exista. Parerea mea, este ca otelul axului original, precum si al axului cumparabil din comert (de pe site-urile de specialitate) este mai mult plastelina si mai putin otel, astfel ca se va indoi ... cam ca plastelina.
Electrodu' de sudura, nu stiu cat de "otel" este, insa daca @tetea spune asa, probabil ca stie el ce spune, astfel ca putem adauga si electrodu' de sudura la lista din care putem confectiona un ax de motor.

Totusi, eu vin sa sustin ideea lui @tetea, in sensul in care sa renunti la axul acela ... luuuung si sa folosesti ca sistem de prindere al elicii un prop-saver, pentru ca ... la trante si aterizari nu tocmai "ca la carte", daca nu sunt "direct in bot" propsaverul salveaza atat elicea cat si axul (dar mai ales axul), precum si rulmentii motorului, rulmenti care ... avand in vedere dimensiunile si faptul ca-s made in china ... sufera si ei grav, pe langa elice si ax.

Daca tot desfaci motorul, bine ar fi sa bagi si niste vaselina mai ... din greu asa, pe langa rulmentii de care tocmai am facut vorbire mai sus, nu de alta, da' le mai prelungesti viata.
Inca o ... chestie/sfat: renunta la motorul asta si i-ati un altul capabil sa realizeze macar 900g tractiune cum ar fi acesta http://www.sierra.ro...m-V-p4703p.html , pentru ca ... surplusul de tractiune, in mod clar te va ajuta ... fie chiar si sa inalti modelul suficient de sus si suficient de repede, pentru a avea timp apoi sa-l redresezi in caz de .... Doamne fereste! Te va scuti de ... multi nervi, lipituri, superglue, scoci si ... iti va da prilejul sa ai satisfactia pe care o cauti in aeromodelism.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#4 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 21 September 2011 - 11:32 AM

Si daca tot treci pe un motor mai cu vlaga ... ajuta-l cu un acumulator lipo 3s, de macar 1500mAh, iar cel de 2s ... foloseste-l la radiocomanda, in loc de bateriile AA!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#5 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 21 September 2011 - 11:41 AM

Stati putin cu totii ....
Paun FD ... bun pun motorul indicat de tine ... cum il schimb? Vad ca are alt sistem de prindere ... nu are ax filetat. Se va potrivi cu regulatorul ce il am pe Cessna?
Referitor la otel ... am ceva bare de inox de calitate la mine la fabrica, care este foarte dur, nu se indoaie sub nici o forma ... asa ca am din ce face. Totul e sa il demontez.
Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#6 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2863
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 21 September 2011 - 12:17 PM

dupa cum arata axul ..oleaca de bibileala si-l faci am avut si mai strambe ca al tau si musai sa-l scurtezi ..spor la treaba
0

#7 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 21 September 2011 - 12:59 PM

Atentie la greutate. Motor mai mare, deci mai greu, baterie mai grea, eventual controler mai mare, fiecare gram in plus inseamna viteza limita mai mare. Nu stiu daca ai nevoie de asa ceva. Nu spun ca ai fost indrumat gresit, in nici un caz. Doar vreau sa te fac atent si sa fii zgarcit cu fiecare gram adaugat.
Multa, multa bafta.
0

#8 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 21 September 2011 - 05:14 PM

Motorul respectiv, este apropiat ca si greutate de cel "original". Sistemul de prindere, desi diferit, se potriveste intr-o oarecare masura pe suportul celui original, insa va trebui sa ... "ingineresti" putin sa prinzi cel de-al 4-lea surub.

Eu, la motorul lui Alex am folosit o bucata de lemn de balsa (s-a nimerit c-am avut la indemana, insa merge si alt tip de lemn) pe care l-am lipit cu superglue de suportul original, iar motorul l-am prins cu niste holsuruburi insa si cu superglue ... de bucata respectiva de lemn. In felul acesta n-a mai fost nevoie de alte "inginerii" si cu propsaverul de rigoare, elicea sta bine-mersi in fata capotei de plastic.

Acuma, depinde de inventivitatea ta, cum si ce fel vei monta motorul respectiv. Eu personal, nu sunt o persoana care tine la estetica ... in detrimentul functionalitatii, ci tin la functionalitate in detrimentul esteticii, care, cel putin in cazul acesta, n-a fost prea mult afectata. Ideea este ca ... indiferent cum reusesti sa- pui acolo, sa ... stea teapan si daca este posibil, axul sa iasa de sub capota, sa poti monta un propsaver si elicea. Mai pe seara, o sa merg la Alex si o sa fac si o poza ... ca sursa de inspiratie! Acuma, ca si greutate, modelul cu un acumulator lipo 3S de 2200mAh nanotech are 615grame, insa cele 900grame tractiune de care-i capabil motorul fac ca modelul sa stea bine-mersi in aer mai bine de 25 de min (20min daca-l tii in full throttle mai bine de 60% din zbor).
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#9 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 21 September 2011 - 05:29 PM

ESC-ul, cel original, daca nu ma insel eu "stie" sa duca 18Amperi, iar motorul acesta ... zic cei de pe site ca "suge" maxim 12A. Cum 12 < (mul mai ...) < decat 18, in mod clar ESC-ul original va duce fara probleme acest motor.

Nu stiu daca-s cele mai reusite poze, dar ... Imagine atasata: Picture 944.jpg Imagine atasata: Picture 945.jpg Imagine atasata: Picture 946.jpg astea sunt ...

Cum spuneam, esteticul nu este tocmai punctul meu forte ... functionalitatea insa DA!
Apoi, orice aeromodel, va suferi fara doar si poate, unul sau mai multe "traume" prin contactul mai dur cu pamintul, lucru care le va stirbi din "gloria" originala ... astfel ca daca nu vrei sa ai avionul pe post de ... bibelou gen pestele de sticla sau pescarul chinezesc ... fa-l sa zboare si mai ales ... zboara-l!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 21 September 2011 - 05:31 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#10 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2863
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 21 September 2011 - 07:16 PM

..i-a sa spuneti voi .cam cu ce-a fi motorizat....aaa??
0

#11 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 21 September 2011 - 07:26 PM

Banuesc ca cu ceva mai puternic decat motorul Cessnei mele ... a ta a decolat in 3 metrii,a mea a mers vreo 10-12 metrii pana a decolat, desi era cu motorul la blana. Chiar tu ce motor/regulator/acumulator ai pe ea?
PS: aterizarea cum a fost?

Aceasta postare a fost editata de lazardominte: 21 September 2011 - 07:27 PM

Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#12 Useril este offline   cosmin70 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 205
  • Inregistrat: 18-October 10
  • Gender:Male
  • Location:Rm. Valcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 21 September 2011 - 07:37 PM

Pune-i motorul indicat de PaunFD pt. ca-i ieftin si bun si merge la fix cu regulatorul original Cessna si ai sa vezi ca in combinatie cu o elice 9X5 si cu un 3S face minuni cu Cessnuta. Eu am combinatia de mai sus pe un Nuovo 1300 cu anvergura de 1300 si vreo 950g si jar mananca. Bafta!!!
Stima!
Cosmin
0

#13 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2863
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 21 September 2011 - 07:57 PM

Vezi postarealazardominte, la 21 September 2011 - 07:26 PM, a spus:

Banuesc ca cu ceva mai puternic decat motorul Cessnei mele ... a ta a decolat in 3 metrii,a mea a mers vreo 10-12 metrii pana a decolat, desi era cu motorul la blana. Chiar tu ce motor/regulator/acumulator ai pe ea?
PS: aterizarea cum a fost?

.daca a ajuns sa fie motorizata si cu un OS MAX 1O iti dai seama cum a aterizat..bafta
0

#14 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 21 September 2011 - 08:14 PM

axul de schimb e doar 6,5 lei...si credeti-ma nu se justifica remotorizarea Cesnei....(eu am doua...!!!). cumperi un "Ax rezerva ptr. mot. BL TP, seria 2408, 2410, tip NOU" de la Kele...ca e doar 6,5 leuti....si merge perfect...desfaci imbusurile alea de la clopot..si cu un ciocanel..pe o bucata de lemn, cu o gaura de 4-5 mm pe unde sa iasa axul...e super simplu de schimbat ...Eu il scot inspre spatele motorului...si iese mai usor...(am indoit cateva axe...dat fiind ca motoarele astea sunt super ieftine...
Taierea axului duce la folosirea altei elici...sau la disparitia conului care de ce sa nu recunoastem arata bine......eu am zburat cu GWS 8x6...e ieftina..si mai mult e usoara...poate un APc ar fi fost mai buna...dar aia costa...si mai mult...mai trebuie scoasa jamba de bot cam 7-8mm astfel incat sa nu mai atinga elicea solul...

Remotorizarea cu alt motor mai puternic..si cu 3S...pai putere in plus si greutate in plus...oare se merita...adica viteza de zbor mai mare....toate astea trebuiesc luate in calcul...

iata micii monstrii....
Imagine atasata: IMAGE_00285.jpg
Imagine atasata: IMAGE_00283.jpg


aia veche a plecat totusi spre un alt "zburator"..iar cea noua isi asteapta zborul de inaugurare...

Legat de Cessna...(cea veche..). cu lipo2s 1300 mah..am obtinut cu greu 14-15 minute de zbor...iar cu acumulatorul kipom 2s 860mah cam tot atata...doar ca asta se incarca cu 3C...si cat il descarci pe unul il incarci pe al doi-lea...si uite asa ramai cu masina pe camp fara baterie..!!! e de mentionat ca acumulatorul original e cam dublu ca si greutate...

Zboruri line..si aterizari linistite...
0

#15 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 21 September 2011 - 09:18 PM

Mihai, planeaza Cessna la 615g de zici ca nu-i adevarat! Aterizeaza super-lin si frumos, aproape singura. Spun "aproape" pentru ca trebuie totusi tinuta din eleroane cu aripa paralela cu solul, pentru ca turbulentele datorate conformatiei solului si vantului nu tocmai "linistit", tind sa rastoarne modelul.
Imi pare rau ca n-am o filmare cu motorizarea (si echiparea mai sus amintita de mine lipo 3s 2200mAh) sa-l vezi cam de unde-i taie Alex motorul ca sa-l aterizeze ... si mai avea si vant din fata de cca 22kmh!!!

Acuma, motorul original, ca si cel de schimb cu ax lung, mai devreme sau mai tarziu, tot va suferi de ... indoiala si (probabil) elice rupta, in schimb, un motor cu ax scurt si cu propsaver sufera mai greu de ax indoit si rupe eliciile mai rar, muuult mai rar si numai la trante ... direct in bot, trante care elicea rupta fac sa fie o problema neglijabila.

Ce imi este mie frica, la cessna lui Alex (sper din tot sufletul sa nu se transforme in realitate ... Doamne fereste!!!) imi este frica sa nu plece motorul din suport in timpul zborului ... mai ales ca in ultima perioada, lui Alex a inceput sa-i placa sa zboare cu motorul in plin si sa faca tot felul de figuri cu el (cu modelul) pe inaltul ceriului. Nu stiu cat de mult poa' sa tina lemnul de balsa lipit cu superglue pe ... plastic si nici suroabele alea infipte-n balsa.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#16 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 21 September 2011 - 11:17 PM

cunosc fenomenul...mie mi-a sarit un motor la un Ultron..da..ramane in fire..!!!
0

#17 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 24 September 2011 - 03:58 PM

De ce iti este frica, de aia nu scapi ... proverb romanesc!!!!

Azi dupa ce dimineata am iesit la zbor cu EdiSultan si cu Cristi, am venit acasa si Alex ... se oftica vazand ca nu se misca nici o frunza din lipsa de vant, mai mai sa planga ... asa ca mi-am luat pluta la care mai aveam un acumulator nedescarcat si cessna cu motorul din linkul de mai sus - a lui Alex si ... am iesit sa mai bagam niste zboruri.

Dupa ce a zburat Alex cu a lui Cessna 15 - 20 min cu un acumulator, pana a ramas aproape fara pic de zeama ... am pus al doilea acumulator, (nu eu ci Alex) a ridicat cessna din nou pe ceriu si a mai zburat-o inca vre-o 10 min. Dupa aceste 10 min, i s-a parut lui ca cessna nu mai trage si a adus-o jos. O iau eu, o verific putin (prea putin...) si ... vad ca bateria are curent in ea garla asa ca ma hotarasc sa fac o decolare brutala ... cu motorul in plin!!! Proasta decizie!!! Turez motorul, ii dau drumul cessnei din mana, care o ia ca nebuna la goana da' ... suportul motorului a zis el ca ... e mai bine sa lase motorul sa plece in lumea larga!!! (noroc cu ... firele). Modelul a luat o aterizarea-o ... tranta pe burto-bot, fara prea multe damage-uri, mai precis plasticul acela de la capota motorului s-a indoit si elicea a fugit si ea din propsaver.
Totusi, cu ocazia asta am observat ca o tranta anterioara soldata cu aripa mare crapata ... a lasat urme mai grave dupa ce aripa a fost lipita cu superglue ... care a topit materialul in loc sa-l lipeasca si ... a necesitat o revizie mai amanuntita, cu reparatiile de rigoare!

Duda este ca ... am vazut si motorul fugind de avion, azi!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#18 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 24 September 2011 - 08:42 PM

Ce ziceti?! Modelul din videoclip a scapat intreg?!
Va dau un pont: e modelul din pozele puse mai sus de minte ... cel supramotorizat, iar la stick-uri se afla un pusti de 14 ani!!!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#19 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 26 September 2011 - 03:22 PM

Vria aia pe care modelul asta o face.....si daca nu esti atent ...POC!....si se rupe urat de tot....
Eu unul cred ca e bucati..dar doua maini dibace..il vor scoate la lumina....
0

#20 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 27 September 2011 - 06:38 PM

Se intampla ca avionul, datorita motorului capabil de tractiune supraunitara si de muuuuult noroc n-a atins pamintul si Alex a fost in masura sa-l ridice din nou de la firul ierbii, fara ca elicea sa atinga si sa-si continue zborul. De aceea pe siteul dedicat zburatorilor constanteni am povestit in detaliu intamplarea, secondat de Edi Sultan, cel care manevra camera si care ... a gandit sa opreasca filmarea pentru a nu inregistra crash-ul iminent, care ... dupa cum spuneam, nu s-a intamplat.
Tura asta, mainile dibace, au fost nevoite sa-si gaseasca alta intrebuintare ... :clapping:

De atunci, Alex zboara ceva mai sus cand doreste sa faca "figuri" si sa invete sa stapaneasca aeromodelul incercand diferite manevre, pana cand deprinderile ii vor permite sa execute manevrele acrobatice in siguranta la altitudini mai reduse. Trebuie sa mentionez si faptul ca statia lui in 35Mhz da gliciuri si la sol, ceea ce presupune ca in aer ... gliciurile sunt mai intense, fapt care inca nu-i permite sa zboare jos fara oarece riscuri ...
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro