Etapa Constanta
#1
Postat 12 September 2011 - 03:40 PM
Acum sa vorbim si despre concurs in sine: pentru locatie as da 10 puncte (loc superb, cu vant din belsug)
pentru asezarea poligonului, maxim 5 puncte (am ales locul cel mai protejat de vant, :drinks: , si am nimerit sa punem poarta startului exact pe babord, si culmea e cu nici nu lam schimbat,... asa...nici macar a doua zi....asa)
pentru arbitraj,....pai.....cateva puncte(cele din oficiu si cateva din respect plus-minus am ajuns la vreo 16 puncte din 10, nu, sincer mie mi sa parat nasol, imi pare rau dar este nevoie de un arbitraj mai sever si mai organizat ca si cei "mici" sa invete dupa carte si nu dupa obiceiuri proaste, formate si acceptate de catre noi. :pardon: )
Vad la foarte multe evenimente modelistice niste topicuri pe forum, unde toata lumea este multumit nu se plang ca mine de arbitraj sitoti sunt foarte happy etc.....ei nu stiu, eu nu sunt multumit si cred ca si ceilalti concurenti se simt la fel, macar cateodata, la ultimul start la F5-e am facut intentionat o manevra mai dura intrand in interiorul balizei fara sa am drept sau loc de trecere, pe langa faptul ca mau certat colegii, pe drept, arbitrul sa luat de ce spun concurentii si nu de ce a fost pe momentul acela....trist....imi cer scuze de la colegii pe care i-am suparat pe moment....
Dupa o scurta pauza vin si pozee...pana atunci cu bine!
#5
Postat 13 September 2011 - 09:09 PM
#6
Postat 15 September 2011 - 03:34 PM
Adevarul e ca si eu am fost nemultumit de anumite aspecte ale regatei din Constanta. Poate faptul ca am si mers mai slab decat speram a contribuit sa-mi exprim nemultumirea cu voce tare. Eu am fost nemultumit de alinierea foarte proasta a poligonului fata de vant in unele curse. Linia de start ar trebui sa fie perpendicular pe directia vantului si pana la prima baliza ar trebui sa mergem in volte. In cel putin jumatate din curse nu a fost asa, vantul sufland de multe ori aproape paralel cu linia de start. Asta a cauzat starturi ca vant de travers, dand peste cap regulile normale de prioritate. Pe poligon, navigand fara volte, nu se putea aplica nici un fel de tactica normala, ne-am ingramadit la balize ca nebunii, in situatii ce greu pot fi incadrate in regulament.
Pe viitor ar trebui cumva sa inbunatatim situatia. Pentru problema poligonului eu vad doua solutii aplicate in alte parti. Una e sa se mute balizele dupa schimbarea vantului. Ar fi solutia ideala, dar e greu de realizat. Cere o barca cu motor, si e posibil, ca pana se pune noul poligon iar se schimba vantul. Alta e folosirea a mai multor balize, si la schimbarea directiei vantului se deseneaza un nou poligon, mai corespunzator conditiilor schimbate. Mie personal mi-ar placea prima metoda, dar ma tem ca nu-l putem realiza in conditiile actuale. Varianta cu mai multe balize e mai usor de realizat, cu costul a 4 balize suplimentare s-ar putea acoperi aproape orice schimbare de directie a vantului. In situatii extreme ar mai trebui poate modificat pozitia unui singure balize, capatul dinspre mal a liniei de start.
Nu stiu care ar fi parerea colegilor, dar cred ca acest forum e bun ca sa ne sfatuim, va rog dati-va cu parerea (nu numai cititi).
Gyula
Aceasta postare a fost editata de Gyula: 15 September 2011 - 03:36 PM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#7
Postat 15 September 2011 - 08:26 PM
#8
Postat 16 September 2011 - 12:44 PM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#10
Postat 17 September 2011 - 07:28 PM
Gyula, la 15 September 2011 - 03:34 PM, a spus:
Adevarul e ca si eu am fost nemultumit de anumite aspecte ale regatei din Constanta. Poate faptul ca am si mers mai slab decat speram a contribuit sa-mi exprim nemultumirea cu voce tare. Eu am fost nemultumit de alinierea foarte proasta a poligonului fata de vant in unele curse. Linia de start ar trebui sa fie perpendicular pe directia vantului si pana la prima baliza ar trebui sa mergem in volte. In cel putin jumatate din curse nu a fost asa, vantul sufland de multe ori aproape paralel cu linia de start. Asta a cauzat starturi ca vant de travers, dand peste cap regulile normale de prioritate. Pe poligon, navigand fara volte, nu se putea aplica nici un fel de tactica normala, ne-am ingramadit la balize ca nebunii, in situatii ce greu pot fi incadrate in regulament.
Pe viitor ar trebui cumva sa inbunatatim situatia. Pentru problema poligonului eu vad doua solutii aplicate in alte parti. Una e sa se mute balizele dupa schimbarea vantului. Ar fi solutia ideala, dar e greu de realizat. Cere o barca cu motor, si e posibil, ca pana se pune noul poligon iar se schimba vantul. Alta e folosirea a mai multor balize, si la schimbarea directiei vantului se deseneaza un nou poligon, mai corespunzator conditiilor schimbate. Mie personal mi-ar placea prima metoda, dar ma tem ca nu-l putem realiza in conditiile actuale. Varianta cu mai multe balize e mai usor de realizat, cu costul a 4 balize suplimentare s-ar putea acoperi aproape orice schimbare de directie a vantului. In situatii extreme ar mai trebui poate modificat pozitia unui singure balize, capatul dinspre mal a liniei de start.
Nu stiu care ar fi parerea colegilor, dar cred ca acest forum e bun ca sa ne sfatuim, va rog dati-va cu parerea (nu numai cititi).
Gyula
varianta cea mai buna este sa mutam poligonul - nu ne cade rangul la nici unul sa dam la visle -problema se pune insa ca ar trebuii sa avem si sprijin din partea celorlanti concurenti - dar se pare ca asta e mai greu - e mai usor sa faci prima latura cu vint travers sau foarte strins decit sa urci in volte . Dar perseveram poate in final o sa-i convingem .
Aceasta postare a fost editata de rallyman: 17 September 2011 - 07:32 PM
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#11
Postat 17 September 2011 - 07:36 PM
szili165, la 16 September 2011 - 12:44 PM, a spus:
Lasa gramatica - te pierzi in amanunte
inainte de toate felicitari pentru titlu , felicitari pentru regata , bravo pentru model si felicitari pentru echipa Vointa Tg- Mures
Aceasta postare a fost editata de rallyman: 17 September 2011 - 07:37 PM
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#12
Postat 17 September 2011 - 09:30 PM
http://dl.transfer.r...60684c9a6ca.zip
http://dl.transfer.r...5b5c0d81a5f.zip
http://dl.transfer.r...9ce7dd479cb.zip
http://dl.transfer.r...2b0da2a2bb1.zip
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#13
Postat 18 September 2011 - 06:48 PM
sunt perfect sanatos.....mi-au spus vocile