Intilniri la ZBOR in IASI A inceput ......
#2523
Postat 14 December 2008 - 10:59 PM
E destul de nasol ca au ajuns smecherasii si in aer.. nu erau destui pe sosele ...
Ai zis bine cu locatia.. iarna asta poate mai merge.. dar cum da caldura trebuie gasit neaparat un loc de zbor...
#2524
Postat 14 December 2008 - 11:02 PM
macsimc, la Dec 14 2008, 10:59 PM, a spus:
E destul de nasol ca au ajuns smecherasii si in aer.. nu erau destui pe sosele ...
Ai zis bine cu locatia.. iarna asta poate mai merge.. dar cum da caldura trebuie gasit neaparat un loc de zbor...
subscriu
![](http://i869.photobucket.com/albums/ab253/andriu78/diverse/warn1.jpg)
"That's sooo oshemmm !!!!!"
#2525
Postat 15 December 2008 - 10:21 PM
Parerea mea este ca se va intesifica numarul de zboruri atat ale avioanelor comerciale cat si ale celor pentru agrement, asa cum era cel care v-a necajit.
Asta e problema pe care au pus-o mai multi si mai de multa vreme ... daca vom adera la regulamente si vom plati taxe de acces si poate mai respectam si un grafic, vom putea zbura linistiti pe aeroclub ?
Eu inca nu sunt convins si imi pare rau ca nu s-a luat o hotarare in sensul asta de mai demult.
Stau in zona si imi este foarte comod sa fac 300m si sa ajung la aerodrom, dar sincer, nu ma mai simt in siguranta atunci cand ridic un model in aer. Stau cu urechile ciulite sa vad daca nu cumva vine la aterizare sau daca nu decoleaza vre-o jucarie d'aia mare fara radiocomanda.
Oricum, subscriu la ideea de a gasi alta locatie. La Popricani e destul de bine si nici nu ajungi in raza liniilor aeriene.
S-auzim de bine si poate mai tine vremea cu noi !
#2526
Postat 15 December 2008 - 11:36 PM
Dupa ce mi-am intis antenele de rigoare se pare ca pilotul nesimtit era chiar proprietarul aeronavei adica tovarasul RAZVAN (ca domn..... nu este). Se pare ca mai are oarece reclamatii referitoare la zborul la joasa inaltime inclusiv deasupra orasului, ca sa nu vorbim de numarul de ore de zbor pe care le are la activ......nu vreau sa scriu aici dar as fi tare curios sa-i vad brevetul de pilot... daca il are.....
Insa dupa hartogaraile oficiale (jurnalul de zbor adica cine cu cine si cand zboara) omu este in regula.... ce face banul asta........
Mare-i gradina domnului......cand am stat de vorba cu el parea baiat civilizat, politicos, la locul lui, ce mai... am crezut ca este un zburator in adevaratul sens al cuvantului.....dar s-a dovedit contrariul
#2528
Postat 16 December 2008 - 10:06 PM
Aceleasi discutii le-am avut si noi aici. La un moment dat m-a speriat un heli enorm care a facut o trecere cu oprire in cutit la mai putin de 10m de mine. Eu zburam practic mult deasupra lui.
Sa nu mai zic de survolurile parapantistilor si ulm-urilor care din teribilism incercau sa ne demonstreze ce inseamna zborul adevarat.
Concluzia finala? Ne-am luat jucariile si ne-am mutat afara din aerodrom. Si acum ne mai survoleaza ocazional dar nu ostentativ si strict la show. Dar asta e rar si de obicei auzim din timp, aterizam si urmarim ce-are de gand sa faca.
Personal nu-mi permit sa ma ia prin surpdindere un 1:1 cand zbor ravenul. Ca o fi ca n-o fi teribilism eu daca pic modelul ala ma duc peste ei. Sau mai rau daca dau cu el in ei e si mai grav...
Gasiti-va un loc de zbor adecvat, aerodroamele din romania devin din ce in ce mai populare si cu cat creste numarul de piloti cu atat le scade iq-ul.
Mult succes si numai bine,
Calin
#2529
Postat 16 December 2008 - 10:22 PM
Kriminel, la Dec 16 2008, 10:06 PM, a spus:
Ai visat tu noaptea ca eram noi in cap de pista ? De ce vorbesti prostii fara sa te informezi ? Ca tot a venit vorba, in cap de pista se desfasoara ( si intra destul in perimetrul de aterizare ) antrenamentele unei echipe de fotbal din apropiere. Interesant..... De fapt, aerodromul din Iasi este bun pentru soferii fara carnet, cei care isi plimba cainii, picnicuri, intalniri, fotbal si alte sporturi..... numai pt aeromodele nu este bun... Probabil oricum o sa mergem pe alte terenuri de zbor, dar pana atunci tampitu' asta care ne-a survolat sa aiba parte de tot ceea ce i-am urat noi toti atunci cand a trecut pe deasupra noastra.
#2530
Postat 16 December 2008 - 10:26 PM
Kriminel, la Dec 16 2008, 10:06 PM, a spus:
Poate ca da, da poate ca nu. Dar atata timp cat am semnat un document aprobat de comandantul aerodromului in care ni se permite sa zburam intr-o anumita locatie nu cred ca putem fi tratati asa.
#2531
Postat 16 December 2008 - 10:41 PM
Emilare, la Dec 16 2008, 10:22 PM, a spus:
Calm ca n-am dat cu parul... ce sari asa de zici ca te-am muscat?! Am avut impresia citind rasfoit ca acolo ati fi.
Cat despre datul cu masina pe pista... din pacate intrarea in aerodrom aici e pazita. Dar la pista noastranu. Deci stiu cum e. Chiar in timp ce zburam noi a venit unul care cu o dezimvoltura totala a dat un tur de pista. Abia dupa ce l-am apostrofat (chiar am bagat timp si bani in pista aia) s-o tirat ofticat comentand (tot el).
Emilare, la Dec 16 2008, 10:26 PM, a spus:
Sunt perfect de-acord cu tine. Suntem (sau am fost) si noi in aceeasi situatie. Am semnat contracte peste contracte, acorduri peste acorduri, am dat liste peste liste si am lins in *** comandant peste colonel. Din pacate turnul de control nu functioneaza desi e acolo, pilotii nu au nici o idee cum ar trebui sa se comporte cu noi (contractul fiind semnat cu birocraticii) si deci considera ca se pot comporta cum ii taie capul.
Si ca o adaugire, chiar daca zboara avioane 1:1 aparent nu sunt constienti de pericoul care il prezinta zborul unui model. Pentru ei sunt tot jucarii. De aici consider ca ne trateaza ca pe niste "oarecare" care inca se dau cu jucarii. Deci superior si arogant.
Numai bine,
Calin
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 16 December 2008 - 10:46 PM
#2532
Postat 16 December 2008 - 11:00 PM
Daca citeai putin mai atent, vedeai ca eu, care se pare ca sunt cel mai revoltat dintre toti colegii mei......ca altfel ar fi scris si mai mult decat mine........am facut o precizare foarte clara, respectiv ERAM IN AFARA CULOARULUI DE ZBOR... fapt pe care il pot afirma cu certitudine atit eu cat si ceilalti colegi......Fiind vorba de pista unui AEROCLUB (pista aeroportului civil este in aceeasi zona dar la cativa km -1..2 - mai departe) pista lor de zbor 1/1 este cu iarba tunsa brici....unde ne jucam noi la distan'a de culoarul de zbor, iarba este mai inalta si avem un drum de pe care decolam sau aterizam.....
Si un lucru important pe care nu l-am mai spus.....ce a avut MAGARUL ala cu noi, in conditiile in care a aterizat pe aerodromul mare (ca acolo are hangarul)
Daca nu ne respectam intre noi....unde ajungem.
Se tot face caz de niste incidente anterioare, cand nu exista regulament sau proceduri de zbor, cand fiecare zbura dupa cum il batea capul......acuma exista acest regulament care TREBUIE RESPECTAT DE TOTI. Daca regulamentele si procedurile de zbor aprobate de conducerea aeroclubului nu sunt respectate, atunci cineva trebuie SA ISI ASUME RASPUNDEREA PENTRU CELE INTAMPLATE .....Si tin foarte mult sa vedem cine a gresit.....
Aceasta postare a fost editata de tetea: 16 December 2008 - 11:04 PM
#2533
Postat 16 December 2008 - 11:15 PM
Cel mai simplu e sa mergeti in alta parte, chiar langa aerodrom dar inafara lui. Apoi daca persista in asemenea comportamente aveti o cale legala sa actionati daca asta este interesul. Luati indicativul, aflati cine era la mansa, si stiti unde sa mergeti. Din cate stiu eu (poate gresesc) 100m in jurul aerodroamelor se considera spatiu exclusiv de zbor al acelor aerodroame (pana la o inaltime).
Noi suntem la ~100m de aerodromul nostru si e chiar foarte bine :(
#2534
Postat 18 December 2008 - 06:15 PM
pentru Calin (Kriminel) si toti zburatorii din Iasi,
Stii care este totusi problema....... de acuma acest aspect de care tot vorbim (adica imi racesc eu gura) il iau ca o ofensa adusa persoanei mele.......
Din pacate pentru altiii.....EU LUCREZ in viata de zi de zi CU LEGEA, o RESPECT si o APLIC ori:
-regulamentele dupa care noi functionam sunt depasite deci... trebuie revizuite......
-ori noi nu le respectam (dar cu siguranta de aceasta data nu am cazut in abatere)
-ori zburatorul 1/1 in cauza nu a respectat niste proceduri.....a efectuat manevrele respective crezand ca noi suntem niste FRAIERI......din nefericire pentru el..S-A inselat......VREAU SA VAD CINE A GRESIT DE DATA ASTA si credeti-ma colegi zburatori......merg pina in panzele albe ........ ca doar nu am incaruntit la tample degeaba........
Aceasta postare a fost editata de tetea: 18 December 2008 - 06:15 PM
#2535
Postat 18 December 2008 - 06:24 PM
Daca turnul de control era in functiune si tipului ii era desemnat o celula de zbor, acesta incalcand ordinele atunci veti avea castig de cauza. Dar nu e cazul. Pentru reglementarea de catre turnul de control aveti nevoie si voi o statie pentru comunicarea cu controlorul de zbor, cum s-a intamplat la arad cand prin statie ne directiona in alta celula sau ne obliga sa coboram.
#2536
Postat 18 December 2008 - 07:29 PM
Daca erai atent si citeai bine ceea ce am scris eu........(vezi, pe masura ce imbatranesti, inveti ca trebuie sa citesti un text de mai multe ori si, in plus sa intelegi sensul unei virgule puse unde trebuie....deh, deformatie profesionala)....
Noi, la momentul producerii evenimentului eram cu modelele la sol doar ce ajunsesem la camp... discutam.....puneam tara la cale, am intrebat la aerodrom daca putem zbura...etc, iar ala a venit in coborare rapida spre noi.
Si ca sa intelegi un lucru..... apropo de lege,.... intr-o zi nu a mai venit catelul meu in casa- stau la curte (catelul... coker spaniel)... il cauta nevasta.... si afla de la un vecin...pai l-am impuscat ca mi-a mincat .....xx gaini, de unde aveai dumneata bani sa-mi dai gainile?.....Am avut insa bani sa-l dau in judecata, sa castig si pentru ca nu a avut EL bani sa-mi plateasca despagubirile morale am cazut de comun acord ca-mi plateste, daca se muta din casa, in aceasta situatie numai cheltuieliele de judecata (adica l-am facut sa se mute)......la final a recunoscut ca nu cainele meu era faptasul, ci altul.
OMULE.....ASTA INSEAMNA SA APLICI O LEGE.....si, in plus sa mai ai si un "nebun" cu care sa te pui.
De exemplu, pana nu vedem exact, intre noi, in relatia aeroclub-aeromodelisi-aerodrom, cine si ce a gresit, pina nu vedem daca regulamentele sunt bune sau nu, am sa incerc sa consider (desi mi-e foarte greu) zborul lu RAZVAN ca asa il cheama pe pilot, un incident izolat.....
Noua nu ne este greu sa zburam in alta parte ca slava domnului avem unde......dar daca tot platim o cotizatie la aeroclub, avem protocoale de zbor aprobate stampilate...AVEM si CEREM drepturi EGALE....
Nu veau sa renuntam la toate acestea, doar pentru faptul ca in lumea zburatorilor 1/1 s-a aflat ca spatiul aerian din zona IASI este mai liber in week end.....
#2537
Postat 18 December 2008 - 07:45 PM
Citat din lege:
Citeaza
următoarele îndatoriri:
a)să depună toate eforturile necesare în vederea prevenirii
oricărei fapte/oricărui act care ar putea pune în pericol siguranţa
15
traficului aerian, viaţa personalului sau a pasagerilor aflaţi la bordul
aeronavelor;
:) să aducă la cunoştinţa conducerii unităţii de trafic aerian
orice eveniment de aviaţie civilă şi orice neregulă, abatere sau lipsuri
în activitatea de control şi informare, care ar putea duce la
periclitarea siguranţei traficului aerian;
...
Legea completa:
http://www.cdep.ro/p.../4/cd844_07.pdf
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 18 December 2008 - 07:47 PM
#2538
Postat 18 December 2008 - 08:58 PM
#2539 Guest_shake_*
Postat 18 December 2008 - 09:45 PM
tetea, la Dec 18 2008, 09:58 PM, a spus:
Daca e cineva care sa respecte legea si sa aiba un cuvant de spus in relatia aeromodelisti - aerodrom, care sa apere interesele aeromodelistilor, care sa ia pozitie atunci cand este periclitata VIATA celor care se afla pe aerodrom aflati acolo in perfecta legitimitate , atunci acel cineva este Sachelarie Adrian (Tetea).Sper din tot sufletul sa duca la bun sfarsit demersul inceput ca sa se evite pe viitor incidente de acest gen.Sunt sigur ca majoritatea aeromodelistilor ieseni sunt de acord cu mine.
Stima
#2541
Postat 18 December 2008 - 10:39 PM
parere personala,ramane scrisa aici, mai vorbim peste un an ,doi....
#2542
Postat 18 December 2008 - 10:53 PM
SILVIU66, la Dec 19 2008, 12:39 AM, a spus:
parere personala,ramane scrisa aici, mai vorbim peste un an ,doi....
#2544
Postat 18 December 2008 - 11:16 PM
Ai perfecta dreptate, cand se va inteti zborul 1/1 noi astia mici va trebui sa ne gasim alt loc (apropo eu nu zbor 1/1 ca nu ma lasa nevasta...nu ca m-ar tine sub papuc fereasca Dumnezeu, ca la toti le doresc nevasta intelegatoare ca a mea, dar mi-a spus...ai copii....etc....orice in afara de zbor 1/1...si gata m-i ajung celelate prostii pe care le am in cap, m-am cumintit cu zborul 1/1), dar deocamdata cand noi TOTI-zburatori, planoristi, parasutisti, aeromodelisti am incercat sa convietuim impreuna si culmea pana deunazi am reusit asta...... se gaseste un singur....BIP BIP BIP (ca sa nu mai folosesc alte cuvinte la adresa ale pilotului respectiv)...crede-ma NU SE CADE.
In lumea civilizata exista toleranta, scuza, sau alte moduri civiilizate de a comunica.
De fiecare data cand s-au facut greseli din partea tuturor zburatorilor si mici si mari .............s-a constatat ca majoritatea au fost greseli de comunicare (chiar daca unele au fost voit exagerate)....... nu numai greseli ale noastre ale aeromodelistilor.....s-au purtat discutii civilizate, s-au luat masuri, s-au modificat procedurile s-a comunicat fapta etc.
Daca prima data sa spunem.....pilotul 1/1 a facut o eroare....a gresit..etc. ....a doua manevra a fost efectuata cu PREMEDITARE.
El poate nu stie ca pentru a-i intenta proces penal este nevoie, in afara celui care ii face plangerea de cel putin doi martori, ori sunt cel putin 5 persoane adulte in afara de mine, care au vazut manevrele efectuate de pilot, dintre care doi martori au avut un unghi favorabil din care au vazut manevrele pilotului, acestia fiind situati intr-un plan pe perpendicula rpe directia de zbor a aeronavei, privind totul din lateral, de la o distanta de cca 200 m.
Aceasta postare a fost editata de tetea: 18 December 2008 - 11:30 PM
#2546
Postat 19 December 2008 - 12:15 AM
Si pentru ca asa cum am afirmat anterior.. trebuie sa fim toleranti (cel putin in prima faza)...... fiecare din parti trebuie sa-si sustina punctul de vedere.....in mod pertinent si civilizat.....
Daca aceasta intalnire nu va avea, loc sau discutiile purtate cu forurile competente nu vor avea ca final implementarea unor MASURI CONCRETE PRIVIND IMBUNATATIREA ACTIVITATII IN ZONA AEROCLUBULUI atunci voi fi nevoit sa fac toate demersurile necesare, fie pentru reglementarea corecta a raporturilor dintre aeromodlisti si aeroclubul si aeroportul din Iasi, fie deschiderea unei actiuni penale impotriva celui care ne-a periclitat siguranta.
DAR PRIMA DATA VREAU SA INCERC, PE CALE AMIABILA, SA AFLU CINE SI CUM A GRESIT
#2547
Postat 19 December 2008 - 01:16 AM
Sunt neplacute astfel de momente prin care a-ti trecut voi, dar se pare ca si-au atins scopul, atata vreme cat voi va ganditi sa schimbati locatia de zbor.
Cu alte cuvinte; in fata iti zambesc si pe la spate ti-o trag. Iti faci cumva iluzii ca ceea ce ai discutat cu comandantul(eventual semnat=0) va da dreptul asupra proprietatii unei zone din aerodrom la o anumita ora?
Spune-mi te rog, faci actiune in instanta; pe ce baza? Ca ai fost pe un aerodrom si te-au survolat aia? Ca ti-au pus in pericol siguranta? Da ce cautai acolo?
'Pai onorata instanta, ma dadeam cu niste avioane cu radiocomanda' , ' Ce sunt alea?' s.a.m.d.
Poate gresesc, sau poate ca nu...
#2548
Postat 19 December 2008 - 07:32 AM
Asa cum am spus si intr-un topic anterior, intai vreau sa discutam, sa vorbim cu persoanele competente sa vedem cum se poate imbunatati activitatea noastra ce-i de facut pentru ca astfel de incidente sa nu mai apara (cel putin pana sa se inteteasca traficul 1/1 si noi astiamici nu vom mai avea loc), iar daca voi fi luat in batjocura, voi pune problema avocatului meu si dupa aia este treaba lui.
Nu stiu cum te-ai fi simtit tu daca ar fi fost si copilul tau cu tine si nu ati fi stiut inctro sa fugiti
Sau, prin absurd, BIP....BIP.... cu Zefirul s-ar fi simti deosebit de bine daca i s-ar fi infipt un termic in fuselaj sau in aripa.......
#2549
Postat 19 December 2008 - 11:03 AM
SILVIU66, la Dec 18 2008, 10:39 PM, a spus:
parere personala,ramane scrisa aici, mai vorbim peste un an ,doi....
adevar graiesti silviu
va aduc aminte cum s-a intamplat pe clinceni, cum la un moment dat prietenii de la rosal-air mai aveau putin si faceau taxi prin portbagajele noastre si rezultatul a fost ca toata lumea a plecat la chitila pentru ca diferenta de calibru este net in defavoarea noastra si pentru ca cel mai destept cedeaza ... dar si pentru ca este mult mai usor sa relochezi un loc de zbor pentru aeromodelism decat pentru 1:1
oricum nescuzabil ca v-a pus viata in pericol !
#2550
Postat 21 December 2008 - 05:30 PM
Astazi am fost singur la zbor, cel putin in acel interval orar (10,30-12,15)
De data asta nu am avut musafiri 1/1. Cred ca pe iei i-au gonit conditiile meteo.
In rest......o zi placuta de zbor, din toate punctele de vedere....
Cei responsabili cu zborul nostru, al astora mici......nu si-au facut astazi aparitia, ca sa putem avea o discutie.......
Aceasta postare a fost editata de tetea: 21 December 2008 - 05:34 PM