andriu, la Aug 2 2009, 05:45 PM, a spus:
inca o zi de zbor la popricani.
multa lume , multe aveoane, dar cam scurt.
pe la 15-16 am ramas doar eu cu dragos, la taclale pe scaune de vre-o juma ed ora, cand, surpriza, un ULM, cine oare cine oare ..... surpriza sau nu, d-mnul RAZVAN, cum care d-mnul RAZVAN, cu incidentul de pe aerodrom.
se agita dragos, il saluta, ULM-ul aterizeaza, mergem sa il salutam si sa-l ajutam sa-l intoarca si, si .... surpriza : incepe iar mustruluiala cu turnul cu anuntatul ..... toata povestea.
acuma eu nu zic ca nu are dreptate LEGAL vorbind dar impresia mea proasta sau nu e ca oriunde ne-am duce d-mnul RAZVAN va fi acolo sa ne intrebe daca am sunat la turn.
intrebarea mea este : sutele de vaci si oi de acolo au sunat la turn? intreb asta pt ca de data asta nu erau aveoanele problema ci masinile cu care ne-am transportat.
din cate stiu eu un ULM poate zbura cam pe unde vrea el ( corectati-ma daca gresesc), si asta inseamna ca putem noi sa ne ducem si la mama-dreacului ca cineva tot va veni dupa noi sa intrebe daca am sunat la turn sau sa ne spuna ca masinile stau in fata fericirii lui.
in concluzie cred ca ma las de sportul asta ca deranjez , deranjez in aer, deranjez la sol, la aerodrom, la popri, la nada florilor ....
o zi buna si ... am incalecat pe'o sa ..... si ma duc in ....
Salut,
Aici infamul "domn Razvan". Cu toate ca nu sunt un fan al conversatiilor pe forumuri, ma vad totusi nevoit sa intru in discutie cu ceva lamuriri. Nu voi adopta un ton malitios si fals ironic, ca tine, pt. ca nu ma simt complexat. Sa incepem asadar cu putina analiza semantica. Ma refer la "INCIDENTUL" de pe aerodrom. Citat din Codul aerian:incident - eveniment, altul decat un accident, asociat cu exploatarea unei aeronave, care afecteaza sau
poate afecta siguranta exploatarii aeronavei; mai departe ... tot din codul aerian: incident grav - un incident al carui circumstante arata ca un accident ar fi fost pe cale sa se produca; asadar, comform definitiei, poate(?)ai dreptate. Ai uitat doar sa spui adevarul, ca a fost implicat doar avionul, nu si persoana mea si mai ales ca incidentul nu a fost din vina pilotului, care zbura acolo perfect legal.Mai mult nu comentez, subiectul a fost lamurit la vremea respectiva zic eu amiabil, dar daca vrei sa dezvoltam din nou, n-ai decat, dar mai gandeste-te inca odata. Buun... sa revenim
In data de 02 aug. am zburat in CTR LRIA, in baza planului de zbor si avand nr. ref. 253 de la aeroclubul Romaniei, care este si operatorul nostru. Fiind un zbor de antrenament, am vrut sa fac un ex. numit aterizarea din precautie(nu intru in amanunte), si am ales unul din terenurile de rezerva din zona, cel de la Popricani.Turnul mi-a aprobat, cu atentie la teren, urmand sa-i anunt dupa aterizare.Aici simt nevoia sa dezvolt:acest teren, precum si altele din zona, fac parte dintr-o lista de cateva terenuri "de depanare" folosite de aeroclub.Adica se aterizeaza in mod frecvent cu planoare si avioane, in functie de imprejurari. ULM-ul este aeronava necertificata, deci poate ateriza si pe terenuri neomologate adica aproape oriunde(ca tot aveai o problema si cu chestia asta).Nu inteleg de ce te-ai simtit "invadat" de mine si acolo! Prietene, eu zburam la Popricani din 1996 cu para si mai apoi motopara.Repet e demult timp teren de zbor acolo, nu ai fost tu primul in zona si trebuie sa fie loc pt. toti, exceptie fac vacile de pe camp.
Pe scurt, am facut o aterizare mai lunga, datorata masinilor parcate acolo, am crezut ca rup jamba de bot.Asta e si motivul pt. care nu am mai putut sa fac backtrak prin hartoapele alea si l-am tras la mana. Dar a fost doar decizia si raspunderea mea sa-l aterizez. De aceea, pe viitor, ca sa incapem cu totii, va rog, respectuos pe toti aeromodelistii care mai mergeti acolo, va rog doar sa parcati masinile lateral de axul de zbor(acel drum batatorit), la cca 30-35m, catre sosea.VA MULTUMESC!!
In rest, de animale, voi avea grija eu...
Asta e si motivul pentru care, recunosc, eram putin suparat, dar daca ai fi fost pentru dialog, ramaneai sa dezbatem,insa ai preferat sa pleci atunci fara sa zici absolut nimic in fata, pentru ca mai apoi ma musti de cur pe forum. Tare caracter!!!
Legat de spatiul aerian, deja lucrurile stau cu totul altfel. Acolo nu mai e chestie de bunavointa si intelegere, ci doar de lege clara si foarte dura. Nu intru in detalii, nu e treaba mea, eu o cunosc, in ce ma priveste. Popricaniul nu e doar in CTR ci este un punct fierbinte in zona. Exact acolo se face virajul se axare si stabilirea pe ILS pt Rw 15, adica aproape tot traficul de pe Iasi si e tot in axul pistei ca si aeroclubul dar ceva mai departe.Un aeromodel planor la termica, sa zicem, poate lovi un avion de linie care trece exact pe acolo si la 350m, ca are voie. Am vazut cu ochii mei barza intrata in ATR 42 si am fost socat. Eu am voie sa trec pe acolo mult mai jos, si fara sa aterizez.Nu mai insist ca e clar.
Deci, chiar si acolo, mai ales acolo, daca zburati, deschideti fratilor zborul si la turn si va promit ca nu va restrictioneaza nimeni, dar sa stim unii de altii.Asta e singura restrictie pt voi, sa nu zburati fara sa dati un telefon la inceput si sfarsit. Credeti-ma e o nimica toata fata de restrictiile mele si nu comentez, ca asta-i aviatia.Controlorii nu se panicheaza si nu e vorba de mandrie, asa cum scria altul mai jos care n-are nici el habar de legislatie, ci doar trebuie si sunt obligati prin fisa postului sa stie tot ce misca in zona lor, ca sa poata coordona safe cu toti.Daca sunati, ei ma informeaza in fonie de existenta voastra, si totul e ok.Repet: desi in CTR voi deocamdata nu zburati legal, e suficient sa dati tel. la turn si se rezolva.Daca voi nu sunati, eu sau oricare alt avion, va vad de sus, intreb turnul in fonie daca are cunostinta de voi, vor spune ca nu, si vor da telefoane in alte parti, ca vor fi obligati deoarece s-a inregistrat pe banda, si in mai putin de o ora veti avea altfel de vizitatori. Nu e gluma, s-a intamplat acum cca doi ani, la Iasi, dosar penal, paramotoare confiscate, vorbiti cu parapantistii, cosmar pe bune. DECI DOAR SUNATI!!!0232/271520. E si asta inregistrat pe banda.
Si mai e ceva, la urma.Stiu ca aeromodelismul e totusi un sport de echipa si e bine ca-i asa.Cu toate astea, nu prea vad spiritul de echipa. Stiu ca e greu sa impui cuiva punctul tau de vedere, dar cred ca trebuie si putina disciplina autoimpusa. Cateva reguli doar.Altfel nu-i echipa ci doar trupa sau orice altceva, nu vreau deloc sa jignesc pe nimeni.Cel mai mare rau ar fi sa ajungeti sa fiti judecati si tratati cu totii doar dupa iresponsabilitatea unora.Din pacate e foarte usor sa se intample asa.Eu va respect, pt ca sunteti pasionati de zbor, ca si mine.
Ne vedem la zbor oriunde, Razvan.
PS. Vacile si oile nu trebuie sa sune la turn, decat cand o zbura porcu`