Modelism - RHC Forum: Constructie arbori port elice - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Constructie arbori port elice

#1 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 11 September 2011 - 10:36 PM

Deschid acest topic pentru a definitiva partea de "mecanica" a Bismarcku-lui, adica arborii portelice si tuburile. Asa cum bine stim tuburile daca se pastreaza scara trebuie sa aiba 4 mm iar arborii 2 mm. Problema este ca dat fiind ca editura nu pune la dispozitie kitul de motorizare si fiecare alege sa isi faca propria motorizare, arborii trebuiesc sa fie "custom made" adica lungimea arborilor difera in functie de motorizare. Cautand pe internet eu nu am gasit acesti arbori la scara, asa ca am decis sa ii construiesc de la 0, problema este ca nu stiu cum.
Daca cineva are solutii cu privire la constructia acestor arbori si tuburi, ce materiale sa folosim si de unde, ii rog sa posteze aici. :drinks:

Inteleg ca trebuiesc tuburi in care intra acei arbori, dar cum se face etansarea lor ? de unde cumparam tuburile s.a.m.d

Este bine ca aceste aspecte sa fie privite distinct

Multumesc!
Catalin
keep it simple stupid
0

#2 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2011 - 06:20 AM

Avand in vedere ca al meu nu o sa faca multa baie am ales sa le fac din tuburi ieftine . Era un set complet pe Deans Marine de unde am comandat elicele cu tot cu suporti de ax dar m-ar fi desumflat la punga .

Asa ca am luat de-astia
http://sierra.ro/Arb...4-mm-p422p.html
cu ceva cuplaje pt a ajunge la diametrul axului motoarelor

La vedere o sa fie axul de 4mm in interiorul navei o sa am partea de 6mm . Sa vad cum fac cu suportii de ax ... ii cumpar sau ii fac de la 0.
La mine nu trebuie sa fie componentele mecanice de calitate pentru ca nu am de transmis sute de wati prin ele. Atentie deci celor cu motoare puternice , ar trebui sa aveti si arbori de calitate cu rulmenti etc

Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 12 September 2011 - 06:21 AM

HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#3 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 12 September 2011 - 10:59 AM

Vezi postareaAhernar, la 12 September 2011 - 06:20 AM, a spus:

Avand in vedere ca al meu nu o sa faca multa baie am ales sa le fac din tuburi ieftine . Era un set complet pe Deans Marine de unde am comandat elicele cu tot cu suporti de ax dar m-ar fi desumflat la punga .

Asa ca am luat de-astia
http://sierra.ro/Arb...4-mm-p422p.html
cu ceva cuplaje pt a ajunge la diametrul axului motoarelor

La vedere o sa fie axul de 4mm in interiorul navei o sa am partea de 6mm . Sa vad cum fac cu suportii de ax ... ii cumpar sau ii fac de la 0.
La mine nu trebuie sa fie componentele mecanice de calitate pentru ca nu am de transmis sute de wati prin ele. Atentie deci celor cu motoare puternice , ar trebui sa aveti si arbori de calitate cu rulmenti etc



Nu ma pricep la arbori, dar macar 1 sau 2 cm din tubul de 6,5 mm nu trebuie sa fie in afara navei ?
keep it simple stupid
0

#4 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2011 - 12:10 PM

Vezi postareaAhernar, la 12 September 2011 - 06:20 AM, a spus:

Avand in vedere ca al meu nu o sa faca multa baie am ales sa le fac din tuburi ieftine . Era un set complet pe Deans Marine de unde am comandat elicele cu tot cu suporti de ax dar m-ar fi desumflat la punga .

Asa ca am luat de-astia
http://sierra.ro/Arb...4-mm-p422p.html
cu ceva cuplaje pt a ajunge la diametrul axului motoarelor

La vedere o sa fie axul de 4mm in interiorul navei o sa am partea de 6mm . Sa vad cum fac cu suportii de ax ... ii cumpar sau ii fac de la 0.
La mine nu trebuie sa fie componentele mecanice de calitate pentru ca nu am de transmis sute de wati prin ele. Atentie deci celor cu motoare puternice , ar trebui sa aveti si arbori de calitate cu rulmenti etc

Salut!
In cazul in care scoti din coca doar arbori (eliciilor laterale) va trebui sa prevezi in suportii de langa elicie un lagar de bronz.
Cu stima!

Emil

Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 12 September 2011 - 12:12 PM

0

#5 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 12 September 2011 - 02:08 PM

Vezi postareaFullMetalJacket, la 12 September 2011 - 12:10 PM, a spus:

Salut!
In cazul in care scoti din coca doar arbori (eliciilor laterale) va trebui sa prevezi in suportii de langa elicie un lagar de bronz.
Cu stima!

Emil



Si pe mine ma intereseaza aspectul asta, de unde luam lagarele alea ca pe internet nu am gasit ( doar stoc 0 ), ma gandesc ca lagarele trebuiesc sa fie cu diametru interior de 4 mm daca arborii au si ei 4 mm, sau nu ? corectati-ma daca gresesc

Numai bine !
Catalin
keep it simple stupid
0

#6 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 September 2011 - 09:56 AM

Vezi postareaBismarck C., la 12 September 2011 - 10:59 AM, a spus:

Nu ma pricep la arbori, dar macar 1 sau 2 cm din tubul de 6,5 mm nu trebuie sa fie in afara navei ?



Ba da , chiar mai multi .vezi foto .
Asta e o versiune simpla portiunea in care axul intra in corp era mai complicata in realitate

E bine cu diametrul- 4mm interior , normal.

Fisiere atasate


HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#7 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 September 2011 - 04:45 PM

Vezi postareaAhernar, la 12 September 2011 - 06:20 AM, a spus:

Avand in vedere ca al meu nu o sa faca multa baie am ales sa le fac din tuburi ieftine . Era un set complet pe Deans Marine de unde am comandat elicele cu tot cu suporti de ax dar m-ar fi desumflat la punga .

Asa ca am luat de-astia
http://sierra.ro/Arb...4-mm-p422p.html
cu ceva cuplaje pt a ajunge la diametrul axului motoarelor

La vedere o sa fie axul de 4mm in interiorul navei o sa am partea de 6mm . Sa vad cum fac cu suportii de ax ... ii cumpar sau ii fac de la 0.
La mine nu trebuie sa fie componentele mecanice de calitate pentru ca nu am de transmis sute de wati prin ele. Atentie deci celor cu motoare puternice , ar trebui sa aveti si arbori de calitate cu rulmenti etc



Axele cu tuburi de la Sierra sunt chiar foarte bune, adica de calitate. Chiar daca n-au rulmenti (necesari mai mult doar la navomodele de viteza) sunt facute din materiale de calitate si foarte precis executate. Ax din inox = nu rugineste. Bucse din bronz grafitat lungi = rezistenta in timp. Joc extrem de mic intre ele = nu intra apa asa usor. Pacat ca nu sunt si de diametre mai mici dar ideea ta cu suport de ax este foarte buna. De cumparat, aceste suporturi se gasesc si la AutoRC dar sunt foarte scumpi. Ca sa-i faci nu-i greu dar trebuie sa ai lagare (bucse) din bronz (cel mai bine grafitat dar ar merge si ne) pe masura. Se mai gasesc aceste lagare pe la magazine (Autorc = scump, stoc zero dar se pot aduce pe comanda ferma) sau prin diverse aparate vechi (floppy-uri de 3,5" la axul de antrenare al discului, in rolele presoare de magnetofoane ) insa de cele mai multe ori diametrul exterior este prea mare si trebuiesc strunjite. Chiar si cele de la AutoRC sunt prea mari in exterior si nu puteti sa le folositi nestrunjite. Ramane solutia cu lagare de alama simpla (bronz) ce pot fi facute din teava. La turatii medii nu se uzeaza prea repede, mai ales unse, si nici n-ar conta prea mult uzura ca nu intra nici o apa. Si la urma urmei nu cred ca aceste vapoare isi vor petrece foarte multe ore navigand in plina viteza pe lacuri.


0

#8 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 13 September 2011 - 08:38 PM

Vezi postareaAhernar, la 13 September 2011 - 09:56 AM, a spus:

Ba da , chiar mai multi .vezi foto .
Asta e o versiune simpla portiunea in care axul intra in corp era mai complicata in realitate

E bine cu diametrul- 4mm interior , normal.

Mai am o intrebare, in revista se precizeaza ca pentru modelul static sa se dea gaurile alea pentru carme, ok la RC nu e asa, pentru ca nu ar fi loc pentru miscarea elementelor de cuplare la carme ( bratele carmelor nu s-ar putea misca ) acum din poza reiese ca acele carme sunt mai in fata ( aspect care e ok ) Corectati-ma daca gresesc :good:
Totodata nu stiu cum se face conexiunea dintre servo si bratele carmelor.

Vezi postareanavigator, la 13 September 2011 - 04:45 PM, a spus:

Axele cu tuburi de la Sierra sunt chiar foarte bune, adica de calitate. Chiar daca n-au rulmenti (necesari mai mult doar la navomodele de viteza) sunt facute din materiale de calitate si foarte precis executate. Ax din inox = nu rugineste. Bucse din bronz grafitat lungi = rezistenta in timp. Joc extrem de mic intre ele = nu intra apa asa usor. Si la urma urmei nu cred ca aceste vapoare isi vor petrece foarte multe ore navigand in plina viteza pe lacuri.


Ok, saptamana asta imi vin arborii de la Sierra, dar intreb si eu asa anticipat daca trebuie gaurit tubul pentru a se putea unge in interior ?, daca da, cum se face asta ?
Intreb lucrurile astea pentru ca am vazut ca la majoritatea navelor ce s-au construit, tuburile sunt gaurite si e facut un acces pentru ungere. :D
Pe al meu o sa il las numai la relanti :drinks:

Numai bine!
Catalin

Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 13 September 2011 - 08:39 PM

keep it simple stupid
0

#9 Useril este offline   3lBandolero 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 08-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Valencia

Postat 14 September 2011 - 01:09 AM

Salutare cuirasatzilor

referitor la gaurile pt carme cam asa ar trebi sa arate.
Fisier atasat  IMG00185-20100323-16471.jpg (108.93K)
Number of downloads: 593Fisier atasat  IMG00180-20100323-1642.jpg (110.08K)
Number of downloads: 450Fisier atasat  IMG00181-20100323-1643.jpg (110.66K)
Number of downloads: 590,

iar respectiv la problema cu gauridea tuburilor; tubul care este marcat cu rosu are o mica gaura pe unde se greseaza cu vazelina, vazelina care se va face cu ajutorul unei pies pentru gresare (cea din cerculetzul verde), vazelina are rolul de a impiedica inrearea apei in barcutza.
Fisier atasat  IMG00191-20100330-1921.JPG (86.41K)
Number of downloads: 647

pozele au fost luate de peun forum din Spania.

Va doresc vant de pupa.

Aceasta postare a fost editata de 3lBandolero: 14 September 2011 - 01:12 AM

0

#10 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2011 - 09:51 AM

Vezi postareaBismarck C., la 13 September 2011 - 08:38 PM, a spus:

......
Ok, saptamana asta imi vin arborii de la Sierra, dar intreb si eu asa anticipat daca trebuie gaurit tubul pentru a se putea unge in interior ?, daca da, cum se face asta ?
Intreb lucrurile astea pentru ca am vazut ca la majoritatea navelor ce s-au construit, tuburile sunt gaurite si e facut un acces pentru ungere. :)
Pe al meu o sa il las numai la relanti :)

Numai bine!
Catalin



Cand mi le faceam singur cu tevi de alama si bare de otel la Praktiker si Sierra intotdeauna dadeam gaura in spatele lagarului sau rulmentului de langa motor (cam la 1 cm) si cositoream o tevusca de 1-2 cm lungime si ceva mai mica in diametru decat tubul mare, centrata pe gaura. Pe tevusca aia bagam o bucata de tub de plastic flexibil transparent ca sa vad nivelul uleiului, iar in varful tubuletului infigeam un dop. Gresam doar cu ulei auto, nu cu vaselina.
Acuma ca m-am lenevit si am dat de tuburile astea foarte bune de la Sierra (de fapt nu merita efortul de a le mai face singur ca nu economisesc cine stie ce iar bataia de cap cu bucsele...), inca nu am gaurit niciunul caci ar trebui sa le spal de vaselina din interior ptr a nu-mi ramane span. Eu le pun la un vapor Calypso (a lui J.Y. Cousteau, kit fabricat de Billing Boats) care n-are cine stie ce viteza la scara si cum am deja motoare "linistite", inca ma mai gandesc daca o sa le gauresc. Deci ideea era ca sa nu-ti ramana span de la gaurire prin unsoarea din tub.
Cat priveste viteza, vei "baga la maxim" si tu, ca sa-l vezi cum taie apa. Imagineaza-ti ca trebuie sa scape de torpilele inamice. :)

edit: piesa aia de plastic ce tine tubuletul si se strange cu doua suruburi pe tubul principal (incercuita cu verde pe a patra poza) este foarte buna ca te scuteste de chinul cositoririi tubuletului. Daca o gasesti prin Ro. ia-o, adica ia-le cate-ti trebuiesc. doar sa fi atent sa fie ptr tub de 6,5mm.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 14 September 2011 - 10:01 AM



0

#11 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2011 - 10:12 AM

Vezi postarea3lBandolero, la 14 September 2011 - 01:09 AM, a spus:

...iar respectiv la problema cu gauridea tuburilor; tubul care este marcat cu rosu are o mica gaura pe unde se greseaza cu vazelina, vazelina care se va face cu ajutorul unei pies pentru gresare (cea din cerculetzul verde), vazelina are rolul de a impiedica inrearea apei in barcutza ...

Salut!
VAZELINA !?!?! Asta ce mai e? O fi vorba de vaselina?
Te rugam respectuos sa nu mai scrii ca pe mesenger. Nu de alta dar colegii nostri mai tineri vor crede ca "asa este corect sa vorbeste" cu "barcutza", "cerculetz" si "vazelina". Daca nu poti sa scrii cu diacritice nu iti face griji, o sa intelegem.

In alta ordine de idei; daca ai tub de 4mm cu ax de 2mm si lagare la ambele capete nu ai nevoie de sistem de gresare permanent. Bagi vaselina pe tub pana se umple apoi introduci axul. In acest fel vei avea tot tubul plin, acest lucru impiedicand intrarea apei. Nu ai turatii mari si o uzura a lubrefiantului asa de mare incat sa fie nevoie sa il completezi des, si nici nu o sa tii Bismark-ul in apa tot timpul. E bine sa alegi o vaselina mai densa nu una fluida. Poti folosi vaselina grafitata daca ai lagare din alama si nu de bronz grafitat. Grafitul ajuta la lubrefiere. Lagarele de bronz grafitat nu au nevoie in general de ungere, aceasta fiind asigurata de pulberea de grafit incorporata in masa lagarului la sinterizare.

Cu stima!
Emil

Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 14 September 2011 - 10:16 AM

0

#12 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 14 September 2011 - 02:11 PM

Acum am inteles cum sta treaba cu arborii si as dori sa stiu cum functioneaza un sistem de racire cu apa ( unde/la ce se leaga )? are el un motoras inclus sau ce ? ce sistem sa cumpar la motoarele mele 755/40 ?

Apoi daca iau sisteme pe apa la motoare, iau si la regulator.

In ce priveste motoarele, am vazut de exemplu linkul asta : http://sierra.ro/Sis...4-mm-p468p.html si nu inteleg cum functioneaza chestia aia pentru ca nu e legata la o sursa de curent :blush: sau trebuie achizitionata si o pompa de apa ?

Rog link-uri si explicatii despre cum se monteaza si ce trebuie sa am pentru aceste sisteme, prefer sa intreb nu sa comand si apoi sa nu stiu ce sa fac cu ele.

Multumesc !
Catalin
keep it simple stupid
0

#13 Useril este offline   cristi_olteanu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:electronica si modelism (la nivel de incepator)

Postat 14 September 2011 - 03:32 PM

Vezi postareaBismarck C., la 14 September 2011 - 02:11 PM, a spus:

Acum am inteles cum sta treaba cu arborii si as dori sa stiu cum functioneaza un sistem de racire cu apa ( unde/la ce se leaga )? are el un motoras inclus sau ce ? ce sistem sa cumpar la motoarele mele 755/40 ?

Apoi daca iau sisteme pe apa la motoare, iau si la regulator.

In ce priveste motoarele, am vazut de exemplu linkul asta : http://sierra.ro/Sis...4-mm-p468p.html si nu inteleg cum functioneaza chestia aia pentru ca nu e legata la o sursa de curent :blush: sau trebuie achizitionata si o pompa de apa ?

Rog link-uri si explicatii despre cum se monteaza si ce trebuie sa am pentru aceste sisteme, prefer sa intreb nu sa comand si apoi sa nu stiu ce sa fac cu ele.

Multumesc !
Catalin

Fisiere atasate


0

#14 Useril este offline   cristi_olteanu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:electronica si modelism (la nivel de incepator)

Postat 14 September 2011 - 03:48 PM

Salut!

Pentru racire apa pompata in dispozitivele de racit motorasele sau ESC-urile trebuie furnizata de un sistem de pompare care are binenteles un motoras cuplat la o pompa.

Pe acel site mai este prezent si un alt dispozitiv (denumit priza de apa pentru sisteme de racire) care este pasiv si creeaza o circulatie a apei fara a utiliza o pompa de circulatie dar la care debitul funizat de dispozitiv trebuie sa depinda foarte mult de viteza machetei.

Probabil ca cine alege aceste variante de racire ar trebui sa monteze mai multe dispozitive de acest fel pentru cate motoare si ESC-uri ar avea la final Bismark-ul. :blush:

Fisiere atasate


0

#15 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 14 September 2011 - 03:52 PM

Sa inteleg ca acele prize prind apa si o trec in jurul, spiralelor de racire fara pompa ?
keep it simple stupid
0

#16 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2011 - 03:57 PM

Catalin, nu cred ca e cazul sa-ti faci griji cu incalzitul la motoarele alea. Dar daca poti, fa o proba in cada, tine-l pe unul pe turatie maxima cat poti scoate din acumulatorii ce ii ai si cu elicea ta si vezi din cand in cand daca frig. O incalzire pana la limita suportabilului cand pui degetul (atentie totusi sa nu te arzi) inseamna pana in 60-65 C si nu ii cauzeaza nimic motorului. E drept ca pe apa vaporul este inchis si se incalzeste si aerul din interior dar nu cine stie ce deoarece se transmite ceva caldura si spre apa, prin peretii corpului. Din cate tin eu minte ca vorbeau constructorii de barci de nadit, aceste motoare (755-40) nu aveau nevoie de racire nici cand erau cuplate la elici de 50mm, daramite la una de 35 cu care vor consuma mai putin. Dar acest motor nu are o mica elice in interior, prin zona periilor? Eu am niste motoare 600 luate de la Sierra care au si care ajuta caci forteaza aerul sa circule mai tare.

Emil are dreptate cu lagarele de bronz grafitat.
Datorita faptului ca tuburile de la Sierra au lagare din bronz grafitat, nici nu ma agit cu gresarea. Jocurile dintre ax si lagar sunt practic nule si nu permit apei sa intre. Daca as baga vaselina in tub as creste forta de frecare intre ax si tub mult, ceea ce ar duce la marimea consumului de curent, inutil. Cand s-or uza, o sa mai vad, atunci poate o sa le fac gauri pentru ungere dar cu ulei gros.

edit: acum am vazut pe Sierra ca motoarele alea au elici in ele: "Este un motor de mare performanta, cu ventilator de racire integrat. " Dar se vede elicea si in poza. Asa ca nu te mai chinui cu pompite si furtune. Asta e un motor "rece".

Aceasta postare a fost editata de navigator: 14 September 2011 - 04:00 PM



0

#17 Useril este offline   3lBandolero 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 08-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Valencia

Postat 14 September 2011 - 03:59 PM

Pt. racire m-am gandit la o alta varianta, si anume: evacuarea aerului incalzit prin horn. Inca nu m-am gandit exact cum va arata la final dar ideea e urmatoarea: puntea unde vin montate suprastructurile sa fie usurata cat mai mult posibil si supra strucrurile la fel in asa fel in cat sa profit cat mai mult de hublouri (geamurile rotunde) si inca 2 piese care sunt din lemn (care aveau scop ca racire sau ventilare la modelul original) vreau sa le fac din carton pt. mai mult volum de aer; iar evacuatea aerului cald se va face prin horn care va fi liber de jos pana sus si un mic ventilator montat in partea de jos. Aceasta este ideea mea si repet inca nu stiu exact cum va iesi drcat in timp ce se va ridica supra structura.

Va doresc vant de pupa
0

#18 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2011 - 04:06 PM

Nu-i rea ideea. Mai ganditi-va si la incastrarea unui radiator de aluminiu in peretele corpului, sub linia de plutire. Eu am facut ceva de genul asta la o vedeta rapida S100 unde am pus pe o lungime de vreo 10 cm in chila un profil T de aluminiu dar se poate incastra si in bordajul propriuzis a unor prisme de aluminiu, lipite cu rasina epoxidica. Racire mai buna ca asta si atat de simplu de realizat nu prea vad.



edit: Dar iarasi repet: la o asemenea nava nu prea vad nevoia de racire fortata. Insa cine stie ce motoare veti folosi?

Aceasta postare a fost editata de navigator: 14 September 2011 - 04:07 PM



0

#19 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 14 September 2011 - 07:44 PM

Vezi postareanavigator, la 14 September 2011 - 03:57 PM, a spus:

Catalin, nu cred ca e cazul sa-ti faci griji cu incalzitul la motoarele alea. Dar daca poti, fa o proba in cada, tine-l pe unul pe turatie maxima cat poti scoate din acumulatorii ce ii ai si cu elicea ta si vezi din cand in cand daca frig. O incalzire pana la limita suportabilului cand pui degetul (atentie totusi sa nu te arzi) inseamna pana in 60-65 C si nu ii cauzeaza nimic motorului. E drept ca pe apa vaporul este inchis si se incalzeste si aerul din interior dar nu cine stie ce deoarece se transmite ceva caldura si spre apa, prin peretii corpului. Din cate tin eu minte ca vorbeau constructorii de barci de nadit, aceste motoare (755-40) nu aveau nevoie de racire nici cand erau cuplate la elici de 50mm, daramite la una de 35 cu care vor consuma mai putin. Dar acest motor nu are o mica elice in interior, prin zona periilor? Eu am niste motoare 600 luate de la Sierra care au si care ajuta caci forteaza aerul sa circule mai tare.

edit: acum am vazut pe Sierra ca motoarele alea au elici in ele: "Este un motor de mare performanta, cu ventilator de racire integrat. " Dar se vede elicea si in poza. Asa ca nu te mai chinui cu pompite si furtune. Asta e un motor "rece".


Da au elici in ele :D dar habar nu aveam la ce folosesc :) elicea din interior e de diametrul carcasei deci asigura o ventilatie buna :rofl:
Mai bine fac o proba pentru a vedea ce si cum :excl: si daca nu ma ard am scapat de o grija.

"Este un motor de mare performanta, cu ventilator de racire integrat. " Pai asta a fost criteriul pentru care le-am achizitionat + turatiile cat de cat reduse :rofl:


Vezi postarea3lBandolero, la 14 September 2011 - 03:59 PM, a spus:

Pt. racire m-am gandit la o alta varianta, si anume: evacuarea aerului incalzit prin horn. Inca nu m-am gandit exact cum va arata la final dar ideea e urmatoarea: puntea unde vin montate suprastructurile sa fie usurata cat mai mult posibil si supra strucrurile la fel in asa fel in cat sa profit cat mai mult de hublouri (geamurile rotunde) si inca 2 piese care sunt din lemn (care aveau scop ca racire sau ventilare la modelul original) vreau sa le fac din carton pt. mai mult volum de aer; iar evacuatea aerului cald se va face prin horn care va fi liber de jos pana sus si un mic ventilator montat in partea de jos. Aceasta este ideea mea si repet inca nu stiu exact cum va iesi drcat in timp ce se va ridica supra structura.

Va doresc vant de pupa


Foarte buna ideea, cel putin in cazul meu ( as putea folosi ideea pentru regulator, in cazul in care nu se incalzesc motoarele ), dar asa cum spui trebuie sa vedem cum va iesi. :rofl:

Vezi postareanavigator, la 14 September 2011 - 04:06 PM, a spus:

Nu-i rea ideea. Mai ganditi-va si la incastrarea unui radiator de aluminiu in peretele corpului, sub linia de plutire. Eu am facut ceva de genul asta la o vedeta rapida S100 unde am pus pe o lungime de vreo 10 cm in chila un profil T de aluminiu dar se poate incastra si in bordajul propriuzis a unor prisme de aluminiu, lipite cu rasina epoxidica. Racire mai buna ca asta si atat de simplu de realizat nu prea vad.

edit: Dar iarasi repet: la o asemenea nava nu prea vad nevoia de racire fortata. Insa cine stie ce motoare veti folosi?


Si asta e o solutie foarte buna !

Daca nu se incalzesc motoarele mele dupa ce fac testul, pot sa le fac reclama ;)

Numai bine si multumesc pentru implicare !
Catalin :)

Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 14 September 2011 - 07:45 PM

keep it simple stupid
0

#20 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2011 - 08:34 PM

Vezi postareaBismarck C., la 14 September 2011 - 02:11 PM, a spus:

Acum am inteles cum sta treaba cu arborii si as dori sa stiu cum functioneaza un sistem de racire cu apa ( unde/la ce se leaga )? are el un motoras inclus sau ce ? ce sistem sa cumpar la motoarele mele 755/40 ?

Sistem de racire cu azot lichid ai incercat?!?! Glumesc! Racirea la motoarele de navo este o problema care se pune la navomodelelede viteza cu motoare de turatii mari si elicii cu pas mare. Cam asa ceva :



Spor la racit nava! :)
Emil
PS: La motoarele tale cam asa va face si Bismark-ul tau oare?

Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 14 September 2011 - 08:35 PM

0

#21 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 14 September 2011 - 08:43 PM

Vezi postareaFullMetalJacket, la 14 September 2011 - 08:34 PM, a spus:

Sistem de racire cu azot lichid ai incercat?!?! Glumesc! Racirea la motoarele de navo este o problema care se pune la navomodelelede viteza cu motoare de turatii mari si elicii cu pas mare. Cam asa ceva :



Spor la racit nava! :rofl:
Emil
PS: La motoarele tale cam asa va face si Bismark-ul tau oare?


:) ce bine ca le dau numai 2 accu de 6 v, altfel isi ia zborul :rofl:

Numai bine !
Catalin
keep it simple stupid
0

#22 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2011 - 09:42 PM

Vezi postareaBismarck C., la 14 September 2011 - 07:44 PM, a spus:

........
"Este un motor de mare performanta, cu ventilator de racire integrat. " Pai asta a fost criteriul pentru care le-am achizitionat + turatiile cat de cat reduse :)




Foarte buna ideea, cel putin in cazul meu ( as putea folosi ideea pentru regulator, in cazul in care nu se incalzesc motoarele ), dar asa cum spui trebuie sa vedem cum va iesi. :rofl:



Si asta e o solutie foarte buna !

Daca nu se incalzesc motoarele mele dupa ce fac testul, pot sa le fac reclama :rofl:

Numai bine si multumesc pentru implicare !
Catalin :rofl:


:excl: :) ;) In nici un caz sa nu recomanzi acele motoare Constructorilor de Bismarck. Tu tot n-ai inteles ca a fost o eroare, o mare eroare cand le-ai ales pe astea? Nu te-am mai batut la cap deoarece ai reactionat cu oarecare ostilitate cand ti-am spus-o prima si a doua oara. Acuma ca le-ai luat si nu vrei sa le schimbi, asteptam sa vedem ce iese.

Mai potrivite acestui model sunt cele recomandate de Tomcat in vreo trei postari cel putin si anume asta daca tin minte bine, daca nu macar astalalt. Acum aproape un an, prin iarna, tot la acest magazin era motorul ideal , un 380 la turatie mica care disparuse si de pe Conradul german dar care am vazut zilele astea ca a reaparut. Cu putin noroc poate reapare si in Romania, eventual daca il comandati la Oradea specificand ca nu-s pe siteul romanesc ci pe cel german. Ei ziceau pe la deschiderea magazinului ca se pot comanda si produse existente doar in Germania.

Catalin, nu cred ca o sa ti se incalzeasca nici regulatorul (regulatoarele). Nu-ti mai fa atatea griji inainte sa probezi.


0

#23 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 15 September 2011 - 09:10 AM

Vezi postareanavigator, la 14 September 2011 - 09:42 PM, a spus:

:yahoo: :lol: :lol: In nici un caz sa nu recomanzi acele motoare Constructorilor de Bismarck. Tu tot n-ai inteles ca a fost o eroare, o mare eroare cand le-ai ales pe astea? Nu te-am mai batut la cap deoarece ai reactionat cu oarecare ostilitate cand ti-am spus-o prima si a doua oara. Acuma ca le-ai luat si nu vrei sa le schimbi, asteptam sa vedem ce iese.

Mai potrivite acestui model sunt cele recomandate de Tomcat in vreo trei postari cel putin si anume asta daca tin minte bine, daca nu macar astalalt. Acum aproape un an, prin iarna, tot la acest magazin era motorul ideal , un 380 la turatie mica care disparuse si de pe Conradul german dar care am vazut zilele astea ca a reaparut.

Catalin, nu cred ca o sa ti se incalzeasca nici regulatorul (regulatoarele). Nu-ti mai fa atatea griji inainte sa probezi.


A fost o gluma, stiu ca sunt prea mari, si asa cum spui nu mai imi fac atatea griji, dar sa stii ca implicarea si pasiunea e mare :pardon:

Numai bine !
Catalin
keep it simple stupid
0

#24 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2011 - 02:57 PM

Vezi postareaBismarck C., la 15 September 2011 - 09:10 AM, a spus:

A fost o gluma, stiu ca sunt prea mari, si asa cum spui nu mai imi fac atatea griji, dar sa stii ca implicarea si pasiunea e mare :pardon:

Numai bine !
Catalin



:)

Si ca sa nu mai repet, cititi aici despre reaparitia acelor motoare pe care le tot recomandam si care au niste avantaje .


0

#25 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 15 September 2011 - 11:47 PM

Poate cineva sa posteze o poza, cu carmele montate, dar vazuta de sus, vreau sa vad pozitia parghiilor. :D

Pentru legatura intre servo si acele parghii am comandat capete ( nu mai stiu cum le zice dar stiu ca imi trebuiesc, seamana cu capetele de bara de la masina si se monteaza atat pe servo cat si pe parghiile carmelor, legatura intre ele se face cu tija de 3 mm )
Dar vreau sa am o vedere de sus.

Multumesc anticipat !

Catalin

Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 15 September 2011 - 11:50 PM

keep it simple stupid
0

#26 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 16 September 2011 - 08:16 PM

Si acum foarte serios, rog moderatorul sa stearga topicul asta, pentru ca nu are rost.
keep it simple stupid
0

#27 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 September 2011 - 08:59 PM

Vezi postareaBismarck C., la 16 September 2011 - 08:16 PM, a spus:

Si acum foarte serios, rog moderatorul sa stearga topicul asta, pentru ca nu are rost.



E bine sa ramana sa-l vada si alti constructori (te rog nu fi egoist). Am sters doar cele doua postari ale voastre. Un loc foarte potrivit pentru discutia despre carme este si "motorizare Cuirasatul Bismarck". Acolo puteti discuta de orice tine de telecomandarea modelului.


0

#28 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 16 September 2011 - 09:25 PM

...755/40 este un motor de cuplu deci turatie redusa, la 12v dezvolta 4-5000 rpm , in cuplaj cu elice de 25-30mm la o greutate a barcii estimata la 6 kg ,motorizarea va fi ineficienta iar racirea suplimentara total inutila !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#29 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 18 September 2011 - 06:30 PM

Cum se monteaza arborii ?
keep it simple stupid
0

#30 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 18 September 2011 - 07:15 PM

...pt montarea corecta si alinierea perfecta a arborilor cu axul motorului folosesti cuplaje rigide(keller), 5/4mm in cazul folosirii motorului 755/40; in acest scop ansamblul arbore-tub-motor se monteaza la exterior apoi se introduce in barcaz, rigidizarea tubului si a batiului se face in acelasi timp, in felul asta alinierea va ramane perfecta !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

10 useri citesc topicul
0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro