OS GT-33
#61
Postat 31 July 2015 - 10:29 AM
#62
Postat 31 July 2015 - 10:37 AM
TudorL, la 31 July 2015 - 10:29 AM, a spus:
Ah da, si am uitat sa mai zic, mi-a pornit de vreo doua ori invers.
#63
Postat 31 July 2015 - 10:46 AM
TudorL, la 31 July 2015 - 10:37 AM, a spus:
De pornit invers mie imi porneste invers chiar si acum dupa aproape 10 litri consumati, toti s-au plans de chestia asta, cand dai la pala, dai gazul un pic mai sus si o sa porneasca normal.
La vibratii nu ma pricep dar ai deschis 2 si 2 la ambele high si low pentru rodaj?
E pe stand sau avion? Eu l-am pus direct pe avion, un rezervor la sol si dupa direct la zbor.
Aceasta postare a fost editata de bogdan.motrici: 31 July 2015 - 10:47 AM
#64
Postat 31 July 2015 - 11:12 AM
bogdan.motrici, la 31 July 2015 - 10:46 AM, a spus:
La vibratii nu ma pricep dar ai deschis 2 si 2 la ambele high si low pentru rodaj?
E pe stand sau avion? Eu l-am pus direct pe avion, un rezervor la sol si dupa direct la zbor.
Ai dreptate de pornit invers s-a intamplat cand nu tineam putin mai sus gazul. E pe stand momentan, pentru rodaj. Nu am deschis jigloarele, sunt asa cum a venit din fabrica. Cum se face, banuiesc ca deschis inseamna invers acelor de ceas. Si mai intai inchid de tot si apoi deschid 2 ture la ambele ?
#65
Postat 31 July 2015 - 11:24 AM
TudorL, la 31 July 2015 - 11:12 AM, a spus:
Inchizi de tot si apoi deschizi ambele 2 ture, asa scrie si in manual. Poate ca din fabrica nu au venit asa, intr-adevar.
#66
Postat 31 July 2015 - 12:06 PM
#67
Postat 31 July 2015 - 01:34 PM
#68
Postat 31 July 2015 - 03:23 PM
http://www.grosbeakr...gasengines.html
ne incurajeaza sa facem rodajul pe model.
Pe stand ai vibratii mari si distrugi motorul.
Multa, multa bafta.
#69
Postat 31 July 2015 - 03:27 PM
#70
Postat 31 July 2015 - 03:50 PM
#71
Postat 31 July 2015 - 07:34 PM
TudorL, la 31 July 2015 - 01:34 PM, a spus:
La jumate gazul dezvolta 70-80% din putere, asa scrie in manual, la fel e si in realitate, pe scurt esti aproape de blana, incearca mai jos si vezi daca e la fel cu pornitul invers.
#72
Postat 31 July 2015 - 08:00 PM
#73
Postat 31 July 2015 - 09:06 PM
Daca tot nu merge trebuie verificata pozitia senzorului de avans desi la un OS nu prea se fac prostii din fabrica ..
dar cine stie .
#74
Postat 31 July 2015 - 09:32 PM
Cu standul nu e o solutie, poate doar sa pun niste pufere de cauciuc, dar tot am impresia ca nu-i face bine.
edit:
Pana la urma tot cumpar un demaror ca sa nu mai ma complic.
Aceasta postare a fost editata de TudorL: 31 July 2015 - 09:34 PM
#75
Postat 31 July 2015 - 10:02 PM
TudorL, la 31 July 2015 - 09:32 PM, a spus:
Cu standul nu e o solutie, poate doar sa pun niste pufere de cauciuc, dar tot am impresia ca nu-i face bine.
edit:
Pana la urma tot cumpar un demaror ca sa nu mai ma complic.
Eu sincer as lasa deoparte demarorul, e motor mare, la elice de 18X8 trebuie sa ai mare atentie, e foarte periculos, mai bine te inveti la pala si aia e, plus ca un demaror pentru clasa asta o sa te coste mult si nu isi merita banii. Dai la pala mai cu forta si verifica si cursa cum ai facut-o, eu am stat cu lanterna cu socul netras ca sa vad inauntru si am verificat ca la jumate sa fie jumate si tot asa. Nu cred ca trebuie zburat la o anumita turatie, dai 3-4 litri cu el setat pe 2 cu 2 si dupa reglezi, asa m-au ajutat pe mine colegii ca sunt invatacel si motorul se comporta foarte bine, acum vreau sa schimb elicea ca nu mai este eficienta, am ajuns la vreo 10 litri.
#76
Postat 07 August 2015 - 09:00 AM
#77
Postat 07 August 2015 - 09:06 AM
TudorL, la 07 August 2015 - 09:00 AM, a spus:
La cat era gazul in filmulet? ai pus 18X8? ai ramas la 2 cu 2?
Bafta,
#78
Postat 07 August 2015 - 09:13 AM
bogdan.motrici, la 07 August 2015 - 09:06 AM, a spus:
Bafta,
Da, era la 2 cu 2 si 17x8, am si 18x8 dar trebuie sa-i pun bucsa ( mare prostie de proiectare cu arborele de 8mm). acolo avea cam 3500 la turatie si era pe la 40% la mansa.
La zbor o sa-i pun 18x8.
#79
Postat 07 August 2015 - 09:28 AM
TudorL, la 07 August 2015 - 09:13 AM, a spus:
La zbor o sa-i pun 18x8.
Nu sunt priceput dar sincer nu as pune ceva in afara manualului, 17X8 este in afara manualului si nu cred ca ii face bine.
#80
Postat 07 August 2015 - 09:36 AM
bogdan.motrici, la 07 August 2015 - 09:28 AM, a spus:
Dar de ce trebuie sa ii pui bucsa la 18X8? Eu am metts si are fix 8, peste intr-adevar gaura are 10, folosesti de lemn, nu?
Aceasta postare a fost editata de bogdan.motrici: 07 August 2015 - 09:36 AM
#81
Postat 07 August 2015 - 03:58 PM
bogdan.motrici, la 07 August 2015 - 09:28 AM, a spus:
Pentru rodaj pe care nu il faci in full thr nu e mare diferenta intre 17x8 si 18x8 .. ideea la rodaj ete sa nu ii pui o
elice prea mare ca sa nu il soliciti in faza de rodaj ..
Dupa ce il bagi in paine, trebuie sa corelezi marimea de la elice ( diametru/pas ) cu specificul modelului ... macheta, acro, vitezist ..
Daca vrei 3 sau 4 pale sunt tabele de echivalente .. etc
P.S.
Nici eu nu ma pricep dar nici prea multa exagerare nu ajuta ...
#82
Postat 07 August 2015 - 04:03 PM
REAL DESIGN, la 07 August 2015 - 03:58 PM, a spus:
elice prea mare ca sa nu il soliciti in faza de rodaj ..
Dupa ce il bagi in paine, trebuie sa corelezi marimea de la elice ( diametru/pas ) cu specificul modelului ... macheta, acro, vitezist ..
Daca vrei 3 sau 4 pale sunt tabele de echivalente .. etc
P.S.
Nici eu nu ma pricep dar nici prea multa exagerare nu ajuta ...
Dar daca tot are omul elicea pentru rodaj de ce sa nu respectam manualul si gata, asa o lasam la noroc, in timp poate durata de viata a motorului scade fix din cauza asta, nu stim niciodata. Eu fac cum scrie la carte ca sa stau linistit, altfel de ce mai avem manual de instructiuni?
#83
Postat 07 August 2015 - 04:09 PM
bogdan.motrici, la 07 August 2015 - 04:03 PM, a spus:
Ca sa si gandim ... ce te faci pe urma cand scrie un pomelnic de variante ?
Suggested Props: 18x10-12, 19x10, 20x8-10, 18x8 .... Eeeee ?
Basca ca ei doar SUGEREAZA nu obliga .. ca si cu numarul de turatii la low si high .. SUGEREAZA cam de unde sa pornesti si de acolo
inainte intervine finetea, conditiile meteo, altitudinea, elicea etc etc .
" Suggested Break-In Prop: 18x8 " .. nu obliga
Dar faci cum vrei .. ai grija cu drobu de sare !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 07 August 2015 - 04:10 PM
#84
Postat 07 August 2015 - 04:18 PM
#85
Postat 07 August 2015 - 04:39 PM
REAL DESIGN, la 07 August 2015 - 04:09 PM, a spus:
Suggested Props: 18x10-12, 19x10, 20x8-10, 18x8 .... Eeeee ?
Basca ca ei doar SUGEREAZA nu obliga .. ca si cu numarul de turatii la low si high .. SUGEREAZA cam de unde sa pornesti si de acolo
inainte intervine finetea, conditiile meteo, altitudinea, elicea etc etc .
" Suggested Break-In Prop: 18x8 " .. nu obliga
Dar faci cum vrei .. ai grija cu drobu de sare !
Cititi in manual, am dat search si nu scrie suggested, scrie clar ce sa folosesti - e pusa in tabel.
#86
Postat 07 August 2015 - 04:42 PM
TudorL, la 07 August 2015 - 04:18 PM, a spus:
Eu spun ce am invatat de la altii experti care m-au ajutat.
Asa am mers 3-4 litri 2 cu 2 si dupa reglat si pana acum nu am nimic de reprosat.
#87
Postat 07 August 2015 - 06:15 PM
bogdan.motrici, la 07 August 2015 - 04:42 PM, a spus:
Asa am mers 3-4 litri 2 cu 2 si dupa reglat si pana acum nu am nimic de reprosat.
Pai nu stiu ce sa zic ca nu l-am tinut pornit mult timp deocamdata, dar mi se pare ca are intarziere la turatie si ralantiul e foarte ridicat ca altfel se inneaca si se opreste.
#88
Postat 07 August 2015 - 06:25 PM
bogdan.motrici, la 07 August 2015 - 04:39 PM, a spus:
Textul cu " sugested " de mai sus e copy paste de pe site
lui OS ... doar nu l-am inventat eu.
#89
Postat 07 August 2015 - 06:39 PM
ai fi observat ca scrie clar cum ca :
1 - alegerea mărimii se face funcție de mărimea , greutatea
destinatia modelului
2 - mărimea optima se determina prin încercări , experimente
3 - tabelul reprezintă un PUNCT de plecare
Deci NU e Biblie ... dar ma repet face fiecare
cum considera , la fel cum fiecare isi poate
cumpara ce model vrea , ce stație vrea fără
sa viu invidios si sa spun ca a făcut cea mai
rea alegere ...
#90
Postat 07 August 2015 - 07:20 PM
REAL DESIGN, la 07 August 2015 - 06:39 PM, a spus:
ai fi observat ca scrie clar cum ca :
1 - alegerea mărimii se face funcție de mărimea , greutatea
destinatia modelului
2 - mărimea optima se determina prin încercări , experimente
3 - tabelul reprezintă un PUNCT de plecare
Deci NU e Biblie ... dar ma repet face fiecare
cum considera , la fel cum fiecare isi poate
cumpara ce model vrea , ce stație vrea fără
sa viu invidios si sa spun ca a făcut cea mai
rea alegere ...
In manual scrie clar ce trebuie folosit. Am citit toate cele 33 de pagini pe FG despre acest motor si toti au folosit 18X8, eu am vreo 10 litri consumati pana acum si niciun dead stick, multumita reglajului facut de Florin si ajutorului primit de la Bogdan pentru garnitura.
Toti de pe FG indiferent de avion au cam urmat aceeasi cale si la cam toti le-a mers totul aproape perfect.
Aceasta postare a fost editata de bogdan.motrici: 07 August 2015 - 07:21 PM