TATRA 813 KOLOS clasa 1:10
#32
Postat 19 August 2011 - 03:36 PM
OldMann, la 18 August 2011 - 07:10 AM, a spus:
Din cate am inteles, raportul de transformare la diferentiale e de 1/2, cu ce motor te-ai gandit sa o misti? Ce masa are pana acum?
Lantul cinematic se misca relativ usor .
Trebuie sa mentionez ca nu am diferentiale pe motiv ca nu am spatiu suficient in carcasa grupului conic, si de greutate.
La cinematica tatrei originale, grupul diferential se se afla in tubulatura.
Raportul de transformare a grupului conic este de 1/2.
Nu stiu inca cu ce motor voi actiona cinematica. Important pentru mine este cutia de viteze pentru ca nu am prea multe optiuni.La electromotoare am gasit mai multe oferte.
Greutatea camionului in prezent este de 5kg.
#33
Postat 19 August 2011 - 03:41 PM
OldMann, la 18 August 2011 - 08:20 AM, a spus:
Ma insel eu s-au n-am vazut bine, planetarele nu sunt pe aceesi axa de simetrie la iesirea din "diferential" ?
Sau poate mai exista ceva nemontat inca si nu-mi dau eu seama...
Arbori planetari la roti nu sunt pe aceasi axa de simetrie.
#34
Postat 19 August 2011 - 03:43 PM
amd, la 18 August 2011 - 08:43 AM, a spus:
Da asa este cum ai observat.
#36
Postat 19 August 2011 - 04:18 PM
http://img199.imageshack.us/img199/5728/grupdistributie.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/1821/grupdistributie2.jpg
Acesta preia miscarea de rotatie de la cutia de viteze la arborele principal ce se afla in tubulatura si transmite miscarea de rotatie la roti.
#38
Postat 19 August 2011 - 05:20 PM
:) jos palaria......
Aceasta postare a fost editata de daniZZ: 19 August 2011 - 05:20 PM
Radio:Ansman W3 40MHz canal 58 For Sale
FlySky GT3B hacked and moded
#41
Postat 20 August 2011 - 08:37 PM
http://img842.imageshack.us/img842/9144/fuzetaplanetatra2.jpg
http://img812.imageshack.us/img812/8083/fuzetaplanetara1.jpg
http://img690.imageshack.us/img690/8484/fuzetaplanetatra3.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/8469/fuzetaplanetare.jpg
#44
Postat 21 August 2011 - 03:36 PM
Stuffy, la 19 August 2011 - 09:06 PM, a spus:
Nu e vorba de vandut , e vorba de cumparat alta , ca vad ca omul are schite dupa care lucreaza , si poate face una , doua bucati in plus ,ca fani de asa ceva se gasesc oriunde .Acum e vorba doar la ce pret se poate face sasiul.
#45
Postat 23 August 2011 - 07:08 PM
Se mai poate observa constructia unor suporti pentru burdufurile de protectie a articulatiei.Suporti i-am facut din tabla galvanizata si apoi piesele aferente au fost cositorite.
http://img683.imageshack.us/img683/3528/154dk.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/5280/155db.jpg
http://img98.imageshack.us/img98/5426/151si.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/2158/152bh.jpg
http://img217.imageshack.us/img217/6687/153rb.jpg
#46
Postat 24 August 2011 - 04:28 AM
Sacazul care se vede urat se poate spala cu alcool...zic si eu.
Multa, multa bafta.
#47
Postat 24 August 2011 - 04:34 PM
Anyway,uite mai multe poze cu modele de tatra, poate te decizi sa-ti faci alt model decat 813 Kolos..
http://www.militaryp...ny-Opens-Season
Mult spor in continuare!
De cand ai inceput sa postezi am topicul asta deschis aproape non-stop :)
Aceasta postare a fost editata de costash: 24 August 2011 - 04:35 PM
-->> My YouTUBE channel <<--
#48
Postat 24 August 2011 - 04:39 PM
dan_mitea, la 24 August 2011 - 04:28 AM, a spus:
Sacazul care se vede urat se poate spala cu alcool...zic si eu.
Multa, multa bafta.
Eu am spalat cu tetraclorura sacazul,curata repede si bine.
Tetraclorura este o solutie pentru degresat;curata foarte bine vasilina.
#49
Postat 24 August 2011 - 04:51 PM
costash, la 24 August 2011 - 04:34 PM, a spus:
Anyway,uite mai multe poze cu modele de tatra, poate te decizi sa-ti faci alt model decat 813 Kolos..
http://www.militaryp...ny-Opens-Season
Mult spor in continuare!
De cand ai inceput sa postezi am topicul asta deschis aproape non-stop :)
Este interesan proiectul tau,asa este manopera de prelucrare la atelierul mecanic este foarte mare.
Interesant linkul atasat,am sa studiez mai atent ,poate gasesc inspiratie pentru finisajele caroseriei la partea din spate a camionului.
cit despre polonez ,am urmarit si eu pe saitul acela ,la un momentdat a pus camionul la vinzare pe "e-bay",intrun final a ajuns la cineva in germania .Acela la curatat si la modificat. Uite linkul:http://www.scalecrawler.de/index.php?page=Thread&postID=145440&highlight=tatra+813#post145440
#50
Postat 24 August 2011 - 05:22 PM
Oricum, pana la anu, eu nu prea mai am timp, si am lasat proiectul in standby momentan.
Stiam ca polonezul vesel a vandut camionul acela. Ma bucur ca l-a luat cineva care i-a oferit o a doua "rasuflare" :)
Kolosul e frumos, dar parca un oshkos cu lansator de rachete pe spate e mai frumusel :D
Bine, gusturile nu se discuta, bineinteles. Orice camion faci, daca e self made, e frumos. Mai ales din ce am vazut ca ati lucrat pana acum.
Vrem mai multe poze! :yahoo:
-->> My YouTUBE channel <<--
#51
Postat 24 August 2011 - 08:19 PM
Am inteles ca faci un camion 10x10 ,ce model vrei sa faci?
Ar fi interesant cum ai gindit mecanica la proiectul tau (daca ai ceva schite,si poti sa le postezi )
La mine se ridica o mare problema :"cutia de viteze";nu am gasit in tara de cumparat o cutie de viteze pentru camionul meu.
#54
Postat 24 August 2011 - 08:41 PM
bratul fuzetei,pirghiile pentru actionarea directiei,arcul
http://img64.imageshack.us/img64/956/145nu.jpg
http://img836.imageshack.us/img836/539/141up.jpg
http://img804.imageshack.us/img804/2414/140pj.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/5606/139yd.jpg
http://img690.imageshack.us/img690/7880/137tb.jpg
http://img825.imageshack.us/img825/5368/132wb.jpg
#55
Postat 24 August 2011 - 08:47 PM
http://img853.imageshack.us/img853/9977/149g.jpg
http://img716.imageshack.us/img716/2209/148wk.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/7165/147q.jpg
http://img844.imageshack.us/img844/4313/146xy.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/4237/131dn.jpg
http://img217.imageshack.us/img217/2798/130zt.jpg
#56
Postat 24 August 2011 - 09:00 PM
http://img832.imageshack.us/img832/6291/117xw.jpg
http://img806.imageshack.us/img806/8163/116j.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/8863/121lx.jpg
http://img109.imageshack.us/img109/2639/122be.jpg
http://img839.imageshack.us/img839/5403/123gfg.jpg
http://img856.imageshack.us/img856/3750/124tq.jpg
#57
Postat 25 August 2011 - 10:00 AM
tatra815, la 24 August 2011 - 08:19 PM, a spus:
Am inteles ca faci un camion 10x10 ,ce model vrei sa faci?
Ar fi interesant cum ai gindit mecanica la proiectul tau (daca ai ceva schite,si poti sa le postezi )
La mine se ridica o mare problema :"cutia de viteze";nu am gasit in tara de cumparat o cutie de viteze pentru camionul meu.
De acum mai bine de un an jumate-doi, in perioada cand am inceput sa vb cu polonezul vesel pe mail, am inceput si am facut proiectul ptr un MAZ 537 (asta http://legion.wplus....tr/maz537-2.jpg), dar cu o mecanica asemanatoare celei pe care o faci tu acum (mi-a placut mai mult varianta cu backbone, decat cea cu sasiu si bascule). Am facut schitele cu cote si tot ce aveam nevoie in Corel Draw, le-am pus pe un stick si am inceput sa caut strungar, etc. Dupa ce am vizitat doi maistrii care mi-au zis ca o sa ma coste extrem de mult sa prelucrez capacele de la diferentiale, am apelat la cineva de la fosta uzina IMGB, care mi-a pierdut stick-ul cu toate schitele.
De atunci si pana acum nu am mai apucat sa le refac, din cauza timpului insuficient. Le am in cap pe toate si nu cred ca trece zi fara sa nu mai "revizuiesc" cate ceva prin minte. :blink:
De ceva timp am inceput sa schimb nitel "schita" si sa ma orientez spre un Oshkosh ori 8x8 ori 10x10 (asta http://www.the-bluep...actor--2006.gif ).
Ca si mecanica, tot la fosta tatra vroiam sa apelez, dar cabina si restul de finisaje sa le fac de Oshkosh. Imi place mai mult si e mai modern.
Mari diferente intre 8x8 si 10x10, ca si mecanica, nu sunt. La 10x10 mai faci o punte similara cu cea din fata si o montezi la coada. Creezi un suport ptr un singur arc lamelar sau chiar si ptr amortizoarele gasite cu succes la alte automodele. si, daca nu reusesti sa ii faci directia sa vireze cu ajutorul unor bare conectate la directia fata si montate in X, ii pui inca un servo pe spate separat. La 10x10, primele 2 punti si ultima, vireaza..
Ca si motorizari, dat fiind faptul ca vreau sa o fac la o scara mult mai mare de 1:10, m-am gandit la mai multe variante..
1. cel mai mic motor de scuter pe care-l gasesc (sh sau nou)- are niste mici avantaje, printre care si faptul ca merge pe benzina si o viteza destul de ridicata ptr model. dar si dezavantaje prin faptul ca trebuie sa lucrezi ceva mai mult la modificari de motor, transmisie, marsarierul, evacuare si sa faci ceva si cu caldura care o degaja (mai ales daca e pus intre grinzile sasiului si cabina). de asemenea, la cutia de transmisie la care se conecteaza cardanul care vine de la motor, intre acesta si cutia propriuzisa, sa pun un disc de frana (probabil tot de scuter - e sistem hidraulic, sau de bicicleta) - aici e de cautat si un disc cu dimensiuni mai mici, ca sa nu fie prea vizibil. Si, cu ajutorul transmisiei, ai frana pe toate puntile - ce-i drept, se tocesc putin rotile dintate. (varianta asta mai are nevoie de ceva studiu, nu am stabilit inca daca tot ce am scris e 100% executabil)
2. motor electric de carucior de handicap - din nou sunt si avantaje,dar si dezavantaje. avantajul cel mai mare e ca e electric si are cuplu mare, dar viteza de top e destul de mica.. aici mai e de precizat si ca are mansarierul asigurat si nu mai ai o nevoie prea mare ptr un disc de frana... Sistemul este destul de ok, mai ales ca acele carucioare vin si cu baterii, au incarcator incorporat (parca), etc
3. motor de masina de gaurit pe baterii - sunt destul de puternice, sunt modele de putere variata si fel de fel de dimensiuni. unele modele au variator de putere ptr motor cu care sa controlezi viteza cu care acesta se invarte (ESC :blink: ), de care se poate lega un sevo - dar si aici e nevoie de modificari ample.
Am mai si gandit varianta cu 2 motoare electrice si un mic generator pus pe spate (Oshkos-ul, varianta de carat cargo, are un brat hidraulic care ii permite sa care pe camp, acolo unde au nevoie soldatii, un generator destul de puternic.. deci, cu putin de lucru si la aspectul acelui generator, se poate ajunge la look-ul acela scale :blink: ). Sau cea a unui motor de Baja 5, care tot pe benzina e.
O sa imi fac niste timp, cat de curand, sa mai refac din schite. Mi-e si mie nitel dor de proiectat :)
Ptr ce ai tu, ca si cutie de viteze, polonezul vesel a folosit o cutie de la Tamiya big rig. Nu mai stiu modelul, parca ceva cu 500 TT..? Daca dai un search pe google sau la cei de la Tamiya, sigur gasesti ceva.
Multumim de poze, sunt sigur ca nu sunt singurul care le apreciaza :D
Spor in continuare, arata extrem de bine!
-->> My YouTUBE channel <<--
#59
Postat 30 August 2011 - 06:50 PM
Frumos proiect (cred ca este o provocare mai mare decit ceea ce am inceput eu),modelele care vrei sa le faci sunt frumoase.
Cred ca este o provocare mare datorita dimensiunilor care la va avea camionul;mecanica,transmisia,articulatiile cer piese gindite bine ,rezistente la solicitari.
Iti doresc succes si spor la treaba si tie.
#60
Postat 30 August 2011 - 06:58 PM
Am facut arcurile ;mi-au dat bataie de cap cu alegerea materialului.M-am consultat cu uni si cu alti si am decis sa le fac di fibra de sticla. Aici am niste poze cu arcurile:
http://img819.imageshack.us/img819/1179/178wa.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/6333/177jv.jpg
http://img690.imageshack.us/img690/5116/176aa.jpg
http://img684.imageshack.us/img684/3258/175nk.jpg