avion termic exista ceva pentru un motor de 4cc?
#1
Postat 06 August 2011 - 07:08 PM
DEci daca voi gasiti ceva compatibil spuneti-mi si mie?Nu conteaza daca e trainer sau acrobat,numai WW2 sa nu fie ca m-am saturat de astea!! :angry2: :angry2:
Eu personal nu prea am gasit,asa ca unde-s multi puterea creste!!
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#3
Postat 06 August 2011 - 08:17 PM
oachidori, la 06 August 2011 - 07:08 PM, a spus:
DEci daca voi gasiti ceva compatibil spuneti-mi si mie?Nu conteaza daca e trainer sau acrobat,numai WW2 sa nu fie ca m-am saturat de astea!! :angry2: :angry2:
Eu personal nu prea am gasit,asa ca unde-s multi puterea creste!!
Nu cred ca-ti mai trebuie de fapt, avion pentru motorul ala. Nu ca n-ar fi bun dar, orice avion ai pune la motorul ala va fi usurel. Ca sa te pregatesti pentru noua achizitie iti trebuie un avion trainer de preferinta, cu coada tiris si cu greutate de minim 3Kg. Altfel, cred ca nu-ti va fi de folos. Am descoperit si eu la SU26 si mai inainte la IAR ca avioanele mai greute, chiar si electrice, se comporta altfel decit cele de 1Kg sau un pic peste. Decolare lunga, control directie in timpul asta, aterizare tot lunga, pregatita cu grija. Zbor in viteza... Cu totul altceva.
Toate cele de mai sus sint intuitive dar cind esti la butoane, tot vei fi luat prin surprindere.
Sa nu te superi dar eu asa as face. De aici si sfatul...
Bafta
#4
Postat 06 August 2011 - 08:29 PM
oachidori, la 06 August 2011 - 07:08 PM, a spus:
Eu personal nu prea am gasit,asa ca unde-s multi puterea creste!!
Deci ... s-a produs !
Chiar daca esti suparat pe mine si poate la vremea respectiva ai crezut ca am ceva personal de impartit ( nu am chiar nimic ) ... atentie cu "Mazda" caci o sa inghita mai multi bani ca ME-ul si daca tii minte am zis ca exista riscul sa faci colectie de motoare !
P.S.
Dar chiar nu m-a intereseaza ... oare ce oi avea de nu ma pot abtine cu sfaturi d'astea idioate - de marca as fi Maica Tereza ??!!
#5
Postat 06 August 2011 - 08:42 PM
REAL DESIGN, la 06 August 2011 - 08:29 PM, a spus:
Me ul ala nu e de zburat. Nici macar nu l-a ridicat Oachi. A lasat un pilot mai experimentat la zbor de termice. Dupa ce, in sfirsit a reusit sa prcurga destula pista pentru oarece viteza, la un metru inaltime s-a angajat violent pe aripa si pa.
Nu e distrus, se repara in juma de ora cu tot cu uscarea lipiciului (nu e rupt ci dezlipit pe la "fuzibili") dar probabil ca Oachi e un pic suparat acum. S-o mai gindi.
Poate pe o pista "tare" si cu vinticel usor din fata, s-o putea dar zile si locuri d'astea sint rare.
In concluzie, chiar daca era previzibil, o sa ramii tu "cobele".
Bafta
#6
Postat 06 August 2011 - 09:14 PM
REAL DESIGN, la 06 August 2011 - 08:29 PM, a spus:
Chiar daca esti suparat pe mine si poate la vremea respectiva ai crezut ca am ceva personal de impartit ( nu am chiar nimic ) ... atentie cu "Mazda" caci o sa inghita mai multi bani ca ME-ul si daca tii minte am zis ca exista riscul sa faci colectie de motoare !
P.S.
Dar chiar nu m-a intereseaza ... oare ce oi avea de nu ma pot abtine cu sfaturi d'astea idioate - de marca as fi Maica Tereza ??!!
Cauta tu un avion pentru motorul asta si il iau.Dar neaparat sa fie de firma ca altfel nu merge,d-alea chinezesti nu imi mai iau. :angry2: :angry2:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#7
Postat 06 August 2011 - 09:19 PM
bizu, la 06 August 2011 - 08:42 PM, a spus:
Nu e distrus, se repara in juma de ora cu tot cu uscarea lipiciului (nu e rupt ci dezlipit pe la "fuzibili") dar probabil ca Oachi e un pic suparat acum. S-o mai gindi.
Poate pe o pista "tare" si cu vinticel usor din fata, s-o putea dar zile si locuri d'astea sint rare.
In concluzie, chiar daca era previzibil, o sa ramii tu "cobele".
Bafta
..... pentru mine nu exista notiunea de "cobele " - de ce crezi ca m-a "cheama" REAL .... - de la ancorarea temeinica in crunta realitate care trebuie stapanita sau macar intuita in ce ne rezerva !
daca dam vina pe "cobele" de fiecare data cand vina ne apartine .... caci noi facem pasul spre " neplacut " ..... si nici suparatul asta cu una cu doua asa din orice fleac nu ajuta - da ma rog !
P.S.
Cum ti-am spus nu ma mai bag ca prea mi-am luat-o peste bot asa gratis !
Atat pot sa mai spun si gata .......Mazda...! atentie !
P.S. la P.S.
Poate vei gasi niste binevoitori sa iti recomande ceva ... dar asta doar pentru ca ar avea ei ceva de vandut si nu pot sa scape de ele prea usor - aia prieteni adevarati !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 06 August 2011 - 09:22 PM
#8
Postat 06 August 2011 - 09:29 PM
REAL DESIGN, la 06 August 2011 - 09:19 PM, a spus:
Pina sa ajungi aici cum ai procedat? Ai mai gresit p'aici pe colo...
Ti-oi fi luat si tu modele de "frumoase".
Cu suparatul, nu e departamentul meu, incerc sa ma distrez cu hobby ul asta. Dar, dreptatea se poate "spune" si altfel, asta apropo de faptul ca patima ta a deranjat sau poate chiar a suparat.
Hai sa lasam omul sa hotarasca avion pentru motor sau alt avion, alt motor, sau treaba lui. Asta e ideea.
Bafta
#9
Postat 06 August 2011 - 10:03 PM
oachidori, la 06 August 2011 - 07:08 PM, a spus:
DEci daca voi gasiti ceva compatibil spuneti-mi si mie?Nu conteaza daca e trainer sau acrobat,numai WW2 sa nu fie ca m-am saturat de astea!! :rofl: :drinks:
Eu personal nu prea am gasit,asa ca unde-s multi puterea creste!!
Sa-mi dau si eu cu parerea, poate ajut. Motorul tau de 4cc (nu stiu ce ``marca``este ) cred ca merge pe model de maxim 1,5...1,7kg daca vrei sa nu zbori ca fata mare. Nu stiu cum tragea 4cc Sonicul, dar sfatul meu este ca daca te duci la 2 kg, pune minim 5,7-6cc, chiar daca este trainer. Sonicul e dat cu 4...5.5cc, dar eu as recomanda 6,5cc. Eu am motorizat Sonicul cu 7,5cc si e meserie! Deci cauta un model de maxim 1,7 Kg, daca nu vrei sa strangi din buci. Poti transforma si un electric deoarece termice gasesti in general de la .35-.40 in sus, iar spaima mea cea mai mare e modelul submotorizat. Totusi, daca nu gasesti solutie, ia un Red Hawk electric de spuma, fa-i panou de foc cu doua intarituri incastrate cat mai in lung, baga servourile de profundor si deriva in spate sa elimini sarmele lungi si iese racheta, faci ce vrei cu el.
Poate totusi gasesti un ``lemn`` de 1m si vreo 1,7Kg.
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 06 August 2011 - 10:06 PM
#10
Postat 06 August 2011 - 10:42 PM
AG-74-HESS, la 06 August 2011 - 10:03 PM, a spus:
Poate totusi gasesti un ``lemn`` de 1m si vreo 1,7Kg.
Pai motorul e un Magnum XL.25 ABC care spun ei in datele tehnice ca ar avea puterea de 1.1CP,dar din cate am inteles de la Matei (@Eraser) din alt topic,ca aceasta putere nu e cea reala deoarece e obtinuta cu un combustibil pe care noi nu il folosim.Asadar ar trebui sa fie in jur de .7 CP .a zburat Sonicul dar destul de submotorizat asa cum ai spus.Chiar azi am vazut un Sonic dar care avea motorizare spusa de tine si zbura excelent.Sonicul avea 1700,iar ME-ul avea 1500,fara carburant daca imi aduc aminte bine.Sa stii ca in urma cautarilor mele pe net,si eu am vazut ca nu prea exista avioane pt aceasta motorizare.Intrebarea mea este ,daca e motor pentru avioane dar nu se gasesc avioane pentru el la ce naiba se folosesc?
Partea cu spuma am luat-o si eu in calcul.Si Me-ul mi s-a parut submotorizat,parca nu avea viteza.E adevarat ca terenul nostru nu e excelent de drept dar colegii mei zboara acolo termice,chiar daca decolarile si atrizarile nu sunt tocmai reusite dar se descurca.
Merci pentru raspuns. :rofl: :drinks:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#11
Postat 07 August 2011 - 07:11 AM
#12
Postat 07 August 2011 - 11:22 AM
Este cam la limita dar este un avion excelent dupa parerea mea...eu il am electric si am fost foarte multumit de el, are cele mai multe ore de zbor din toata flota si a fost retras cu onoruri la pensie anul asta.:girl_devil:
#13
Postat 07 August 2011 - 11:31 AM
Daca e asa, cauza a fost submotorizare+ unghi motor insuficient spre dreapta. La modelul asta, trimul de decolare este 3...5 grade profundor ridicat si foarte putin eleron dreapta ridicat.(normal, eleron stanga va cobori)Valorile sunt empirice, te orientezi in functie de marimea suprafetei respective. Asta ca sa poti decola ca daca nu pleci cu profundor ridicat, din cauza trenului baga elicea repede in pamant. Deci automat avand profundorul ridicat in decolare, iti trebuie si motor ma strong. Alta solutie ca sa nu-l rulezi cu profundor tras este sa tragi (strambi) putin trenul spre inainte.Cu eleron dr putin ridicat(stg coborat)se pleaca pt compensare,deoarece pana ia viteza, forta de rotatie spre stanga generatata de elice este mare si tinde sa ti-l ``rastoarne`` spre stanga.Asta la prima decolare, pana faci trimajul perfect in aer si atunci, dupa aterizare, vazand pozitia finala de zero a eleroanelor si profundorului iti dai seama si daca unghiurile motorului sunt corecte si daca centrul de greutate este asezat bine. Evident, le vei ``simti`` si in zbor.
PS.La nitro zboara pe inertie, nu te baza pe motor si evita zborul cu motorul la relanti!!!
Bafta in a face fum si zgomot!
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 07 August 2011 - 11:33 AM
#15
Postat 07 August 2011 - 02:54 PM
incepatoru, la 07 August 2011 - 07:11 AM, a spus:
Buna, te rog de doresti sa-mi trimiti si mie planurile de la "CATALINA"; imi place la nebunie modelul .
Toate bune.
#16
Postat 08 August 2011 - 02:12 AM
Cred ca ti-ar trebui asa ceva (4cc=.25ic):
http://www3.towerhob...p?&I=LXJ555&P=0
Bineinteles ca ar fi de preferat ceva mai mare. Clasic este cel pentru motoare de .40-.46ic. Telemasterul40 ar fi perfect:
http://www.hobby-lob...elemaster40.htm
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 August 2011 - 02:15 AM
#17
Postat 08 August 2011 - 08:00 AM
dan_mitea, la 08 August 2011 - 02:12 AM, a spus:
Cred ca ti-ar trebui asa ceva (4cc=.25ic):
http://www3.towerhob...p?&I=LXJ555&P=0
Bineinteles ca ar fi de preferat ceva mai mare. Clasic este cel pentru motoare de .40-.46ic. Telemasterul40 ar fi perfect:
http://www.hobby-lob...elemaster40.htm
Multa, multa bafta.
Dane,asa e ,un termic nu se compara cu unul electric.De aici si incapatanarea mea de a zbura termice.Modelul o sa il refac.Am gasit si o pista betonata de 1000 m langa biroul meu si dupa ce ma intorc din CO o sa incerc sa il decolez acolo.Ori il fac praf ori...Modelul mentionat de Ice9,Calmato ST e foarte misto,si e ceea ce mi-ar place mie dar costa destul de mult si parca nu as mai investi in altul acum.Prefer sa il fac pe cel mare. :D
Aceasta postare a fost editata de oachidori: 08 August 2011 - 08:01 AM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#18
Postat 08 August 2011 - 05:32 PM
#19
Postat 08 August 2011 - 08:44 PM
AG-74-HESS, la 08 August 2011 - 05:32 PM, a spus:
Stiu,ca am vazut si sambata la zbor unul tot cu 7.5 dar cu aripa joasa.Mergea super misto.Dar cu 4 cc se cam taraste. :drinks: :drinks:
Am niste materiale pe acasa.M-am tot uitat zilele astea la proiectul comun al lui Gicosu si Typer si o sa imi fac ceva sa mearga pt motorul asta mic(o placa).Am vorbit si cu Sorin,cand ma intorc din vacanta il caut poate ma mai lumineaza cu kestiile aerodinamice,ca eu nu ma pricep inca.. :drinks: :drinks: :angry: :pardon:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#20
Postat 08 August 2011 - 08:54 PM
Intr-adevar un model cu probleme.Este foarte greu pentru dimensiunea lui si se angajeaza extrem de usor.La aterizare e bomba!Foarte greu de pilotat!
Mi-am luat gandul de la el momentan.
#21
Postat 08 August 2011 - 09:03 PM
PS.Oachidori, fa o aripa cu motoru` de 4 sau o placa delta. Doua standard si ai rezolvat. Poti s-o faci ieftin, din depron in doua straturi (2x5mm) cu carbon prin ea...
Iese racheta!
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 08 August 2011 - 09:06 PM
#22
Postat 08 August 2011 - 10:01 PM
AG-74-HESS, la 08 August 2011 - 09:03 PM, a spus:
PS.Oachidori, fa o aripa cu motoru` de 4 sau o placa delta. Doua standard si ai rezolvat. Poti s-o faci ieftin, din depron in doua straturi (2x5mm) cu carbon prin ea...
Iese racheta!
Am vazut si varianta asta cred ca la farmfly.O sa vedem ce-o sa iasa.Astea din WW2 sun t destul de greu de pilotat,mai ales variantele de mici dimensiuni.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#24
Postat 09 August 2011 - 08:45 AM
Puteti sa stati si sa plangeti pe forum sau sa ascultati de anumite sfaturi.
Ciao,
Silviu
P.S. Motorul ala eu nu l-as mai folosi nici macar o data cu elicea 9x6 de cat daca aeromodelul ar avea maxim 1Kg.
#25
Postat 09 August 2011 - 08:53 AM
#26
Postat 09 August 2011 - 10:43 AM
#27
Postat 17 August 2011 - 09:56 PM
matei_silviu, la 09 August 2011 - 08:45 AM, a spus:
Ticalos mic cu asta l-am zburat si a fost super ok adica MA 10x4. L-am dat pt ca o aveam pe minunata Rozi mon cher :spiteful: iar acu pe si mai mirifica , cantareata =@
UFF da ce s'nrait lumea fraa...
Aceasta postare a fost editata de Horja: 17 August 2011 - 10:01 PM
#29
Postat 16 July 2013 - 02:32 PM
Acum ca avem in plan unul si mai mare, adica unul de 2.2 m o intrebare de gradinita:cat ar trebuie sa fie panoul de foc inclinat spre dreapta, cu cate grade? 3? sau merge si mai putin? Cei care aveti astfel de avioane cu cat au venit din fabrica ?
Motorul o sa fie ori DLE 55 ori DLA 56.
Fisiere atasate
-
P1110152.JPG (285.36K)
Number of downloads: 77
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#30
Postat 20 July 2014 - 01:29 PM
Asadar ce dimensiune ar trebui sa aiba Rascal-ul ca sa zboare ok? :unsure: :pardon:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S