Modelism - RHC Forum: Trips & Ticks la Easy Star - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 35 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Trips & Ticks la Easy Star Sfaturi de la veteranii'n domeniu

#121 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 30 December 2005 - 10:02 AM

...patina pe care am invatzat-o de la dom' Valterah, euam extins-o putin si in afara modelului pt. a-i proteja burta la aterizari...

Fisiere atasate


...audaces fortuna iuvat...
0

#122 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 30 December 2005 - 10:03 AM

...si ca vorbeam de burta :huh:...

Fisiere atasate


...audaces fortuna iuvat...
0

#123 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 30 December 2005 - 10:05 AM

Acum o sa-l rog pe Valterash sa ne spuna daca se merita au ba brushless pe EZ* si cam care e impresia artistica....?
...audaces fortuna iuvat...
0

#124 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 January 2006 - 09:39 AM

Pai cum ziceam cateva mesaje mai sus...
Lasand la o parte aspectul financiar, brushless cu LiPo face din EZ* un cu totul si cu totul alt model.
Chiar si luand in considerare costurile sporite, tot se merita. Cat timp altii "ard" trei packuri NiMh, cu un LiPo 3S1800 mAh si un brusless poti zbura in regim de motoplanor, juma de ora linistit...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#125 Useril este offline   stefanc 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 162
  • Inregistrat: 12-April 04

Postat 04 January 2006 - 11:55 AM

uitati aici link pentru EZ fani
http://www.detract-online.de/mpx-easystar....dex.php?lang=en

Aceasta postare a fost editata de stefanc: 04 January 2006 - 11:56 AM

Sal'tare
Nu sunt complet inutil cel putin servesc de exemplu negativ pentru altii.
0

#126 Useril este offline   Spaceone 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 261
  • Inregistrat: 14-October 05

Postat 06 February 2006 - 07:55 PM

hai sa spun si eu ceva ce am observat la minunatul planoras EasyStar....dupa ce trece de pragul de viteza maxima admisa ...nu-l mai controlezi,,,se duce ca glontu.....sa va spun cum s-a intamplat.....l-am dus la inaltime mare ..ca nu-l mai vedeam..si de acolo l-am bagat tata in picaj..l-am lasat...cu eventuale corectari daca incerca sa se ridice....si la un moment dat...pauza.... avionu pica si tu tragi de mansa ca nebunu si el nimic...pe langa faptul ca ma panicasem umpic si am uitat gazu la maxim :lol: ....s-a ridicat el usor, usor si cand sa revina la orizontala l-am proptit intr-o cladire.....s-a turtit botu de la luat dreaku si s-a fracturat fuselajul imediat sub motor....aaa si s-a mai stricat si un servo....
0

#127 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 06 February 2006 - 08:37 PM

Ce spui tu suna a ce am patzit eu de l-am vacut terci pe primul, numai ca la mine a fost un ciulin intzepenit in profundor, exact la fel s-a dus, de aceea cred ca patzit buba in aer... nu cumva servo'ul care s-a stricat era cel de la profundor? La unele servo mai slabe de inger, la solicitari maxime li se "barbieresc" pinioanele, mare lucru daca nu ai patzit la fel avand in vedere ca ai venit cu el in picaj si a fost ceva solicitare acolo....
...audaces fortuna iuvat...
0

#128 Useril este offline   alexei14 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 123
  • Inregistrat: 03-August 05

Postat 06 February 2006 - 09:28 PM

este bun un easy star pt un incepator ca mene sau se controleaza greu adica ma refer la cat de stabil este si daca este un model iertator ???
Alexei.14
0

#129 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 06 February 2006 - 09:30 PM

EZ e super stabil, material rezistent care se repara usor, toata lumea il lauda
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#130 Useril este offline   Spaceone 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 261
  • Inregistrat: 14-October 05

Postat 06 February 2006 - 10:31 PM

e super...daca vrei mergi cu mine intr-o zi la zbor in Poli sa vezi de ce e instare.....merita investitia...
0

#131 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 06 February 2006 - 11:50 PM

Dupa parerea mea este no.1 pentru incepatori si nu numai...

PS. Ca si noutate, Duminica l-am ridicat de la sol cu un brushless pe el :lol:

Aceasta postare a fost editata de Silfax: 06 February 2006 - 11:51 PM

...audaces fortuna iuvat...
0

#132 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2006 - 09:50 AM

Spaceone, la 6 Feb 2006, 19:55, a spus:

avionu pica si tu tragi de mansa ca nebunu si el nimic...

Daca bagati de seama, la EZ*, comanda la profundor merge pe intradosul profundorului.
Asta inseamna cacand vrei sa "tragi" de profundor, ca sa ridici botul, tija de comanda este comprimata, nu intinsa! Daca tija (plus tzevile ei, etc) nu este destul de rigida, se poate sa flambeze, mai ales sub sarcini (aerodinamice) mari, ce apar in timpul evolutiei cu viteze mari (cazul picajului prelungit, urmat de redresare).
Tre verificat cu grija acest aspect. E simplu. Tineti profundorul blocat (cu mana) si trageti de mansa. Adica servoul va "impinge" tija de c-da.
Daca vedeti ca flambeaza dar servo-ul isi face miscarea, nu e bine. Tre luat masuri.
Daca servo-ul nu se misca (prof. fiind blocat), s-ar putea sa fie OK.
Dar tot asa de bine s-ar putea sa vrea servo mai mare. Pt. evolutii normale, orice servo de 1kgcm e OK. Daca vreti/puteti mai mare, cu atat mai bine.

Atentie la evolutii cu factor (pozitiv) de sarcina mare!!!!!
Nu exagerati cu resursele si loopingurile stranse, ca riscati ca modelul sa "aplaude" prin aer!
Adica sa plieze aripile, mai ales de dupa tija de carbon(sticla). De aceea, io am tras banda de scoci de sticla, de la incastrare, pana la capat, cam in zona de grosime maxima. Astfel, scociul mai preia o tzaruca din deformarea ce ar aparea in urma incovoierii, jucand rolul unei talpi de lonjeron.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#133 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 February 2006 - 03:14 PM

E? Cum e? Ati testat comportamentul servo-tija-profundor?
Hai, ca-s curios!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#134 Useril este offline   Champ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 08-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 02 March 2006 - 10:14 PM

Salutare tuturor EZ-istilor!
De curand am intrat si eu in "clubul EZ-istilor". Duminica,26 februarie,am avut prima iesire la camp si ca un incepator cuminte si care asculta de sfaturile celor cu experienta,am inceput cu Easy-Star.
Zborul a decurs fara nici un eveniment neplacut,timp de 1 ora,evident cu mici pauze intre aterizari si decolari. Nu vreau sa va plictisesc cu detalii tehnice :wub:

Am totusi o intrebare:
La EZ-ul meu (care nu e nou si a fost reparat de catre fostul posesor),deriva nu e aliniata cu axa fuselajului.
Asa trebuie sa fie (poate pt a compensa cuplul motor) sau a fost lipita stramb? Are o deviatie de aprox 1,5-2 mm spre dreapta-privit din spate. Trebuie sa mai spun ca am fost nevoit sa trimez directia spre stanga,compensand astfel deviatia derivei. Asta in conditiile in care nu am prea mare putere pe motor,deci nici cuplul nu e prea mare.

Cu stima
Dan P
0

#135 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 March 2006 - 11:31 PM

Bine ai venit! :wub:
Daca zboara, chiar cu trimm, lasa-l asa. Dupa ce te delectezi cu el, mai mult ca sigur o sa vrei mai mult. EZ* e cinstit, atata vreme cat esti cinstit cu el.

La mai multe zboruri reusite!

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#136 Useril este offline   Champ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 08-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 03 March 2006 - 01:44 PM

Multumesc pentru urari,totusi as vrea sa stiu daca deriva trebuie sa fie aliniata cu axa fuselajului sau nu.
Parerea mea e ca trebuie sa fie aliniata,dar vreau o confirmare de la un posesor de EZ nereparat.
Chiar daca zboara bine si asa,s-ar putea sa zboare si mai bine daca totul e reglat corect. :wub:

Cu stima
Dan P
0

#137 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 03 March 2006 - 02:02 PM

probabil ca incerci sa ne comunici ca deriva nu este perpendiculara pe planul ampenajului orizontal.
probabil ca a fost lipita stramb.....

si la ez* motorul e si pusher , elicea este mica ,si anvergura mare asa ca cuplul este nesemnificativ.....

un fost posesor de ez*! :wub:
flying is my life...
0

#138 Useril este offline   Champ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 08-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 03 March 2006 - 02:52 PM

@SILVIU66,
Cred ca e vorba de o confuzie.Nu am amintit nimic de ampenajul orizontal.Eu ma refer la axa derivei,a carei proiectie pe fuselaj,nu coincide cu axa longitudinala a modelului (ca sa fiu mai explicit). Probabil ca nu ai citit mesajul meu de mai sus unde explicam mai amanuntit care e problema (vezi 3 mesaje mai sus).
Multumesc pt solicitudine.

Cu stima
Dan P
0

#139 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 03 March 2006 - 03:36 PM

Champ,

Las-o-asa!
Luci
0

#140 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 03 March 2006 - 04:06 PM

n-am citit atent ,scuze!
tot de la lipitura i se trage.
cand e noua e aliniata.

las-o asa!
flying is my life...
0

#141 Useril este offline   Champ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 08-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 03 March 2006 - 10:28 PM

Va multumesc pentru sfaturi,am inteles,"las-o asa" :wub: ...totusi,iertati-mi insistenta,dar as vrea sa stiu si de ce s-o las asa,ca sincer,nu mi-ar fi greu sa dezlipesc deriva si s-o lipesc cum trebuie (adica dreapta).

Cu stima
Dan P
0

#142 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 March 2006 - 11:01 PM

Scuza-ma, acum am vazut ca esti din Sibiu... :wub: B) Musai pune-o dreapta! Desi de la Bucuresti pot sa-ti spun ca nu se stie cat va sta asa... E un principiu, mai ales la EZ* - daca merge, las'o asa. Dar daca o vrei "noua", deriva trebuie sa faca unghiuri drepte si cu axa fuselajului, si cu planul ampenajului orizontal. Sfatul cu " las-o asa"vine din urmatoarele considerente: cand actioneaza servo, este posibil ca transmisia Bowden sa flambeze, sau sa aiba miscari ale camasii ne-normale. Poate asa stramba se compenseaza cu miscarea asta. Controleaza si acest lucru, te rog. Si am glumit cu Sibiul... :wub:

Cu stima,
Costel

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 03 March 2006 - 11:02 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#143 Useril este offline   Vector 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 04-March 06

Postat 04 March 2006 - 10:04 PM

Va salut, zilele trecute am cumparat un Easystar si azi am iesit pentru prima data la zbor radiocomandat,avand doar cunostinele teoretice despre decolare,zbor,aterizare.Fiind un afon in zborul radiocomandat,concluzia mea este ca modelul se poate zbura usor ( decolare,viraje, aterizare...a venit frumos la aterizare,cu motorul oprit ,accumulatorii s-au descarcat)Greseala mea a urmat ,cand incantat de primul zbor,am conectat grabit si gresit incarcatorul Ultramat 5,la 12 v ( priza de bricheta nu functioneaza si am imporvizat doua fire) ,in urmatoarele secunde a iesit putin fum din incarcator si a fost gata cu el. Caut un alt incarcator si al doilea zbor sper sa nu ma mai coste atat de mult :-) Va doresc,toate cele bune si cat mai multe zboruri fara incidente.
0

#144 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 04 March 2006 - 10:38 PM

vorbeste cu electronistii de pe aici cu incarcatoru ca poate sa dus numa vreo dioda sau ceva mic si se poate rezolva mai ieftin
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#145 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 05 March 2006 - 12:11 AM

Vector, la 4 Mar 2006, 22:04, a spus:

Va salut, zilele trecute am cumparat un Easystar si azi am iesit pentru prima data la zbor radiocomandat,avand doar cunostinele teoretice despre decolare,zbor,aterizare.Fiind un afon in zborul radiocomandat,concluzia mea este ca modelul se poate zbura usor ( decolare,viraje, aterizare...a venit frumos la aterizare,cu motorul oprit ,accumulatorii s-au descarcat)Greseala mea a urmat ,cand incantat de primul zbor,am conectat grabit si gresit incarcatorul Ultramat 5,la 12 v ( priza de bricheta nu functioneaza si am imporvizat doua fire) ,in urmatoarele secunde a iesit putin fum din incarcator si a fost gata cu el. Caut un alt incarcator si al doilea zbor sper sa nu ma mai coste atat de mult :-) Va doresc,toate cele bune si cat mai multe zboruri fara incidente.

Vectoare, tu unde zbori la Bc. ca eu cand am fo p'acolo singurul loc mai pretabil si aproape de oras a fost fostul poligon auto dupa baraj la TCH. Mai avetzi si alte locuri?
...audaces fortuna iuvat...
0

#146 Useril este offline   Vector 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 04-March 06

Postat 05 March 2006 - 01:19 AM

@Dexter Jr multumesc pentru sfat,am deschis carcasa incarcatorului si am gasit ars un stabilizator de tensiune,pe care nu se mai poate identifica ce scrie si din pacate nici schema nu gasesc.

@Silfax,teren de zbor langa Bucuresti? am iesit pe soseua de centura ,in zona de sud a orasului si unde am gasit campul liber pe o raza cat mai mare,acolo m-am oprit,am intrat prin noroi, apoi cu Easystar-ul sus pe cer :-)
0

#147 Useril este offline   Champ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 08-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 05 March 2006 - 08:39 PM

@Vector,cu mentiunea ca defectarea incarcatorului tau nu prea se refera la subiectul Easy Star (locul mesajului era mai degraba la "tehnice"),incearca sa gasesti un electronist care sa aiba timp sa incerce sa-ti repare incarcatorul,in orasul tau.Daca nu,adu-l la mine,la Sibiu :D sa vedem ce se poate face.

@pavcostel,multumesc pentru sfat,asa aveam de gand sa fac,sa dezlipesc deriva la EZ si s-o lipesc dreapta,ceea ce am si facut si am tras ieri dupamasa un zbor super,pe un vant de groaza.Cu motorul la maxim,EZ-ul mai mult statea pe loc decat sa inainteze contra vantului.A fost un antrenament deosebit de instructiv in acele conditii.
Cablurile Bowden stau cuminti la locul lor (am avut grija de asta) :D ,in schimb,din cauza suprasolicitarilor datorate vantului,semiaripile s-au deplasat de la locul lor si numai scoch-ul pus de mine ca o masura de precautie,le-a impiedicat sa zboare de pe model. Oricum,am fost silit sa aterizez urgent si cam ...fortat,dar fara avarii :D .

Cu stima
Dan P
0

#148 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 March 2006 - 08:51 PM

@champ.
Bravo, domnule! Vezi ca asta e o boala a lor. S-au sugerat mai multe solutii, scotch, velcro, lipre, etc. Si mare noroc ai avut ca nu a "aplaudat". De Bowden spuneam numai comanda deriva, portiunea dintre canalul din fuselaj pana la eche. Acolo, daca nu are deja, cred ca trebuie un punct de sprijin. altfel, cu cat e mai batran, cu atat flambeaza. Partial am rezolvat cu statia noua, care stie EPA in ambele sensurile. Am micsorat din cursa, dar am marit suprafata derivei. Cu o carte de vizita. Ai la alegere aici, de regula pe cine tot visezi sa-l trimiti undeva, pui cartea lui! E o descarcare.
Apropo, ce pack ai zburat? 8 celule sau LiPo?

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#149 Useril este offline   Champ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 08-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 05 March 2006 - 11:17 PM

@pavcostel,imi pare rau daca te dezamagesc,dar n-am lipo.Am motor 400,cu 7celule NiMH de 2500mA si elice "iepuras" pe direct. RTF are fix 700g. A zburat si cu 6 celule,dar nu pe vant si se ridica putin cam greu...Cu rabdare,puteam sa fac si cate un looping :D .In schimb cu 7 celule merge excelent.Poate o sa incerc 8.

Am deja deriva marita,dar cu balsa si desi am si eu EPA la statie,nu o folosesc (inca).

Spor la zbor
Dan P
0

#150 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 March 2006 - 11:25 PM

Nu ma dezamagesti. Eu inca mai trag de NiMh si NiCd. Insa, asa cum am prins si eu de la altii, pe vant merge mult mai bine, (unii spun ca doar merge :D ) cu 8 celule. Initial aveam si eu pack de 7, insa dupa ce i-am vazut pe Silviu si ceilalti cum urca cu 8, am trecut si eu la opt celule. Nu e diferenta ca de la cer la pamant, dar urca altfel si poti face ceva cu vantul. Numai ca trebuie atentie mare la re-centrare, CG se modifica semnificativ. Aveam un plumb micut pe care i-l agatam pe tija de la profundor, langa eche, si cu asta basta.
Cinstit, nu mai stiu cat avea RTF...Ma ramolesc, poate. Si "iepuras"-ul e cea mai buna solutie, dupa cum spun toti...
Oricum, Bafta mare!

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

Arata acest topic


  • 35 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

38 useri citesc topicul
0 membri, 38 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro