constructie planor de viteza un proiect in dezvoltare
#1
Postat 25 July 2011 - 01:56 PM
una dintre discutile noastre era ceva de genu "daca ai avea bani multi ce planor tiai lua?" ma intrebat el , si binenteles eu iam taiat craca spunandui "nu mias lua nici unu , in schimb asi cumpara scule si asi construi unu", un singur lucru nu am luat in considerare nici unu dintre noi CAT TIMP AI LIBER SA TE OCUPI DE CONSTRUCTIA UNEI ZBURATOARE.
treaba ie ca acuma am ajuns sa am suficiente resurse sa imi cumpar scule sau binenteles sa imi iau un planor din cele ce erau in discutie fara a se pune problema financiara, da binenteles stau destul de prost cu timpu, si de zburat si de construit.
dupa ce mam uitat pe siteurile de hobby si miam comandat o electronica pt un planor de "foarte viteza " , am inceput sa caut pe forum planuri sfaturi , intrun final am gasit o forma de fuselaj care ma incanta cum arata, si o sa il construiesc din balsa, aripa am zis ca o sa o fac dreapta si spre varf mai ingusta o sa o cinstruiesc din polistiren inbracat cu balsa , nu stiu exact cum se zice la configuratia asta, iar coada vreau sa o fac in V
avand in vedere ca pana acuma am construit doar Zagi, am unele lipsuri care sper sa le completez din topicu asta
unu dintre ele ar fi la cate grade se pune aripa fata de fiselaj , nustiu pe cine am auzit ca se pune un pic mai sus de linia mediana a fiselajului, si binenteles de ce se pune asa
a doua intrebare ar fi , avand in vedere ca vreau sa i fac coada in V , la cate grade se pun cele doua stabilizatoare unu fata de altu
la un planor de viteza de 2-2.5 metri care ar fi greutatea maxima, sau ie bine sa fie cat mai usor
din lipsa timpului de constructie probabil ca proiectu asta o sa se intinda pe mai multe luni , asa ca orice discutie este binevenita, mai putin alea care nu tin de subiect (ROG ADMINI SA LE STEARGA)
#2
Postat 25 July 2011 - 02:31 PM
sorrin, la 25 July 2011 - 01:56 PM, a spus:
Mai bine il rugai pe admin sa iti stearga celelalte doua postari indentice si sa iti mai puna niste cratime pe unde e nevoie. :wacko:
#3
Postat 25 July 2011 - 02:36 PM
Electronica cred ca era mai bine sa o comanzi dupa ce aveai clara structura, chiar daca zici ca faci il dumneata.
Daca as vrea sa il fac chiar de viteza, nu m-as duce prea mult peste 2m.
V-ul este intre 110 si 120 grade in general.
Parerea mea este sa cumperi unul totusi, pentru inceput.
#5
Postat 31 July 2011 - 03:43 PM
unghiul de incidenta - format de directia de curgere a fileurilor de aer si coarda aerodinamica
coarda aerodinamica - linia care uneste cel mai avansat punct de la bordul de atac cu cel opus de la bordul de fuga
unghiul de calaj - unghiul dintre coarda aripii si coarda ampenajului orizontal.
#6
Postat 31 July 2011 - 07:25 PM
chestiile astea pe care le zici, nu le cunosc si ma baga in ceata , dar sunt foarte constient ca fara ele nu zboara
da cred ca e vorba de varianta a 3-a unghiul de calaj - unghiul dintre coarda aripii si coarda ampenajului orizontal.
#7
Postat 31 July 2011 - 09:00 PM
sorrin, la 31 July 2011 - 03:35 PM, a spus:
Avand in vedere ca il faci pentru viteza, unghiul de incidenta al aripii ar trebui sa fie foarte mic, pentru ca va functiona la un coeficient de portanta mic.
Oricum, unghiul de incidenta va trebui sa fie reglabil, ca sa poti regla unghiul de calaj (intre aripa si ampenaj). Ideea e ca va trebui sa trimezi avionul, si atunci decat sa ai un unghi facut de profundor cu stabilizatorul (ca sa zboare drept), mai bine schimbi unghiul de calaj.
Eu ti-as sugera sa incerci un slipso inainte (cauta slipso400) ca sa inveti niste baze.
#8
Postat 01 August 2011 - 06:17 PM
http://www.youtube.c...h?v=IS7h7DpxRUM cam asta e ce vreau , oricum asta e idealu , avand in vedere ca am impresia ca asa ceva se face din carboane, si in mod normal se cumpara, nu ma astept sa fie chiar la fel , dar in directia asta
#12
Postat 01 August 2011 - 09:04 PM
Apoi profilul trebuie sa fie de 8 maxim 9%,vezi ca cei de la Simprop care fac niste Hotlinere excelente folosesc MH 43 de 8%.
Din experienta spun ca daca ai mijloace mai bine cumpara-l,ca nu il faci tu singur in veci cum il face cehul,rusul sau neamtul,dupa caz.
Ps :
Din ce vad in poze,miezul de stiropor e taiat strimb cu ceva mesterit acasa.Daca vrei sa ai aripi buna care la viteza sa nu flattereasca trebuie ca profilul sa fie taiat super drept.
Aceasta postare a fost editata de nitrometan: 01 August 2011 - 09:07 PM
#13
Postat 02 August 2011 - 06:56 PM
sorrin, la 01 August 2011 - 06:27 PM, a spus:
Ai sanse sa faci ce vrei, si chiar mai bine decat un rus sau un ceh. Dar asta numai daca folosesti materiale potrivite, un plan bun (poti sa-ti proiectezi singur planorul pe calculator) si mai multe iteratii. Si sa te tii de plan. Nu e permisa afirmatia 'cred ca o sa se mai adauge 5-10 cm la fiecare capat'. Trebuie sa iasa ca in plan.
N-o sa-ti iasa din prima, evident. Asta inseamna ca la prima versiune e bine sa scazi pretentiile, si sa le cresti pe masura ce creste experienta. Dupa 3-4 constructii, te vei putea apropia de ce se gaseste pe piata, poate chiar sa le depasesti pe unele.
Pentru un planor de viteza iti trebuie un profil bun, o aripa eliptica, miezul de la aripa sa fie taiat perfect si nu din polistiren expandat, ci macar din extrudat, care este mult mai dur.
Ca sa faci aripa eliptica, iti trebuie cam 4 tronsoane pentru fiecare semiplan, de forma trapezoidala, fiecare trapez fiind mai ascutit.
Acoperirea n-o poti face cu balsa, pentru ca n-o sa se muleze pe aripa eliptica. Trebuie fibra de sticla. Trebuie lonjeron de carbon, pentru ca la profil subtire doar invelisul nu tine, o sa aplaude la primul viraj.
Daca ai chef sa inveti sa proiectezi pe calculator, poti folosi XFLR5. Vine si cu un planor de viteza gata modelat, si poti sa te inspiri.
#14
Postat 02 August 2011 - 07:53 PM
TEORETIC se poate,practic...numai matrita in care fac ei aripile costa vreo 20000 de eurasi...Exista si alte tehnici de constructie dar toate sunt peste mina cuiva care nu face asa ceva in mod repetat.Au propos,nici macar nu e scump,250 de euroi Kit-ul,ca tot suntem la ARF...
#16
Postat 03 August 2011 - 01:47 PM
nitrometan, la 02 August 2011 - 07:53 PM, a spus:
Eu nu am sustinut ca se face. Am sustinut ca sa poate face. E o diferenta de gandire. Tu zici ca cehii, rusii si nemtii sunt superiori romanilor. Eu zic ca pana nu incerci, nu reusesti.
Eu nu ma apuc sa fac hotlinere pentru ca nu ma prea atrag. Fac DLG-uri si intr-adevar, nu pot sa bat un DLG facut afara, pentru ca nu am facut suficiente si sunt cam lenes. Dar ma apropii.
#17
Postat 03 August 2011 - 05:30 PM
slipso 400 e un fel de avion de viteza , care face cu totul altceva decat ce vreau eu sa fac, adica sa ma dau la panta pe un vant puternic, planoare asemanatoare am vazut facute din carbon pe nustiu ce site, da nu le mai gasesc , probabil din cauza cq nu stiu cum se numesc
binenteles ca nu am de gand sa concurez cu producatori de specialitate, care au linii de productie pt asa ceva, nu ca nu asi putea dar nu am un spatiu de lucru.
cat de faptu ca am taiat aripile din expndat , acuma sunt in spania, si chiar daca vi se pare surprinzator ,aicea nu exista atata varietate de polistiene ca si la noi, si alea care sunt, sunt rare si greu de gasit,
oricum vreau sa il construiesc din materiale rudimentare, fara sa ma rup prea mult in fite, cu materiale dedicate (nu sufar de complexu perfectiuni), imi place sa construiesc zburatoare, sa le zbor la extrem (fara sa stau cu infiipt in c . . ca zbor cu portofelu), sa le rup dupa care sa le construiesc iara, nu ma incanta cu nimica ca am un avion perfect , si stau stresat ca face o carca de bani si timp
asa ca probabil pe langa polistirenu (care nu a fost prima mea alegere) din care miam taiat profilele de la aripi probabil o sa mai folosesc si alte materiale care in general se folosesc in alte scopuri
de exemplu ,cred ca intarirea aripi o sa o fac cu fir textil de pescuit pe exterior(am vazut eu un planor care zbura bine pe principiu asta), si ma gandeam sa i bag o teava de aluminiu ,ca si asta am vazut folosinduse la un planor facut din depron de 2mm, oricum teava sar putea sa o abandonez din cauza greutatii,
inca nu am facut un calcul de greutate da intentionez sa il tin sub 1,7Kg si peste 32dm patrati suprafata portanta, parca asa lam calculat , restu dimensiunilor vedem cum iasa ca nu am facut un calcul detaliat ,dar am vazut ca pe aicea se invart motoplanoarele din comert , ca binenteles ca vreau sa i pun si motor
fuselaju vreau sa il fac din balsa dupa un plan care lam gasit pe forum, si care intentionez sa il modific un pic in asa fel in cat sa se potriveasca cu motoru si bateria pe care leam cumparat
#18
Postat 07 August 2011 - 12:50 AM
#19
Postat 01 July 2016 - 10:04 AM
oricum nu am abandonat ideea , numai ca am schimbat strategia.....
am ajuns la concluzia ca prima oara tre sa sti sa faci planoare, avioane , si ie clar ca eu nu veam habar
asa ca mam apucat sa fac un planor din polistiren , si sal inbrac in hartie lipita cu aracetbinenteles lam facut , si a iesit un esec total, nam reusit sal zbor , defapt lam zburat cam 10-15 metri de la pamant si am dat o tura la innaltimea asta , oricum un esec
cum acest plan pe planor lam facut eu , miam dat repede seama ca eu nu sant bun de facut planuri pt ca nu am habar, asa ca am inceput sa caut planuri de planoare cat mai simple si facute de alti , care sa fie testate ca zboara
asa ca dupa multe cautari , in special pa youtube, am dat peste baieti de la https://www.youtube.com/user/flitetest , in fine am gasit materialele necesare , si mam pus sa construiesc un planor (prima idee bune al respcto care am avuto in 5 ani)
asa ca mam pus si am construit asta https://www.youtube....h?v=DIBwbPVzrUo
https://www.youtube....h?v=_OqEk0ZNEh4
si daca vreti planuri originale https://www.youtube....h?v=40lgBxxLxyk
oricum a fost un succes total , pana saptamana trecuta cand mi la luat vantu dupa dial si lam pierdut http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/dry.gif , nu era de viteza !
#21
Postat 01 July 2016 - 12:18 PM
sorrin, la 03 August 2011 - 05:30 PM, a spus:
slipso 400 e un fel de avion de viteza , care face cu totul altceva decat ce vreau eu sa fac, adica sa ma dau la panta pe un vant puternic, planoare asemanatoare am vazut facute din carbon pe nustiu ce site, da nu le mai gasesc , probabil din cauza cq nu stiu cum se numesc
binenteles ca nu am de gand sa concurez cu producatori de specialitate, care au linii de productie pt asa ceva, nu ca nu asi putea dar nu am un spatiu de lucru.
cat de faptu ca am taiat aripile din expndat , acuma sunt in spania, si chiar daca vi se pare surprinzator ,aicea nu exista atata varietate de polistiene ca si la noi, si alea care sunt, sunt rare si greu de gasit,
oricum vreau sa il construiesc din materiale rudimentare, fara sa ma rup prea mult in fite, cu materiale dedicate (nu sufar de complexu perfectiuni), imi place sa construiesc zburatoare, sa le zbor la extrem (fara sa stau cu infiipt in c . . ca zbor cu portofelu), sa le rup dupa care sa le construiesc iara, nu ma incanta cu nimica ca am un avion perfect , si stau stresat ca face o carca de bani si timp
asa ca probabil pe langa polistirenu (care nu a fost prima mea alegere) din care miam taiat profilele de la aripi probabil o sa mai folosesc si alte materiale care in general se folosesc in alte scopuri
de exemplu ,cred ca intarirea aripi o sa o fac cu fir textil de pescuit pe exterior(am vazut eu un planor care zbura bine pe principiu asta), si ma gandeam sa i bag o teava de aluminiu ,ca si asta am vazut folosinduse la un planor facut din depron de 2mm, oricum teava sar putea sa o abandonez din cauza greutatii,
inca nu am facut un calcul de greutate da intentionez sa il tin sub 1,7Kg si peste 32dm patrati suprafata portanta, parca asa lam calculat , restu dimensiunilor vedem cum iasa ca nu am facut un calcul detaliat ,dar am vazut ca pe aicea se invart motoplanoarele din comert , ca binenteles ca vreau sa i pun si motor
fuselaju vreau sa il fac din balsa dupa un plan care lam gasit pe forum, si care intentionez sa il modific un pic in asa fel in cat sa se potriveasca cu motoru si bateria pe care leam cumparat
Sorrin,
Se pare ca ceata s-a mai risipit...Nu era vorba de un "Hotliner" conditionat de un grup motopropulsor performant capabil sa-ti transforme modelul intr-o "racheta balistica" ci de un planor pentru zborul la panta (in dinamica). Oricare ar fi alegerea, sa construiesti fara a avea un minim de cunostinte in domeniu este o aventura. Atat hotliner-ul cat si planorul pentru dinamica, inglobeaza comcepte si tehnologii de constructie capabile sa confere, in final, caracteristici aerodinamice si de rezistenta deosebite cu o greutate cat mai mica. Se pot construi planoare homemade de un bun nivel, dar avem nevoie de materiale, experienta si timp. Iti recomand "Siren" de la "Great Planes", un hotliner ceva mai bland sau planoarele: Blade, Sword, Xcalibur de la "XMODELS" - pentru zborul de viteza la panta.
Cer senin !
Aceasta postare a fost editata de aeromax: 01 July 2016 - 12:21 PM
#22
Postat 01 July 2016 - 04:58 PM
planoru care lam pierdut acuma cateva zile avea pus pe el 2 servo turnigy (15Euro) 2 servo 9g (4Euro) , receptoru(10E), 2bateri LiIon dintrun laptop, un LM7805 dezmontat de pe o placa (de la gunoi), avionu in sine mia luat cam 7h de lucru cu absolut totu, materialu de avion lam gasit la gunoi, (defapt la gasit un prieten , si mi la adus,..... mia mai ramas de inca unu)
in total am pierdut 30Euro, asa ca mam suparat si am facut comanda la hobbyking de 150E in materiale
o RECOMANDARE pt cei care vreti sa va luati o statie noua ...... luativa una cu telemetrie , o sa va zica cat de departe este avionu si in ce directie, plus ca tehnologia merge in directia asta ....
acuma dupa ce am pierdut planoru am dat fuga sami cumpar receptor, numa sa realizez ca receptoare compatibile cu modulul meu 2.4Gh nu se mai fabrica, si deci nu ai de unde sa le cumperi, asa ca in comanda de la hobbyking am pus un modul DIY FrSky si un receptor compatibile in telemetrie, avand in vedere ca io am o statie 9x ......
#23
Postat 01 July 2016 - 05:00 PM
sorrin, la 01 July 2016 - 04:58 PM, a spus:
planoru care lam pierdut acuma cateva zile avea pus pe el 2 servo turnigy (15Euro) 2 servo 9g (4Euro) , receptoru(10E), 2bateri LiIon dintrun laptop, un LM7805 dezmontat de pe o placa (de la gunoi), avionu in sine mia luat cam 7h de lucru cu absolut totu, materialu de avion lam gasit la gunoi, (defapt la gasit un prieten , si mi la adus,..... mia mai ramas de inca unu)
in total am pierdut 30Euro, asa ca mam suparat si am facut comanda la hobbyking de 150E in materiale
o RECOMANDARE pt cei care vreti sa va luati o statie noua ...... luativa una cu telemetrie , o sa va zica cat de departe este avionu si in ce directie, plus ca tehnologia merge in directia asta ....
acuma dupa ce am pierdut planoru am dat fuga sami cumpar receptor, numa sa realizez ca receptoare compatibile cu modulul meu 2.4Gh nu se mai fabrica, si deci nu ai de unde sa le cumperi, asa ca in comanda de la hobbyking am pus un modul DIY FrSky si un receptor compatibile in telemetrie, avand in vedere ca eu am o statie 9x ......