Modelism - RHC Forum: Zlin Z-50 70" - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Zlin Z-50 70" probabil benzinar...

#151 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 26 September 2011 - 12:16 PM

Ia verifica ce scrie producatorul pe cutiile in care sunt livrate servourile.
Ai acolo doua valori ale fortei servourilor, in functie de tensiunea la care poti sa le alimentezi.

Aceasta postare a fost editata de MADA: 26 September 2011 - 12:21 PM

0

#152 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 September 2011 - 01:20 PM

Speed (4.8V/6.0V): 0.24 / 0.20
Torque oz./in. (4.8V/6.0V): 107 / 133
Torque kg./cm. (4.8V/6.0V): 8.0 / 10.0

http://www.hitecrcd....t/hs-645mg.html

6.0V de mai sus nu trebuie citit literal ca atare, ci ca 5cell NiMh pack, care stim ca atunci cand este incarcat fresh are si peste 7V. Si nu scade prea curand, la 50% din capacitate inca are cam 6.3V. 2s LiFe are 6.5-6.0V pe mai mult din 3/4 din durata descarcarii, daca se trage 10A din el.

Aici gasesti punctul de vedere oficial al unui dealer Hitec despre aceasta problema:
http://www.rcgroups....900&postcount=7
E cam in coada de peste, nici ei nu dau un raspuns ferm... o dioda in serie ar rezolva cel mai simplu problema.

Speed (4.8V/6.0V): 0.24 / 0.20
Torque oz./in. (4.8V/6.0V): 107 / 133
Torque kg./cm. (4.8V/6.0V): 8.0 / 10.0

http://www.hitecrcd....t/hs-645mg.html

6.0V de mai sus nu trebuie citit literal ca atare, ci ca 5cell NiMh pack, care stim ca atunci cand este incarcat fresh are si peste 7V. Si nu scade prea curand, la 50% din capacitate inca are cam 6.3V. 2s LiFe are 6.5-6.0V pe mai mult din 3/4 din durata descarcarii, daca se trage 10A din el.

Aici gasesti punctul de vedere oficial al unui dealer Hitec despre aceasta problema:
http://www.rcgroups....900&postcount=7
E cam in coada de peste, nici ei nu dau un raspuns ferm... o dioda in serie ar rezolva cel mai simplu problema.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#153 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 26 September 2011 - 01:35 PM

Pai si atunci nu e mai bine sa folosesc un BEC care tine tensiunea constanta 5 sau 6V selectabila? asta ca sa nu ma mai complic? :)
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#154 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 26 September 2011 - 01:53 PM

si fuselajul..

..

Fisiere atasate


Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#155 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 26 September 2011 - 03:32 PM

@oachidori chiar cu riscul sa te enervezi iti spun ca nu prea stii ce vrei si mai mult decat atat dai senzatia ca vrei sa fi aprobat in ceea decizi tu sa faci de la o ora sau zi la alta. Saptamana trecuta, in aceeasi zi, ai decis ca pui pac LiFe, dupa 2 ore puneai LiPo pe care il aveai deja in casa samd...
Acum esti fix in acelasi punct si daca o ti tot asa o sa ajungi lejer la vreo 500 posturi; e treaba ta cat de varza se face subiectul asta dar asta nu inseamna review si poate cdhiar ar trebui mutat spre sectiunea incepatori.
Gasesti pe forumul asta cel putin 5 review-uri facute asa cum trebuie, cu modele echipate super profi, facute de oameni care si le-au echipat singuri si CARE SE PRICEP la asta, nu la teoria electronicii; daca te-ai fi uitat pe ele ai fi stiut in mod cert ce solutie sa folosesti.
Acum legat de ultima dilema cu tensiunea la care poti folosi servourile l-as ruga pe renato sa iti spuna la cate modele a folosit alimentarea la valoarea maxima si la ce tip de modele.
0

#156 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 September 2011 - 04:05 PM

La nici unul, nu am exprimat parerea mea in postul anterior, ci l-am trimis catre un dealer Hitec, nici parerea lui A.T. nu e competenta ?

De acord ca topicul devine cam varza... desi l-am ajutat pe Olivian cu achizitiile, in sinea mea am zis ca il depaseste nivelul.

Si ti-am ramas dator cu un raspuns: nu cunosc nici un campion din tara ca sa stiu cum a gandit echiparea avionului lui. Dar asta nu inseamna ca nu ii pot intelege argumentele daca mi le explica. Doar sa nu fie argumente de genul "asa fac campionii..."
Din afara cunosc insa piloti profesionisti, care traiesc din evolutii la meetinguri, adica sunt platiti pentru prezenta lor acolo, si cel putin unul cu jet care il cunosc personal, are mecanicul propriu la turbina, nu se atinge de ea, si pentru o avarie la o jamba l-a trimis la un atelier pentru reparatii.
Nici nu am generalizat ca ar fi toti asa, dar cei angajati de firme cum ar fi Hitec, pentru demonstratii, sa stii ca nu au aproape nici un cuvant de spus despre ce echipare au avioanele cu care evolueaza.
Si da, mai cunosc personal piloti straini care cumpara jet RTF de 5000 Euro, il zboara ok, fara sa cunoasca in cel mai mic detaliu cum le merge powerbox-ul, de exemplu... E ceva rau in asta? Te duci la un meeting care in ultima zi se lasa cu vanzarea a jumatate din ce au evoluat oamenii acolo. Daca l-ai luat reglat perfect, si nu te pasioneaza decat sa il zbori, care-i problema? Si daca i se rupe o jamba si iti permiti sa o trimiti in Germania la reparat...

Cu postarea dubla cercetati softul forumului.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 26 September 2011 - 04:06 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#157 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 26 September 2011 - 04:10 PM

Vezi postareaMADA, la 26 September 2011 - 03:32 PM, a spus:

@oachidori chiar cu riscul sa te enervezi iti spun ca nu prea stii ce vrei si mai mult decat atat dai senzatia ca vrei sa fi aprobat in ceea decizi tu sa faci de la o ora sau zi la alta. Saptamana trecuta, in aceeasi zi, ai decis ca pui pac LiFe, dupa 2 ore puneai LiPo pe care il aveai deja in casa samd...
Acum esti fix in acelasi punct si daca o ti tot asa o sa ajungi lejer la vreo 500 posturi; e treaba ta cat de varza se face subiectul asta dar asta nu inseamna review si poate cdhiar ar trebui mutat spre sectiunea incepatori.
Gasesti pe forumul asta cel putin 5 review-uri facute asa cum trebuie, cu modele echipate super profi, facute de oameni care si le-au echipat singuri si CARE SE PRICEP la asta, nu la teoria electronicii; daca te-ai fi uitat pe ele ai fi stiut in mod cert ce solutie sa folosesti.
Acum legat de ultima dilema cu tensiunea la care poti folosi servourile l-as ruga pe renato sa iti spuna la cate modele a folosit alimentarea la valoarea maxima si la ce tip de modele.

Nu ma enervez deloc,dar atata vreme cat unii iti dau o idee si apoi altii alta si in plus nu te pricepi(eu) este greu sa iei o decizie in necunostinta de cauza.Poti fi sigur ca la un moment dat toate posturile in afara review-ului vor fi sterse.S-a discutat deja asta.Pai Costin a zis ca merge direct Lipo cu 3 diode,Dan si Renato cu Life direct,precum si ceilalti care opteaza cu varianta clasica cu BEC (majoritatea dealtfel).Cred ca toti aveti muuulta mai multa experienta decat mine in acest sens.Iar eu am cerut doar variante ,ca sa pot alege cea mai buna pentru mine. :angry2: :wacko:
Nu am zis eu chestia cu servourile,chiar si Dan a zis acelasi lucru.Daca as fi avut n termice pana acum probabil ca nu as fi intrebat nimic.Dar fata de electrice si spume e un pic diferit.
Da-mi tu cateva exemple ca eu le-am luat de la un cap la altul in weekend,sa vad ce solutii sunt date la unii sau la altii dar exact ceea ce ma interesa pe mine nu era scris.No offence.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#158 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 26 September 2011 - 05:04 PM

O varianta e asta: UBEC Jeti MAX BEC 2 cu 2 pack-uri Lipo (1600 - 1800 mA). Daca vrei mai ieftin (gen "sa nu coste mult", chestie care place mult unora) atunci pune ceva noname; mai scump nu are sens sa iti recomand, au mai facut-o si altii si ajungem iar la elitisti, sebart-uri, extreme flight-uri s.a.m.d.
Daca ti se pare un avantaj major faptul ca poti sa reincarci pack-urile in 20 minute vs o ora atunci pune LiFe dar o sa ai nevoie sa cobori tensiunea si tot la UBEC ajungi (sau alte improvizatii).
Ma indoiesc insa ca o sa zbori modelul atat de intensiv incat sa ai nevoie sa reincarci pack-urile in aceeasi zi.
Merge sa il folosesti ulterior si la un acrobat mai mare (2-2.2m).
0

#159 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 September 2011 - 06:43 PM

Mada, te rog frumos sa ma lamuresti, de ce nu-i bine sa alimentam servo-urile la o baterie NiXX de cinci celule sau direct la doua celule de LiFe. Baterii de NiXX de cinci celule se comercializeaza de mult si, cel putin eu, nu am auzit sa fie probleme.
http://www3.towerhob...wti0093p?&C=MDB
http://www3.towerhob...wti0093p?&C=MFB
Doua celule de LiFe au aceasi tensiune. Mai nou, chiar si la apindere se specifica ca accepta LiFe si ca, doar doua celule de LiPo necesita regulator:
http://www3.towerhob...p?&I=LXZZH1&P=0
''4.8 - 6V NiMH/NiCd, or 6.6V LiFe or 7.4V LiPo battery for ignition
(separate receiver style pack can be used) (LiPo use requires voltage regulator)''
Cred ca aceasta chestiune lamurita, dar cu seriozitate si fara bascalie, ar fi benefica.
Multumesc anticipat si multa, multa bafta.
PS. Folosesc doua celule de LiFe, fara regulator, pe Ultimate 40 si pe Hog Bipe cu motor de 75ic.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 26 September 2011 - 06:46 PM

0

#160 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 September 2011 - 06:55 PM

Editul....
Oricum am da-o, regulatorul este o piesa in plus, deci, fara el, sistemul este mai fiabil. Bonus ca introduce si perturbatii, mai mari sau mai mici, in functie de cat de bun este.
Multa, multa bafta.
0

#161 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2862
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 26 September 2011 - 07:20 PM

3..pagini pentru o amarata de alimentare LIPO, life ,nimh..etc DAR cand o ajunge pe la servouri ,tije ,echii,furtune de alimentate ,sistem de evacuare,tren de aterizare.inscriptionate,roti si alte mainutelee..etc ce facemm fratilor .ne mutam cu toti la MONITOR sa vedem ce si cum?? EU zic sa lasam omul sa decida ce si cum..(oricum engine is small).. :excl:
0

#162 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 26 September 2011 - 08:48 PM

Vezi postareaincepatoru, la 26 September 2011 - 07:20 PM, a spus:

3..pagini pentru o amarata de alimentare LIPO, life ,nimh..etc DAR cand o ajunge pe la servouri ,tije ,echii,furtune de alimentate ,sistem de evacuare,tren de aterizare.inscriptionate,roti si alte mainutelee..etc ce facemm fratilor .ne mutam cu toti la MONITOR sa vedem ce si cum?? EU zic sa lasam omul sa decida ce si cum..(oricum engine is small).. :excl:

Cum adica motorul e mic? ca e peste ce recomanda ei,ca e de 26 cc. :excl: :rofl:
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#163 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 26 September 2011 - 10:38 PM

Vezi postareaoachidori, la 26 September 2011 - 08:48 PM, a spus:

Cum adica motorul e mic? ca e peste ce recomanda ei,ca e de 26 cc. :drinks: :yahoo:


Pai vezi? Deja ai inca o problema...cineva si-a dat cu parerea despre motor...ce te faci acum?
Pune omule mana si echipeaza-l asa cum te-ai decis du-te si zboara-l si cu asta basta! Eventual inchide subiectul de tot.

@dan_mitea, eu nu am spus ca nu e bine sa alimenteze cu pack-uri Nixx i-am facut doar o recomandare pentru ca m-a intrebat; o fi LiFe de actualitate dar cu parere de rau Nixx sunt de domeniul trecutului, asta este parerea mea; sunt mai multe avantaje la un LiPo fata de Nixx si cred ca le cunosti si tu (greutate, curenti de incarcare) iar chestia cu piesa in plus care face sistemul mai putin fiabil imi pare rau dar pare exact drobul de sare din poveste
acum daca tot crezi in chestia asta iti pun o intrebare si te rog sa nu o consideri bascalie pentru ca nu este cazul: considerand ca orice componenta in plus diminueaza fiabilitatea unui sistem te-ai gandit vreun moment ca la un model construit de tine sa folosesti un singur servo pentru ambele eleroane in loc de doua separate asa cum recomanda manualul? sau sa folosesti un singur servo puternic pentru semiprofundoare in loc de doua?
0

#164 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 27 September 2011 - 05:03 AM

Mada, cred ca nu am fost clar. Daca imi permiti as vrea sa reiau ideea. Am avut impresia ca ai sustinut ca 6V ar dauna servo-urilor. In acest context te-am rugat sa ma lamuresti de ce. Am reamintit ca cinci celule NiXX se utilizeaza de mult timp fara sa fie probleme, din cate stiu eu. Bineinteles la servo-urile care accepta 6V. Doar in acest sens am pomenit de NiXX. NiMH, sustn de mult, sunt o gluma proasta a ecologistilor. Toate mi-au picat. Deci, daca servo-urile merg bine-merci pe cinci celule NiXX, atunci de ce nu ar merge si direct pe doua celule de LiFe?
Doi, cele doua cazuri prezentate de tine sunt, complet diferite. Vreau sa precizez ca nu am facut teoria sistemelor la facultate si, daca un forumist, cu notiunile clare, ar pune lucrurile la punct, ar fi benefic , zic eu. In asteptare as zice ca, in cazul unei baterii plus regulator, orice element, baterie sau regulator, nu ne mai legam de fire, mufe, etc, se defecteaza, sistemul pica. Este, oricum mai putin fiabil decat o baterie legata direct.
Cazul doi, cu servo-uri care lucreaza in paralel, parca se cheama redundanta, este mai sigur decat unul cu un singur servo. Daca pica un servo, sistemul, inca, functioneaza.
In lumina celor de mai sus, consider, dupa mine, ca o baterie LiFe, fara regulator este o solutie tehnica mai eleganta si mai buna, as zice ca din toate punctele de vedere, decat o baterie LiPo plus regulator.

Multa, multa bafta.

PS. Ma refer la bateriile Hobbico, destinate receptiei. Sunt mult mai usoare decat cele originale A123. Nu au decat 1C sau 10C, in functie de ce ai nevoie, arhisuficient, dar sunt usoare.
PPS. As zice ca problema o data lamurita ar fi un real castig pentu mine, cel putin. Au mai fost cazuri, aici pe forum, in care s-au fixat ideile. Amintiti-va, doar, de problema filtrelor de ferita.
PPS. Sa nu credeti ca sunt obtuz. Folosesc LiPo plus regulator, pe Petrica, fara nici o problema, de vreo doi ani.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 27 September 2011 - 05:06 AM

0

#165 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 27 September 2011 - 06:20 AM



P.S.

Rog pt. cei interesati sa deschida subiecte la tehnice despre NiMh,LiPo,LiFe,Pb .... regulatoare, diode, si sa vedem si noi cum se monteaza un model la reviw .

P.S. la P.S.

Trebuie stabilita incidenta la aripa ? ... nu vad gaurile din fuselaj decat pt lonjeron .
Daca este asa ..... atunci sa vezi discutii si teorii.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#166 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 September 2011 - 08:50 AM

Vezi postareaMADA, la 26 September 2011 - 10:38 PM, a spus:

... considerand ca orice componenta in plus diminueaza fiabilitatea unui sistem te-ai gandit vreun moment ca la un model construit de tine sa folosesti un singur servo pentru ambele eleroane in loc de doua separate asa cum recomanda manualul? sau sa folosesti un singur servo puternic pentru semiprofundoare in loc de doua?


Eu credeam ca nu de fiabilitatea sunt puse cate doua, ci ca sa faca posibile combinatii gen eleron diferential, flaperon si ailvator...

Olivian, Mada are dreptate, inchide topicul.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#167 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 27 September 2011 - 09:41 AM

Vezi postarearenatoa, la 27 September 2011 - 08:50 AM, a spus:

............................................
Olivian, Mada are dreptate, inchide topicul.


Rostul unui review este acela de a vedea si ceilalti colegi ce solutii tehnice a folosit, cum a depasit eventualele probleme ale kit-ului daca au aparut cumva, proprietarul modelului si al topicului de review , ce inovatii fata de standard au aparut ,motorizare, cosmetizare ,echilibrare , etc ...... si in final .. maiden-ul reusit al modelului.

Din acest review se pare ca NU prea avem nici CE si nici PE CINE invata asa ca bine i-ar sta acestui subiect la coltul incepatorului cum am tot spus-o - asa ca "rezonez 100 %" cu inchiderea topic-ului.

P.S.

Dupa acumularea cunostintelor, definitivarea solutiilor si chiar finalizarea modelului in privat departe de ochii critici ai colegilor , daca va fi o reusita se poate reveni cu un review ulterior ( daca se fac poze pe parcursul lucrarii ) .

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 27 September 2011 - 09:42 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#168 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 27 September 2011 - 10:31 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 27 September 2011 - 09:41 AM, a spus:

Rostul unui review este acela de a vedea si ceilalti colegi ce solutii tehnice a folosit, cum a depasit eventualele probleme ale kit-ului daca au aparut cumva, proprietarul modelului si al topicului de review , ce inovatii fata de standard au aparut ,motorizare, cosmetizare ,echilibrare , etc ...... si in final .. maiden-ul reusit al modelului.

Din acest review se pare ca NU prea avem nici CE si nici PE CINE invata asa ca bine i-ar sta acestui subiect la coltul incepatorului cum am tot spus-o - asa ca "rezonez 100 %" cu inchiderea topic-ului.

P.S.

Dupa acumularea cunostintelor, definitivarea solutiilor si chiar finalizarea modelului in privat departe de ochii critici ai colegilor , daca va fi o reusita se poate reveni cu un review ulterior ( daca se fac poze pe parcursul lucrarii ) .

Done!
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#169 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 04 October 2011 - 10:36 AM

Ca sa fiu on topic sa spun despre problemele intalnite: in punga cu de toate erau suruburi (toate M3) care nu se potrivesc cu ce imi trebuie mie.Trenul de aterizare are gaurile date pentru M4 dar piulitele captive din interiorul fuselajului sunt M5,deci trebuie alte suruburi. :p Fixarea motorului pe batiu trebuie facuta cu M4,probabil datorita faptului ca e motorul mai mare.Deci si aici mai trebuie sa cumpar suruburi. :p :angry2:
Acuma am instalat servo pe aripi dar am o nedumerire: cum dau gaurile ca sa iasa centrat pentru cele din partea opusa.
Sunt niste parghie de genul asta,aici ma refer ca au niste suruburi lungi care trebuie sa iasa pe partea cealalata sa se pupe cu contratalpa.Astea au venit in kit. :pardon: Aveti vreo sugestie cum as putea sa fac sa dau gaurile corect? ca sa termin definitiv cu aripile.

Aceasta postare a fost editata de oachidori: 04 October 2011 - 10:37 AM

Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#170 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 October 2011 - 12:01 PM

Vezi postareaoachidori, la 04 October 2011 - 10:36 AM, a spus:

Deci si aici mai trebuie sa cumpar suruburi. :p :p

man, mai uita-te o data. chinezu e chinez, dar in principiu pana acum la mine a pus suruburile bune, chit ca imi dadeam seama mai tarziu :pardon:
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#171 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 04 October 2011 - 12:24 PM

Vezi postareahash84, la 04 October 2011 - 12:01 PM, a spus:

man, mai uita-te o data. chinezu e chinez, dar in principiu pana acum la mine a pus suruburile bune, chit ca imi dadeam seama mai tarziu :p

Crede-ma ca le-am verificat.Am primit 4 suruburi si piulitele captive aferente pentru montajul batiului.Motorul are gaura de 4mm deci aici chiar imi trebuie suruburi si piulite autoblocante pentru fixare pe batiu.Mai am 4 suruburi M3 pentru cele 4 prinderi ale aripilor.Si gata!! pentru tren nu-s.Am verificat cu un surub si piulitele captive ale trenului sunt de M5.
Deci toate suruburile din punguta sunt M3. :p
Da cu montajul parghiilor cum fac?
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#172 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 October 2011 - 01:55 PM

Vezi postareaoachidori, la 04 October 2011 - 12:24 PM, a spus:

Da cu montajul parghiilor cum fac?

dai prima gaura, prinzi parghia si contratalpa in surub, dar nu strangi, potrivesti pe pozitie, dai a doua gaura, bagi iar surub si dai si a treia gaura si gata :D
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#173 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 October 2011 - 01:57 PM

Cumpara suruburi si piulite de care vrei si nu te mai gandi atat de ce nu are toate suruburile. Daca imi amintesc bine nici la mine nu au avut suruburi pentru tren la nici un avion. Cat despre pilitele alea captive M5... fa cum simti ca e mai bine, fie dai si gaurile aferente de 5mm fie pui piulite captive de 4mm. Iar cu comenzile de pe aripi presupun ca sunt niste plastice unite intre ele prin aripa cu suruburi M2. Da gaurile cu atentie si gata, nu e mare complicatie. In plus mai poti corecta gaurile si dupa ce le-ai dat, mai ales ca probabil in zona aia e doar balsa. La mine a fost suficient sa fortez putin suruburile lateral (daca nu se potriveau) si si-au facut imediat loc prin lemn.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#174 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 04 October 2011 - 02:12 PM

Vezi postareahash84, la 04 October 2011 - 01:55 PM, a spus:

dai prima gaura, prinzi parghia si contratalpa in surub, dar nu strangi, potrivesti pe pozitie, dai a doua gaura, bagi iar surub si dai si a treia gaura si gata :)

:D :good:
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#175 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 06 October 2011 - 08:38 AM

Ce e de facut? in urma unei asamblari preliminare a aripilor si a stabilizatorului am constatat ca deriva e stramba.Sau cel putin asa mi se pare mie.Acum din experienta spumelor anterioare stiu ca trebuie indeplinite niste reguli de simetrie.Care e mai importanta si peste care pot trece? Stiu ca ar trebui ca aripa si stabilizatorul orizontal sa fie paralele,ca deriva si profundorul sa fie la 90 gr,ca distantele dintre capetele aripii si stabilizator trebuie sa fie egale,dar??
Nu stiu cat se vede in poze dar deriva e inclinata spre dreapta,si daca pun deriva si profundorul sa fie perpendiculare nu vor mai fi aripa si profundorul paralele.
Aveti vreo sugestie? :wub: :wub:

Fisiere atasate


Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#176 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 06 October 2011 - 09:02 AM

In fuselaj unde intra profundorul poti lua cu pila pe o laterala, de exemplu dreapta cu apare acum in poza iar in stanga poti adauga o bucatica de balsa astfel incat planul profundorului si cel al aripii sa fie paralel unul cu celalalt, la directie nu prea ai ce sa faci daca stabilizatorul este stramb, ai putea sa incerci sa-l indrepti si sa mai folosesti heatgun-ul sa mai tragi de folie astfel incat sa se indrepte si sa fie perpendicular cu axa orizontala a fuselajului.

Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 06 October 2011 - 09:05 AM

Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#177 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 06 October 2011 - 09:18 AM

Vezi postareaTeo-Costin, la 06 October 2011 - 09:02 AM, a spus:

In fuselaj unde intra profundorul poti lua cu pila pe o laterala, de exemplu dreapta cu apare acum in poza iar in stanga poti adauga o bucatica de balsa astfel incat planul profundorului si cel al aripii sa fie paralel unul cu celalalt, la directie nu prea ai ce sa faci daca stabilizatorul este stramb, ai putea sa incerci sa-l indrepti si sa mai folosesti heatgun-ul sa mai tragi de folie astfel incat sa se indrepte si sa fie perpendicular cu axa orizontala a fuselajului.

Pai fuselajul e din fibra.Cu stabilizatorul se poate rezolva,ca acolo pot largi gaura tubului de carbon astfel incat sa fie ok,ca apoi oricum va veni lipit pe fuselaj.Eram curios ca aerodinamica care poate sa "mearga si asa". :wub:
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#178 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 06 October 2011 - 09:57 AM

Nu merge si asa ca te vei chinui enorm la trimaje si nu vei zbura cum trebuie mai ales ca este un avion mai special, eu zic sa te chinui putin si sa-l faci cum trebuiede la inceput caci dupa ce ai pus lipici numai ai ce-i face, gandeste de 10 ori, masoara de 20 de ori si lipeste o singura data.

Bafta
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#179 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 06 October 2011 - 10:12 AM

Sa-l faca "cum trebuie" nu mai are cum din moment ce deriva aia e stramba, din matritza cel mai probabil.
Poate doar sa alinieze ampenajul orizontal cu aripile si sa il monteze simetric (cu aceeasi distanta intre varfurile aripilor si cel al stabilizatorului).
0

#180 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 06 October 2011 - 10:57 AM

Eu am un model ( adevarat ca este mult mai mic ) de la StyroKit care a venit cu deriva la fel de stramba din matrita - l-am pus in aburi, l-am tinut tensionat zile in sir si abia abia daca am mai putut ajusta ceva - deci munca in zadar.
Zboara prost in sensul ca merge in cerc ca sa exagerez putin plus ca se si inclina .
Ca sa mearga drept a trebuit trimat destul de mult si pe directie si pe eleroane.

Trebuie remediat tot ce se poate ca altfel nu e bine.

Directia se poate indrepta dar implica foarte multe dupa - se poate face o taiatura foarte fina pe o parte la baza directiei
si " impinsa " din partea opusa pana se reapropie cele doua margini ale taieturii. Cat de fina este panza sau discul care
ar face taietura atat de putin ( daca panza este subtire ) sau de mult ( daca panza este groasa ) se va inclina spre pozitia normala directia - de preferat disc foarte foarte subtire ca sa putem verifica, majora, reverifica etc pana ajunge la cat dorim.
Se lipeste , eventual si printr-un mic adaos pe spate de balsa sau placaj cat mai subtire.
Dar asta presupune daca se doreste perfectiune pentru aspect - chituire, slefuire, revopsire si relacuire pe zona respectiva .
Daca nu conteaza o mica dunga, se poate aplica un autocolant decorativ pe ambele parti pentru simetrie .

Mai important este cum zboara sau daca ne luam dupa Domn Paun de la ce inaltime poate cadea fara sa se rupa prea tare.

Bafta !


P.S.

Metoda cu taietura am aplicat-o si la modelul amintit de la StyroKit si cu putina vopsea care vine in set nici nu se vede - fiind depron am taiat cu cutter-ul !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 06 October 2011 - 11:00 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro