Postat 20 September 2011 - 10:41 PM
Iti spun si eu parerea mea, aplicata la toate avioanele mele. Toate sursele de curent din avioane sunt NiMh 4 celule. La inceput am mers cu 5 celule la indicatia cuiva, in ideea ca se misca mai repede servourile, dar la stilul meu destul de linistit de zburat, a 5-a celula era doar o greutate in plus. Nu am pus niciodata Lipo la receptie pentru ca aparitia regulatorului de tensiune in circuit e un posibil motiv de cedare in zbor. Cat despre greutate, nu am prea inteles niciodata parerea generala, conform careia cu Lipo scazi din greutate.... dar tinand cont de faptul ca la Lipo esti obligat sa pui 7,4V iar la Nimh pui atat cat folosesti (de ex. 4,8V), si greutatea la Lipo 2 celule e cam aceeasi cu Nimh 4 celule (evident la aceeasi capacitate), nu prea mi-e clar de unde scazi greutatea folosind Lipo. Din contra, acel BEC mai are si el ceva grame. Singurul avantaj al Lipo ar fi ca poti trage curenti mai mari, dar cu o dimensionare corecta, si cu Nimh poti sta linistit. In concluzie... asta e parerea mea, contrara marii majoritati a modelistilor, care folosesc doar Lipo peste tot, asadar tu decizi cum faci. Cat despre siguranta alimentarii, am la fiecare cate doua comutatoare in paralel, in ideea ca unul ar intrerupe, luate de la Connex Electronic, unele nichelate cu brat foarte scurt.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6