Desi .. dar hai sa imi dau cu parerea BABESTE nu stiintific cu modelari 3D sau 2D .
1 - Modelul lui Hash nu are con si chiar daca ar avea nu prea ai ce sa centrezi la capotele astea de Yak sau Sukhoi ca sunt precum cosul de gunoi si cativa centimetrii mai la stanga sau dreapta nu se baga de seama.
2 - Cu Zlin-ul te poti gasi in doua situatii :
a - cand modelul este de firma si partea de capota de care se poate alipi conul ( partea din spatele conului unde lasi acei 2-4 mm ) sa fie turnata in UNGHI si sa fie paralela cu panoul de foc atat in plan orizontal cat si vertical ( si panoul de foc trebuie sa aiba unghi si in dreapta si in jos ).
In aceasta situatie va fi usor de centrat conul pe aceasta zona in toate planurile cat si luftul ( spatiul ) dintre con si capota poate fi egal de jur imprejur.
b - cand modelul e facut la norma si zona de mai sus este pur si simplu drept turnata si paralela cu partea din spate a capotei .
In aceasta situatie daca odata pusa pe pozitie capota nici nu iti permite sa o "tragi "usor inspre dreapta de partea din fata atunci conul va fi greu de centrat pe capota plus ca luftul dintre con si capota nu va fi egal perimetral.
Acum ca axul motorului sa iti iasa pe centrul gaurii din capota desii cel mai bine ar fi sa iaza pe axa imaginara trasata pe cocoasa modelului de la coada pana la bot ( de aceea se si
pune usor dezaxat batiul pe panoul de foc ) poti face in felul urmator :
a - pui capota pe pozitie asa cum ar trebui si o asiguri cu banda scotch de hartie - dar bine sa nu se miste.
b - masori de la panoul de foc distanta pana la fata capotei si calculezi la ce distanta sa prinzi motorul pe batiu asa incat sa tii cont si de flansa conului si de luftul pe care doresti sa il obtii distanta ar trebui regasita in manual ( parca ai si precizat-o )-
Prinzi motorul pe batiu tinand cont de cele de mai sus dar NU pui toba in etapa asta.
c - pui modelul vertical cu botul in sus si il fixezi in pozitia asta - sau te ajuta cineva
dar va trebui sa nu fie miscat - sa stea pecum Puiu Calinescu cand facea pe manechinul in serialul BD .
d - dai capota la o parte
e - pui motorul pe panoul de foc ca si cum l-ai fixa definitiv dar acum doar il asezi il sprijini - te poti ajuta de doua bucati mici de banda dublu adeziva dar din cea foarte subtire ca sa nu se modifice distanta masurata la punctul b. - pui capota pe pozitie si o fixezi ca la punctul a - deci ca pentru final cu scotch hartie
g - iei motorul de AX si il plimbi cu manuta stanga/dreapata, sus/jos pana reusesti sa centrezi axul pe mijlocul acelei gauri minunate - pui si flansa de la con si vezi si ea cum sta fata de botul capotei.
Verifici si fata de acea axa imaginara care traseaza centrul longitudinal la fuselajului - cam acolo ar trebui sa se gaseasca varful axului de la motor.
h - dupa ce le gadili bine dai usor la o parte ca sa nu misti motorul de pe pozitia optima gasita, flansa de la con si capota si marchezi pe panoul de foc unde trebuie sa dai gaurile -daca le are date deja si nu se pupa ... trimiti avionul inapoi la magazin .. sau dai altele pur si simplu.
P.S.
Daca ti se pare ca nu ai unghi motor suficient poti ca la punctul ( e ) sa lipesti o saiba doua sub batiul motorului pe partea care se cere asa incat sa obtii un unghi mai accentuat - daca adaugi dupa saiba, o sa se descentreze iar conul dar nu asa rau ..
Nu e cazul de modelari software ca sa dai 4 ( patru ) gauri ....
P.S. la P.S.
Deja restul ai terminat de ai ajuns asa repede la fixarea motorului sau era inca o dilema care nu te lasa sa dormi ?
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 19 October 2011 - 07:44 PM
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !