Modelism - RHC Forum: Petitia: "Salveaza Muzeul Aviatiei" - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Petitia: "Salveaza Muzeul Aviatiei" putem face ceva...

#1 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2010 - 02:44 PM

Stimati colegi, circula on-line o petitie ce vizeaza salvarea Muzeului Aviatiei, atat cat este el, de rechinismele imobiliare.

Petitia se poate citi si semna la linkul de mai jos:

http://www.petitieon...-p61995055.html

Am pus mai jos un Copy-Paste:

"Muzeul Aviatiei este in pragul colapsului, Consiliul Local al Sectorului 2, recte Dl primar Ontanu, a emis o HOTARARE pentru a cere Guvernului trecerea imobilului si terenului pe care se afla muzeul din administrarea Ministerului Apararii Nationale in administratia Domeniului Public sector 2 pentru constructia de locuinte tip ANL.
Va rog, fiecare cu relatiile sale, presa, televiziunea sa incercam sa oprim distrugerea acestui patrimoniu de cultura.
Aerodromul Pipera este in administratia MAN din 1915 cand a fost infiintat.
Daca va fi din nou mutat, acest patrimoniu se va distruge, nu vor mai fi bani de reamenajare, va deveni un depozit al memoriei Aeronauticii Romane.
Opune-te acestei aberante decizii prin care asa zisele locuinte pentru cetatenii defavorizatii sunt atribuite celor care au relatii si putere.
Nu-i lasa sa transforme muzeele istoriei in vile cu piscina si sala de biliard!
Cinsteste-ti inaintasii oferindu-le un loc in care sa ramane cunoscuti generatiilor ce vor urma.
Primarii, ministrii si parlamentarii trec, istoria trebuie sa ramana."


Muzeul, nici asa nu prea este ceea ce ar trebui sa fie un muzeu de aviatie de valoare. Daca mai trebuie si "permutat" de colo-colo, se alege praful.
Poate o semnatura sa faca oarece diferentza...

Valteras
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#2 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 April 2010 - 08:46 PM

Semnat si transmis la prieteni.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#3 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 22 April 2010 - 08:59 PM

semnat si trimis la prieteni!
0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 April 2010 - 06:13 PM

Hop si eu...inca de ieri.
0

#5 Useril este offline   danny_39 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2022
  • Inregistrat: 06-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Oradea-Baile Felix

Postat 23 April 2010 - 06:42 PM

Semnat ,si forward...
Toate aeromdelele sant iubite de Terra,diferenta o face viteza cu care se apropie...sau o face tipul ala cu statia?
0

#6 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2010 - 07:03 AM

Idem!
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#7 Useril este offline   Rasputin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Navodari

Postat 24 April 2010 - 04:47 PM

M-am conformat şi eu îndemnului, dar am inima îndoită că acest sistem ticăloşit va fi învins.
0

#8 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 25 April 2010 - 10:54 AM

Si eu!
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#9 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 April 2010 - 12:09 PM

Signed, mama lor !
0

#10 Useril este offline   zola 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 21-July 07

Postat 25 April 2010 - 01:12 PM

Fara suparare da' stiti ca o petitie nu este valabila decat cu semnatura in original si cnp-ul fiecarui persoane ?
Petitile online nu am absolut nici o valuare din punct de vedere "juridic'' .
Intradevar faptul ca vor sa darame un muzeu este de blamat , dar adevarul este ca nu prea intra nimeni pe acolo iar exponatele erau intr-o stare deplorabila , evident nu de asta il darama .... dar drebuia zisa :D


Bafta !
Oto si crevetii lui..
0

#11 Useril este offline   D13-th_electric 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 17-March 08
  • Gender:Male

Postat 25 April 2010 - 08:20 PM

Citeaza


Scrisoare deschisă către:
Ministerul Apărării Naţionale - Domnului ministru Gabriel Oprea
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului – Doamnei ministru Elena Udrea
Ministerul Administraţiei şi Internelor – Domnului ministru Vasile Blaga
Ministerului Transporturilor – Domnului ministru Radu Berceanu


Vă înaintăm această scrisoare deoarece suntem ingrijoraţi de soarta incertă a Muzeul Aviaţiei - instituţie de cultură unică în România, aflată in Sectorul 2, ameninţată serios de o Hotărâre a Consiliului Local al Sectorului 2. Muzeul Aviaţiei este înfiinţat prin Hotărârea Guvernului României nr. 197/02.03.1990 "pentru cinstirea iluştrilor înaintaşi ai aviaţiei române şi reintegrarea în patrimoniul naţional a realizărilor de prestigiu în domeniul aeronautic" şi se află în subordinea Ministerului Apărării Naţionale şi Departamentului Aviaţiei Civile, cu statut de unitate militară aflată în subordinea Statului Major al Forţelor Aeriene (UM 01965).

Semnatarii acestei scrisori consideră că pentru memoria aeronauticii române este extrem de important ca acest muzeu, singurul de profil din ţară, să îşi păstreze actualul sediu în actuala configuraţie, atât din motive istorice cât şi pentru păstrarea patrimoniului şi pentru promovarea aviaţiei în România şi în Europa, fiind de o valoare naţională inestimabilă.

Ne temem serios că acest patrimoniu UNIC se va distruge şi că nu vor mai fi bani de reamenajare, urmând ca muzeul sa devină de fapt doar un depozit al memoriei aeronauticii române!

Din 2006, Muzeul Aviaţiei este amplasat la sediul din Strada Fabrica de Glucoza nr. 2-4, Sector 2, Bucureşti. La 18 martie 2010, Consiliul Local al Sectorului 2 a emis hotărarea 44/18.03.2010 prin care se solicită "trecerea imobilului din Str. Fabrica de Glucoză nr. 2-4 din domeniul public al statului şi din administrarea M.Ap.N. în domeniul public al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti".

Argumente pentru păstrarea actualei locaţii:
Actualul teren al Muzeului are o semnificaţie istorică, fiind un sit memorial, parte din baza aeriană Pipera, înfiinţată în 1915, un adevărat leagăn al aviaţiei româneşti. În plus:
  • De pe acest aerodrom au plecat primele curse aeriene internaÅ£ionale transcontinentale din istoria aviaÅ£iei mondiale ale (CFRNA - Compania Franco Româna pentru NavigaÅ£ie Aeriană. CFRNA este "străbunica" Air France ÅŸi a Tarom, iar acest teren de zbor este terenul de pe care s-a inaugurat transportul aerian de calători, marfă ÅŸi poÅŸtă internaÅ£ional aÅŸa cum îl cunoaÅŸtem astăzi.
  • De pe acest teren au decolat avioanele care au apărat BucureÅŸtiul de atacurile sovietice ÅŸi americane în timpul celui de al doilea război mondial.
  • De pe acest aerodrom au zburat aviatorii militari români, adevărate nume de legendă care reprezintă simboluri ale aviaÅ£iei ÅŸi aeronauticii neamului românesc.
  • Aici s-a realizat primul ÅŸi singurul tip de radar românesc: START, dezvoltat în centrul de repararare pentru staÅ£ii de radiolocaÅ£ie care a funcÅ£ionat între anii 1958 ÅŸi 2005.
În ceea ce priveste promovarea, potenţialul muzeului în actuala locaţie şi configuraţie este IMENS! Întotdeauna, un muzeu al aviaţiei este spectaculos prin natura lucrurilor şi poate atrage, corect pus in valoare, mase largi de public şi turişti. Actuala locaţie oferă vizitatorilor un acces usor folosind mijloacele de transport ale capitalei, inclusiv metroul şi tramvaiul.

Argumente pentru păstrarea actualei suprafeţe:
Muzeul se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 10ha, pe care se află hangare, ateliere, depozite şi exponate. Muzeul are în patrimoniu peste 90 de aeronave, staţii de radiolocaţie, tunuri de artilerie antiaeriană, rachete sol-aer şi peste 10.000 repere din domeniul aeronautic inclusiv aeronave şi documente unicat (de exemplu arhiva Henri Coandă).
  • O parte din actualul patrimoniu muzeistic este în curs de restaurare ÅŸi expunere. Deschiderea în ultimul an a unei noi săli cu exponate arată evoluÅ£ia constantă a Muzeului.
  • ConstrucÅ£iile, hangarele ÅŸi cladirile de pe teren sunt unice în Å£ară ÅŸi au încarcătură istorică ÅŸi constituie patrimoniu de arhitectură industrială.
  • Amenajarea ÅŸi deschiderea unei săli de istorie a aviaÅ£iei de vânatoare ÅŸi bombardament din cel de-al doilea război mondial.
  • Muzeul are ÅŸi alte aeronave încă neamplasate (rămase în urma în fostele locaÅ£ii, cum ar fi avionul de recunoaÅŸtere ÅŸi bombardament bimotor IL-28 rămas la Otopeni) ÅŸi modele neexpuse încă de MiG-21 Lancer (cel mai longeviv avion de lupta din înzestrarea ForÅ£elor Aeriene Române), MiG-23 ÅŸi AN-2.
  • Sunt aÅŸteptate ÅŸi alte aeronave de mari dimensiuni, aflate acum în înzestrarea ForÅ£elor Aeriene Române, care vor fi scoase din serviciu în viitor: AN-24, AN-26, AN-30, C130 Hercules, dar ÅŸi alte aeronave care vor fi de mare interes pentru publicul vizitator: elicopterul Eurocopter Dauphin (care a decolat cu cuplul Ceausescu de pe CC), ROMBAC 1-11, singurul tip de avion reactiv de transport mediu curier fabricat în licenţă în România, elicopterul Kamov 26.
  • ÃŽn atelierele de restaurare ÅŸi clădirile depozit se află piese în curs de restaurare unice în lume cum ar fi La-9 (exista doar două în lume), Il-10, Yak-18, Mil 4 etc. O eventuală mutare a acestora va aduce serioase distrugeri nu numai patrimoniului aeronautic românesc dar ÅŸi celui mondial.

Considerăm că reducerea sau afectarea spaţiului acestui muzeu ar duce la imposibilitatea de a se dezvolta a muzeului şi distrugerea lui de facto. Orice muzeu, mai ales unul cu specific aeronautic, trebuie să aibă spaţiu de extindere, nu poate fi un organism "mort", static, ci unul dinamic, care se extinde prin îmbogaţirea patrimoniului său. Dacă este îngrădit fizic, spaţial, şi nu i se permite să se dezvolte, interesul pentru el va fi pierdut, daca nimic nou nu mai este de admirat: nu putem limita muzeul la un petic de pământ pentru că mai devreme sau mai târziu se va sufoca. Preluarea şi sistematizarea clădirilor şi a terenului înseamnă distrugerea şi desfiinţarea muzeului. Semnatarii acestei scrisori consideră că nu exista "spatiu excedentar" la Muzeul Aviatiei ci doar spaţiu temporar neocupat, adică un spaţiu destinat dezvoltării prin îmbogăţirea patrimoniului.

Spaţiul pe care nespecialiştii îl consideră "excedentar" este destinat exponatelor de mari dimensiuni (avioane, elicoptere, rachete), iar daca terenul va fi dezmembrat prin construirea de locuinţe pe spaţiul "excedentar", Muzeul Aviaţiei va fi blocat , inclusiv ca acces şi vizibilitate.

Costurile necesare unei eventuale mutări a patrimoniului în altă locaţie şi construcţia unor clădiri adecvate sunt imense. Pentru mutarea sa într-o altă locaţie ar fi necesare investiţii financiare considerabile dedicate transportului patrimoniului tehnic, amenajării unor noi hangare şi unei echipe vaste de muzeografi şi restauratori. În actualele condiţii de criză economică, aceste investiţii sunt imposibile, în consecinţă Muzeul Aviaţiei ar fi distrus de facto.

Să nu uităm că, în 2010, aviaţia şi aeronautica română aniversează un dublu centenar: cel al primului zbor al lui Vlaicu, la bordul avionului propriu, şi cel al avionului cu reacţie: Henri Coandă! Iar România, alături de Franţa, Marea Britanie şi Statele Unite, face parte din clubul restâns al ţărilor cu aviaţie de pionierat. Considerăm că înainte de a aparţine administratorilor săi, Muzeul Aviaţiei a aparţinut şi va aparţine publicului larg, pasionaţilor de aviaţie şi profesioniştilor din aviaţie, cetăţenilor României şi Europei şi nu în ultimul rând bucureştenilor!

Credem că HCL nr. 44/18.03.2010 a Consiliului Local al Sectorului 2 are consecinţe insuficient aprofundate. Asociaţiile şi fundaţiile care au ca scop promovarea aviaţiei şi a istoriei acesteia, asociaţiile şi grupurile pasionaţilor de aviaţie şi zbor precum şi persoanele interesate pe care le reprezentăm vor continua să lupte, prin toate mijloacele legale, normale şi democratice împotriva distrugerii Muzeului Aviaţiei.

Pe deplin conştienţi de importanţa rezolvării problemei locuinţelor în Bucureşti, suntem încrezători în găsirea unor soluţii care vor dezvolta Capitala fără a o văduvi de valorile sale. În acest sens, în cursul zilei de luni 26 aprilie 2010 o delegaţie a semnatarilor se întâlneşte cu domnul Neculai Onţanu, primar al Sectorului 2, Bucureşti, la ora 11.00 la sediul Primăriei Sector 2.

Prin urmare, Doamnelor şi Domnilor Miniştri, vă solicităm oprirea de urgenţă a proiectului, o dezbatere publică privind situaţia critică a Muzeului Aviaţiei române şi alegerea unei alte locaţii pentru construcţia de locuinţe.

Aşteptăm răspunsul dumneavoastră la asociatia @ aripiromanesti.ro, telefon 0734.101.887, fax 0314.052.715, persoană de contact Dragoş DOBRE, la care putem oferi şi informaţii suplimentare.

BucureÅŸti
26 aprilie 2010


Lista semnatarilor:

Profesor universitar doctor Valeriu Avram
Dan Antoniu - cercetator istoric în domeniul aeronautic
Profesor Vasile Tudor - Istoric de aviaţie
Gl-lt. ® Aurel Niculescu – Comandant al Aviaţiei Militare 1970-1977
Gl. Fl. Aer. ®Ion Guzu - Presedintele Consiliului de Onoare al Ordinului Virtutea Aeronautică
Gl. Mr. ® Constantin Mereu – fost inspector Statul Major General
Ştefan Davidovici – Arhitect
Asociaţia „Aripi Româneşti”- Dobre Dragoş - Adrian, vicepreşedinte
Fundaţia erou cpt. aviator „Alexandru Şerbănescu” - Arbanaş Eleonora, Preşedinte
Fundaţia culturală „Bartoc” – Bartoc Alexandru Dan, Preşedinte
ARPIA (Asociaţia Română pentru Propaganda şi Istoria Aeronauticii) – gral ® Rus Iosif, Preşedinte
Asociaţia Română pentru Cosmonautică şi Aeronautică (ARCA), Simona Popescu, PR Manager
Federaţia Militarilor din România- gral de brigadă ® Ropan Nicolae, Preşedinte
Fundaţia cosmonaut Dumitru Prunariu
Centrul de Resurse pentru participare publică (CeRe)
Asociaţia Culturală "Mileniul 3" – Roşiori, Mihai Atanasie Petrescu
Asociaţia "Societatea Română a Radioamatorilor"
Grupul fotografilor români de aviaţie „Romanian Spotters”



Asteptam si alti semnatari: persoane fizice, institutii, asociatii, grupuri etc.
0

#12 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 August 2011 - 10:15 AM

Am trecut ieri pe la muzeu si am constatat ca de ce ne era frica nu am scapat.
Vandalii au intrat si au inceput demolarile.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC00155.jpg

0

#13 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 August 2011 - 10:18 AM

...........

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC00160.jpg
  • Imagine atasata: DSC00157.jpg

0

#14 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 August 2011 - 10:21 AM

Avioanele sunt din ce in ce mai inghesuite si nu prea mai e loc de altele.
Practic nu poti sa mai vezi un avion din spate din cauza gardului.

Adrian

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC00162.jpg

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro