Prezint următoarea situaţie :
- un motor DLE 111 nou nouţ, scos din cutie , cu jiglerele de L -1,25 ture, H- 1,5 ture , precum zice fabricantul;
- servo pe gaz iar şocul liber ;
- alimentare aprindere - 4 celule nimh 2000mah;
- schimbat bujiile cu unele mai bune-noi nouţe - NGK 6CM;
- amorsez motorul cu şocul închis şi gazul la maxim , pînă ce se umezeşte bine carburatorul ;
- pornesc aprinderea , continui datu la pală şi nimic timp de 20 minute ;
- cu răbdare de chinez bătrîn reiau procedura -închid şocul , gaz la maxim şi obţin cu greu după 10 minute un rateu jalnic;
- reiau cu alte reglaje ale jigloarelor , pînă ajung cu ambele la aproape 2 ture ;
- obţin nişte rateuri jalnice şi nimic mai mult timp de aproape 50 minute;
Iau o pauză , nu de alta dar cum afară sunt cam 30 grade şi cum nu prea merg la sală , eram cam epuizat .
Verific la rece totul :
- bujiile uscate - deci nu este înecat ;
- benzina ajunge în carburator ;
- alimentarea aprinderii- 5,15 V;
- aprinderea prin metode practice - merge .
Reiau procedura cu forţe refăcute şi nimic timp de alte 50 de minute , în afara altor rateuri .
Apoi din pură întîmplare , sau ca urmare a perseverenţei mele cum vreau să cred eu , motorul porneşte , relantiul cam înecat dar stabil , îl menţin la o turaţie un pic mai ridicată timp de 10 minute ,apoi îl opresc din aprindere .
Îl las să se răcească şi reiau rodajul dar timp de alte 30 minute nu obţin mai nimic deşi nu mai umblasem la reglaje .
Renunţ din cauza durerilor din braţul drept şi ale bătăturilor de la degete , deşi folosisem mănuşă;
După căutări pe net , pe alte forumuri , găsesc şi alţi modelişti străini , la fel de frustaţi ca si mine şi cu aceiaşi febră musculară în jumătatea dreaptă a corpului care încercaseră să pornească acelaşi tip de motor.
Menţionez că nu e primul meu benzinar , am avut şi un MVVS 26 şi un DLE 55 care au pornit şi au mers ceas din primele încercări.
Sunt deschis oricărei explicaţii pertinente de la toţi cei care cunosc motoarele pe benzină .
Vă salut pe toţi, Cristi.
Pagina 1 din 1
Probleme cu DLE 111
#3
Postat 11 July 2011 - 07:55 AM
Incearca si o metoda mai putin stiintifica "injectia in nas cu benzina" :pardon: adica intr-o seringa 1cc de benzina, acceleratie deschisa max injectat benzina, dat 2/3 "pale",acceleratia minim si icercat pornirea, :rolleyes:
Primul sosit ,ultimul plecat..
#4
Postat 11 July 2011 - 09:33 AM
Eu ( desi nu sunt expert in motoare ) as mai deschide putin si High si poate si Low ( mai ales ca este si nou ar trebui mai bogat putin sa se unga bine ). Daca nu se umezesc bujiile dupa atata dat la pala ( cu soc si fara ) nu prea are treaba cu senzorul ci pur si simplu nu ii ajunge gaz in cilindru. Ultimul la care as umbla ar fi senzorul.
Mai bine sa vezi ca se umezesc bujiile si eventual ca se si ineaca ca pe urma e simplu sa il mai seci putin.
P.S.
Cineva imi recomanda ca la motoarele China bine ar fi sa il desfac de nou si sa il spal bine ca cica mai uita chinezul ceva span prin el care poate obtura pe ici pe colo ... nu am avut tupeu asa ca l-am lasat cum era ( riscam sa imi iasa doua motoare in urma demontarii si reasamblarii lui ).
Mai bine sa vezi ca se umezesc bujiile si eventual ca se si ineaca ca pe urma e simplu sa il mai seci putin.
P.S.
Cineva imi recomanda ca la motoarele China bine ar fi sa il desfac de nou si sa il spal bine ca cica mai uita chinezul ceva span prin el care poate obtura pe ici pe colo ... nu am avut tupeu asa ca l-am lasat cum era ( riscam sa imi iasa doua motoare in urma demontarii si reasamblarii lui ).
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
#5
Postat 11 July 2011 - 09:08 PM
Daca bujia ramane uscata e posibil ca motorului sa nu ii vina suficienta benzina din cauza uscarii membranelor din carburator. Lasa motorul cu benzina in carburator si incearca sa-l pornesti dupa cateva zile sau deschide L si H la doua ture.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#6
Postat 13 July 2011 - 11:20 AM
Daca motorul a pornit,asta inseamna ca cel putin carburatorul pompeaza benzina.Verifica avansul la aprindere sa fie 25-28 grade si apoi desfa muzicuta si vezi daca stau bine flatterele.In cazul in care flatterele se aseaza uniform toarna putin ulei pe ele inainte de montaj.Va ajuta la pornire.Daca nici cu avans la valoarea indicata,nici cu injectie cum spunea cineva mai inainte nu porneste,atunci ai bafta de o muzicuta strimba si motorul nu va porni decit la sfoara(da,legi o sfoara pe butucul de aluminiu si tregi cu atentie).Muzicuta strimba se poate repara daca ai materiale,dar mai bine iei alta noua eventual.Bujia uscata se explica prin faptul ca tu dai la pala cu mina,adica turatie de start mica.Muzicuta nu etanseaza si atunci ce intra iese,datorita vitezei relativ mici cu care rotesti motorul la start,chiar daca tragi socul.
#7
Postat 13 July 2011 - 09:41 PM
Astăzi , după ce am consultat sfaturile primite , am trecut la treabă.
Bănuiam că membranele din carburator erau uscate datorită condiţiilor în care a stat motorul( loc uscat şi deosebit de cald).
Am urmat sfatul lui Andrei dar şi a domnului Tînţăreanu , şi anume : "UN ŞPRIŢ DOMNULE"- am injectat cu o seringă benzină direct în carburator , în poziţie inversată pentru a ajunge toată în cilindrii.
Jigloarele stabilite la două ture, şocul deschis, acceleraţia aproape la minim şi după patru pale date cu mîna stîngă (cea dreaptă fiind imobilizată de data trecută) motorul a pornit relativ uşor .
Următoarele porniri au decurs clasic: şoc închis ,gaz la maxim , pînă a dat să pornească , apoi şoc deschis, gaz spre minim şi din trei pale a pornit de fiecare dată.
Concluzia: membrane uscate care nu apucau să se umezească , benzina fiind insuficientă , ceea ce am bănuit de la început dar nu eram prea sigur.
Ţin să mulţumesc tuturor celor care au venit cu un sfat, vă ţin la curent cu rodajul .
Cristi.
Bănuiam că membranele din carburator erau uscate datorită condiţiilor în care a stat motorul( loc uscat şi deosebit de cald).
Am urmat sfatul lui Andrei dar şi a domnului Tînţăreanu , şi anume : "UN ŞPRIŢ DOMNULE"- am injectat cu o seringă benzină direct în carburator , în poziţie inversată pentru a ajunge toată în cilindrii.
Jigloarele stabilite la două ture, şocul deschis, acceleraţia aproape la minim şi după patru pale date cu mîna stîngă (cea dreaptă fiind imobilizată de data trecută) motorul a pornit relativ uşor .
Următoarele porniri au decurs clasic: şoc închis ,gaz la maxim , pînă a dat să pornească , apoi şoc deschis, gaz spre minim şi din trei pale a pornit de fiecare dată.
Concluzia: membrane uscate care nu apucau să se umezească , benzina fiind insuficientă , ceea ce am bănuit de la început dar nu eram prea sigur.
Ţin să mulţumesc tuturor celor care au venit cu un sfat, vă ţin la curent cu rodajul .
Cristi.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1