Super Bandit inceputurile jeturilor...cel putin pentru mine...
#1
Postat 05 July 2011 - 01:11 PM
Dupa o lunga perioada de documentare....m-am apucat de scotocit..prin "cutiile mele cu maimute"...si am reusit sa gasesc....un motor roxxy 2216/25, care are doar 19 grame.
"Moldovenii"...zic
Elice GWS 7x3.5 LiPo 7.4V/ 850 mA (2 S) 4.6 A 230 g
Elice GWS 7x3.5 LiPo 11.1V/ 850 mA (3 S) 8.3 A 460 g
Elice GWS 8x4 LiPo 7.4V/ 850 mA (2 S) 6.9 A 310 g
Asa ca..am ales varianta 75% ale planurilor concepute de Steve Shumate. desi in planuri era depron de 6 mm..am decis, in stilul meu sa-l fac din 3mm.
#2
Postat 05 July 2011 - 01:23 PM
iata ce am realizat..pana acuma....
Odata cu inceputul constructiei..imi dau seama din ce in ce mai mult...ca poroiectul are toate sansele sa stea doar agatat pe un perete.....si iata de ce:
- este mult prea mic pentru acumulatorii 3S de 100mah....care par prea grei...(desi in plan se vorbeste de 2200mah, 3S)
- motorizarea pe care mi-o propun...poate trage pana la 460 de grame...dar oare poate sa le traga la viteza necesara zborului?...
- fiind construit din 3mm...sansele sa se rupa la o aterizare mai tare sunt mari....
- electronica...cu ce am eu la dispozitiee...trebuie montata la vedere....si va arata urat....(desi pare a avea foarte mult spatiu la interior....)...
- sunt in mare ceata la sistemul de comanda al profundorului....
#4
Postat 05 July 2011 - 01:40 PM
Trebuie sa comand un ESC...de 12 sau de 18 A. ceva super mic si usor...pentru motorul asta...si..poate si doi acumulatori 2S. cu 2S pot obtine o tractiune de 310 grame cu un consum de 6.9A. L-29 Delfin (avionul real)...ara un raport tractiune/greutate de 0,6...si facea gama completa de acrobatie....
Daca ma apropii de 400 de grame cu modelul..cu bateria 3s..o sa incerc si cu 2S. Si asa...se apropie toamna..si va trebui sa ne apucam de Indoor (sau macar de strans subansamblele necesare). Sala sporturilor din Buzau...este de cele mai multe ori disponibila...si mai e si patinuarul acoperit...deci loc de zbor ar fi destul...
Legat de ESC...pai m-am orientat catre "Variator Aero micro 9g 12A Towerpro" cu Rating: 12A Burst, 10A Constant, FET: 6, BEC: 1.5Amp, Timing: Auto si PWM: 8k..iar ca acumulatori 2S unul de capacitate 860mAh, voltaj 7,4V, dimensiuni 12X30X55mm, greutate 53g, descarcare 30C/60C..dar care poate fi incarcat cu maxim 5C...adica poate debita un curent constat de 25A....muuult mai mult decat cere motorul asta...adica cu elice 8x4 va trebui sa asigure cam 10 minute de zbor iar la o incarcare cu 5C..cam 15 minute......Cu alte maruntisuri...(ceva elici 7x34 si 8x4..)..nu o sa depasesc 150 de lei...buget arhisuficient pentru un proiect...cu sanse mult prea mici de zbor...vedem...Oricum cu partea electrica, cu 2S...ar fi problema rezolvata...adica doi acumulatori ar trebui sa fie suficienti pentru inceput...vedem si asta...
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 05 July 2011 - 01:43 PM
#5
Postat 05 July 2011 - 09:50 PM
#6
Postat 06 July 2011 - 09:57 PM
Maine-i vin si acumulatorii si escul
#7
Postat 07 July 2011 - 01:32 PM
Un calcul estimativ al greutatilor>
- acumulatorul 2S - 53grame
- sercourile As100 - 3x9 grame cu tijele cu tot, echii sa se tot adune cam 50 de grame
- motor 19 grame...iar cu elice si con...cam 25 de grame
- ESC - 9 grame cu cabluri....
- receptor WowRC - 9 grame
Total electronica = 146 de grame...ha ci adezivul si ceva scochi...sa fie 160 de grame.
Modelul nu ar trebui sa treaca de 180 - 200 de grame
In concluzie...ar trebui sa sa nu depasesc 350-360 de grame...adica...
- Cu elice 8x4, teoretic...ar trebui sa am un raport tractiune/greutate de 0,86
- Cu elice 7x3.5, teoretic ar trebui sa am un raport tractiune/greutate de 0,65
Ambele rapoarte..sunt favorabile...
hai sa ne uitam nitel in lumea reala....
L-29 delfin
Instalaţia de forţă: un motor cu reacţie M-701 C500, cu o tracţiune de 9 kN...pentru Greutatea maximă la decolare: 3545kg.
deci 9 kt = 917.74459168 kgf...iar brut obtinem aproximativ 0,3. Cu tractiunea asta face acrobatie...fara mari probleme....
Mig 21 Lancer
Instalaţia de forţă: un motor cu reacţie Tumanskii R-13-300, cu o forţă de tracţiune de 68 kN adica 6934.07 kg forta.. pentru o masa maxima la decolare de 10400 kg, deci un raport aproximativ de 0,66 . vorbim aici de un supersonic...
Calculul nu este unul exact...dar ideea conteaza...Sigur..in modelism ar fi bine ca tractiunea sa fie supraunitara....dar cred ca o tractiune jumatate cat greutatea, pentru un avion...e ok...dar fara pretentii acrobatice.......(desi si planorul poate face acrobatie....doar ca viteza de intrare in looping, teoretic, sa fie 3,33 ori mai mare decat viteza de zbor orizontal...si aici e clara treaba, aerodinamic..desi in practica nu e adevarat...)
Mig 29...aici vorbim de tractiune supraunitara...dar ala trece in supersonic..in sandela!!!!...(si noi ne batem joc de ele!!!)...
Pana la urma...o sa vedem la zbor....doar sa-l termin...
#9
Postat 07 July 2011 - 05:51 PM
la viitorul..daca o sa-mi placa..o sa le bag in fuselaj..ca si la profundor...(ma refer la comanda lor)...
#10
Postat 08 July 2011 - 05:46 PM
#12
Postat 09 July 2011 - 11:41 AM
inca ma incadrez pe varianta - Elice GWS 7x3.5 LiPo 7.4V/ 850 mA (2 S) consum 4.6 A tractiune 230 g...doar ca acumulatorii mei au 860mah...
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 09 July 2011 - 11:44 AM
#14
Postat 09 July 2011 - 10:23 PM
#15
Postat 09 July 2011 - 10:32 PM
Delecteaza-te:
Seamana, nu? :clapping:
#16
Postat 09 July 2011 - 11:57 PM
PS...eu am o tija de fibra de sticla...iar aripa e din doua foi de 3mm lipite intre ele cu poliuretanic...e rigida si nu aplauda deloc...
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 09 July 2011 - 11:58 PM
#18
Postat 12 July 2011 - 08:47 AM
#19
Postat 15 July 2011 - 03:53 PM
In ultimele zboruri am descoperit ca la suprasarcina devine instabil...si tinde sa oscileze pe giratie...si putin si pe ruliu...(nu exista joc la eleroane....). In zbor orizontal e perfect, iar cu motorul in plin..e racheta....insa in viraje mult inclinate pierde viteza foarte rapid... La intoarcerea pe spate...pierde inaltime rapid...si trebuie mult compensat...dar e ok...
In rest cu 2S, 860 mah..zboara 15 minute...dar trebuie sa ma obisnuiesc cu viteza...si mai ales cu viteza de rotatie...care este uluitoare...cred ca face doua tonouri pe secunda....
Ps..daca totul e ok cu receptorul ..sau dupa ce vine alalaltul....o sa pupe un 3s...asa de proba....
Oare de ce nu se gasesc elici 6x6 de exemplu?...sau 6x5?
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 15 July 2011 - 03:54 PM
#20
Postat 25 July 2011 - 09:02 PM
propos...elicea e APC 6x5,5. Cu 3S..este mult prea rapid!!!....iar cu 2S trebuie zburat cam in blana...
O sa vad maine daca merita reparat...sau ma apuc de altul..acuma ca stiu und ma gresit la constructia astuia...
#21
Postat 04 August 2011 - 10:44 AM
#22
Postat 08 August 2011 - 12:01 PM
eu unul inca astept o remotorizare a acestui proiect...
#23
Postat 09 August 2011 - 07:56 AM
#24
Postat 11 August 2011 - 10:05 PM
suntem gata din nou pentru zbor..acuma ca avem un motoras nou nout...
Azi nu a fost vreme de zbor...dar maine..se anunta...ZBORUL BANDITULUI...
PS...fuselajul celui de-al doilea e gata....numai ca o sa aiba aripa delta...de data asta, cu canard...(adica sper sa aduca a Rafalle)...ca si asa colegii de zbor ziceau ceva de IAR-93...
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 11 August 2011 - 10:06 PM
#25
Postat 19 December 2011 - 09:46 PM
Problema mea ar fi ca nu inteleg deloc procesul LISTAREA. Am ales si eu 75%, insa fisierele sunt in pdf, nu ca ar fi o problema dar de ex. la 25 % zoom deja pare enorm. Nu cred ca se pune problema de o listare la imprimanta mea deoarece scoate doar a4. Deci in conculzie as vrea sa ma lamuriti cum e cu listarea ca vreau sa ma apuc si eu de bandit. Mersi
Aceasta postare a fost editata de gabidani8: 19 December 2011 - 09:47 PM
#26
Postat 19 December 2011 - 11:30 PM
#27
Postat 20 December 2011 - 10:42 AM
#28
Postat 20 December 2011 - 12:53 PM
#29
Postat 29 December 2011 - 09:00 PM
o sa-l mai fac odata...
i-am tiparit planurile, varianta 100% de data asta. Motorizarea disponibila deocamdata Park 300 de la Turnighy. Cam micut, dar vad eu. (pana acuma a dus o aripa Zaghi de 120 cm fara probleme) Servouri AS100. Constructia polistiren extrudat 6mm. Vedem ce iese. Cuvantul de ordine..usor. cat mai usor.