Probleme aprindere Servourile o iau razna
#1
Postat 01 July 2011 - 07:40 PM
Pe model momentan e montata o statie Spektrum in 2,4 Ghz , un DX6 mai exact. Servourile sunt alimentate de un Ubec , care e la randul lui alimentat de un LiPo 11 V de 1800 mah.
Pe aprindere scrie ca primeste intre 4,8 si 14 V, asa ca am alimentato tot la un LiPo 11V de 1000 mah.
Setarile sunt facute, toate merg perfect.Pornesc motorul servourile o iau razna, ori nu raspund, ori raspund fooooarte intarziat(5-6 secunde).Daca scot din receptor , firul servoului de la acceleratie, restul servourilor merg din nou normal (cu motorul pornit).
Dupa cateva discutii cu ceva prieteni din domeniu, am decis ca servoul acceleratiei, e prea aproape de aprindere. L-am mutat langa lonjeronul aripii, 0 rezultate.
Apoi am incercat sa pun inel de ferita pe firul ce vine de la acceleratie.0 rezultate
Apoi am schimbat servoul de la acceleratie.0 rezultate
Apoi am precizat unui prieten,ca atunci cand am atins din greseala firul de la aprindere, m-a zgaltait putin...mi-a recomandat sa il invelesc in staniol, ca o fii de acolo. Am invelit TOT ce tine de aprindere , in staniol, cu 0 rezultate.
Daca mai are cineva orice idee despre ce as putea face , as fi recunoscator.
Multumesc anticipat
Florica Valentin Ioan
#2
Postat 01 July 2011 - 07:55 PM
incearca treaba asta: verifica EPA la servoul de acceleratie iar tija nu trebuie invelita in staniol ci nu trebuie sa aibe contact metalic cu motorul. Ideea cu EPA este ca, daca cursa este setata prost se intampla fenomenul de bind adica forteaza servoul -> creste amperajul solicitat la UBEC si nu poate sa dea UBEC-ul.
Aceasta postare a fost editata de Porumbeu: 01 July 2011 - 07:57 PM
#3
Postat 01 July 2011 - 08:03 PM
Undeva cred ca nu mai face contact o masa.
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 01 July 2011 - 08:06 PM
#4
Postat 01 July 2011 - 08:20 PM
Niste poze cred ca ar fi de folos...
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 01 July 2011 - 08:21 PM
#5
Postat 02 July 2011 - 07:23 AM
Tija e de carbon, iar servoul are angrenaje de plastic... nu mai stiu exact ce futaba e , o sa ma uit... cel de al doilea incercat a fost un s3003 ...
o sa incerc astazi, sa fac experimentul de care spuneai...
#6
Postat 02 July 2011 - 07:26 AM
http://www.rhcforum....ttach_id=115023
iar conectorul trebuie pus numai intre tresa fisei de bujie si masa motorului nu si acumulator.
poti verifica si aprinderea, sa dea scanteie cum trebuie pe bujie, nu aiurea. scoti bijia, o bagi in fisa si cu aprinderea portina, invati elicea pana da scanteie. si vezi daca sacnteiea este in capul bujiei sau aiurea. eu am patit-o cu o aprindere la care fisa se duse-se la gara si dadea scanteie la masa in interiorul cablului. dar servourile nu o luau razna f rau.
Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 02 July 2011 - 07:27 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#10
Postat 02 July 2011 - 07:32 PM
PS. Ai mesageria plina.
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 02 July 2011 - 07:34 PM
#11
Postat 02 July 2011 - 09:51 PM
#12
Postat 03 July 2011 - 10:58 AM
Porumbeu, la 02 July 2011 - 09:51 PM, a spus:
Nu e asta; le apuca dracii doar cand porneste motorul. Deci bec-ul poate duce servourile, problema apare cand intra in functiune modulul de aprindere.
#13
Postat 03 July 2011 - 12:09 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#14
Postat 03 July 2011 - 03:19 PM
`
Fisiere atasate
-
P7033647.JPG (113.51K)
Number of downloads: 78 -
P7033648.JPG (155.72K)
Number of downloads: 79
#15
Postat 03 July 2011 - 03:25 PM
#17
Postat 03 July 2011 - 04:29 PM
implicit descarcari in exterior ce creeaza campuri inalte ce bruiaza receptorul( chiar daca ai inele deparazitare).Din cate se vede in poza ,pipa este largita la hexagonul
bujiei;e posibil sa ai descarcari in afara bujiei(inductoare).Desfa urechile pipei si inspecteaza interiorul-izolatorul poate avea urme de la scantei.
Ce as face eu e o metoda de eliminare:
-separa electric servoul de gaz de motor(parghie de plastic la servo)
-verifica starea cablului ecranat de tensiune inalta -ca mai sus -daca e intreg si are rezistenta mare continua cu:
-pozitioneaza altfel aprinderea fata de antena receptorului - daca fenomenul persista continua cu:
-alimenteaza aprinderea de la 4,8 ,5 sau max 6V - daca fenomenul persista continua cu:
-alimenteaza receptorul cu 4,8 , 5 sau 6V - daca fenomenul persista continua cu:
-monteaza inele de ferita pe cablul care alimenteaza receptorul(poti pune doua la 2 cmm distanta).
In final eu cred ca ai descarcari pr cablu ecranat sau in pipa: daca e posibila inlocuirea ,schimba-le ! Greu e lipirea in interiorul aprinderii.apeleaza la un electronist!
#18
Postat 03 July 2011 - 04:31 PM
#19
Postat 03 July 2011 - 09:10 PM
si eu avut ceva probleme cu o aprindere de acest tip (Melody/SPE 40cc). Problema ei este ca pipa (proasta calitate) nu face contact cum trebuie pe bujie si apar schintei parazite pe exteriorul bujiei. Rezolvarea mea conform pozei- surub pe pipa, un cablu (destul de lung sa poti scoate pipa de pe bujie) - preferabil din ecranaj ( sarma de cupru sau otel impletita) - nu are problleme cu temperatura adica nu se deterioreaza camasa din plastic si un contact inel pe care il prinzi pe un surub al motorului ( poate ca cel de la cilindru nu e cel mai bun exemplu). Eu am rezolvat problema astfel. Daca nu se rezolva asa poate receptia nu e ok, verifica si cu alt receptor.
Mugurel
Fisiere atasate
-
P70336481.JPG (80.86K)
Number of downloads: 67
Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 03 July 2011 - 09:12 PM
#20
Postat 03 July 2011 - 10:42 PM
Oricum multumesc muult de sfat, maine o sa incerc...
O seara placuta
Florica Valentin Ioan
#21
Postat 10 July 2011 - 05:12 PM
am avut aceeas problema cu un MVVS de 26cc , totul ti se trage de la faptul ca ecranajul fisei nu mai face contact cu pipa bujiei(tabla de pe exterior) cositoreste-le impreuna si ai scapat de tremuratul servourilor :mellow: .
Aceasta postare a fost editata de Rontaila: 10 July 2011 - 05:13 PM