Modelism - RHC Forum: Probleme aprindere - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Probleme aprindere Servourile o iau razna

#1 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 01 July 2011 - 07:40 PM

Dupa o lunga perioada in care a stat degeaba, sper ca am reusit sa imi fac timp, sa incerc sa zbor un model mai vechi, de la Nimsoc. E motorizat cu un SPE de 40 cmc,benzina.
Pe model momentan e montata o statie Spektrum in 2,4 Ghz , un DX6 mai exact. Servourile sunt alimentate de un Ubec , care e la randul lui alimentat de un LiPo 11 V de 1800 mah.
Pe aprindere scrie ca primeste intre 4,8 si 14 V, asa ca am alimentato tot la un LiPo 11V de 1000 mah.
Setarile sunt facute, toate merg perfect.Pornesc motorul servourile o iau razna, ori nu raspund, ori raspund fooooarte intarziat(5-6 secunde).Daca scot din receptor , firul servoului de la acceleratie, restul servourilor merg din nou normal (cu motorul pornit).
Dupa cateva discutii cu ceva prieteni din domeniu, am decis ca servoul acceleratiei, e prea aproape de aprindere. L-am mutat langa lonjeronul aripii, 0 rezultate.
Apoi am incercat sa pun inel de ferita pe firul ce vine de la acceleratie.0 rezultate
Apoi am schimbat servoul de la acceleratie.0 rezultate
Apoi am precizat unui prieten,ca atunci cand am atins din greseala firul de la aprindere, m-a zgaltait putin...mi-a recomandat sa il invelesc in staniol, ca o fii de acolo. Am invelit TOT ce tine de aprindere , in staniol, cu 0 rezultate.
Daca mai are cineva orice idee despre ce as putea face , as fi recunoscator.
Multumesc anticipat
Florica Valentin Ioan
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#2 Useril este offline   Porumbeu 

  • Girls in your town for night
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 831
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 01 July 2011 - 07:55 PM

Salutare,
incearca treaba asta: verifica EPA la servoul de acceleratie iar tija nu trebuie invelita in staniol ci nu trebuie sa aibe contact metalic cu motorul. Ideea cu EPA este ca, daca cursa este setata prost se intampla fenomenul de bind adica forteaza servoul -> creste amperajul solicitat la UBEC si nu poate sa dea UBEC-ul.

Aceasta postare a fost editata de Porumbeu: 01 July 2011 - 07:57 PM

0

#3 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 01 July 2011 - 08:03 PM

Incearca sa legi un conector de masa motorului, la tresa bujiei si acumulatorul aprinderii.
Undeva cred ca nu mai face contact o masa.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 01 July 2011 - 08:06 PM

0

#4 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 01 July 2011 - 08:20 PM

Am uitat sa intreb: servo de gaz e full metal iar parghia din aluminiu? Daca da, fa un experiment; scoate parghia servoului si fa un test asa, cu parghia lipsa, deci fara sa actionezi mecanic clapeta de gaz.
Niste poze cred ca ar fi de folos...
Bafta!

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 01 July 2011 - 08:21 PM

0

#5 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 02 July 2011 - 07:23 AM

O sa incerc sa reglez EPA , dar nu cred sa fie de acolo pentru ca in orice pozitie ar fi gazul, la 2-3 secunde dupa ce il pornesc , servourile o iau razna...
Tija e de carbon, iar servoul are angrenaje de plastic... nu mai stiu exact ce futaba e , o sa ma uit... cel de al doilea incercat a fost un s3003 ...

o sa incerc astazi, sa fac experimentul de care spuneai...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#6 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 02 July 2011 - 07:26 AM

man, asa cum a zis si HESS, ai grija ca intre servo si motor sa nu ai contact direct, mai ales daca servo este MG. pune link-uri sferice la capete tijei de acceleratie:


http://www.rhcforum....ttach_id=115023

iar conectorul trebuie pus numai intre tresa fisei de bujie si masa motorului nu si acumulator.



poti verifica si aprinderea, sa dea scanteie cum trebuie pe bujie, nu aiurea. scoti bijia, o bagi in fisa si cu aprinderea portina, invati elicea pana da scanteie. si vezi daca sacnteiea este in capul bujiei sau aiurea. eu am patit-o cu o aprindere la care fisa se duse-se la gara si dadea scanteie la masa in interiorul cablului. dar servourile nu o luau razna f rau.

Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 02 July 2011 - 07:27 AM

_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#7 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 02 July 2011 - 09:04 AM

servoul , acum e la aproximativ 40 cm de motor... nu fac contact...
m-ati pierdut cu conectorul nu reusesc sa imi dau seama la ce va referiti..o poza edificatoare?
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#8 Useril este offline   Porumbeu 

  • Girls in your town for night
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 831
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 02 July 2011 - 05:38 PM

Fisier atasat  IMAG0023.jpg (104.5K)
Number of downloads: 92
0

#9 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 02 July 2011 - 05:40 PM

si care e conectorul in poza aia? ce face mai exact conectorul ala?
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#10 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 02 July 2011 - 07:32 PM

Verifica daca mai ai contact electric intre pipa si tresa. Deasemenea, verifica daca ai contact intre masa bujiei (hexagon) si pipa.(poate pipa nu este intrata complet peste hexagonu bujiei) Deci problema e undeva la modulul de aprindere. Daca nici verificarile de mai sus nu dau rezultate fa o proba cu alt modul de aprindere.
PS. Ai mesageria plina.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 02 July 2011 - 07:34 PM

0

#11 Useril este offline   Porumbeu 

  • Girls in your town for night
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 831
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 02 July 2011 - 09:51 PM

Mai e totusi o explicatie, ubec-ul efectiv nu mai poate atunci cand adaugi si servoul de acceleratie. Scoate un servo din receptor si vezi daca mai face la fel, daca nu mai face atunci trebuie alt ubec.
0

#12 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 03 July 2011 - 10:58 AM

Vezi postareaPorumbeu, la 02 July 2011 - 09:51 PM, a spus:

Mai e totusi o explicatie, ubec-ul efectiv nu mai poate atunci cand adaugi si servoul de acceleratie. Scoate un servo din receptor si vezi daca mai face la fel, daca nu mai face atunci trebuie alt ubec.

Nu e asta; le apuca dracii doar cand porneste motorul. Deci bec-ul poate duce servourile, problema apare cand intra in functiune modulul de aprindere.
0

#13 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 03 July 2011 - 12:09 PM

Porumbeu, daca e modelul de la Nimsoc care il stiu eu, are ubec care duce linistit 5 servouri. nu acolo as cauta explicatia. mai degraba suspectez aprinderea, care da paraziti in receptor.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#14 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 03 July 2011 - 03:19 PM

cateva poze cu zona motorului
`

Fisiere atasate


KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#15 Useril este offline   Porumbeu 

  • Girls in your town for night
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 831
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 03 July 2011 - 03:25 PM

Salut Allen ( long time no see )... uite asa am mai redus o cauza :( Deci mai ramane doar aprinderea iar faptul ca a zis ca l-a electrocutat inseamna ca e problema la pipa. Acum zau ca nu mai stiu dar ai aprindere separata de servo si motor ? Ma gandesc ca daca e din acelasi pack si aprinderea si servourile atunci e pack-ul de vina.
0

#16 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 03 July 2011 - 03:45 PM

aprinderea are pack separat..
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#17 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 July 2011 - 04:29 PM

Daca aprindrea e separata ,adica acumulator 11,1V ,intrerupator,conductor ,modul aprindere,cablu pentru senzorulHall,cablu de inalta tensiune cu pipa si bujie iar servoul este izolat de motor mai trebuie varificat cu ohmetrul pus pe scara mare 200Kohmi sau 2Mohmi (cu bujia scoasa) rezistenta intre camasa cablului de inalta tensiune si conductorul interior: rezistenta masurata trebuie sa fie de ordinul 2-3Kohm( rezistenta secundarului bobinei inductoare).Daca ai 10-100ohm ai atingeri pe cablu sau in pipa
implicit descarcari in exterior ce creeaza campuri inalte ce bruiaza receptorul( chiar daca ai inele deparazitare).Din cate se vede in poza ,pipa este largita la hexagonul
bujiei;e posibil sa ai descarcari in afara bujiei(inductoare).Desfa urechile pipei si inspecteaza interiorul-izolatorul poate avea urme de la scantei.
Ce as face eu e o metoda de eliminare:

-separa electric servoul de gaz de motor(parghie de plastic la servo)
-verifica starea cablului ecranat de tensiune inalta -ca mai sus -daca e intreg si are rezistenta mare continua cu:
-pozitioneaza altfel aprinderea fata de antena receptorului - daca fenomenul persista continua cu:
-alimenteaza aprinderea de la 4,8 ,5 sau max 6V - daca fenomenul persista continua cu:
-alimenteaza receptorul cu 4,8 , 5 sau 6V - daca fenomenul persista continua cu:
-monteaza inele de ferita pe cablul care alimenteaza receptorul(poti pune doua la 2 cmm distanta).
In final eu cred ca ai descarcari pr cablu ecranat sau in pipa: daca e posibila inlocuirea ,schimba-le ! Greu e lipirea in interiorul aprinderii.apeleaza la un electronist!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#18 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 July 2011 - 04:31 PM

In final vroiam sa spun ca Allen are dreptate.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#19 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 03 July 2011 - 09:10 PM

Salut,

si eu avut ceva probleme cu o aprindere de acest tip (Melody/SPE 40cc). Problema ei este ca pipa (proasta calitate) nu face contact cum trebuie pe bujie si apar schintei parazite pe exteriorul bujiei. Rezolvarea mea conform pozei- surub pe pipa, un cablu (destul de lung sa poti scoate pipa de pe bujie) - preferabil din ecranaj ( sarma de cupru sau otel impletita) - nu are problleme cu temperatura adica nu se deterioreaza camasa din plastic si un contact inel pe care il prinzi pe un surub al motorului ( poate ca cel de la cilindru nu e cel mai bun exemplu). Eu am rezolvat problema astfel. Daca nu se rezolva asa poate receptia nu e ok, verifica si cu alt receptor.

Mugurel

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 03 July 2011 - 09:12 PM

0

#20 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 03 July 2011 - 10:42 PM

O sa incerc sa adopt aceasi solutie ca si dumneavoastra... Daca aveti cumva o poza cu motorul cand ati terminat de facut modificarile ,m-ar ajuta muult...

Oricum multumesc muult de sfat, maine o sa incerc...
O seara placuta
Florica Valentin Ioan
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#21 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 10 July 2011 - 05:12 PM

Salut,

am avut aceeas problema cu un MVVS de 26cc , totul ti se trage de la faptul ca ecranajul fisei nu mai face contact cu pipa bujiei(tabla de pe exterior) cositoreste-le impreuna si ai scapat de tremuratul servourilor :mellow: .

Aceasta postare a fost editata de Rontaila: 10 July 2011 - 05:13 PM

Primul sosit ,ultimul plecat..
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro