Turnigy Accucel 6 cateva intrebari
#1
Postat 01 July 2011 - 07:34 PM
De curand am si eu un charger accucel 6,si fiinca nu are manual am cateva nelamuriri:
1)Voltmetrul chargerului arata mai mult decat e in realitate.Am incercat calibrare dar problema persista.
2)Care e diferenta intre charge si fast charge?
3)Care e diferenta dintre charge si balance?
4)Pe ni-mh pare sa inncarce la infinit.Nu se opreste.Un pack de 9,6v mi l-a dus la 11.1 v.E normal?
5)E neobisnuit de rece.Tot timpul.Fata de orice alt obiect e mai rece.Si nu.nu il tin in frigider ;)
Bafta,
Cipi
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#2
Postat 01 July 2011 - 08:05 PM
#3
Postat 01 July 2011 - 08:07 PM
- E posibil sa existe o mica diferenta intre aparatul de masura si incarcator, datorita tolerantelor componentelor ambelor echipamente. In practica nu e nimic critic.
- Charge incarca acumulatorul la 100% din capacitate, ajungand la curenti de incarcare foarte mici spre final. Fast Charge opreste mai devreme, iti incarca un pic sub 100% dar termina mai repede, ideal cand nu vrei sa mai astepti finalizarea incarcarii prin procedura Charge normala.
- Balance egalizeaza voltajul celulelor la sfarsitul incarcarii. Balance nu functioneaza fara cablul de egalizare conectat, Charge si Fast Charge accepta incarcare si fara cablu de egalizare.
- NiMH se incarca pana la 1.4 - 1.5V pe celula, deci un acumulator de 8 celule se poate incarca pana pe la 12V. Ideal este sa folosesti valoarea de delta peak indicata de producator pentru acumulatorul in cauza, pentru a te asigura ca nu il supra-incarci (gasesti in manualul de mai sus unde se modifica in setarile incarcatorului valoarea de delta peak).
- ;) E doar impresia ta, nu are cum sa fie mai rece decat temperatura mediului ambiant. Dar oricum, mai rece inseamna mai bun :fool:.
#4
Postat 01 July 2011 - 08:24 PM
Putini producatori o dau, si poate acumulatoarele tale nici nu au "producator" ;)
Important este sa nu o lasi pe default, cum vine, deoarece nu se stie cat este default, nu a reusit sa afle nimeni.
Pune pe 8mV si jongleaza de acolo in functie de cum ti se pare ca baga de mult.
Vezi ca toata filozofia cu delta peak merge numai de la incarcari facute la C/5 in sus, adica 400mA pentru acumulatoare de 2000mAh.
Incarcarea aceea ideala la C/10 este ca sa fie facuta pe acumulatoare complet descarcate si cu ceasul in mana, delta peak nu iti mai declanseaza la C/10.
Eu incarc cam in jur de C/3, 6-700mA pentru 2100mAh.
Referitor la caldura, el poate fi rece, dar pack-ul Nimh nu are voie ! Toata teoria cu delta peak este legata de caldura, incalzirea la sfarsitul terminarii este cea care provoaca detectia terminarii, si de asta este total contraindicat sa ventilezi acumulatorii nimh in timpul incarcarii ! Daca ti se opreste fara ca ei sa fie calduti, cam 40 grade, e ceva in neregula ! Foarte posibil sa fie activat timer-ul de 2 sau 3 ore cu care vine default din fabrica, si ala sa opreasca de fapt incarcarea.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 01 July 2011 - 08:25 PM
#5
Postat 03 July 2011 - 08:12 AM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#6
Postat 03 July 2011 - 08:14 AM
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#7
Postat 03 July 2011 - 08:29 AM
#8
Postat 03 July 2011 - 09:12 AM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#9
Postat 25 August 2011 - 08:15 AM
Incarc in paralel 4 baterii turnigy nanotech 1s 160 maH.
La sfarsitul incarcarii,dupa ce piuie,masor de curiozitate cat are.Mereu 4.27 volti :blink: :blink: :blink:
Cum sa il fac sa se opreasca la 4.20?Un pack 3s 2200 il incarca pana la 4,17V deci nu vad legatura....
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#10
Postat 25 August 2011 - 10:37 AM
#11
Postat 25 August 2011 - 10:42 AM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#12
Postat 25 August 2011 - 10:49 AM
#13
Postat 25 August 2011 - 12:43 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#14
Postat 25 August 2011 - 01:05 PM
pilo, la 25 August 2011 - 08:15 AM, a spus:
Incarc in paralel 4 baterii turnigy nanotech 1s 160 maH.
La sfarsitul incarcarii,dupa ce piuie,masor de curiozitate cat are.Mereu 4.27 volti :blink: :blink: :blink:
Cum sa il fac sa se opreasca la 4.20?Un pack 3s 2200 il incarca pana la 4,17V deci nu vad legatura....
Cum ai facut set-upul facut pentru incarcare? banuiesc ca nu ai fire diferite doar pentru monitorizarea tensiunii pe fiecare celula.
Daca este asa atunci diferenta de tensiune pe care o vezi la incarcarea celuleor este caderea de tensiune pe firele pe care incarci.
#15
Postat 25 August 2011 - 01:13 PM
pilo, la 25 August 2011 - 12:43 PM, a spus:
Vezi, acum e clar - incarcarea in paralel nu e buna dar nu te inveti minte :blink:
#16
Postat 25 August 2011 - 03:30 PM
Incarc asa cum e normal,cu ,mufa de egalizare conectata direct la incarcator,si mufa principala conectata de asemenea.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#17
Postat 25 August 2011 - 03:47 PM
pilo, la 25 August 2011 - 03:30 PM, a spus:
Incarc asa cum e normal,cu ,mufa de egalizare conectata direct la incarcator,si mufa principala conectata de asemenea.
normal e sa incarci fiecare celula in parte
patru celule separate cu valori identice nu sunt tot una cu un pack 4s
nu pot sa iti dau detalii, dar asa am auzit
verifica daca incarcatorul e setat sa termine incarcarea la 4.20 pe celula. ex: 12.60 pt. 3s (la mine asa arata)
daca nu se incarca la maxim foloseste ciclul de egalizare a celulelor
si vezi , ai grija sa nu te lase lumea de tot
bafta
#18
Postat 25 August 2011 - 11:35 PM
Nu e o problema ce ai constat tu. Asta este marja de eroare la Turnigy. Cumpara un Bantam sau un Schulze daca nu vrei sa ai "probleme" de acest gen.
Nu cere incarcatorului sa faca ceva mai mult decat te-a costat...
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#19
Postat 26 August 2011 - 08:36 AM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#20
Postat 26 August 2011 - 03:03 PM
4.25 o fi max recomandat de ei fara sa se intample ceva
cel putin asa imi dicteaza logica
Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 26 August 2011 - 03:05 PM
#21
Postat 14 September 2011 - 09:36 PM
Dupa ambele programe acumulatorii sunt incarcati la 12,6V per total si 4,20V per celula. Unul e de 1250, celalalt de 1800mAh.
Multumesc.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#22
Postat 14 September 2011 - 09:55 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#23
Postat 15 September 2011 - 08:35 AM
alex g, la 14 September 2011 - 09:36 PM, a spus:
Dupa ambele programe acumulatorii sunt incarcati la 12,6V per total si 4,20V per celula. Unul e de 1250, celalalt de 1800mAh.
Multumesc.
'charge lipo' - incarca pina cind celula cea mai slaba ajunge la nivelul de oprire (uzual 4.20 V), moment in care opreste procesul de incarcare. Ideea este ca daca ai intr-un pack o celula mai slaba, intreg pack-ul va fi incarcat la capacitatea acelei celule, care va deveni capacitatea nominala a intreg-ului set. Este metoda cea mai sigura de incarcare.
'balance' - incarca pina la tensiunea de oprire fiecare celula. Incarcarea se termina cind toate celulele ajung la tensiunea de oprire.
In mod normal se incarca cu charge, cam a 10-a incarcare se face cu balansare.
#24
Postat 15 September 2011 - 10:02 AM
vlad1, la 15 September 2011 - 08:35 AM, a spus:
'balance' - incarca pina la tensiunea de oprire fiecare celula. Incarcarea se termina cind toate celulele ajung la tensiunea de oprire.
In mod normal se incarca cu charge, cam a 10-a incarcare se face cu balansare.
Multumesc mult pentru informatie, deci pana acum le-am incarcat corect doar ca pana aseara nu le-am balansat niciodata. Primul e cel de 1250 mAh care a avut cam 30 de incarcari pana acum, iar celalalt e de 1800mAh si a avut doar 5 incarcari. Am sa tin cont de acest sfat.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#25
Postat 15 September 2011 - 10:21 AM
#26
Postat 15 September 2011 - 10:55 AM
Zeus, la 15 September 2011 - 10:21 AM, a spus:
Eu nu am rabdare sa incarc cu C/2.La mine cu mai putin de 1 C nu se incarca nimic.De regula bag cam C+200-300 mah.
Stiu ca torturez bateriile,dar daca n-am rabdare..ce sa facem.. :pardon:
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#27
Postat 15 September 2011 - 11:35 AM
pilo, la 15 September 2011 - 10:55 AM, a spus:
Stiu ca torturez bateriile,dar daca n-am rabdare..ce sa facem.. :pardon:
Spor la cumparaturi.
#28
Postat 15 September 2011 - 08:19 PM
Zeus, la 15 September 2011 - 10:21 AM, a spus:
Multumesc de sfat, am sa incerc si eu, ami ales la cel de 1800mAh, pentru ca avionul lui a ramas in tara si pana la anu.... am sa-l tin pe pauza si am sa-l trec pe storage.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#29
Postat 16 September 2011 - 10:57 AM
Zeus, la 15 September 2011 - 11:35 AM, a spus:
Boala-i grea pretu-i mare,semne bune piata are!
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#30
Postat 17 September 2011 - 10:11 AM
Intre timp s-a intors si accucelul meu inapoi de la depanat(scurt intre - de iesire cu cel de intrare)si acum am observat ca piuie cam tarziu,adica la 4,23 V.O fi vreo problema pentru baterii? :huh:
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech