Record de distanta FPV
#61
Postat 05 March 2012 - 10:53 AM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#62
Postat 05 March 2012 - 12:20 PM
hash84, la 05 March 2012 - 10:53 AM, a spus:
Ar fi fost frumos sa aterizam pe terenul vostru :))
Data viitoare :pardon:
#64
Postat 05 March 2012 - 01:00 PM
Am analizat video si harta si am comparat reperele. OMG, am mers o buna parte lateral spre stanga apoi chiar cu spatele, luat de vant, daca va vine sa credeti. Asa de tare m-a pacalit vantul incat eram cu botul aproape spre casa cand am ajuns la 12km :) . Daca urmariti de la minutul 3.30 pana pe la 6 si ceva o sa vedeti o padure spre care "zburam" chipurile dar nu am ajuns niciodata acolo desi de adunau kilometri. Ce sa zic, greseala mea... am avut cateva banuieli legate de orientare la un moment dat dar pana la 12km am fost convins ca merg unde trebuie si ca unele rataciri ale sagetii erau doar temporare (am mai patit din astea si alta data).
Cam atat despre "odiseea noastra" de acum doar vreo speranta ca cine va gasi modelul va avea ceva legaturi cu forumul asta. Oricum, imi fac planurile pentru un model similar. Ceea ce este misto este ca am vazut cat poate duce sistemul de 200mW. La 16 km chiar era frumos!:yahoo:
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 05 March 2012 - 01:03 PM
#65
Postat 05 March 2012 - 01:04 PM
In primul rand, sistemul GPS nu poate sti incotro e orientat un punct. Poate sti doar pozitia lui si vectorul viteza facand diferenta dintre 2 pozitii pe un interval scurt de timp.
Pentru ca OSD-ul sa poate indica directia relativa catre casa, trebuie sa stie pozitia casei(o stie), pozitia actuala(o stie) insa si orientarea actuala (a avionului). In mod normal orientarea coincide cu directia de deplasare(care desigur se stie), ca doar avionul zboara in fata.
Problema este ca, atunci cand viteza vantului este comparabila (sau mai mare) decat cea a avionului, directia de deplasare (fata de pamant) nu mai coincide cu orientarea ! De aici rezulta ca e posibil ca sageata sa arate chiar invers, in regim de functionare corect! Faptul ca distanta de casa continua sa creasca si sageata e mereu orientata inapoi nu face decat sa confirme cele spuse.
#66
Postat 05 March 2012 - 01:09 PM
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 05 March 2012 - 01:13 PM
#67
Postat 05 March 2012 - 04:10 PM
Revin inca odata la ideea ca un tracker GPS capabil sa transmita coordonatele prin sms sau GPRS poate spori sansele de recuperare a unui aeromodel. Aceasta e concluzia mea la care am ajuns dupa ce am pierdut si eu in vazduh un EasyStar cu o camera pe el :(
O intrebare pe langa subiect: pe EZ* foloseai aripile originale sau altele?
#69
Postat 05 March 2012 - 07:49 PM
#70
Postat 05 March 2012 - 08:18 PM
Mai zi-mi despre senzorul ala magnetic, zici ca daca un avion echipat cu asa ceva (cuplat cu GPS desigur si tot ce trebuie) ar fi rasucit de cateva ori sa zicem de vant sau din alte cauze, ar avea o viteza insuficienta ptr niste corectii pe baza de GPS, ar putea sa isi indrepte botul catre casa ghidat de senzorul magnetic? Adica senzorul asta banuiesc ca se bazeaza pe polii magnetici (punctele cardinale), nu? Exista si la senzorii astia "calcaiul lui Ahile"? http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/dry.gif Motorul in functiune, cumva, ii influenteaza?
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 05 March 2012 - 08:18 PM
#71
Postat 05 March 2012 - 08:57 PM
Partea de calculare a vectorului avion -> casa ramane aceeasi. Acest vector are directia relativa fata de sistemul de coordonate (longitudine, latitudine). Pentru a se putea indica corect sageata mai este necesara cunoasterea orientarii avionului fata de acelasi sistem de coordinate, problema echivalenta cu cunoasterea nordului. Asta o rezolva busola, senzorul magnetic. Totul independent de vant, cum spuneam vulnerabilitatea sistemului clasic consta in presupunerea ca Vvant << Vavion.
Magnetii motoarelor sunt totusi inchisi in rotorul/statorul de fier, ceea ce ecraneaza aproape toata influenta. Dar trebuie testat.
PS. are si asta o vulnerabilitate majora, schimbarea polilor Pamantului :good:
Aceasta postare a fost editata de Zen: 05 March 2012 - 08:58 PM
#72
Postat 05 March 2012 - 10:11 PM
Si am dezactivat-o, si asa a ramas...
Nu cred ca motoarele o deranjau, de la 60 cm distanta, ci harnasamentul de distributie a curentului.
Daca vreti pentru teste, am un magnetometru pe un breakout board, nefolosit inca.
#73
Postat 05 March 2012 - 10:14 PM
Oricum, multumesc ptr informatii.
#74
Postat 16 April 2012 - 09:06 AM
adioperator, la 05 March 2012 - 04:10 PM, a spus:
Revin inca odata la ideea ca un tracker GPS capabil sa transmita coordonatele prin sms sau GPRS poate spori sansele de recuperare a unui aeromodel. Aceasta e concluzia mea la care am ajuns dupa ce am pierdut si eu in vazduh un EasyStar cu o camera pe el :)
O intrebare pe langa subiect: pe EZ* foloseai aripile originale sau altele?
salut adi tot adi sint
eu am un ez cu aripi de glider cu gps tracker , fy21 ap, ap117, receptor hitec 9 canale, flycamone hd..., o bat propulsie 4000 si una pt video, pilot receptie 1600. greutatea avion 1650 enorma. Din aceasta cauza nu prea aveam loc unde sa montez echipamentele si avionul arata cam asa:
o sa ateasez poze cu el (vb lui costin caramida zburatoare cu frina aerodinamica permanenta pe el)
dupa curatenia de iarna am ramas fara gps tracker o gramada de cabluri prelungitoare am renuntat la o baterie iar in loc de 4000 am un de 3200 si ez meu are acum 1200 g complet
zboara altfel sa stii
dar nu asta era subiectul gps trackerul care il am pe model l am setat sa dea sms cu pozitia la fiecare 3 min. am zburat in cerc intr o anumita zona 10 min, dupa care am analizat sms cu coordonatele gps . da o deviatie de 300 m-500m fata de zona unde am zburat. si asta cind era in aer. Am mai vb cu renato si are dreptate mai bine un recorder la sol si iei coordonatele gps care se afiseaza pe ochelari si te duci sa il cauti
am, ceva prob cu pozele o sa le atasez mai tirziu
Aceasta postare a fost editata de adi elicopter gl: 16 April 2012 - 09:07 AM
#76
Postat 01 May 2012 - 05:51 PM
Nu mai umblati cu improvizatii :lol:
Serios, felicitari pentru zborurile de raza lunga!
MIG-29
Florinelu, la 01 May 2012 - 12:06 PM, a spus:
#78
Postat 03 May 2012 - 08:54 PM
Florinelu, la 01 May 2012 - 12:06 PM, a spus:
Am si eu pe drum un DIY de FrSky + o antena omnidirectionala de 7DB (toate de la HK) care vreau sa le pun pe un tgy9x. Dar nu stiu de unde sa cumpar acel booster de 1W. Poate ma ajuti si pe mine cu un link, etc?
Nu vreau sa sparg un record de distanta, dar un 3-4 KM pe FPV as vrea :drinks:
-->> My YouTUBE channel <<--
#80
Postat 03 May 2012 - 09:03 PM
Aceasta postare a fost editata de costash: 03 May 2012 - 09:04 PM
-->> My YouTUBE channel <<--
#81
Postat 03 May 2012 - 09:19 PM
Sa incepi sa zbori din prima cu booster nu e un factor de siguranta, mai curand de risc.
FPV-ul nu este o chestie care sa o incepi cu toti zurgalai montati, cand nici nu stii inca cum te vei adapta la pilotatul 1:1
Plus ca orice adaugi mareste complexitatea si introduce inca un factor de picare.
Chiar acel patch nu il consider potrivit pentru primele zboruri, o antena omni de 5dB ar fi fost mult mai buna, si stiu pe cineva care a realizat 8km cu una, e adevarat el fiind la inaltime, in zona muntoasa. Nu trebuie sa ai la primele iesiri si grija orientarii antenei, pe langa altele.
#82
Postat 03 May 2012 - 09:33 PM
Stiu ca asta cu orientarea antenei catre model e destul de solicitanta cand o faci impreuna cu pilotatul aveonului. Momentan doream doar sa imi achizitionez si sa ma documentez din timp despre boosterul ala de 1W. Sa am idee cu ce se mananca si aia. De aia am cerut un link de la cineva care a facut asta deja.
Cu zborul pe FPV n-as avea probleme mari de acomodare, de mult timp imi doresc sa o fac.
-->> My YouTUBE channel <<--
#83
Postat 03 May 2012 - 09:50 PM
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 03 May 2012 - 09:52 PM
#88
Postat 04 May 2012 - 10:47 AM
SerjuRO, la 04 May 2012 - 10:25 AM, a spus:
Totusi, auzeam pe la diverse persoane ca daca tii la vreo 40-50cm separate Vtx ul si RX ul RC, poti scapa de caderea semnalului...
Daca le montezi la distanta unul fata de celalalt poate ca o sa se bruieze mai putin si o sa castigi ceva range in plus fata de cei 300m dar in nici un caz nu poate fi vorba de longrange cu setup-ul acesta.
#89
Postat 04 May 2012 - 12:14 PM
un modul FRsky pt Futaba T9 si un receiver cu telemetrie ................
Partea nasoala e ca nu am un modul RTH.............si cand voi ramane iar fara semnal, iar voi pierde modelul..............care acum e un Multiplex Mentor................:clapping:
#90
Postat 04 May 2012 - 12:40 PM
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 04 May 2012 - 12:40 PM