Record de distanta FPV
#1
Postat 30 June 2011 - 09:36 PM
Eu am gasit pe net un filmulet unde distanta maxima este de 44km.
http://vimeo.com/23705882
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#3
Postat 01 July 2011 - 03:39 PM
Renato nu ai un filmulet ce ce 63 de km?
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#4
Postat 01 July 2011 - 04:29 PM
Ai aici cel de 55/110km, la recordul actual este disponibil numai kmz-ul, video inca nu.
http://vimeo.com/24210629
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 01 July 2011 - 04:30 PM
#5
Postat 19 November 2011 - 10:01 AM
Video pe o distanță ASA mare mi se pare aproape imposibil
M am băgat si eu la Sportul asta am statia hitect optic 7 in 35, receptie fir 4,2 m prelungit de mine si video 1,2 . Oare cit pot sa mă duc?
#6
Postat 19 November 2011 - 10:28 AM
Nu numai distanta video este problema, ci si sa tii in aer un model atata timp... si consumul pe video in timpul asta !
Pilotul este planorist 1:1 si stie sa simta curentii de aer, zborurile lui sunt ceva de genul: urca la peste 2000m consumand nici 1000mAh din cei 2*5000 cat are la bord, si apoi 6 ore sta numai pe termica si curenti ascendenti, bateria este practic pentru video, care ii consuma cam 1200mAh (pe ora), dupa 6 ore in aer mai nu mai are nici 2000mAh.
Astfel de platforme se preteaza foarte bine la conversia la energie solara, daca abilitatile de pilot iti permit sa il tii in aer fara sa consumi curent, pentru ca la nivelul actual al tehnologiei solare, sa scoti 12V/1A este simplu pentru un planor de asemenea marime, celulele au in jur de 100grame si 20-30dmp, raportati la 70dmp cat are aripa, pot fi plasate lejer numai pe sectiunea centrala (aripa din 3 bucati). Costul unor astfel de celule este de asemenea accesibil, zeci de $, comparativ cu al unui lipo de aceasi capacitate, care insa odata consumat... Avand astfel asigurat consumul video, in principiu s-ar putea merge pe un zbor "zi lumina", dar in echipa, nu cred ca cineva ar putea pilota peste 12 ore in continuu...
Astfel de recorduri nu se pot realiza cu ce este acum impins in fata la moda gen Skywalker sau similare, alea sunt niste caramizi zburatoare, pe langa faptul ca tractiunea pusher are o eficienta redusa, incarcarea lor alara depasteste si nivelul unui trainer. Nu am auzit o asemenea platforma sa stea in aer o ora.
Am zis la inceput ca "a fost" pentru ca intre timp avionul a fost pierdut, o eroare de stabilizare la RVOSD, dupa trecerea de la V4 cu senzori IR, la V5 cu IMU onboard, l-a bagat intr-o vrie din care nu a mai putut fi scos.
Cu ce ai dumneata... depinde daca ai nimerit un sistem video 1.2GHz bun, ca sunt o loterie, si ce antene ai pe el. As zice maxim 10km daca lungesti si antena de transmisie RC.
#8
Postat 23 November 2011 - 03:08 PM
Daca nu, ce strategii de recuperare ale modelului ai ?
Care a fost cel mai lung zbor FPV de pana acum ?
Ca unul care a pierdut deja un model FPV, si dupa ce a patit Adioperator acum cateva zile, mi se pare ca te cam arunci cu capul inainte la ce o fi...
#9
Postat 24 November 2011 - 10:44 AM
Din punctul meu de vedere cea mai buna varianta ar fi un tracker GPS conectat la reteua GSM si sa transmita cate un sms la fiecare 10-15 minute ce sa contina coordonatele GPS.
Zboruri si aterizati line!
#10
Postat 25 November 2011 - 08:47 PM
Nu stiu daca se aplica si la FPV, ce zic eu este la cross-country, unde se piloteaza la vedere. Dar nu cred ca bate video 65 de km.
edit: vad ca pe film apare si distanta, jos. Este distanta de la statie, sau de la punctul de plecare ?
Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 25 November 2011 - 08:49 PM
#11
Postat 25 November 2011 - 08:59 PM
Dragos Avramescu, la 25 November 2011 - 08:47 PM, a spus:
Nu stiu daca se aplica si la FPV, ce zic eu este la cross-country, unde se piloteaza la vedere. Dar nu cred ca bate video 65 de km.
edit: vad ca pe film apare si distanta, jos. Este distanta de la statie, sau de la punctul de plecare ?
Distanta este de la punctul de plecare,care este stabilit de GPS,acum daca pleci cu sistemul de rx/tx dupa model,chiar nu stiu ce se intampla.
#12
Postat 25 November 2011 - 09:01 PM
#13
Postat 25 November 2011 - 09:31 PM
Si daca e sa fie vorba de "posibilitate", acesta nu este recordul absolut, ci cel in care s-a reusit si revenirea la baza.
Cel absolut in care au fost epuizate toate resursele RC/video, a fost 82km, one way, avionul a fost urmarit de o masina care l-a cules la aterizare. Nu mai avea resurse de propulsie pentru revenire insa.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 26 November 2011 - 11:41 PM
#14
Postat 26 November 2011 - 08:59 PM
adioperator, la 24 November 2011 - 10:44 AM, a spus:
Din punctul meu de vedere cea mai buna varianta ar fi un tracker GPS conectat la reteua GSM si sa transmita cate un sms la fiecare 10-15 minute ce sa contina coordonatele GPS.
Zboruri si aterizati line!
Cred totusi ca nu e cea mai buna varianta GPS-ul din mai multe motive:
1. Este relativ greu
2. Este o sursa puternica de interferenta cu sistemele electronice ale aeromodelului.
3. Necesita acoperire GSM.Testele pe care le-am facut in camp cu : http://www.comenzi.r...nal-p-2104.html , mi-au aratat ca la nivelul solului, daca esti mai departe de un releu GSM nu este semnal. Am incercat chiar si o supradimensionare a antenei si tot n-a dar rezultate.Concluzia mea a fost ca trebuie sa fie la cel putin 50-60 cm inaltime pt a avea semnal.Deci poti sa te bazezi pe el daca aterizezi intr-un copac sau daca esti aproape de un releu GSM . Deci nu e ceva sigur.
Mai sigura este o radiobaliza sau folosirea RSSI-ului de la receptorul video.(vezi ultimele postari din topicul SIGURANTA FPV)
Numai bine
Aceasta postare a fost editata de marcelmarius9: 26 November 2011 - 09:01 PM
#15
Postat 27 November 2011 - 05:34 PM
2. In mod normal(raspunde prin SMS doar daca este apelat) se comporta doar ca un telefon in standby, care nu produce interferente semnificative celorlalte sisteme (poate doar pentru video in 900MHz). Desigur este bine sa testezi inainte daca nu cumva ai vreun servo pretentios, rx RC sensibil la 900MHz, etc.
3. Sansa ca tx-ul video sa mai emita ceva dupa crash este mica (pur si simplu se deconecteaza cablul de alimentare).
Radiobaliza ar fi o solutie dar la distanta mare nu cred ca mai prinzi ceva...
Aceasta postare a fost editata de Zen: 27 November 2011 - 05:37 PM
#16
Postat 27 November 2011 - 06:49 PM
http://www.rhcforum....post__p__527857
Mai pune antena patch pe statie sa o faci directionala si deja esti ca pe vremuri la sportul numit "vanatoare de vulpi"
#17
Postat 27 November 2011 - 07:51 PM
1. Osd cu GPS pe aeromodel
2. Inregistrare la sol a coordonatelor GPS pe toata durata zborului.
3. Radiobaliza pe aeromodel.
4. Fail safe reglat pentru planare in cerc.
Astfel in cazul unui crash putem determina locul aproximativ pe baza coordonatelor GPS inregistrate pana la pierderea legaturii video (la distanta mare semnalul video se poate pierde in apropierea solului).Localizarea exacta se poate face in zona respectiva pe baza coordonatelor GPS (daca OSD-ul, TX-ul video si camera sunt functionale) , RSSI-ului (daca numai TX-ul video e functional) sau pe baza semnalului radiobalizei (care are alimentare independenta).
Distantele la care pot fi receptionate RSSI-ul si semnalul radiobalizei cu antene directive sunt de cateva sute de metri in camp deschis , de la nivelul solului si de cativa km daca receptorul este situat mai sus . Cu o antena directiva yagi am putut localiza cu precizie de cateva grade o radiobaliza de 10 mW la peste 2 km eu fiind situat pe un deal de aproximativ 100 m .
Aceasta postare a fost editata de marcelmarius9: 27 November 2011 - 07:54 PM
#18
Postat 27 November 2011 - 10:14 PM
marcelmarius9, la 27 November 2011 - 07:51 PM, a spus:
1. Osd cu GPS pe aeromodel
2. Inregistrare la sol a coordonatelor GPS pe toata durata zborului.
3. Radiobaliza pe aeromodel.
4. Fail safe reglat pentru planare in cerc.
Astfel in cazul unui crash putem determina locul aproximativ pe baza coordonatelor GPS inregistrate pana la pierderea legaturii video (la distanta mare semnalul video se poate pierde in apropierea solului).Localizarea exacta se poate face in zona respectiva pe baza coordonatelor GPS (daca OSD-ul, TX-ul video si camera sunt functionale) , RSSI-ului (daca numai TX-ul video e functional) sau pe baza semnalului radiobalizei (care are alimentare independenta).
Distantele la care pot fi receptionate RSSI-ul si semnalul radiobalizei cu antene directive sunt de cateva sute de metri in camp deschis , de la nivelul solului si de cativa km daca receptorul este situat mai sus . Cu o antena directiva yagi am putut localiza cu precizie de cateva grade o radiobaliza de 10 mW la peste 2 km eu fiind situat pe un deal de aproximativ 100 m .
#21
Postat 28 November 2011 - 10:18 AM
http://tienda.dmd.es...bjectID=4551922
teste efectuate de mine - vezi topicul siguranta fpv
alte concluzii rezultate in urma testelor :
1.sms-ul trimis de radiobaliza nu contine tensiunea bateriei (cum spun ei pe site) ci numai denumirea radiobalizei si o tensiune fixa (3.47 v) - deci nu poti sti cand s-a descarcat bateria
2. am rezerve privind 70 zile cat spun ei ca functioneaza continuu radiobaliza
3. am avut surpriza ca la temperatura scazuta (7-8 grade sa nu mai functioneze). Cauza era cred bateria a carei tensiune scazuse sub 2.8 v. Deci e preferabil ca radiobaliza sa fie instalata undeva in interior, aproape de acumulatori daca o folosesi in anotimpul rece.
#22
Postat 02 December 2011 - 09:58 PM
informatii despre radiobaliza pe care o am eu gasesti aici :
http://tienda.dmd.es...bjectID=4551922
teste efectuate de mine - vezi topicul siguranta fpv
alte concluzii rezultate in urma testelor :
1.sms-ul trimis de radiobaliza nu contine tensiunea bateriei (cum spun ei pe site) ci numai denumirea radiobalizei si o tensiune fixa (3.47 v) - deci nu poti sti cand s-a descarcat bateria
2. am rezerve privind 70 zile cat spun ei ca functioneaza continuu radiobaliza
3. am avut surpriza ca la temperatura scazuta (7-8 grade sa nu mai functioneze). Cauza era cred bateria a carei tensiune scazuse sub 2.8 v. Deci e preferabil ca radiobaliza sa fie instalata undeva in interior, aproape de acumulatori daca o folosesi in anotimpul rece.
[/quo
M am prins eu am montat un gps gsm daca e sa il pierd dau un tel si vine sms cu coordonatele . o sa il probez sa vad de interefrente , l am montat pe esc undeva in partea de sus a avionului. eu sper sa nu pierd avionul
#23
Postat 02 December 2011 - 10:06 PM
adi elicopter gl, la 02 December 2011 - 09:58 PM, a spus:
M am prins eu am montat un gps gsm daca e sa il pierd dau un tel si vine sms cu coordonatele . o sa il probez sa vad de interefrente , l am montat pe esc undeva in partea de sus a avionului. eu sper sa nu pierd avionul
Nu te-ai prins :) esenta era: ai acoperire gsm toata zona unde vei zbura? si in iarba la nivelul solului ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 02 December 2011 - 10:06 PM
#24
Postat 18 December 2011 - 05:28 PM
renatoa, la 02 December 2011 - 10:06 PM, a spus:
pai cind ma duc la padure si las telefonul la pe pamint e totul ok?
ori nu inteleg eu care e faza dar nu vad de ce nu ar fi semnal gsm la cota 0.
in fine eu de cite ori zbor pornesc tracker gsm dupa aprox 1 min am semnal gsm si gsm la el. mentionez ca nu am zburat in oras sau apropriea lui. pe cimp
am o mare dilema. pina in mom de fata foloseam 35 la statie dar am probleme cu el si am trecut in 2,4. cine stie cam care e dist maxima la care se poate zbura fpv cu 2.4
multumesc
#25
Postat 18 December 2011 - 05:36 PM
La punctul 2, depinde ce 2.4G
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 18 December 2011 - 05:40 PM
#26
Postat 18 December 2011 - 05:44 PM
Cu cota zero...da, nu ai vazut niciodata pe cineva aflat la limita de semnal ca incearca sa se catere pe ceva mai la inaltime ?
Zona Fresnel se cheama, incearca wiki :rolleyes: plus ca vegetatia omoara gigaherzii.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 18 December 2011 - 05:44 PM
#27
Postat 18 December 2011 - 07:16 PM
renatoa, la 18 December 2011 - 05:36 PM, a spus:
La punctul 2, depinde ce 2.4G
ce sa zic e posibil sa ai dreptate eu zic doar ca pe ez meu am montat un tracker care are in partea superioara 2 led unul pt gsm altul gps. dupa ce pun aripile astept 1 minut pt a avea min de sateliti pt rtl la fy 21 ap si cam in acelasi timp confirma si trackeru ca are semnal de gps si gsm.
acum ce sa zic e posibil sa fie gsm la decolare dar eu sper sa nu il scap intr o zona fara semnal. o sa ai mai fac o setare ca la fiecare 3 minute sa trimita sms cu lat si long. pot sa fac mai mult?
eu sper sa nu il pierd
pur informativ o sa fac testul asta cu distanta ;la 2,4 adica dau drumu la avion pun ochelarii si il las sa se duca cind va pierde semnalul o sa faca rtl si o sa vad atunci distanta. ideea era cu nu vreiam sa experimentez eu oare bate 2km????/ recepotor hitec si statie hitec
numai bine !
#29
Postat 18 December 2011 - 08:50 PM
Asadar, 7 km!!
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 18 December 2011 - 08:52 PM