Etansare tub port-elice
#1
Postat 08 July 2008 - 03:19 PM
La catamaranul deschis intr-un alt topic, pozitia celor doua tuburi port-elice fiind sub linia de plutire permite infiltrarea apei in corpul modelului.
am incercat trei variante de tub port-elice;
1. primul realizat din teava de Cu, bucsat la capete cu bronz grafitat, axul din Inox cu diametrul 5mm adus la rugozitate "oglinda" pe masina de rectificat. Spatiul dintre tub si ax umplut cu vaselina cu litiu.
2. al doilea tub din Cu, bucsat cu teflon grafitat, ax inox cu diametrul 6mm. La prinderea dinspre oglinda cu semering de etansare. Tubul umplut cu vaslina cu litiu.
3. tub port-elice din Cu, la capete cu rulmenti, ax inox cu diamenrul 6mm, capatul dinspre oglinda semering de etansare, umplut cu aceesi vaselina.
Nu exista jocuri axiale si radiale intre bucse si axe.
Static nu intra apa, dinamic intra. Unde gresesc?
Turatia motoarelor in gol aproape 30000rpm
#3
Postat 08 July 2008 - 04:52 PM
treba destul de complicata sa dai o gaura perfect centrata pe o distanta de 12cm, pentru ca tubul ala trebuie facut.....
pasla e mai buna ca un semering?
Aceasta postare a fost editata de OldMann: 08 July 2008 - 04:53 PM
#4
Postat 08 July 2008 - 06:13 PM
Poti face bucsele din ce material doresti, dupa ce tubul va pierde vaselina apa tot va intra... Acum depinde si de ce cantitate de apa este vorba...
Eu zic sa incerci un simering montat fix (prin intermediul unui adaptor facut la strung, ca am vazut ca ai posibilitatea asta) pe tub. Pe ax bagi presat o bucsa cu fi ext corespunzator interiorului simeringului. Deci zona de lucru a simeringului sa ``calce`` pe bucsa asta presata pe ax. Simering? Incearca de la ghidul palier de supapa auto. (cele de culoare verde sunt mai bune decat cele maron)
Nu te zgarci sa faci ``strangerea`` prea tare intre bucsa si simering strangand prea tare arcul simeringului sau sa facand diametrul bucsei prea mare, in disperarea de a etansa ``la maxim`` pt ca vei distruge simeringul.
Adaptorul cu simeringul asta, normal, montat in model, in partea dinspre motor, nu afara, la elice.
Poate merge, cine stie? :blink:
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 08 July 2008 - 06:15 PM
#6
Postat 08 July 2008 - 06:43 PM
OldMann, la 8 Jul 2008, 16:52, a spus:
treba destul de complicata sa dai o gaura perfect centrata pe o distanta de 12cm, pentru ca tubul ala trebuie facut.....
pasla e mai buna ca un semering?
poti folosii tubul de teflon de ax flexibil( vezi la BT ca au asa ceva- de la graupner), eu am bagat un tub de teflon in interiorul unui tub de alama, a trebuit sa slefuiesc un pic din tubul de teflon ca sa intre in tubul de alama. Cei drept eu nu l-am folosit pt. etasare ci pt, a elimina frecarea prea mare intre axul flexibil si tubul de alama. Eu sincer as merge pe pasla, asa se etansau arborii cotiti la auto 1:1
#9
Postat 09 July 2008 - 11:42 AM
OldMann, la 9 Jul 2008, 09:25, a spus:
...pasla tine, fierul face urat!!!
#13
Postat 07 June 2009 - 09:50 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#14
Postat 09 June 2009 - 02:07 PM
dragos_sv, la Jun 7 2009, 07:08 PM, a spus:
care a fost rezolvarea?
merci anticipat,
rezolvarea este o vaselina de buna calitate( fara presetupe semeringuri), care nu se spala la apa, cu grad de vascozitate mare. Eu am reusit sa o etansez perfect, chiar la turatii mari nu intra pic de apa in barca.
#15
Postat 17 June 2009 - 02:45 PM
OldMann, la Jun 9 2009, 03:07 PM, a spus:
okay, merci. pana la alte schimbari o sa raman pe varianta cu vaselina. oricum, la ultima iesire a intrat fffff putina apa, deci am vazut si eu ca sistemul poate functiona :blink:
#17
Postat 27 June 2011 - 01:35 PM
Eu personal prefer varianta cu bucsa catre elice si rulment catre motor
Nu vad ca sensul de rotatie al elicei are vreo legatura. sunt modele cu 4 elici,2/dreapta 2/stanga la alea ce mai faci?!!
Noroc Bun
Aceasta postare a fost editata de Puiutzu: 27 June 2011 - 01:39 PM
#18
Postat 27 June 2011 - 03:28 PM
Puiutzu, la 27 June 2011 - 01:35 PM, a spus:
Eu personal prefer varianta cu bucsa catre elice si rulment catre motor
Nu vad ca sensul de rotatie al elicei are vreo legatura. sunt modele cu 4 elici,2/dreapta 2/stanga la alea ce mai faci?!!
Noroc Bun
Probabil ca va scapa de infiltrarea apei, dar va lasa o urma de ulei in spate si nu cred ca da bine.
La varianta cu vaselina de vascozitate mare ar fi un incovenient. Frecarea fiind mai mare, ar creste si consumul de curent.
0722634840
#19
Postat 30 June 2011 - 05:24 PM
Desigur poate aparea o mica problema atunci cand modelul este in vitrina.
Noroc Bun
#20
Postat 02 July 2011 - 07:26 AM
niros, la 08 May 2011 - 08:05 PM, a spus:
Acest sistem de ungere, ungere hidrodinamica, interstitiul in care se gaseste vaselina, trebuie sa permita ca grosimea filmului de lubrifiant sa nu suporte deformatii datorate presiunii exercitate de modificarea geometrica a componentelor lantului cinematic. Mai exact, cu cat creste turatia si temperatura, proprietatile Newtoniene ale lubrifiantului se modifica, dar si a bucselor arborelui, a rulmentului daca e cazul. Cu toate ca in cazul rulmentului se poate vorbi de lubrifiere elastohidrodinamica. Acesta va fi impins din interstitiul convergent inspre exterior facand loc apei.
In speta de fata, prin tatonari se poate alege o vaselina care prin proprietatile sale sa asigure pana la un anumit punct etansiizarea.
#21
Postat 02 July 2011 - 07:47 AM
Puiutzu, la 30 June 2011 - 05:24 PM, a spus:
Bucsele oricat de bine ar fi rectificate nu asigura etanseizarea. Toleranta cotei pe care se invarte arborele este astfel aleasa pentru a permite acestuia sa se invarta. Deci cota interiara a alezajului (bucsei) va fi mai mare decat cota exterioara a arborelui. O particularitate a lubrifiantului este ca, particulele de material care formeaza acesta , aderate pe suprafata arborelui in miscare, vor avea aceeasi miscare cu acesta. Asta in cazul in care grosimea filmului de lubrifiant este mai mare cu cateva ordine decat diametrul molecular. Daca miscarea arborelui este si sub un anumit unghi, diferit de zero, atunci sensul de rotatie poate imprima lubrifiantului acea miscare de deplasare pe suprafata acestuia. Odata cu cresterea vitezei unghiulare a arborelui, creste si viteza de deplasare a moleculelor lubrifiantului , pana la o viteza la care apare ruperea filmului de lubrifiant, aparand o zona de separatie in interiorul acestuia.
Deci se poate ca la anumite turatii, si odata cu cresterea uzurii in lagare (bucsa, arbore), lubrifiantul sa apara in urma barcii ca o pelicula de ulei...
Aceasta postare a fost editata de OldMann: 02 July 2011 - 07:49 AM