Modelism - RHC Forum: cum se face o instalatie de taiat cu cablu incins? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

cum se face o instalatie de taiat cu cablu incins?

#1 Useril este offline   Alex din Galati 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 25-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 24 June 2011 - 07:44 PM

Va rog daca puteti sa imi expicati si mie cum se taie poliestirenul cu firul icins si cum se poate face "instalatia" de taiat
0

#2 Useril este offline   R3dD3vil 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 1076
  • Inregistrat: 01-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Avioane, elicoptere si orice zboara

Postat 24 June 2011 - 08:31 PM

Vezi postareaAlex din Galati, la 24 June 2011 - 07:44 PM, a spus:

Va rog daca puteti sa imi expicati si mie cum se taie poliestirenul cu firul icins si cum se poate face "instalatia" de taiat


eu m folosit nichelina, un esc pentru periate si un servo tester, sau merge si statia cu receptoru ce le ai, in loc de servo tester, pentru a seta intensitatea tensiunii ce trece prin nichelina, reglezi cat d eincinsa sa fie nichelkina si aia e.
MultiRotor: MultiWii Quad

---------------------------------

Aero: Spacewalker, Zaggy, Ultron, Sonic Low Wing(Termic), HK Bixler, Nemuritoru(Termic)
---------------------------------



Tx: Turnigy 9X





----------------------------------------------
Imagine postata
0

#3 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 25 June 2011 - 12:42 AM

Eu folosesc un intrerupator reglabil pentru becuri (dimmer), un intrerupator normal (o sa vezi de ce), un transformator toroidal de 2x12v, nu mai stiu cati amperi, cu cat mai mult cu atat mai bine. Transformatoarele sunt puse in paralel (deci tensiunea pe final este 12 volti, dar cu multi amperi). Firele de la secundar au in capat crocodili.
Cel mai bine e sa folosesti coarda de chitara de 0.4 mm (coarda Si). Din intrerupatorul reglabil setezi in functie de distanta intre contacte (crocodilii poti sa-i prinzi unde vrei). Mi-am notat pozitiile potentiometrului in functie de lungimea cablului, din 10 in 10 cm, dupa mai multe experimente (si coarde rupte).
Am facut asta ca sa reglez lungimea firului taietor, e bine sa fie cat mai scurt posibil ca sa nu se indoaie sub tensiune.
Intrerupatorul normal este ca sa pornesc taierea dupa ce am reglat lungimea.
0

#4 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 25 June 2011 - 08:20 AM

Daca poti, pune si niste poze cu dispozitivul, te rog.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#5 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 25 June 2011 - 06:09 PM

Dragul meu, asa cum vezi intr-un filmulet un model care zboara minunat, iar cand incerci sa-l zbori tu este o catastrofa, te rog sa-mi permiti sa-ti arat cateva capcane ale procedeului.
Dragos este un mare talent si, cu mainile sale de aur poate face minuni. Ceea ce pentru el este simplu, pentru mine este imposibil. Dar sa incepem:
-firul cand se incalzeste, se dilata. Deci, face "burta". Poti sa il intinzi cu un resort, greutate, dar, atentie, cald este putin rezistent si se poate intinde. Bineinteles ca se va intinde neuniform. Acolo unde este subtiat, rezistenta lui este mai mare, deci se va incalzi si mai mult. Procesul avanseaza in avalansa.
-temperatura. Daca temperatura este mica, firul atinge polistirenul. Apar forte care deformeaza firul. Ideal este ca temperatura sa fie atat de mare, incat, sa topeasca polistirenul. dar fara sa atinga firul. Cunoscand "arderea" se face sablonul mai mic pentru a compensa. Dar si aici, natura lucreaza impotriva nostra. Si inca pe doua cai: pentru a avea "arderea" controlata, trebuie sa ai si viteza firului controlata. Daca faci asta manual, trebuie sa fii un mare talent. Dar ce te faci la o aripa trapez? Acolo ai, intrinsec, viteze diferite. Si, fondanta de pe coliva, racirea firului este una in mijlocul materialului si alta la extremitati, unde este racit de aer.
-problema cea mai spinoasa: firul trebuie sa fie, in permanenta, perpendicular pe cele doua capete. In caz contrar vei obtine un hiperboloid de rotatie. Adica aripa va fi mai subtire la mijloc. Problema se complica la aripa trapez, unde lungimile de taiat, la cele doua capete, sunt inegale.
In concluzie, procedeul nu este atat de evident precum pare. Pentru a obtine un profil corect trebuie, ori o mana de aur, ori un CNC care sa controleze, in permanenta, viteza de taiere si compensarile "arderii".
Multa, multa bafta.

PS. Mi se pare, infinit mai simplu si mai controlabil, sa faci o aripa clasica din balsa, parea mea.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 25 June 2011 - 06:12 PM

0

#6 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 25 June 2011 - 07:25 PM

Eu stiu ca talentul conteaza mai putin. Cel mai mult conteaza perseverenta. Intr-adevar, cu balsa se lucreaza mai precis chiar daca nu ai experienta.
Cu firul incins, daca nu ai experienta, iti iese ceva care seamana cu o aripa, dar nu este o aripa. Trebuie multa munca, si mult material se pierde. Noroc ca e ieftin.
Am lucrat 4 ore la niste sabloane (e drept ca erau 9 profile, adica 18 sabloane) pe care le taiasem deja la laser. 4 ore ca sa le finisez perfect.
Eu am motive serioase ca sa fac cu firul incins. O aripa de DLG are 11 mm grosime, la 1.5 metri anvergura. Nu se poate face din balsa la fel de rigida ca una din polistiren si fibra, si la fel de usoara (are 120 de grame fara servouri). Insa daca nu ai de gand sa te complici cu fibra de sticla etc, lucreaza cu balsa. Toata lumea va aprecia, daca ai rabdare arata mult mai artistic. Iar o structura de balsa se repara mult mai usor decat pare. Bucatile de balsa se pun la loc ca la puzzle, apoi se trece cu putin superglue. Cu polistiren, zici ca ai scapat usor, dar e greu sa mai obtii aceeasi geometrie daca ai indoit-o.
Acum, o sa pun totusi poze, in cazul in care tot mai vrea cineva polistiren:

Alimentatorul este inchis, nu-l pot desface decat cu un motiv serios. In partea de jos este transformatorul, iar sus este reglajul notat in cm.
Imagine atasata: P1140030.JPG

Suportul firului (ferastraul, ca sa zicem asa) este facut din lemn de fag, sunt mai multe straturi de 5 mm, laminate. Bratele sunt din aluminiu si sunt dreptunghiulare, cred ca 10x15 mm grosime. La capat am suruburi lungi, pentru intindere. In floare am dat gauri ca sa pot introduce firul.
Imagine atasata: P1140031.JPG

Detaliu cu structura:
Imagine atasata: P1140032.JPG

Am doua asemenea aparate, unul mai mic (cel din poza) are 35 cm de fir, iar cel mai mare are 65. Dupa cum spuneam, prind alimentarea pe fir de unde trebuie, nu de la capete. Apoi pot sa trag cu mana de fir, pentru ca numai intre borne se incinge. Taierea o fac manual, inclusiv piesele trapezoidale.

Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 25 June 2011 - 07:26 PM

0

#7 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 26 June 2011 - 11:51 AM

Vezi postareadan_mitea, la 25 June 2011 - 06:09 PM, a spus:

Acolo unde este subtiat, rezistenta lui este mai mare, deci se va incalzi si mai mult. Procesul avanseaza in avalansa.


O mica observatie, acolo unde rezistenta este mai mare se va incalzi mai putin (P=U2/R).
De asemenea daca firul se incalzeste undeva mai mult se va mari rezistenta fapt ce va duce la racirea portiunii deci natura nu lucreaza chiar asa de impotriva noastra 8)
It's difficult to make things simple!
0

#8 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 26 June 2011 - 12:09 PM

Apropos de fir, eu nu am incercat nichelina pentru ca am citit ca se intinde prea usor. Coarda de chitara e recomandata de multi, acum folosesc un fir special, dar care chiar seamana cu coarda de chitara. Am renuntat la coarda de chitara pentru ca se gasesc destul de greu la bucata, mai mult gasesti la set. Am cumparat de afara (de pe topmodel.fr) fir de 0.4 pentru taiat.
0

#9 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 June 2011 - 06:09 PM

Vezi postareaZen, la 26 June 2011 - 11:51 AM, a spus:

O mica observatie, acolo unde rezistenta este mai mare se va incalzi mai putin (P=U2/R).
De asemenea daca firul se incalzeste undeva mai mult se va mari rezistenta fapt ce va duce la racirea portiunii deci natura nu lucreaza chiar asa de impotriva noastra :pardon:



Ai perfecta dreptate. Ma mir singur ce prostie am putut scrie.
Multumesc pentru corectura.
Multa bafta.
0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 June 2011 - 06:31 PM

Vezi postareaZen, la 26 June 2011 - 11:51 AM, a spus:

O mica observatie, acolo unde rezistenta este mai mare se va incalzi mai putin (P=U2/R).
De asemenea daca firul se incalzeste undeva mai mult se va mari rezistenta fapt ce va duce la racirea portiunii deci natura nu lucreaza chiar asa de impotriva noastra :pardon:


Si, totusi, ar fi fost bizar ca natura sa corecteze greselile noastre: acolo unde firul are sectiune mai mica, ai dreptate, rezistenta electrica este mai mare. Dar noi avem nevoie de aceeasi temperatura a firului. Deci vom mari tensiunea de alimentare. De asemeni avem nevoie de aceeasi forta de intindere a firului. Dar, in locul cu pricina, sectiunea fiind mai mica, firul se va intinde si mai tare. Este un proces in avalansa.

PS. Tot din balsa iese mai bine, parea mea.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 26 June 2011 - 06:32 PM

0

#11 Useril este offline   Robert_Damian 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 03-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Elicoptere

Postat 02 July 2011 - 08:13 AM

La varianta cu ESC si servo-tester, cam de cat ar trebuisa fie ESC-ul?
HK 450MT...
0

#12 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 02 July 2011 - 10:59 AM

Teoretic ar trebui sa ai o rezistenta suficient de mare sa nu fie considerat scurt-circuit si ESC-ul sa suporte curentul consumat. E vorba de putini amperi, merge orice ESC daca te referi la amperaj.

Tot o spun si nu ma deranjeaza, pana si unele notiuni de baza din electrotehnica imi scapa. Nu le folosesc si chiar daca le-am invatat, le-am uitat.
Dupa formula puterii electrice (si altele: a curentului consumat functie de rezistenta etc.) asa este, rezistenta e mai mare si puterea consumata (legat de ea ar fi si aia disipata sau aia transformata in caldura), e mai mica in zona cu conductorul subtiat. Dar in mod sigur sunt si alte fenomene care duc la ce spunea Dan. Adica eu nu cred ca daca alimentez la aceeasi tensiune un conductor gros cu o zona centrala foarte subtire, el se va raci in acea zona centrala. totdeauna acolo se arde. O siguranta electrica are ca element fuzibil unul cu rezistenta cat mai mare, nu invers. Ceva ma face sa cred ca intervine si alt fenomen (poate legat de disiparea caldurii in functie de suprafata exterioara, sau altceva) care face ca firul subtiat sa se incalzeasca si mai tare, sa se alungeasca si sa se subtieze in continuare si in final sa se rupa. N-am vazut rezistenta electrica care sa se alungeasca la mijloc si sa se raceasca in acel loc, eventual sa se inroseasca langa borne si sa ramana cu mijlocul rece. La ansa unui pistol de lipit e cam la fel, nu se incalzeste suportul ei (bara groasa) ci bucata din mijloc, subtire, cu rezistenta mai mare decat a secundarului in care e pusa. Cam la fel, la un contact electric imperfect (adica rezistenta electrica foarte mare) din instalatiile electrice exact acolo apare fenomenul de incalzire mai pronuntat. Precis ceva imi scapa ceva.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 02 July 2011 - 11:11 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#13 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 02 July 2011 - 11:23 AM

Hmm... cred ca ai dreptate.
Intr-adevar Dan avea dreptate ca unde este mai subtire se va incalzi mai mult dar nu direct din cauza ca are rezistenta mai mare.
Ce ne-a scapat este ca intensitatea pe fir este aceeasi indiferent de portiune. Adica daca se subtiaza intr-un loc intensitatea va scadea pe tot firul nu doar pe portiune.
Prin urmare pe orice portiune (mai groasa, mai subtire) se disipa aceeasi putere. Numai ca acolo unde e subtire puterea disipata este pe o masa mai mica de conductor, fapt ce duce la incalzirea relativa a acestuia.

Sper ca acum sa fie corect :rolleyes:
It's difficult to make things simple!
0

#14 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 02 July 2011 - 12:33 PM

Pare ok se spiu, Poate ca in cazuri limita, circuitul devine din ce era initial, (fir lung cu o anumita rezistenta si putere disipata) unul cu doua capete mai groase si o bucata subtire la mijloc. Cred ca zona centrala aia ar fi ca o rezistenta separata introdusa in incircuit intre bucatile groase, care are alta lungime mult mai scurta, cu alta sectiune si posibil ca dupa calcule se sa obtina alte rezultate legate de putere, pe portiuni.. Nu stiu exact, nu mi-am pus problema niciodata, dar sigur o sa aflam rezultatul, tot de pe forum. Sper sa ramana aia cu puterea disipata pe suprafata exterioara, N-am idee cum este, dar cred ca data asta natura nu ne ajuta la autoreglare.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 02 July 2011 - 12:47 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#15 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 02 July 2011 - 01:09 PM

Nu prea vad ce ai vrut sa spui, insa teoretic atunci cand se subtiaza (cum ai spus, ca si cum am inseria firul initial cu o rezistenta suplimentara) tot circuitul ar trebui sa se raceasca. Atunci, pentru a taia inca bine se mareste tensiunea si atunci portiunea nealungita intra in parametrii normali insa cea subtiata e deja suprasolicitata.

Acum vad alt lucru care ne-a scapat. Nu putem aplica legea lui Ohm daca circuitul e comandat de un regulator pentru periate :rolleyes:
Deci problema trebuie analizata in 2 cazuri, unul cu transformator cu tensiune reglabila si altul cu ESC care limiteaza curentul in impulsuri. S-ar putea ca comportarea firului cald sa fie diferita...
It's difficult to make things simple!
0

#16 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 02 July 2011 - 03:18 PM

Am spus, un pic mai sus si Zen a confirmat, firul se subtiaza, creste rezistenta, scade puterea si, implicit, temperatura, dar noi avem nevoie de temperatura initiala, deci, vom mari tensiunea, ceea ce va duce la o suprasolicitare in portiunea cu pricina, zic si eu.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 02 July 2011 - 03:20 PM

0

#17 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 02 July 2011 - 04:27 PM

Inclinam sa cred ca e exact cum spui cu alungitul si incalzitul in avalansa, si daca nu cresti tensiunea. De regula fenomenul apare cand firul este in polistiren si nu prea se observa. Nu stiu daca se mai umbla la curent dupa ce se incepe taierea.
Daca e sa fac confuzie, o fac intre doua cazuri diferite. Poate am luat in calcul situatia cand alimentez un fir care oricum s-ar topi la o anumita alimentare electrica si ma astept sa nu o mai faca daca el se subtiaza inainte. Cred ca vreau prea mult. De regula la taiat polistiren firul nu ajunge chiar in situatia de a deveni rosu sau atat de cald incat sa se topeasca prin incalzire. Cred ca e si posibil sa se intinda cat poate si sa ramana asa, fara sa se topeasca.S-ar putea sa existe acea autoreglare, pana la o limita..
Acum chiar ca sunt curios sa vad cum se intampla si o sa incerc un test. O sa incalzesc firul pana la o valoare care sa-mi permita sa-l intind ceva mai mult si o sa verific daca dupa intindere (fara sa modific tensiunea electrica) firul incepe sa se raceasca sau nu.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 02 July 2011 - 04:33 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro