Le Coureur- Anoo 1776 model din carton la scara 1:72
#32
Postat 21 November 2011 - 08:22 PM
Dupa ce am stat si m-am holbat ca boul la salariu minim pe economie, dupa ce am rasfoit niscai-va cartulii si brosurele dedicate armamentului navelor de epoca, am decis sa trag o patina tevilor de tun, asa ca...... dupa un prim strat de grund, am "varuit " tevile cu un negru satinat marca Humbroll. Inainte de uscarea definitiva a vopselei, i-am aplicat un washing temeinic pentru a da impresia de ...vechi, ce-o iesit.... vesem in poze ceva mai clare la lumina naturala.
......si poate totusi
#33
Postat 21 November 2011 - 08:47 PM
Daca de exemplu, producatorul kitului specifica faptul ca este nevoie de 70 buc scripeti (ca exemplu ) , in comparatiile facute cu ilustratele din kit si cu fisa de instructiuni, as avea nevoie de 90 buc, nemaivorbind de ...simetrie . Sper ca se intelege unde bat.
Legat de vergi...... ele se leaga la catarge prin intermediul scipetilor, pana aici totul este OK, acum..... treaba sta cam asa........ in toate pozele , in instructiuni, pe tot ceea ce am gasit eu legat de francez, vergine NU SUNT LEGATE LA DISTANTA EGALA TRIBORD-BABORD. Pentru a intelege ceea ce spun, sa luam exemplu vergei de pe arborele artimon. Manevra principala de ridicat-coborat verga, cea care de altfel leaga si ansamblul verga-vela la arbore nu este centrata ( cei doi scripeti Nr 76 care sunt legati intre ei prin intermediul manevrei 6 ) Deci...... unul dintre scripeti este ancorat la arborele artimon, cel deal doilea scripete este legat la verga. Buba este exact la acest al doilea scripete. practic acest scripete nu este centrat pe verga, distanta din dreapta vergii este cu mult mai mare decat cea din stanga, acest lucru fiind valabil la toate vergile. Aici apare erata. Practic sunt cam confuz cu privire la acest aspect, neintelegand modul de manevrare al velaturii in acest sistem dubios de asezare al vergilor pe arbori.
Dubios rau de tot lugerul asta
Banuind totusi ca proiectul navei de fata ar aduce cu o nava costiera care are velatura adaptata navigatiei pe o directie aproximativ dreapta si cu vant constant sau dinspre mal sau dinspre larg, caz in care velatura eficienta e cea tip randa, ori modul in care e arborata velatura la ,,Curier'' cam asa paree. Uitandu-ma si pe ceva jonci , care au cam aceeasi pozitionare , am dedus ca velatura este de tip randa. Cam superficiala explicatia da' cred ca suficienta.
Suficienta sau nu, un bun prieten m-a luminat nitel , si anume concluzia a fost urmatoarea :
Ca prima impresie si parere..... Tipul acetei nave este de fapt o nava traditionala de pescuit si nici de cum nava costiera. Velatura, corect este in esenta o serie de 3 rande pe cele trei catarge. Nu este asa cum crezusem eu initial ( totusi aveam dubii cu privire la alegerea facuta de mine ) facuta sa navigeze drept, paralel cu tarmul cu vant fie din larg fie dinspre mal. Tarmul nu e o margine de bazin, drept, deci... Tipul de velatura de acest fel permite navigarea cu vant din orice directie (spre deosebire de velele patrate). Nici un velier nu navigheaza drept, specific navigatiei cu vele sunt "voltele" adica navigarea in zig-zag.
In alta ordine de idei, vergile, care in acest caz in esenta sunt de fapt niste "pic"-uri ,se dispun alternativ intr-un bord si celalalt, primul in tribord, al doilea in babord. In mod normal ar trebui sa aiba si niste coliere. O sa mai caut in ce am eu si sa incerc o detaliere mai ampla.
Si..... ca ultima idee, e normal ca vergile sa fie prinse asimetric pt. ca pozitia lor este oblica, asta dupa ce m-am holbat mai atent la forma velelor. I-mi reamintesc ca exista si asimetrii in diverse tipuri de greement in care vergile sau picul nu trece dintr-un bord in celalalt , cel putin desenule din instructiunile meu cu privire stricta la HMS Alert (acelasi fel de KIT) si Le Coureur privind greementul mi se par mult simpilficate. Nu stiu cum o fi in alte kituri sau planuri, dar nici macar numerotarea scripetilor nu corespunde , cum de altfel nici nu ma asteptam.
Totusi, dupa un lung impas legata de multitudinea semnelor de intrebare cu privire la dubiosul sistem de fixare a vergilor, decizia mea a fost una cat se poate de clara, pentru moment ma ocup de artilerie.
Zis si facut. Dupa vopsirea tevilor de tun si aplicarea unui wash am trecut la montarea acestora pe afet.
Dupa nebunia fixarii telilor am inceput lucrul la paramele de recul.
......si poate totusi
#34
Postat 22 November 2011 - 01:38 AM
#35
Postat 22 November 2011 - 01:46 AM
#36
Postat 22 November 2011 - 08:06 AM
Mare boier mare caracter. :pardon: :good:
Aceasta postare a fost editata de tom cat: 22 November 2011 - 08:07 AM
......si poate totusi
#37
Postat 22 November 2011 - 10:27 AM
#38
Postat 22 November 2011 - 03:50 PM
Legat despre lucrarea ta.... San Felipe...... chiar daca aceasta a existat sau nu, chiar daca a fost o legenda sau nu , important este faptul ca legendele au fost, sunt si vor fi cu mult inaintea faptelor istorice. Nu degeaba se spune in popor ca o fapta istorica este alimentata nemarginit de legende. Apropo.... excelenta "legenda" ta.
In alta ordine de idei..... lucrarea abordata de tine este una tipic...... lemnoasa, in schimb...... umila mea lucrare este una .... cartonoasa , la drept vorbind, nu poti compara naturaletea si maiestria lucrului in lemn cu banalul si umilul carton.
Legat de cele spuse de mine mai sus : "" .....nu poti compara naturaletea si maiestria lemnului cu banalul si umilul carton"" , poate v-a naste intrebari de genul..... : " De ce nu ai ales lemn, si de ce ai ales cartonul ? "
Ei bine...... vreau sa incerc pe cat posibil sa demostrez fapul ca si dintr-o banala coala de carton se poate realiza ceva frumos , si credeti-ma ce va spun, daca considerati ca lucrul cu carton este unul usor..... va contrazic . Incercati si singuri si cu siguranta parerile domniilor voastre v-or lua o cu tutul alta directie.
Spor tuturor in tot cea ce intreprindeti si multa multa bafta. :excl: :blush:
......si poate totusi
#39
Postat 24 November 2011 - 10:41 PM
Dupa sedinta de legat parame de recul la tunuri, am trecul la montarea lor definitiva in locasurile prestabilite.
......si poate totusi
#41
Postat 24 November 2011 - 10:47 PM
Dupa lipirea " manerelor de manevrare" a acestora, am inceput montarea lor pe ...hai sa-i zicem , postamente
......si poate totusi
#43
Postat 24 November 2011 - 10:52 PM
......si poate totusi
#44
Postat 24 November 2011 - 10:58 PM
Ca dimensiuni........ nu ma asteptam sa iasa atat de mare, dar.... ce mai conteaza acum , deci : 74 cm x 36 cm , si ...daca tot am plecat pe carton...... lucrarea v-a fi integral de carton, chiar daca ma vad nevoit sa marturisesc ca am fost tentat sa pacalesc si cu ceva furnir, dar..... cum intreaga constructie de pana acum nu-mi permite alta varianta :ph34r: ........ tot cartonul ramane la baza .
Ok...... viitoarea diorama am inpartit-o in 4 segmente , segmente construite individual, actualmente fiind finalizate 3 din cele 4 .
In prima poza, este segmentul central (cel mai mare) , in poza doi , segmentul care incorporeaza macheta navei , al treilea segment fiind una din laturile viitoarei diorame , iar ultimul, cel de-al patrulea ........ probabil maine i-l v-oi finaliza. ;)
......si poate totusi
#46
Postat 25 November 2011 - 12:24 AM
sugestii?te rog sa postezzi pe vreun forum cum faci apa din jurul navei.
observatii?te rog sa nu uiti sa postezi pe vreun forum cum faci apa din jurul navei.
comentarii?deocamdata nu sint.
Aceasta postare a fost editata de jeli: 25 November 2011 - 12:24 AM
#47
Postat 25 November 2011 - 06:25 AM
#49
Postat 25 November 2011 - 11:34 PM
@ Jeli. Cu siguranta am sa detaliez procedeul de realizare al apei :lol: :lol: :lol: ( nu v-a ganditi la cine stie ce reactie chin=mica..... nu sunt eu un geniu sa reinventez apa ) :lol: :lol: :lol:
Inca o data multumesc tuturor celor care-mi urmaresc lucrarile, tuturor celor cara-mi sunt alaturi si ma sprijina cu sfaturi, incurajari, sugestii , pareri...... si sper sa nu dejamagesc pe nimeni, sper sa fiu la inaltimea asteptarilor voastre. :good: :lol: :drinks:
......si poate totusi
#50
Postat 26 November 2011 - 02:36 AM
tom cat, la 25 November 2011 - 11:34 PM, a spus:
@ Jeli. Cu siguranta am sa detaliez procedeul de realizare al apei :lol: :lol: :lol: ( nu v-a ganditi la cine stie ce reactie chin=mica..... nu sunt eu un geniu sa reinventez apa ) :lol: :lol: :lol:
:good: :lol: :drinks:
nu poti sa scrii H2O linga nava? :D
#51
Postat 26 November 2011 - 06:15 PM
Intre timp am mai lucrat cate ceva la viitoarea diorama, drept pentru care supun atentiei domniilor voastre etapa lucrului la zi.
..
......si poate totusi
#52
Postat 29 November 2011 - 01:36 AM
Cu oarecare timiditate, am inceput realizarea primilor pasi in obtinerea apei. Ca prim pas am inceput cu aplicarea vopselei de baza, in cazul de fata o combinatie de vopsea acrilica albastru marin cu ceva verde smarald. Dupa uscarea totala am sa ma mai joc putin cu nuante de albastru mai inchis si verde smarald mai accentuat. Totusi.... pana la finalizarea completa a bazei(pentru a reusii imitarea apei) mai este cale lunga.
Dupa primul strat de vopsea, mai mut aplicata pe post de suport de baza am continuat lucrul la turnul-macara , usor-usor pregatindu-mi astfel terenul pentru apicarea culorilor.
......si poate totusi
#55
Postat 29 November 2011 - 01:46 AM
......si poate totusi
#56
Postat 29 November 2011 - 01:48 AM
......si poate totusi
#57
Postat 03 December 2011 - 10:03 AM
Comunitate Cs http://cs.eforienett.ro
Tutoriale CS http://www.tutorialecstrike.ro
#58
Postat 03 December 2011 - 08:11 PM
Dupa cum spuneam. Greu ...... treaba a inceput sa se miste destul de greu. Parca lipseste ceva...... ce anume ????? nu stiu, dar .....motoarele au ajuns la relanti ....... si asta nu prea e bine.
Dupa lupte seculare am mazgalit magaziile si le-am asezat provizoriu pentru a putea aplica primul strat de nisip. Ori si cum... baracile mai au nevoie de retusuri en-gross, dar pana la retusuri mai am de "bobinat"
Aceasta postare a fost editata de tom cat: 03 December 2011 - 08:12 PM
......si poate totusi
#59
Postat 03 December 2011 - 08:14 PM
Pana ma hotaresc asupta culorii de baza ( sper sa nu-mi iasa o alta spalatura de vase ) am mai miscat cate ceva, nu mult ...... numai cat sa nu zica poporul ca somez.
......si poate totusi
#60
Postat 04 December 2011 - 01:49 AM
Multa, multa bafta, mestere.