Astro-Hog un clasic de la SIG care a schimbat istoria RC-ului.
#91
Postat 14 October 2012 - 10:33 AM
eu, reusesc sa fac cam 60 la suta din calitatea care o faceti dumneavoastra
Multe multe lucruri bune
cred ca micile cute de folie se vad inainte de panoul de foc in partea superioara zic si eu poate ma insel
#93
Postat 15 October 2012 - 03:05 AM
Cutele care ma omoara sunt in partea din fata, exact in spetele elicii. Acolo fuselajul este precum un ou. Am fost sfasiat de dorinta de a face cateva crestaturi in folie, dar, este o zona in care va fi mult ulei. Am ales protectia lemnului in detrimentul esteticului.
#94
Postat 15 October 2012 - 03:13 AM
Dupa o verificare atenta am insurubat si parghia de comanda. Ca substanta de blocare a suruburilor am folosi acelasi adeziv poliuretanic cu care voi lipi si balamalele.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 October 2012 - 03:13 AM
#95
Postat 15 October 2012 - 03:20 AM
Inainte de a-l lipi definitiv mai am de inchis fata prin care am introdus elevatorul.
Sunt multumit de cum se misca acesta (elevatorul). Cu un spatiu de 0.5mm intre elevator si ampenajul orizontal am o cursa cu 50% mai mare decat nesarul. In plus cade, fara nici o ezitare, sub propria greutate. A trecut cu succes proba casei.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 October 2012 - 03:22 AM
#97
Postat 21 October 2012 - 05:40 AM
Ce-am mai mosmondit: am lipit rudder-ul. A trecut proba casei. Pot zice ca sunt multumit. Am atasat tijele de comanda. Aici, daca nu va supar prea mult, m-as lauda un pic. M-am mosmondit atat de mult sa pun tuburile de ghidaj drepte, incat, elevatorul cade sub greutatea lui, fara nici cea mai mica ezitare, cu tot cu tija de comanda atasata. Sunt, cu adevarat, multumit. Chiar si rudder-ul este, gata-gata, sa faca acelasi lucru.
Multumit si mandru de mine, lucru deplasat pre cum se va vedea, m-am apucat sa instalez servo-urile. Aici paranoia are camp vast de desfasurare. Scopul este sa fac zero-urile si capetele de cursa mecanic, fara sa ating trimurile. Prima halta a fost ca unul din servo-uri avea cursa infima. Probabil ca m-am jucat cu el si l-am programat gresit. Am profitat de acest lucru pentru a aduce tehnica noua alaturi de modelul din 1957. Imi place mult sa vad ca in modelul acelor vremi voi avea tot ceea ce pot pune, fara sa-mi vand un rinichi, mai bun. Motorul cel mai nou, 4T, de la OS, servo-uri digitale, telemetrie, baterie LiFe, etc.
Socul a venit cand am vrut sa fixez servo-urile. Pentru a nu fi greu de coada, cosmarul meu, am pus servo-urile cat mai in fata. Toate bune si frumoase, doar ca, dupa ce am facut suporturile si am probat cum vin, am adaugat suportul bordului de atac al aripii. Acum mi-a fost imposibil sa indurubez suruburile din fata. Nervi, palpitatii, tensiune crescuta, vot de blam, tot tacamul. Am fost, cat pe aci, de a face doua gauri in suportul cu pricina. In final am rezolvat problema dupa ce am stricat doua seturi de inbusuri si mi-am facut unul ciudat, dar care mi-a permis sa strang suruburile. Un omagiu lui Du-Bro pentru suruburile geniale. Pentru cele Philips trebuia sa dau gauri.
In final rudder-ul este full functional.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 October 2012 - 05:42 AM
#98
Postat 21 October 2012 - 09:46 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#99
Postat 21 October 2012 - 11:27 PM
Am terminat partea din spate. Va rog sa observati ca piticul responsabil cu roata din spate nu m-a lasat sa utilizez collars. Cica sunt prea grosolane. Totodata, va rog, sa observati, in prima fotografie, gaurica din ampenajul orizontal. Este destinata egalizarii presiunii din interior in timpul infoliatului si al zilelor de iarna sau vara torida.
Ezit daca sa mai pun un suport, sau nu, la tuburile pentru tijele de comanda. Mai este timp pentru asta.
Deoarece cel caruia ii este dedicat modelul are o afinitate pentru secretarele exotice, i-am gasit si un pilot pe masura.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 October 2012 - 11:31 PM
#102
Postat 23 October 2012 - 02:36 AM
Multa, multa bafta.
#103
Postat 29 October 2012 - 04:22 AM
Multa, multa bafta.
#104
Postat 29 October 2012 - 11:56 AM
dan_mitea, la 29 October 2012 - 04:22 AM, a spus:
Multa, multa bafta.
Buna
Poti sa stai linistit ca solutia este viabila.
Mai mult la vremea respectiva am folosit intentionat servo de slaba calitate cu dantura de plastic .
Asta are 2 ani de utilizare intensa si e inca ok (SG90):
Asta cu un servo de 4g : functioneaza ok deasemenea :
Sau un HK metal de 16g:
Succes in continuare
Aceasta postare a fost editata de Horja: 29 October 2012 - 11:57 AM
#105
Postat 29 October 2012 - 12:13 PM
#106
Postat 29 October 2012 - 12:33 PM
Rower, la 29 October 2012 - 12:13 PM, a spus:
Rau nu are ce sa-i faca, il unge :blush:
Normal in interiorul capotei ar trebui sa fie uscat.
Prezenta uleiului acolo inseamna altceva rau:
daca este curat inseamna amestec prea bogat si pierderi pe la carburator sau furtune;
daca este colorat pierderi pe la racordul tobei deci etansare.
Scuze pentru offtopic
Numai bine
Aceasta postare a fost editata de Horja: 29 October 2012 - 12:35 PM
#107
Postat 04 November 2012 - 10:17 PM
Centrul de greutate este unde trebuie, fara sa fie nevoie de plumb, iar greutatea este, exact in mijlocul intervalului de 7-7 1/2 livre. Cantarul da 7 1/4 livre.
Am adugat suportul pentru sustinerea tuburilor ce gazduiesc tijele de comanda. Sa fi uitat ceva? Daca stiti, ar fi bine sa-mi spuneti acum.
Am cumparat combustibil proaspat si astept o zi buna pentru primul zbor.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 04 November 2012 - 10:17 PM
#108
Postat 04 November 2012 - 10:30 PM
Felicitari pentru model si munca depusa :drinks:
Aceasta postare a fost editata de ACHIMOTO: 04 November 2012 - 10:31 PM
#111
Postat 05 November 2012 - 07:09 PM
Multa, multa bafta.
#112
Postat 06 November 2012 - 06:37 AM
''This is my Astro Hog from 1965 in London Ontario. That is my son who was 2 or 3 years old, and now is 45 years old. That was the first pattern plane to win the US Nats, in the early 60 it was a very popular plane, which we flew with Reeds. I had a 10 Channel F&M Reed Radio. you had trim only on elevator. Two servos and two channels for elevator. the two servos were next to each other with a bar that went across from each one. The push rod was attache to the bar. one servos always came back to neutral, and othe trim servos stayed where you put it. that way the bar moved which created the trim movement. The servos were linear. no trim on ailorons or rudder. lots of fun.''
Ce faceam noi in 1965?
#113
Postat 06 November 2012 - 07:39 AM
dan_mitea, la 04 November 2012 - 10:17 PM, a spus:
Felicitari Dane, a iesit piesa!De uitat sigur nu ai uitat tu nimic ca esti meticulos. De unghiuri la motor nu ai zis nimic, probabil sunt date panou direct din montura, daca nu, fa-i din saibe. Referitor la servo de gaz, si eu fac acelasi lucru deoarece mi-e sila de sarme lungi si strambe pana`n fuselaj. Nu sunt de speriat vibratiile nici pt un servo cu nylon macar. In legatura cu pierderi de zeama/gaze condensate sub capota nu e cazul; poate mici urme de condens de ulei stranse in zona de strangere a esapamentului dar dupa mai multe ore de functionare care in nici un caz nu vor ajunge la servo. La inceput, daca-i dai prea inecat, o sa vaporizeze din carburator in timpul reprizelor bruste cativa stropi care o sa ti-i arunce elicea, in partea de sus a panoului,in rest sunt curate motoarele.
PS. Sa nu pui alta coloana sonora pe maiden. ;)
#114
Postat 07 November 2012 - 03:39 AM
Original, Astro-Hog, are unghiuri zero. Le-am scris celor de la SIG...am postat pe aici, pe undeva, raspunsul...si concluzia a fost ca, pentru motoare mici nu-i nevoie de unghiuri, dar pentru motoare mai maricele ar fi bune. Asa incat le-am facut din panoul de foc. Vom vedea, daca voi apuca sa studiez, daca sunt bine alese. Totodata au agreeat ideea de a muta trenul de aterizare pe fuselaj si a reduce unghiul diedru la jumatate.
Multa, multa bafta.
PS. Nu am coloana sonora la nici un video. Nu-i gasesc rostul.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 07 November 2012 - 03:40 AM
#115
Postat 08 November 2012 - 06:24 AM
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 November 2012 - 06:27 AM
#116
Postat 08 November 2012 - 09:48 PM
Domnilor terminati-l odata si la zbor cu el, lasati povestile lucrati in 2 saptamani putea fi gata lejer 1-2 ore de lucru pe zi.Eu am inceput marti constructia unui semiacrobat proiectat si executat integral si la pariu ca marti zboara (intre timp mai am de facut o gramada de piese pt ultrausoare)si la constructie nu poate baga nimeni de vina
Ciao Sorin
#120
Postat 08 November 2012 - 11:19 PM
E foarte usor sa pui poze din care oricum nu se vede prea mult, da sa faci un model intr-un timp rezonabil e mult mai important decat sa astepti sa te linga unii care probabil nu sunt capabili de nimic.
Poti sa te lauzi cu ceva care e facut repede si bine nu cu ceva care poate sa-l faca oricine in de 10 ori mai mult timp.
Pai daca omenirea progresa asa cum progreseaza Astro Hog eram si acum in epoca de piatra si nu faceam aeromodele
Daca vrei poze iti trimit pot pune si pe forum dar nu sunt relevante,oricum am vazut pe forum multe care ar trebui sa fie ascunse de rusine (nu faceti ca ei) si culmea ca unii se mai lauda cu ele da problema e ca nimeni nu le spune ma i... , nu e bine asa.sau poate asta e nivelul aeromodelistilor?
Ciao Sorin