Acumulator pentru navo plantat
#1
Postat 07 June 2011 - 01:49 PM
Am un navo Navigator I pentru nadit cu un acumulator pb-acid de 12v 10 mAh. Ma gandeam sa-l schimb cu ceva mai usor pentru cresterea vitezei, autonomie, scurtarea vitezei de incarcare, etc ...
Nu ma prea pricep la acumulatori/ specificatii, etc dar ma gandeam la ceva Li polimer sau Ni metal, va rog sa-mi dati cateva sfaturi, sugestii si chiar link-uri de unde pot fi achizitionati. Posed un incarcator Accucel deci nu ar fi o problema incarcarea oricarui tip de acumulator.
Thx
#4
Postat 11 June 2011 - 10:04 PM
#5
Postat 11 June 2011 - 10:20 PM
casapumrs, la 11 June 2011 - 10:04 PM, a spus:
face fata si unul singur ...acum depinde de configuratia barcazului , daca ai o barca pe 12v acest acc, face doar spate .. :rolleyes: toate cele bune !
Aceasta postare a fost editata de stelian: 11 June 2011 - 10:24 PM
https://www.facebook...3/photos_stream
https://www.facebook...le.7/photos_all
Alte barcute construite , poze de pe alte meleaguri !
http://forum.rcdesig...read274739.html
0721 241 744 VODAFONE
0762 028 013 COSMOTE
[Mail stelianionascu@yahoo.com [/size]
#7
Postat 11 June 2011 - 10:27 PM
casapumrs, la 11 June 2011 - 10:22 PM, a spus:
ai privat ! :rolleyes:
https://www.facebook...3/photos_stream
https://www.facebook...le.7/photos_all
Alte barcute construite , poze de pe alte meleaguri !
http://forum.rcdesig...read274739.html
0721 241 744 VODAFONE
0762 028 013 COSMOTE
[Mail stelianionascu@yahoo.com [/size]
#9
Postat 14 June 2011 - 11:29 PM
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
#10
Postat 15 June 2011 - 04:30 AM
#11
Postat 21 June 2011 - 02:00 PM
am si eu doua intrebari legate de acumulatorii Pb-Ac:
1. un acumulator Pb-Ac trebuie descarcat complet (aprox. 10,7 V) inainte de a fi incarcat din nou? sau pot sa il incarc chiar daca nu a ajuns la aceasta tensiune? Nu dupa fiecare partida de pescuit se descarca la aceasta tensiune si ma gandesc sa nu il stric...
2. am un acumulator de 12V/12A si un incarcator de 1,8A. Stiu ca este bine sa incarci acc. la 10% din capacitatea lui, deci ar trebui sa am 1,2A. Pot cumva sa fac incarcatorul sa scoata 1,2A? nu stiu... sa leg o rezistenta ceva... Si daca este posibil, ce valoare ar trebui sa aiba rezistenta?
Poate am pus doua intrebari banale... dar cu electronica sunt in aer... Despre prima intrebare parca am mai citit undeva intr-un topic dar nu mai gasesc si pace, iar despre a doua intrebare chiar nu am gasit nimic.
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
#12
Postat 21 June 2011 - 02:58 PM
...litiul este alcalin, in prezenta apei este bomba, in conditii de umiditate sau condens se degradeaza mult mai rapid(dramatic uneori), decat alte tipuri de acumulatori!!!
#14
Postat 24 June 2011 - 12:34 AM
ipsihi, la 21 June 2011 - 02:58 PM, a spus:
Salutare.
Corecta afirmatia: "litiul este alcalin" ... insa sa nu speriem oamenii: "in prezenta apei este bomba".
Din cate stiu... la acumulatorii Li-Po / Li-Fe sunt bine facute izolatiile... solutiile chimice fiind bine etansate in niste pliculete plastificate... destul de groase... in care nici aerul nu intra/iese... dar'mite apa. Mai concret... submarinul lui Dily a stat mai bine de 1 an sub apa... si nu au patit nimic acumulatorii.
Singura problema la acesti acumulatori o reprezinta gradul de descarcare care nu trebuie sa nu cobopare sub 2,8-3V/celula. Avand in vedere ca la regulatoarele brushed (pt motoare cu perii) nu prea exista functia cut-off trebuie avuta mare grija la descarcare.
Altfel... Li-PO sunt mai scumpi decat Pb. ... mult mai usori, au mai multa "viata"... necesita incarcator special cu egalizare pe fiecare celula si mai multa atentie.
Din toate tipurile de acumulatori incercate/testate: Li-Fe, Li-Po, Ni-Mh, Pb... acum folosesc doar Li-Po sperand sa trec la Li-Fe cand bugetul imi va permite. De ce? Pentru ca pe balta folosesc 1 acumulator Li-PO 4S 5A la fel ca si un Pb 12V 9,5A care este mult mai greu... iar in 1h. l-am reincarcat la masina... lucru imposibil in cazul Pb. care dureaza minim 9-12h.
Asdar... sa nu speriem oamenii.
Aceasta postare a fost editata de Adistul: 24 June 2011 - 12:36 AM
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
#15
Postat 24 June 2011 - 09:09 AM
#16
Postat 26 June 2011 - 11:49 PM
:pardon:
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
#17
Postat 10 July 2011 - 04:09 PM
Ce ziceti ? ...
Thx
#19
Postat 11 July 2011 - 11:42 AM
rostea, la 11 July 2011 - 04:51 AM, a spus:
Ei, hai ca asta nu e din necunoastere. A fost din graba. Sa vezi cate greseli ti-am gasit prin postari. De exemplu: "cate am m-ai citit pe aici", lipsa semn de intrebare, nefolosirea majusculei la inceput de propozitie sau fraza.
Nu mai vorbesc ca pentru
Citeaza
Citeaza
LIFe nu-s chiar scumpi in draci. Sunt ca si Lipo. Dar sunt mult mai fiabili si admit intr-o oarecare masura abuzuri. Sunt un pic mai grei ca Lipo dar la navomodele nu prea conteaza. In State sunt folositi din ce in ce mai mult la aero, datorita calitatilor lor, asa ca nu vad de ce nu i-am folosi si noi la navomodele.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 11 July 2011 - 12:31 PM
#20
Postat 11 July 2011 - 01:00 PM