Modelism - RHC Forum: Sfat achizitie motor ,regulator ,acumulator - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfat achizitie motor ,regulator ,acumulator

#1 Useril este offline   2Mihnea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 05-June 11

Postat 06 June 2011 - 02:00 PM

Buna ziua,

Doresc cateva sfaturi si pareri in achizitionarea motorului , regulatorului si acumulatorului. Daca fac unele greseli va rog sa ma corectati (sunt la inceput):
1 .Motor BL Outrunner ROXXY 4250/07.Pentru acest tip trebuie sa mai amplasez cei 3 condensatori (2 de 100 si unul de 47)?
2.Regulator Brushless Navy Seaking ESC 60A. L-am preferat pe acesta deoarece are si racire.Ar mai fi o varianta regulator Brushless BL 960-6....Dintre cele 2 nu stiu care ar fi mai bun pentru ca primul se apropie cel mai mult de amperajul motorului.
3Acumulator : as fi preferat LiPo GENS ACE 18.5 V/ 4000 mA/ 25C dar toate incarcatoarele sunt pana in 18 V si acesta are 18.5V ;asa ca m-am decis la LiPo GENS ACE 14.8 V/ 4000 mA/ 25C .
De asemenea precizez ca voi achizitiona si pompa cu roti dintate electrica 6V (pentru pompa si leduri voi amplasa un acumulator LiPo separat-merge cel de 7,4 V daca tensiunea la barca e de 6 V)?
Cam ce autonomie in configuratia data as avea (la o incarcatura de nada de 3-4 kg si distanta de plantare cam 200-250 m)
Coca este de tipul coca Carp Atlantis cu doua cuve
Sperand ca nu v-am deranjat va doresc o zi buna in continuare tuturor si astept sugestii de la d-voastra

0

#2 Useril este offline   torelu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 145
  • Inregistrat: 19-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 June 2011 - 03:18 PM

1. De ce sa pui cei 3 condensatori? Motorul il legi direct in regulator.
2. Regulatorul e bine sa depaseasca cat mai mult curentii maximi pe care ii papa motorul si NU sa fie cat mai aproape. In felul asta nu se va incalzi prea tare.
3. Bateria de 18.5V e cu 5 celule. Cum adica toate incarcatoarele sunt pana in 18V? Bateriile le incarci cu un incarcator special de acumulatori LiPo, iar un incarcator care stie sa incarce 5-6 celule nu e un capat de tara. As zice chiar ca e cea mai ieftina componenta dintre toate piesele pe care vrei sa le iei. Pompa aia nu stiu exact de ce vrei sa o pui si nu imi dau seama cum o sa o alimentezi.

Vezi ca tensiunile pe care le-ai scris si care apar prin specificatii sunt tensiunile nominale. Incarcati la maxim, acumulatorii LiPo au tensiuni mult mai mari decat cele nominale. Adica la cea cu 5 celule (18.5 tensiune nominala) tensiunea maxima este de 21V. La cei cu 2 celule care vrei sa ii folosesti la pompa (7.4V tensiune nominala) tensiunea maxima cand sunt incarcati este de 8.4V. Sa nu prajesti pompa aia.

Cam scumpa o sa iasa barca aia cu piesele pe care le-ai spus ...

Numai bine,
0

#3 Useril este offline   2Mihnea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 05-June 11

Postat 06 June 2011 - 06:07 PM

Multumesc mult de informatii.Imi sunt foarte utile si voi tine cont de ele.Pompa o voi alimenta separat cu alt acumulator mic de 7,4 V (cred ca tot un lipo);ideea e ca e prima barca si o fac pt mine.....sunt curios ce autonomie va avea.Sunt dispus sa investesc pana in 2000-2200 Ron.
Am vazut ca la clasicul motor755/40 cu perii toata lumea pune cei 3 condensatori;asta nu stiu daca este valabil si pentru motoarele brushless.
Inca o data multumesc

0

#4 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 06 June 2011 - 10:47 PM

Consumul va fi dat de motor/volti/greutate model/tip coca/elicea folosita functie de diametru si de pas... cam greu determinabila la nivelul prezentat de tine. In configuratia ta... daca-ti doresti Mercedes de plantat (si eu mi-am facut unul... stiu ce inseamna) poti gasi de la Raboesch la www.AutoRC.ro ( ai sus banner ) recomandabil 4 pale la max 35mm diametru ca sa obtii autonomie mai mare. Probabil un sistem Kort te-ar ajuta in configuratia ta. Poti renunta la pompa aia de apa ( cred ca vrei sa o folosesti la racire motor/regulator ) sunt alte variante ieftine si eficiente (deja s-a inventat de mult apa calda). Ia un regulator mai mare... cel putin 90A ca sa ai pace... recomand 110A-120A. Nu stiu cine face coca aia... Carp Atlantis dar sunt altele mai bune pentru configuratia dorita de tine. Discutam pe privat mai multe aspecte.

Aceasta postare a fost editata de Adistul: 06 June 2011 - 10:51 PM

Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#5 Useril este offline   2Mihnea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 05-June 11

Postat 14 June 2011 - 01:40 PM

Daca renunt la pompa ,voi face sistemul cu teava de cupru care se alimenteaza din jetul produs de elice.Intrebarea mea este daca folosind o elice cu 3 maxim 4 pale de 35 mm credeti ca presiunea de apa produsa de elice este suficienta sa raceasca motorul (care are diametrul de 42 si lungimea de 50- probabil 5-6 spire aluminiu sau cupru ) precum si regulatorul.Sau alta idee ar fi sa montez 2 alimentari-2 tevi -unul pentru motor si unul pt regulator. Facand un calcul simplu numai pentru motor am nevoie cam de 800 mm teava....ma gandesc ca pierderea de presiune este destul de mare si nu stiu daca s-ar raci suficient.de aceea am ales varianta cei drept mai scumpa dar sigura cu pompa
0

#6 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 14 June 2011 - 11:24 PM

pt. motoarele brushless sunt camasi de racire... nu stiu de ce te complici cu serpentine de cupru.
apa calda este deja inventata.

oricum... bafta! ... ca ai nevoie!
Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#7 Useril este offline   costelino 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 71
  • Inregistrat: 13-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Afumati, Ilfov

Postat 15 June 2011 - 04:24 AM

Motorul de care vorbeste (Motor BL Outrunner ROXXY 4250/07) este outrunner. Pentru aceste modele nu se pot folosi camasi de racire si nici serpentine de cupru/aluminiu. Exista alte variante de racire dar care nu sunt foarte eficiente (Ex: Batiu cu racire sau radiator montat pe batiu).

Fisiere atasate


0

#8 Useril este offline   2Mihnea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 05-June 11

Postat 12 July 2011 - 03:39 PM

Intr-un final am achizitionat:
-coca (model Ipsihi- vezi topicul ...alta coca noua...caruia vreau sa-l felicit;intr-adevar foarte reusita)
-motor brushless FEIGAO-540 super power;arbore de 300 mm;camasa de racire motor;cuplaj rigid si 3 elice pe care le voi proba separat (diametru de 35/45/50 mm) astfel incat la toate raportul dintre pas si diametru sa fie maxim de 0.85.Am cumparat 3 diferite sa vad care se preteaza cel mai bine si sa gasesc un raport optim intre viteza de deplasare si tractiune;
-servo cuvare digital tip DS120H Digital High-Torque performance BB--11.8kg(4.8V)-12.8 kg(6V)pentru cuvare;
-servo pentru directie Futaba 3003;
-carma rectangulara 52x32mm;
-regulator brushless Turnigy Marine de 120 A si card de programare ;
-rulmenti MR128ZZ (4 bucati) pentru cuvare;
-incarcator cu balanser, ptr. LiPo-LiIo-LiFe, NiMH, NiCd, Pb;
-acumulator LiPo cu 5 celule de 18.5V GENS ACE 4000 mA;
-voltmetru digital si buzzer cu avertizare luminoasa la descarcarea acumulatorului la 16.5V
-radiocomanda Futaba SKYSPORT T4YF 2.4GHz cu 4 canale;
-2 buc. priza de apa pentru sisteme de racire (una pentru motor si una pentru regulator
-protectie pt antena receptor
-bara aluminiu 8mm pt sistemul de cuvare;
-conectori auriti si suruburi fixare;
In principiu cam astea suunt toate piesele ...daca am uitat ceva...revin
De maine ma apuc de montat piesele dar nu stiu de unde sa gasesc un intreptor general de alimentare....astept ceva informatii de la voi si unde se monteaza (pe unul dintre firele de la baterie + sau - ????).bineinteles am sa fac poze si sa le postez (nu prea stiu cum sa le postez...la ce rezolutie sa le fac dar voi incerca)
0

#9 Useril este offline   2Mihnea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 05-June 11

Postat 12 July 2011 - 03:40 PM

Scuze ca am mai ,,mancat cateva litere"
0

#10 Useril este offline   2Mihnea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 05-June 11

Postat 13 July 2011 - 07:15 PM

Fisier atasat  DSCF4153.jpg (274.28K)
Number of downloads: 160
Cam asa a iesit suportul de barca...am mai multe poze dar nu prea stiu cum sa le postez
0

#11 Useril este offline   2Mihnea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 05-June 11

Postat 13 July 2011 - 07:16 PM

Fisier atasat  DSCF4150.jpg (395.4K)
Number of downloads: 51
0

#12 Useril este offline   2Mihnea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 05-June 11

Postat 13 July 2011 - 07:18 PM

Fisier atasat  DSCF4151.jpg (474.83K)
Number of downloads: 26
0

#13 Useril este offline   2Mihnea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 05-June 11

Postat 14 July 2011 - 08:35 PM

Astazi am inceput montajul.Am o intrebare:la ce distanta intre axele elicii si axul carmei se monteaza cele doua (40-60 mm este bine?)..Atasez cateva poze de azi;mai intai o ,,insailez" si lipiturile la finalFisier atasat  DSCF4154.jpg (80.01K)
Number of downloads: 142

Fisiere atasate


0

#14 Useril este offline   2Mihnea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 05-June 11

Postat 14 July 2011 - 08:36 PM

Fisier atasat  DSCF4167.jpg (78.41K)
Number of downloads: 131

Fisiere atasate


0

#15 Useril este offline   2Mihnea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 05-June 11

Postat 14 July 2011 - 08:39 PM

Fisier atasat  DSCF4172.jpg (133.4K)
Number of downloads: 174

Fisier atasat  DSCF4174.jpg (112.33K)
Number of downloads: 168

Fisiere atasate


0

#16 Useril este offline   2Mihnea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 05-June 11

Postat 14 July 2011 - 10:31 PM

Scuze de suport ...maine il mai slefuiesc...nici mie nu-mi place
Pana la urma la ce distanta sa las intre elice si carma?
0

#17 Useril este offline   2Mihnea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 05-June 11

Postat 15 July 2011 - 08:04 PM

Azi nu prea am avut timp...caldura mare...am facut suportul pentru servo carma...am sa-l lipesc de coca inpozitia cea mai favorabila...multumiri d-lui Stelian pentru sfaturi si lui Marius35 pt incurajari...Si pozele de azi:
Fisier atasat  DSCF4180.jpg (121.24K)
Number of downloads: 117

Fisiere atasate


0

#18 Useril este offline   2Mihnea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 05-June 11

Postat 15 July 2011 - 08:05 PM

Fisier atasat  DSCF4183.jpg (147.1K)
Number of downloads: 42

Fisiere atasate


0

#19 Useril este offline   2Mihnea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 05-June 11

Postat 15 July 2011 - 08:07 PM

Fisier atasat  DSCF4184.jpg (107.42K)
Number of downloads: 44
0

#20 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 18 July 2011 - 01:58 PM

Salut.

Felicitari! Pentru un incepator... este Foarte bine. Sunt altii care si dupa cativa ani lucreaza mai urat decat tine.
Intre elice si carma lasi suficient spatiu incat sa poti inlocui usor elicea... fara sa desfaci cuplajul motor... carma... sau sa faci alte "inginerii".
Eu as mai lasa un "supliment" de loc pentru o teava de racire pusa in spatele elicei... aproape de carma... iti explica Stelian cum s-o faci: e posibil ca acele prize de apa achizitionate sa nu aibe randamantul dorit... datorita mai multor factori pe care inca nu i-ai luat in calcul ( dinamica fluidelor... e o materie destul de stufoasa... crede-ma pe cuvant ).
Asteptam cu interes evolutia barcazului... poate-i faci si un film pe balta la final.

Spor!

Aceasta postare a fost editata de Adistul: 18 July 2011 - 02:00 PM

Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#21 Useril este offline   2Mihnea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 05-June 11

Postat 18 July 2011 - 07:12 PM

Multumesc de incurajari,
Cat despre cele 2 piese de racire atat Stelian cat si Ipsihi mi-au zis ca nu au randament la barcutele de nadit ; din ce am inteles sunt pt barcile de viteza;n-am stiut cand le-am achizitionat...le voi schimba si voi amplasa tevi de cupru la aceleasi diametru ca si gaurile.
Spatiu elice -carma are ~60 mm;pot sa schimb usor ,am verificat.
De asemenea voi schimba suportii de servo si le voi face dupa modelul lui Ipsihi (dintr-o tabla de aluminiu ) pe care voi amplasa toate piesele si toat electonica...plasate intre cele 2 cuve
La final bineinteles filmul...stiu
0

#22 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 18 July 2011 - 09:07 PM

Vezi postarea2Mihnea, la 18 July 2011 - 07:12 PM, a spus:

De asemenea voi schimba suportii de servo si le voi face dupa modelul lui Ipsihi (dintr-o tabla de aluminiu ) pe care voi amplasa toate piesele si toata electonica...plasate intre cele 2 cuve


Ca idee de suporti de servo... eu folosesc ceva mai simplu si mai elegant... idee "furata" de la Manolo... "vazuta" si pe la Gabi_Moti si MarianDMD: o sa fac maine cateva poze si ti le postez... daca nu te grabesti... se preteaza foarte bine la servo-ul de la carma. E bine sa ai toata electronica grupata... gen Ipsihi dar receptorul sa fie ceva mai departe recomandabil ( chiar daca e in 2,4Ghz )... si cat mai sus in barcuta.
Din cate stiu regulatorul achizitionat de tine are BEC intern de 3A. In principiu ar fi suficient... daca nu complici mult instalatia electrica... desi nu stiu cam ce consum au servo-urile digitale pe care le-ai luat. Sigur daca vei intreba de unde le-ai cumparat ti se va spune ca au consum mic... dar ar fi bine sa cauti si cateva review-uri pe net. In opinia mea un U-BEC de 5A de la baietii care stiu sa faca electronice de barcute ( gen MarianDMD, Manolo, cred ca si la AUTORC gasesti la pret decent, etc. ) nu ti-ar strica... mai ales ca are un cost destul de infim fata de produsele deja achizitionate de tine ( costa 40-45 roni ). Chiar daca nu crezi... dar si intrerupatorul general are un rol dstul de important... dat fiind faptul ca multi au probleme din cauza lui: fie e prost ( are contacte imperfecte/slabe ) fie e gresit montat: taie alimentarea generala la regulator in loc sa taie alimentarea de la BEC a regulatorului sau a BEC-ului extern.
Sunt destule "chichitze" la montarea componentelor unei barcute si nu ti-ar strica sa prezinti cu poze ce vrei sa faci... si sa citesti mai mult. Informatiile interesante le poti salva intr-un fisier text... ca altfel vei uita pe unde le-ai gasit.

O seara remarcabila iti urez.

Aceasta postare a fost editata de Adistul: 18 July 2011 - 09:11 PM

Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#23 Useril este offline   2Mihnea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 05-June 11

Postat 18 July 2011 - 09:58 PM

Multumesc mult de sfat.Am salvat tot ce ma interesa.Problema e ca in mare m-am ,,inspirat de peste tot dar toata lumea alege motoare brushed (cel 755/40,ventilator Dacie ,etc ...si baterii clasice de 6 sau 12 V).N-am vazut pe forum scheme de lipo sau poate nu am ,,sapat" eu prea adanc...m-am uitat si la cei ,,loiali" motoarelor brushless (gen Amador dar nu am gasit).
Am un intrerupator dar e 15A /220V ...nu stiu daca pot sa-l folosesc.Fac maine o poza sa-mi zici.Daca nu e bun trimite-mi pe privat un link te rog de unde as putea sa-l iau.
In configuratia data eu mai am nevoie de U BEC? Daca da tot asa recomanda-mi unul bun
Multumesc inca o data
0

#24 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 18 July 2011 - 10:31 PM

Cu privire la Li-po... te pot ajuta eu... dar nu stiu ce scheme vrei.
Uite o schema... postata de mine de ceva vreme... cand mi-am facut o barcuta mai deosebita... asa cum vrei si tu sa-ti faci.

Am optat tot pentru un motor Feigao la vremea respectiva... si pentru un sistem cu jet:

Aceasta postare a fost editata de Adistul: 18 July 2011 - 10:35 PM

Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro