Cum pun si eu conul la elice?
#31
Postat 02 June 2011 - 09:20 AM
Inca o intrebare: pe aripi, dedesubt, exista 2 abtibilduri mici cu niste cercuri ca o tinta (ca stema de BMW mai exact). Alea sunt pentru CG, adica daca sprijin utilajul pe ele ar trebui sa stea drept? Abia acum, ultima data am tot miscat bateria astfel incat sa stea in echilibru pe alea si parca e mai echilibrat...
#32
Postat 02 June 2011 - 09:32 AM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#33
Postat 02 June 2011 - 10:00 AM
torelu, la 02 June 2011 - 09:20 AM, a spus:
Inca o intrebare: pe aripi, dedesubt, exista 2 abtibilduri mici cu niste cercuri ca o tinta (ca stema de BMW mai exact). Alea sunt pentru CG, adica daca sprijin utilajul pe ele ar trebui sa stea drept? Abia acum, ultima data am tot miscat bateria astfel incat sa stea in echilibru pe alea si parca e mai echilibrat...
Bingo!!..
Cat despre elice...vezi acu cat s-a batut campii in lipsa de poza.
Acum strict la cazul tau:
1. direct elicea (daca atinge de botul avionului bagi 1-2 saibe inainte de elice)
2. o saiba (sau mai multe daca nu esti pe zona filetata)
3. piulita (o singura piulita pt ca vad ca ai piulita cu autoblocare...)
4. con
5. zbor
6. zbor
7. zbor.... :lol:
#34
Postat 02 June 2011 - 11:39 AM
Ar fi bine sa verifici daca grosimea axului corespunde cu gaurica de la conul tau.
Motorul fiind outrunner (asa pare din poza), elicea sau saibele, se pot sprijinii fara probleme chiar de carcasa motorului.
Atentie sa nu pui saibe foarte mari in diametru care sa obtureze gauurile de aerisire de la motor si sa fie diametrul interior cat mai aproape de diametrul axului sa nu il descentreze.
#35
Postat 02 June 2011 - 12:02 PM
Botul arata asa rau pentru ca la primul zbor am dat cu el intr-o tulpina de copac :lol: si polistirenul s-a strambat groaznic in loc sa se rupa si el. Probabil daca se rupea arata mai bine dupa lipituri.
Bine, in timp am mai avut niste neintelegeri dar deja suntem prieteni si ne distram bine impreuna.
#36
Postat 02 June 2011 - 01:07 PM
Bafta!...
#37
Postat 02 June 2011 - 01:23 PM
http://www.rhcforum....post__p__125323
Axul acela lung nu face, decat rau. Adaugand si conul, care este, sigur, necentrat amplificam dezastrul...parea mea.
Multa, multa bafta.
#38
Postat 02 June 2011 - 01:32 PM
yr-zbg, la 02 June 2011 - 01:07 PM, a spus:
Merge chestia asta la polistiren d-asta mai chior? Auzisem de asta dar credeam ca merge la d-alea mai smechere ... EPP, EPS sau care or mai fi ...
#39
Postat 02 June 2011 - 01:39 PM
dan_mitea, la 02 June 2011 - 01:23 PM, a spus:
Am elici GWS, sunt multumit de ele, nu am avut probleme. La urmatorul avion mai avansam cu reglajele, bla-bla. Cat se tine asta intr-o bucata mai zbor asa cu el, nu cred ca are rost sa ma complic cine stie ce. Si asa e cam "stramb de bot" :rofl:
Nu vreau sa par pafarist: ce e aia o penseta?
#40
Postat 02 June 2011 - 02:31 PM
Personal am reparat prin metoda asta de mai multe ori si decathloane si cessne...
Nu stiu sa zic cat de "pretabila" este metoda pt materiale mai "istete"...ca nu am avut asa ceva, dar pt scartza-scartza ordinar merge parfum.
Varianta propusa de Dan mai sus e evident mult mai profi, dar pt tine ar implica o mica investitie:
-Adaptorul pt elice (cred ca la asta ii spune penseta)
-elicea
Avantajul este ca riscul de a stramba axul motorului este ca si inexistent in comparatie cu varianta pe care o ai acum.
Bafta!
Fisiere atasate
-
cuplaj-elice-ax-de-3mm.jpg (68.46K)
Number of downloads: 51
#41
Postat 04 June 2011 - 12:13 PM
Dar sa faca ce? Zboara mai bine supersonic? Nu se mai poate prabusi? ;)
#42
Postat 04 June 2011 - 02:05 PM
Multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 04 June 2011 - 02:07 PM
#43
Postat 04 June 2011 - 02:51 PM
Dar nu ma gandisem sa pun elicea alfel. Dar maine cred ca incerc :)
#44
Postat 06 June 2011 - 10:44 AM
torelu, la 04 June 2011 - 12:13 PM, a spus:
Dar sa faca ce? Zboara mai bine supersonic? Nu se mai poate prabusi? :good:
Principalul avantaj la utilizarea acelui adaptor este ca poti scurta f mult axul motorului si astfel riscul de se stramba la o aterizare mai "pi bot" scade mult.
In plus asa cum spune Dan conurile de genul celui pe care il ai (si eu tot d'astea folosesc :pardon: ) nu sunt echiulibrate, ba mai mult daca il privesti cu atentie vezi ca la turatie isi "desface aripioarele"...+ zgomot de bondar ametit + vibratii care duc la uzura rulmetrilor.
Cum spuneam si eu tot d'asta folosesc pe decathlon..pt. ca imi e mai comod...dar recunosc ca motorul are fluctuatii de turatii datorita uzurii rulmentilor...
Bafta!
#45
Postat 06 June 2011 - 01:20 PM
Al dracu' con. L-am fixat, am observat exact cum zici ca iti intinde si el aripioarele la turatie :unsure: si initial am zis sa il dau jos. Credeti ca am reusit? Naiba stie cum s-a fixat ca nu am reusit sa il scot. Am tras de el de am zis ca smulg motorul cu totul.
Pana la urma l-am lasat cu con si am zburat asa dar la ce vant era cred ca tot la fel ar fi zburat si cu o singura aripa. Cand prindeam cate o rafala de vant mai-mai ca mi-l dadea peste cap. A trebuit sa merg cu controalele setate mai agresive ca niciodata. Mi-a fost si frica sa le dau pe 50% ca mi-era ca nu il mai redresez.
Ati vazut de site la HK un adaptor/penseta d-asta? Ca zilele astea mai iau niste maruntele si ma batea bandul. Axul are 3mm din cate stiu.
#47
Postat 06 June 2011 - 03:39 PM
Am uitat sa spun ca am incercat sa bag elicea altfel. Am scos piulita dinspre partea cu motor dar elicea nu intra pe partea nefiletata (ar trebui sa ii largesc gaura ca sa intre). Asa ca am pus doar saiba ca sa tina elicea mai bine, elicea, piulita si blestematul de con. Pe care nu am mai putut sa il scot dupa de am invartit putin motorul in sufragerie. :(
Sa inteleg ca daca pun penseta aia, piulita aia strange saiba din fata elicei, care impinge elicea care impringe partea din spatele elicei si care strange "piciorusele" pensetei pe axul motorului? Ar cam trebui sa tai axul astfel incat sa raman doar cu partea nefiletata?
Aceasta postare a fost editata de torelu: 06 June 2011 - 03:40 PM
#48
Postat 06 June 2011 - 06:24 PM
Ar fi bine sa masori exact axul. Daca este in sistem metric are 3mm, dar daca este in sistem imperial are 3,175mm (1/8''). Trebuie sa iei adaptorul corespunzator.
La montaj, te sfatuiesc sa faci asa: montezi elicea, pornesti motorul la turatie moderata si privesti elicea pe cant. Daca varfurile palelor nu-s exact in acelasi plan, desfaci, rotesti, un pic, elicea in adaptor si strangi din nou. Vei gasi o pozitie in care varfurile vor fi, exact, in acelasi plan iar motorul va toarce ca o pisicuta adorabila. Bineinteles ca vei echilibra elicea in prealabil.
Multa, multa bafta.
#49
Postat 10 June 2011 - 05:01 PM
Am masurat si axul e in sistem ... imperiametric. Initial am masurat cu un subler de plastic si iesea vreo 3.14. Am zis ca e ala prost si am facut rost de unul digital si ... EXACT 3.14. Ca si PI. :good:
M-am uitat pe site la HK si ... bineinteles toate adaptoarele de 3 si ceva nu sunt pe stoc. Sunt mai bune cele cu penseta decat cele care se prind cu surubele grub? Un adaptor e 1-2$ la HK deci se ia.
Am inteles partea cu potrivitul elicei astfel incat planul in care se invarte sa fie perpendicular pe ax (am inteles bine, nu?). Dar sa o echilibrez? O sa caut detalii, poate gasesc ceva pe forum dar orice ajutor e binevenit.
Multumesc,
#50
Postat 10 June 2011 - 05:24 PM
Cat de curand o sa imi fac o dracovenie d-aia cu magneti - am vazut ca a facut cineva. Am niste magneti de neodimium luati acu ceva timp, ar fi cazul sa si fac ceva cu ei ...
#51
Postat 10 June 2011 - 06:18 PM
Teoretic si practic, cele cu penseta sunt mai bune. Asigura o strangere si o centrare mai buna. Totusi, am folosit si din celelalte si au fost ok, cu toate ca nu imi plac.
Musai sa fie pentru 1/8''.
Ai inteles perfect.
Pentru echilibrat este excelent si:
http://www3.towerhob...p?&I=LXK247&P=7
Am echilibrat cu el elice de la 5'' la 18''.
Multa multa bafta.
PS. S-ar putea sa ai nevoie si de alezor, metric sau imperial, functie de ce penseta gasesti:
http://www3.towerhob...p?&I=LXG940&P=7
http://www3.towerhob...p?&I=LXNL18&P=7
Dar, daca esti atent si dai gaura pe o masina de gaurit de banc si utilizezi burghie, din ce, in ce, mai mari, in cati mai multi pasi, se poate si fara.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 10 June 2011 - 06:23 PM
#52
Postat 11 June 2011 - 11:19 AM
http://www.hobbyking...?idproduct=4674
sau
http://www.hobbyking...?idproduct=5676
Chestia e ca au axul pe care va sta elicea mult mai mare decat cel al motorului. Deci va trebui sa fac cumva sa largesc si gaura la elice cu un alezor d-ala care e si ala ceva bani. Mi-e ca nu o sa iasa cine stie ce ...
#53
Postat 11 June 2011 - 02:13 PM
Pasul urmator alegi o elice APC electric sau slow, depinde de ce ai nevoie. Normal ea vine cu gaura mare si ceva inele adaptoare pentru a-ti usura viata. Daca, totusi esti obligat sa gauresti, se poate face o lucrare acceptabila utilizand o basina de gaurit de banc si multe burghie. Ideea este sa gauresti in pasi cat mai mici.
Dupa aceea musai sa echilibrezi elicea.
Multa, multa bafta.
#54
Postat 08 August 2011 - 09:44 AM
Sambata mi-am permis extravaganta si am lasat orice altceva si am mesterit juma de ora la avionel. Pentru ca pensetele alea de la HK nu vor cu nici un chip sa intre pe stoc, am zis sa fac ceva fara ele deocamdata. Asa ca am pus o saiba care intra fest pe axul motorului pana langa clopot si am fortat putin elicea sa intre si ea (cred ca are gaura de 3 si axul e de 3.17). Ca alezor am folosit ... axul motorului (elicea a fost impinsa romaneste cu piulita).
Vreau sa spun ca s-a simtit si s-a suzit mult mai bine imediat ce am pornit motorul putin cu avionul in mana.
Dupa aia am iesit la camp si am zburat foarte bine. Mai ales dupa ce am mai mutat bateria de am nimerit mai bine CG-ul.
Deci, f. multumit de rezultat.
Urmeaza sa vad cum oi reusi sa echilibrez static elicea (tre sa imi construiesc "divais"-ul ala cu magneti) si poate iau totusi vreo 2 pensete d-alea, poate intra pe stoc secolul asta.
Multumesc pentru sfaturi, nu ma asteptam sa se vada asa tare diferenta.
Numai bine,