Postat 07 December 2015 - 06:08 PM
Salutare ,
Voi face si eu prezentarea jucariilor :
1. HPI SAVAGE 25
Am inceput in 2003 cu un Savage 25 luat SH (aproximativ 2300 ron). Fostul propietar il primise din SUA si nu prea l-a folosit . L-am luat intr-o stare foarte buna , arata ca nou si faoarte important pentru acea perioada : am primit o cutie destul de voluminoasa cu piese de schimb noi .
La vremea respectiva nu aveam experienta cu automodelele , dar am avut mare noroc cu HPI-ul asta . Masina a rezitat eroic , nu am protejat-o , iar reviziile se rezumau la demontare completa si curatare , o data pe an . Problema principala a fost combustibilul care se gasea foarte greu si am fost nevoit sa il prepar singur din metanol si ulei de ricin . Nu am o cifra exacta , dar in 5 ani am consumat cam 50 l . In aceasta perioada nu am avut defectiuni majore care sa impiedice functionarea automodelului . In 2009 am stricat filetul la chiulasa si din pacate nu am avut piesa respectiva , bateria de la rotostart a cedat si ea , plus cateva maruntisuri , asa ca masina a fot trecuta pe linie moarta . Criza de bani din 2009 , timpul si lenea m-au facut sa o abandonez la boxa . Abia in la finalul lui 2013 m-am hotarat sa o repar si am readus-o la viata pastrand configuratia originala . Inca ma dau cu ea si imi place mult . Este mult mai rezistenta de cat cea care a urmat ...
2. HPI Savage X4.6
Cand cautam piese pentru Savage 25 , am dat peste pretul la X4.6 (era nou in jur de 1700 lei RTR)si m-am gandit ca este un moment bun o cumpar . Fiul meu era foarte interesat de Savage si m-am gandit ca o sa iesim in doi . Dupa achizitie am sapat mai mult pe forumuri , am inceput sa ma intanlensc cu alti pasionati din Constanta si dupa rodaj m-am apucat de up-gradat . Servo-uri , sasiul XL , kit latire , roti , etc. Este o masina foarte rezistenta si cu toate ca a beneficiat de mai multa atentie si ingrijire , parca 25-ul a fost construit mai bine ...
Poate am avut si ghinion , insa in cateva luni de utilizare medie , am reusit contraperformanta sa sparg de 2 ori rezervorul , sa ard 2 servo-uri si sa fisurez blocul motor . In rest a fost super OK si imi place mult .
3. HPI Firestorm Flux
Datorita faptului ca multi pasionati din Constanta aveau electrice si se intalneau in perioada mai rece , in zone din oras , la inceputul lui 2014 am luat un Firestorm nou (cred ca era 1300 ron). Fiul meu a fost super incantat de masina . Este destul de rezistenta si o recomand pentru incepatori . A fost o experienta noua si pentru mine , mai ales din cauza tratiunii spate care mi s-a parut super-distractiva , eu fiind obisnuit cu 4x4 . Cand a cedat ceva , a fost numai din cauza noastra . Nu am avut incidente majore , cateva plastice rupte si un rulment blocat din cauza utilizarii pe nisip ud . Merge foarte bine cu 2S , timp mare de joaca (aproape 1h cu 2S de 6.600), cand am pus 3S fugea foarte tare , dar s-a topit spurul :) .
4. HPI Trophy Buggy Flux
Masina asta am luat-o de pe forum (1.100 ron), dupa ce am prins gustul la electrice (dupa 2 saptamani cu Firestorm) . Am avut noroc , masina a fost foarte bine intretinuta de primul ei propietar (multumesc Silviu) , avea si cateva up-gradeuri . Nu vazusem una in actiune si nu imi inchipuiam ca va fi asa de buna . Am ramas placut impresionat de felul cum era construita si de stabilitatea ei . La liniutele de 50m pe asfalt nu prea aveam rival , chiar cand erau prezenti colegii cu E-Revo si Savage Flux , modele teoretic mult mai puternice . Masina super-fiabila , in primul an de utilizare intensiva am rupt un plastic din spatele basculelor fata si un amortizor , dar asta dupa impactul la viteza mare cu un bloc de beton . O recomand pentru incepatori si pentru cei care vor o masina cu cheltuieli cat mai mici . Pretul de nou este foarte bun ! Facand o comparatie , celelate masini care se vand la preturi apropiate nu se apropie calitativ .
Observ ca incepatorii au tendinta sa aleaga modelul mai mult dupa design si chiar ma oftic cand vad ce prostii cumpara la pret de TrophyBuggy .
Dupa un an de utilizare intensiva in diverse conditii , i-am facut o revizie mai amanuntita si nu am gasit semne de uzura la cupe , diferentiale etc. Ca si minusuri , ESC-ul stok suporta maxim 4S , iar asta se traduce intr-un timp de joaca intre 20 si maxim 30 min (cu doua Li-Po 2S de 6200) si faptul ca este o adevarata devoratoare de cauciucuri , mai ales pe asfalt !
Multa vreme masina asta a fost favorita mea si ca dovada anul asta am mai cumparat una noua , de la magazinul din Cluj .
5. HPI Bullet ST Flux
Dupa ce a vazut Trophy Buggy , baiatul meu nu a mai vrut Firestorm-ul si ma batea la cap sa-i cumpar si lui 4x4 electrica , asa ca urmarind forumul am gasit un Bullet aproape nou si m-am gandit ca este ok . Imi placea designul masinii si mi s-a parut ok . Am luat-o la un pret foarte bun (800 ron sau 850 ron), dar in ciuda faptului ca era aproape noua , se comporta foarte ciudat ... problema a fost ca insertiile rotilor erau pline cu apa ... banuiesc ca primul propietar a incercat sa scoata cauciucurile prin metoda fierberii (a vopsit jantele din negru lucios in argintiu mat).
dar nu a scos si apa din ele :) . Cat am rulat-o prin parcari sau pe plaja , masina s-a comportat ok . In momentul in care am scos-o la off-road , fara sa fie abuzata si-a aratat limitele ... destul de fragila , in special fuzetele si portfuzetele , timpul de joaca destul de scurt (comparativ cu Firestorm) . Poate masina se comporta altfel cu upgrade fuzete si portfuzete de aluminiu , dar nu mi se pare ok sa bagi bani pentru o masina folosita la joaca , mai ales cand alte masini apropiate ca pret pot sa mearga fara sa se rupa asa des . Sunt multi pentru care efortul de cumparare a masinii (+ baterii + incarcator ) este foarte mare si nu-si mai permit sa bage bani . In ultimul timp cat a fost folosita , se rupea la fiecare iesire , asa ca am maritat-o . 3S doar teoretic ... nu cred ca rezista ESC-ul si din ce am citit pe forumuri nu e recomandat . A mai fost un prieten care si-a luat una noua , a avut fix acelea-si probleme , asa ca a vandut-o si a trecut la un Savage Flux HP .
6. HPI Super 5 SC Flux
Si din gresala am dat peste anuntul cu bestia de mai sus ... masina parea OK si am luat-o fara sa stau pe ganduri (2.100 RON). Cand a venit curierul m-am speriat ... cutia era imensa si abia a intrat in portbagajul masinii (care este brek). M-a incantat ca folosea practic piese de Savage si era 1/5 . Ce sa zic ... imensa . Cand ma intalneam cu baietii , parca era elefantul in magazinul cu portelanuri ! Mi-a placut mult la joaca , dar ma enerva ca se rasturna destul de usor . Chiar daca era SH , nu am avut probleme si chiar am tras tare de ea . O masina foarte solida , dar prea mare pentru mine. Trebuia sa merg pe palja sa ma pot desfasura si chiar daca pe nisip derapa usor si teoretic nu trebuia sa se rasoarne ... tot se rasturna . Am vandut-o pentru ca era prea mare , greu de manipulat si nu aveam spatiu suficient pentru ea .
7. HPI Savage Flux HP
Dupa ce am ramas fara Super 5 SC , am vrut neaparat un Savage Flux HP si am cautat pe forum . Am gasit unul cam tavalit , dar pretul a fost bun (1100 - 1200), masina era in stare de functionare si l-am luat . Am luat Kit-ul de lungire si latire am schimbat cateva plastice si am crezut ca va fi suficient . Nu prea a fost asa , in cateva saptamani am tot schimbat ba una , ba alta , sareau rotile ... in special am avut multe probleme cu slipper clutch-ul din cauza arcului si a piuliteti . Intre timp am facut un schimb si m-am pricopsit cu un roler de Savage Flux HP deja lungit si latit , cu servo de 1/5 , carcasa aproape noua si roti de Baja SC . I-am comandat motor si ESC originale , am scos-o la joaca si a mers foarte bine o perioada ... pana au crapat ambele diferentiale si asta din cauza rotilor destul de grele ... intre timp ESC-ul de la cealata a crapat si m-am hotarat sa le vand si am luat unul nou , pe care il am si acum . Masina e stok , nu am mai bagat bani in kituri de lungire , latire ,roti , etc ... i-am schimbat doar hex-urile , am pus cu piulita mare ca la Buggy .
Cred ca Savage Flux HP e o masina , destul de fiabila , dar prea puternica . Eu folosesc 2 baterii 3S , dar nu pentru putere , ci pentru timpul mai lung de joaca . Am facut reglajele din telecomanda , ca masina sa fie controlabila . Nu o recomand pentru incepatori ... este prea nervoasa , devine incontrolabila , poate distruge cauciucurile instant , daca nu setezi bine acceleratia sta mai mult pe spate si incepatorii isi pot arde pielea de pe maini [ prietenii stiu de ce :D ] Imi place foarte mult HP-ul , insa varianta Nitro e mai prietenoasa si mai usor de controlat .
8. HPI Vorza Flux
Masina asta mi-am dorit-o mereu . N-am avut ocazia sa prin una SH , asa ca am luat una noua si nu regret . Este un deliciu si am facut cu ea sarituri la niste inaltimi care pentru Savage par imposibile . Este atat de controlabila in aer , incat am gresit aterizarile foarte , foarte rar , iar masina mi-a iertat stangaciile . Este super-solida si a rezistat excelent pana acum . In aproape un an de utilizare hard , cu iesiri saptamanale , am pierdut un surub si eleronul este putin cam ciufulit . Am mers numai cu 2 Li-Po 3S de 5000 si timpul de joaca este intre 45 min si 1 h . Papa cauciurile intr-un mare fel , dar distractia merita . Este una din preferatele mele si o folosesc aproape la fiecare iesire . Recomand aceasta masina si cred ca este una dintre cele mai bune de la HPI . Cei care nu si-o permit , se pot multumi cu Trophy Buggy , care ii semana destul de mult , cu care imparte destul de multe componente si este mai usor de controlat .
Minusuri : roade cauciucurile foarte repede si este destul de joasa , deci nu se poate folosi chiar pe orice teren .
9. Traxxas Revo 3.3 Nitro
Si dupa atatea HPI-uri , hai sa-mi iau un Traxxas ... mai mult din curiozitate . Incepand cu HPI si chiar cu cel mai rezistent model (Savage), cand vedeam Traxxas nu-mi inspirau deloc incredere ... planetare de plastic si plasticele alea gri ... pareau niste jucarii pe langa HPI . Unul din colegii de la Constanta avea un E-Revo pe care il rupea la fiecare iesire , asa ca nu aveam o prarere prea buna . Revo 3.3 este o masina OK , nu am probleme cu ea ... am schimbat consumabile . Imi place sistemul de pornire si l-am adaptat cu ajutorul lui Jymmy , la Savage . Ce ma deranjeaza putin la masina asta , este tinuta de drum , faptul ca se apleaca destul de mult in spate si nu ma refer la demaraj , ci si in mersul constant . Am schimbat arcurile cu unele mai tari si nu am vazut diferente prea mari . Deasemenea pretul este putin exagerat si faptul ca piesele se gasesc mai greu in Ro ... in rest foarte distractiva , prietenoasa , motor bun care porneste usor , este usor de reglat , consuma putin . La SH am vazuta cateva oferte bune si pentru incepatori cred ca este super-ok .
10. Trophy Truggy Flux
O masina buna . Initial a fost termica , am luat-o de pe forum ca roler , i-am schimbat sasiul si am mutat electronica de la un Buggy Flux . Este aproape identica cu Trophy Buggy , dar este mai ok pentru joaca . Am luat-o pentru baiatul meu si se comporta mult mai bine de cat ma asteptam . Acum 3 saptamani am infipt-o intr-un copac si am rupt un amortizor , dar in rest nu am avut probleme . Carcasa a rezitat foarte bine la busituri si pana acum nu s-a crapat . Sper ca va fi ok si pe viitor .
11. Trophy Buggy 4.6 nitro
Aveam doua Trophy Buggy Flux si electronica de la cel vechi , am mutat-o pe Truggy-ul de mai sus . I-am luat sasiu si caracasa de termica , motorul 4.6 de HPI l-am luat nou de la un coleg , asa ca urmeaza sa-i facem rodajul in primavara , cand se mai incalzeste afara .
12. HPI Baja 5B SS
Cand aveam Super5 SC , prietenii mei se dadeau cu 1/10 si 1/8 . Acum 4 dintre ei si-au luat Baja .... normal ca trebuia sa-mi iau si eu . Imi place masina , am gasit si o locatie unde putem sa ne facem de cap , avem loc suficient si nu ne deranjeaza nimeni . Este o masina deosebita , porneste usor , cu un plin de benzina te dai cam 45 min - 1h . Este excelenta pentru cei foarte comozi . Pana acum am stricat doar pull-startul si pare o masina destul de fiabila .
Are toate calitatile si o tin pentru ca este comoda si iesim in gasca cu ele... totusi eu prefer nitro pentru ca : miros , sunet , turatie . Asta este , fiecare cu piticii lui .
Cam astea sunt , sper ca n-am uitat ceva ... scuzati greselile , am scris mult si nu am timp sa si verific .
Poze nu am la indemana acum . Masinile sunt stok , nu exista modificari de imagine .
O sa pun cateva poze in alta zi .
HPI Fan