Raspund in ordinea intrebarilor ca sa nu pun citate:
1. Aia sunt condensatorii si sunt foarte buni, deci nu-ti mai bate capul cu asa ceva.
2. Nu folosi motorul la 6V deoarece va da o putere de iesire prea mica.
3. Cate un esc pe fiecare motor folosesti, doar daca vrei ca motoarele sa se roteasca diferit ca turatie si sens la un moment dat, ceea ce ajuta la manevrabilitate in anumite situatii. Si asa, un coleg se plangea ca doar cu carmele pe care le-a cumparat in prima faza, modelul nu prea cotea usor si se gandea sa puna niste carme mai mari.
4. V tail mixer nu mai ai nevoie la statia de la fasconal care la AutoRC costa 999,1 lei
http://www.autorc.ro...-102-servo.html fara geanta, cu receptor si patru servouri (intraba-l daca le da si el la pachet in pretul ala de 700 lei, un servo de ala costand 53 lei).
5. Foloseste tuburi de plastic doar pentru consolidare mecanica. La acumulatorii pe care mi i-ai aratat sa le lipesti cu cositor lamelele intre ele caci doar contacte prin presiune nu sunt de inredere, cedeaza repede datorita umezelii si deci a oxidarilor accentuate. De asemenea si firele finale de plus si minus sa fie cositorite la primul si ultimul acumulator din serie.
6. SBEC ala merge foarte bine si cu Nimh. In ziua de azi cand se folosesc Lipo pe scara larga, producatorul (un chinez) nu si-a mai batut capul sa scrie si de alte tehnologii de acumulatori. Iar AutoRC a tradus doar textul de pe HK. Merge la fel de bine si cu Lipo si cu LiFepo si cu Nimh si cu Pb. Importanta este limita de tensiune de la intrare care in cazul de fata e de 8-40 V. Si bineinteles curentul maxim pe care il poate debita. De ce am zis de 15V cand tu folosesti 10 celule a cate 1,2 V? Pai 1,2V este o valoare medie, nominala, pentru o celula de Nimh care proaspat incarcata la maxim poate atinge 1,4-1,5V, iar cand se considera descarcata poate cobora la 1 - 0,8 V, in functie de curentul tras din ea.Si nici nu e bine sa pui componente la limita, intotdeauna e bine sa lasi o rezerva pentru a nu scurta drastic viata lor.
Acuma legat de motorasele aratate de OldMann, nu sunt decat niste simple motorase cu reductor, fara nimic electronic in ele. Exact ca un servo caruia ii indepartezi partea electronica si il modifici un pic mecanic sa se poata roti la nesfarsit (am descris undeva mai sus cum se face asta). Ramane problema comandarii lor cu statia de telecomanda si a limitarii cursei turelei, daca aceasta din urma nu are voie sa se roteasca 360 de grade. In tancurile unde se monteaza aceste motorase, limitarea se realizeaza cu un opritor si un sistem de prindere a acestor reductoare cu arculet care permite indepartarea pinionului de cremaliera turelei astfel ca nu se blocheaza motorul sa se arda, el sau electronica de comanda. Si nici nu se rup dintii decat se uzeaza . Insa fenomenul este semnalizat sonor prin pacanituri si se presupune ca pilotul va intrerupe comanda. In plus sunt mai mari decat servourile nano si micro.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 30 June 2012 - 09:16 AM