Modelism - RHC Forum: motorizare Cuirasatul Bismark - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 29 Pagini +
  • « Prima
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

motorizare Cuirasatul Bismark recomandari motorizari

#481 Useril este offline   Mishulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 12-September 11
  • Gender:Not Telling

Postat 22 December 2011 - 07:51 AM

Vezi postareaipsihi, la 21 December 2011 - 12:26 PM, a spus:

...un ansamblu gata format nu vei gasi dar este usor de format din componente separate:
...reductor planetar
...motor
...cuplaj rigid, evident vei cumpara un cuplaj de 4 cu 4 mm ,daca nu gasesti il poti face la orice strungar
...axe si batie vad ca ai , ramane sa montezi totul pe masa si sa le introduci in barcaz, succes !!!


Multumesc mult de tot ptr ajutor.......am studiat pozele si nu cred ca acel reductor este bun ptr nava noastra.......trebuie ceva care sa aibe axul portelice undeva jos de tot.......asa ca......mai trebuie sa cautam unul adecvat pe la magazinele de afara.
Stima,
Mircea
0

#482 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 22 December 2011 - 01:51 PM

...ok, cred totusi ca nu ai inteles despre ce vorbim, eu iti urez spor in cautari dar in 40 de ani de modelism nu am intalnit un reductor mai axial decat reductoarele planetare !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#483 Useril este offline   Mishulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 12-September 11
  • Gender:Not Telling

Postat 24 December 2011 - 10:02 AM

Vezi postareaipsihi, la 22 December 2011 - 01:51 PM, a spus:

...ok, cred totusi ca nu ai inteles despre ce vorbim, eu iti urez spor in cautari dar in 40 de ani de modelism nu am intalnit un reductor mai axial decat reductoarele planetare !!!


Salut!
Am inteles complet ceea ce ai vrut sa spui cu acel reductor........crede-ma ca am cunostiinte in domeniu.......dar.......cum spunea si un coleg.......daca vrei sa pui tuburile perfect orizontale dupa cum este modelul original......distanta intre axulportelice si ceea ce a mai ramas pana la fundul navei este mult prea mic si nu vad unde ar mai intra acel reductor.........
Daca gresesc cu ceva te rog scuza-ma.....
Stima,
Mircea
P.S.: astept tot ce este legat de stratul doi de bordaj, moment in care o sa fixez si tuburile definitiv........si atunci o sa revin cu poze.......poate asa o sa iti dai seama la ce ma refeream
0

#484 Useril este offline   olimpiu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 30-September 11
  • Gender:Male

Postat 25 December 2011 - 08:11 PM

Buna seara.
Am facut comanda la Phoenix Models de telecomanda si receptor..e un Cadet 4 cu receptor pe 6 canale, la 2,4 Ghz...cum intru in posesia ei, va fac niste poze.

Cu respect,
Olimpiu
0

#485 Useril este offline   nicutzzu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 29-June 11
  • Gender:Male
  • Location:rm sarat

Postat 27 December 2011 - 07:33 PM

am si eu o rugaminte la voi. eu am motoare cu ax de 2mm iar cuplajul la axul arborelui este de 3.2 cu acea reductie sau de 4mm direct in cuplaj. rugamintea mea este daca stie cineva ce pot pune si eu pe axul motorului ca sa se potriveasca ori la 3.2mm ori la 4mm
0

#486 Useril este offline   andoman 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 03-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 27 December 2011 - 10:31 PM

Vezi postareanicutzzu, la 27 December 2011 - 07:33 PM, a spus:

am si eu o rugaminte la voi. eu am motoare cu ax de 2mm iar cuplajul la axul arborelui este de 3.2 cu acea reductie sau de 4mm direct in cuplaj. rugamintea mea este daca stie cineva ce pot pune si eu pe axul motorului ca sa se potriveasca ori la 3.2mm ori la 4mm


Salut. Si eu am motorasele mele cu ax de 2,3 mm si am pus o bucatica de mina de pix care sa intre fortat pe ax. Dupa asta se ajunge la un diam cam de 3,2mm.
Numai bine.
0

#487 Useril este offline   hoby 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 14-October 11

Postat 28 December 2011 - 06:00 PM

Cum se pun carmele? Ma poate ajuta cineva?
0

#488 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 December 2011 - 07:37 PM

Vezi postareahoby, la 28 December 2011 - 06:00 PM, a spus:

Cum se pun carmele? Ma poate ajuta cineva?

Salut!
Poti fi mai precis?!? Ce anume te nelamureste in legatura cu carmele?
Cu stima!
Emil

Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 28 December 2011 - 07:37 PM

0

#489 Useril este offline   Underteker04 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 23-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Tg-Mures

Postat 28 December 2011 - 09:12 PM

Salutare dragi camarazi de suferinta. as avea o intrebare catre cei mai vechii in domeniu. Ma gandesc sa cumpar o telecomanda, telececomanda vine cu receptorul ei sau trebuie cumparat separat? Io ma-m gandit sa comand aceasta telecomanda. Voi ce spuneti? Mai trebuie luat ceva pe langa ea?
http://www.sierra.ro...nale-p525p.html
0

#490 Useril este offline   olimpiu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 30-September 11
  • Gender:Male

Postat 28 December 2011 - 09:48 PM

Vezi postareaUnderteker04, la 28 December 2011 - 09:12 PM, a spus:

Salutare dragi camarazi de suferinta. as avea o intrebare catre cei mai vechii in domeniu. Ma gandesc sa cumpar o telecomanda, telececomanda vine cu receptorul ei sau trebuie cumparat separat? Io ma-m gandit sa comand aceasta telecomanda. Voi ce spuneti? Mai trebuie luat ceva pe langa ea?
http://www.sierra.ro...nale-p525p.html

Buna seara.
Asa cum am promis, revin. Azi am achizitionat telecomanda si receptorul, merg super (vezi foto), bind-uirea a durat 20 de secunde, servo-ul Futaba merge pe toate cele 4 canale, raspunde prompt la comenzi. Am pus si carmele, dar nu le-am taiat axele - o voi face dupa cel de-al doilea strat de bordaj si chituire-, am avut probleme cu echea carmei - sunt mari pentru spatiul pe care il avem pe Bismack, trebuie taiate, la fel suruburile de fixare trebuie taiate. Atasez si poze.
Astept intrebarile dumneavoastra.

Cu respect,
Olimpiu

Fisiere atasate


0

#491 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 December 2011 - 08:27 AM

Vezi postareaUnderteker04, la 28 December 2011 - 09:12 PM, a spus:

Salutare dragi camarazi de suferinta. as avea o intrebare catre cei mai vechii in domeniu. Ma gandesc sa cumpar o telecomanda, telececomanda vine cu receptorul ei sau trebuie cumparat separat? Io ma-m gandit sa comand aceasta telecomanda. Voi ce spuneti? Mai trebuie luat ceva pe langa ea?
http://www.sierra.ro...nale-p525p.html

Salut!
Varianta aleasa de tine mai sus este foarte buna pentru un navomodel cu comenzi de baza (carme + motor). Daca te uiti la continutul kit-ului vei vedea ca odata cu transmitatorul vei primi un receptor, doua servouri standard (foarte bune pentru Bismark) precum si alte accesorii (cabluri, suport accu, etc). Alte variante (ieftine) ar mai fi: http://www.sierra.ro...ulk-p3015p.html sau http://www.autorc.ro...ceptor-2ch.html
Foarte probabil vei avea nevoie de un ESC pentru motoare: http://www.sierra.ro...20A-p4031p.html sau http://www.sierra.ro...0-A-p4550p.html
Daca vei avea nevoie de servo separat incearca: http://www.sierra.ro...ulk-p3950p.html sau http://www.hobbyrc.r...roducts_id/1354

Vezi postareaolimpiu, la 28 December 2011 - 09:48 PM, a spus:

Buna seara.
... Am pus si carmele, dar nu le-am taiat axele - o voi face dupa cel de-al doilea strat de bordaj si chituire-, am avut probleme cu echea carmei - sunt mari pentru spatiul pe care il avem pe Bismack, trebuie taiate, la fel suruburile de fixare trebuie taiate...
Cu respect,
Olimpiu

Olimpiu, in primul rand bine faci ca ai rabdare cu montatul carmelor. O sa vezi ca rabdarea va da roade. In al doilea rand, echiile de la carma pot fi scurtate fara probleme. Reglajul cursei se poate face de la echia servoului sau chiar din statie. Servoul Futaba S3003 este excelent pentru Bismark, eu folosesc un model chiar mai vechi si mai "puturos". Oricum te felicit pentru constructia sistemului de directie, este exact asa cum ar trebui sa arate la noi toti, simplu si fara alte artificii.
Spor la treaba domnilor!
Emil
0

#492 Useril este offline   Mishulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 12-September 11
  • Gender:Not Telling

Postat 29 December 2011 - 09:50 AM

Vezi postareaolimpiu, la 28 December 2011 - 09:48 PM, a spus:

Buna seara.
Asa cum am promis, revin. Azi am achizitionat telecomanda si receptorul, merg super (vezi foto), bind-uirea a durat 20 de secunde, servo-ul Futaba merge pe toate cele 4 canale, raspunde prompt la comenzi. Am pus si carmele, dar nu le-am taiat axele - o voi face dupa cel de-al doilea strat de bordaj si chituire-, am avut probleme cu echea carmei - sunt mari pentru spatiul pe care il avem pe Bismack, trebuie taiate, la fel suruburile de fixare trebuie taiate. Atasez si poze.
Astept intrebarile dumneavoastra.

Cu respect,
Olimpiu


Salutare!
Am o rugaminte.....de unde ai luat bratele de legatura dintre servo si carme cu tot cu acele elemente negre?
Multumesc anticipat,
Mircea
0

#493 Useril este offline   olimpiu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 30-September 11
  • Gender:Male

Postat 29 December 2011 - 10:06 AM

Vezi postareaFullMetalJacket, la 29 December 2011 - 08:27 AM, a spus:

...Oricum te felicit pentru constructia sistemului de directie, este exact asa cum ar trebui sa arate la noi toti, simplu si fara alte artificii.
Spor la treaba domnilor!
Emil

Buna ziua.
Multumesc frumos pentru felicitari...oricum, a fost o munca de vreo 3-4 ore, o provocare nemaipomenita...am reusit in cele din urma.

Cu respect,
Olimpiu
0

#494 Useril este offline   olimpiu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 30-September 11
  • Gender:Male

Postat 29 December 2011 - 10:12 AM

Vezi postareaMishulica, la 29 December 2011 - 09:50 AM, a spus:

Salutare!
Am o rugaminte.....de unde ai luat bratele de legatura dintre servo si carme cu tot cu acele elemente negre?
Multumesc anticipat,
Mircea

Buna ziua.
Le-am luat de la sierra modellsport, sunt la bucati de 5, iar elementele negre sunt 10 la pliculet, dar puteti la fel de bine sa folositi furcile.Cred ca voi face si eu comanda de furci, astea negre ridica putin puntea.
http://www.sierra.ro...uc%29-p92p.html
http://www.sierra.ro...0-mm-p380p.html
Tijele sunt filetate numai la un capat, am avut filiera de M2 pentru filetare la celalalt capat.
Cu respect,
Olimpiu

Aceasta postare a fost editata de olimpiu: 29 December 2011 - 10:14 AM

0

#495 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 29 December 2011 - 06:00 PM

O mica observatie, daca imi permiti. Filetul la tijele filetate se face prin rulare. In consecinta are diametrul exterior mai mare decat al tijei. Daca filetezi tija cu o filiera vei avea diametrul exterior egal cu al tijei si piesa din plastic nu se va insuruba sigur.
Solutia corecta este sa tai tija la lungimea corecta si sa cositoresti, musai cu pasta acida, un adaptor special. Eu iti dau link-ul pe care il stiu, dar tu vei gasi cu siguranta in tara.
http://www3.towerhob...p?&I=LXD893&P=7
Multa, multa bafta.
0

#496 Useril este offline   olimpiu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 30-September 11
  • Gender:Male

Postat 29 December 2011 - 06:13 PM

Vezi postareadan_mitea, la 29 December 2011 - 06:00 PM, a spus:

O mica observatie, daca imi permiti. Filetul la tijele filetate se face prin rulare. In consecinta are diametrul exterior mai mare decat al tijei. Daca filetezi tija cu o filiera vei avea diametrul exterior egal cu al tijei si piesa din plastic nu se va insuruba sigur.
Solutia corecta este sa tai tija la lungimea corecta si sa cositoresti, musai cu pasta acida, un adaptor special. Eu iti dau link-ul pe care il stiu, dar tu vei gasi cu siguranta in tara.
http://www3.towerhob...p?&I=LXD893&P=7
Multa, multa bafta.

Buna seara.
Haideti sa nu inducem in eroare pe cei care ne citesc...M2 este totusi M2...nici mai mult nici mai putin...pieas din plastic, daca are M2, se va infileta singura.

Cu respect,
Olimpiu
0

#497 Useril este offline   olimpiu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 30-September 11
  • Gender:Male

Postat 29 December 2011 - 07:32 PM

Vezi postareaMishulica, la 29 December 2011 - 09:50 AM, a spus:

Salutare!
Am o rugaminte.....de unde ai luat bratele de legatura dintre servo si carme cu tot cu acele elemente negre?
Multumesc anticipat,
Mircea

Buna seara.
Am primit mesajul...inca nu am furcile...sa vedem cum sunt...mai vedem... vreau sa pun si turelele si generatorul de fum pe telecomanda.

Cu respect,
Olimpiu
0

#498 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 30 December 2011 - 01:12 AM

Vezi postareaolimpiu, la 29 December 2011 - 06:13 PM, a spus:

Buna seara.
Haideti sa nu inducem in eroare pe cei care ne citesc...M2 este totusi M2...nici mai mult nici mai putin...pieas din plastic, daca are M2, se va infileta singura.

Cu respect,
Olimpiu


Ai dreptate, M2 este M2, dar tija nu are 2mm. Doar filetul roluit are diametrul exterior de 2mm. Cel putin asa este la cele imperiale. Chiar te-as ruga sa masori cat are tija si filetul.
Multa, multa bafta.
0

#499 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 December 2011 - 09:41 AM

Vezi postareadan_mitea, la 30 December 2011 - 01:12 AM, a spus:

Ai dreptate, M2 este M2, dar tija nu are 2mm. Doar filetul roluit are diametrul exterior de 2mm. Cel putin asa este la cele imperiale. Chiar te-as ruga sa masori cat are tija si filetul.
Multa, multa bafta.






Am masurat eu tijele de 200 mm filetate doar la un capat de la Sierra (cod #177682) si au 1,86 mm la filet si 1,69 la partea lisa. Deci Dan are dreptate, au fost facute prin roluire, nu cu filiera. Aceste tije sunt potrivite sa fie folosite cu http://www.sierra.ro...-buc)-p94p.html adica conectorul reglabil #177680 care are avantajul unei reglari facile. Mai pot fi cositorite in http://www.sierra.ro...-buc)-p89p.html Cuplaj Filetat M2 cod #177972 adica conectorul amintit de Dan, sau pur si simplu pot fi indoite in L sau Z la capatul nefiletat. Se poate si fileta cu filiera, asa cum a facut Olimpiu, dar filetul poate sa iasa mai mic in diametru decat un veritabil M2 si sa scape din piesa de legatura cu echeea daca este insurubat pe o portiune mica. Tija filetata integral M2 x 1000 mm cod #177685 http://www.sierra.ro...0-mm-p380p.html se taie la lungimea dorita si ne scuteste de filetari care nu sunt chiar simple, la indemana oricui.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 30 December 2011 - 09:50 AM



0

#500 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 December 2011 - 09:53 AM

Vezi postareaolimpiu, la 29 December 2011 - 06:13 PM, a spus:

Buna seara.
Haideti sa nu inducem in eroare pe cei care ne citesc...M2 este totusi M2...nici mai mult nici mai putin...pieas din plastic, daca are M2, se va infileta singura.
Cu respect,
Olimpiu

Vezi postareadan_mitea, la 30 December 2011 - 01:12 AM, a spus:

Ai dreptate, M2 este M2, dar tija nu are 2mm. Doar filetul roluit are diametrul exterior de 2mm. Cel putin asa este la cele imperiale. Chiar te-as ruga sa masori cat are tija si filetul.
Multa, multa bafta.

Salut!
Nu stiu daca mai este la moda astazi in invatamantul din Romania, dar acum ceva timp, in liceu, exista un curs numit pompos M.O.M. adica Masini si Organe de Masini, asta in liceele "Industriale" sau cu Profil Real asa cum se numesc astazi. Cu toate ca mi se parea o prostie atunci sa faci o asemenea materie, ei, uite ca acum imi dau seama ca acest curs oferea o serie de cunostiinte ce pot fi utile la un moment dat.
Teoria in cazul problemei filetului roluit vs. filetul obtinut prin aschiere (cu filiera sau pe strung) suna cam asa. Diametrul tijei filetate prin roluire trebuie sa fie undeva la jumatate intre diametrul maxim (exterior) al filetului (in cazul acesta 2mm) si diametrul la care este fundul santului filetului. La tije filetate prin aschiere, e clar, diametrul tijei trebuie sa fie fix diametrul final al filetului (deci 2mm).
Daca ai o tija filetata la un capat prin roluire iar la celelalt capat vrei sa filetezi cu filiera, vei avea o problema caci varful spirelor filetului vor fi mult mai tesite decat ar fi normal (iar diametrul mai mic caa. 1,9mm in cazul de fata). Piulitele folosite folosite la strangeri pe astfel de filete pot rupe filetul daca forta este ceva mai mare. Nu cred ca pot aparea astfel de probleme la infiletarea intr-un cuplaj de plastic de genul celor folosite la carmele Bismark-ului dar prima infiletare, atunci cand in cuplajul de plastic se formeaza filetul, ar putea fi mai dificila decat de obicei.
Cu stima!
Emil

Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 30 December 2011 - 09:54 AM

0

#501 Useril este offline   nicutzzu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 29-June 11
  • Gender:Male
  • Location:rm sarat

Postat 30 December 2011 - 04:57 PM

de unde pot cumapara generatorul de fum stie cineva?
0

#502 Useril este offline   laly_1705 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Gender:Male
  • Location:constanta
  • Interests:Navomodele, Automodele

Postat 30 December 2011 - 05:38 PM

Vezi postareanicutzzu, la 30 December 2011 - 04:57 PM, a spus:

de unde pot cumapara generatorul de fum stie cineva?


Cauta pe GOOGLE este plin , si il poti face si singur.
Dar ai ajuns cu constructia acolo? sau doar pentru informare.
http://www.scale4x4r...ead.php?t=25024
0

#503 Useril este offline   nicutzzu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 29-June 11
  • Gender:Male
  • Location:rm sarat

Postat 31 December 2011 - 07:04 AM

multumesc din suflet laly
0

#504 Useril este offline   gvalentin 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 04-October 11
  • Gender:Male
  • Location:mangalia

Postat 31 December 2011 - 03:48 PM

salut modelisti.
refuz sa cred ca in tara asta ne trebuie ospatari si tinichigii asa cu ne arata "luminatul conducator". cred, cu tarie, ca sunt mult mai utili societatii indivizi care au privire de ansamblu, minte deschisa si nu comportament de carcotasi :nea: .
daca nu digerati referate de organe de masini varianta scurta, intensiva, intre doua statii de tramvai (emil :good: ) atunci va amintesc un lucru: exista pe piata o gama variata de adezivi industriali care pot bloca un filet chiar daca acesta este sub diametru nominal. aceasta ar trebui sa fie solutia pentru cel mai prost scenariu: filetul se sterge la interiorul uneia din piese.
privind lucrurile din aceasta pozitie consider ca viata este frumoasa, actionarea carmei functioneaza, felicitari si multumim pentru poze :clapping: .
scuzati aciditatea textului, haideti sa evoluam impreuna.
PS: Olimpiu: rugaminte mare, poze cu safranul carmelor si axele port elice montate (poze din lateral si de jos in sus) multumesc anticipat.
0

#505 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 December 2011 - 05:17 PM

Vezi postareagvalentin, la 31 December 2011 - 03:48 PM, a spus:

salut modelisti.
refuz sa cred ca in tara asta ne trebuie ospatari si tinichigii asa cu ne arata "luminatul conducator". cred, cu tarie, ca sunt mult mai utili societatii indivizi care au privire de ansamblu, minte deschisa si nu comportament de carcotasi :nea: .
daca nu digerati referate de organe de masini varianta scurta, intensiva, intre doua statii de tramvai (emil :good: ) atunci va amintesc un lucru: exista pe piata o gama variata de adezivi industriali care pot bloca un filet chiar daca acesta este sub diametru nominal. aceasta ar trebui sa fie solutia pentru cel mai prost scenariu: filetul se sterge la interiorul uneia din piese.

Salut!

Asta era viata pe vremea cand am facut eu liceul, pe langa mate', fizica si Limba Romana serveai si ce ti se dadea in plus (ba mai cereai si supliment). Daca as fi stiut eu ca am sa folosesc vreodata aceste cunostiinte la constructia Bismark-ului (si la modelism in general) ma lasam de liceu de mult. Asa poate ajungeam ospatar sau tinichigiu dar asa - de! ce sa ii faci, m-a facut mama "injiner" ! B.T.W.! Sti care este asemanarea dintre un caine si un inginer? Au aceeasi privire inteligenta si aceeasi imposibilitate de a se exprima.

Acum nu trebuie sa fim carcotasi cu diploma, dar atunci cand lucrurile se fac si spun asa din auzite pe la colturi de topic, e bine sa punem lucrurile putin la punct, chiar daca trebuie sa citam din "Pravda" sau vreun manual sau referat de MOM. Fundamentul logic si stiintific trebuie inteles si stiut, de la el poti in totdeauna sa faci aproximatii, dar daca pleci de la ceva aproximativ, incorect sau incomplet inteles nu vei ajunge prea departe. Astazi Internetul ofera posibilitatea de a afla cunostiinte noi intr-un mod mult mai rapid dar cu un major dezavantaj pe care nu multi il sesizeaza: informatia desi corecta nu este structurata. Cu alte cuvinte vei afla ca 1+1=2 dar imediat s-ar putea sa te intrebi ce inseamna semnul "+".

Sinceri m-as bucura daca anul acesta care vine tot mai multi cititori ai acestor topicuri dedicate Bismark-ului (si ai forumului in general) ar prinde curaj si ar incerca sa imparta si cu ceilalti cunostiintele lor in domeniu. Tot ce trebuie sa facem noi este (vorba ta Valentin) sa tinem mintea deschisa la tot ce auzim si vedem.

Scuze pentru tot ce am aberat aici. Ma potolesc pe anul acesta (promit!) si va urez toturor un An Nou Fericit cu Sanatate si tot ce va doriti.

La Multi Ani! :clapping:

Emil

Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 31 December 2011 - 05:18 PM

0

#506 Useril este offline   olimpiu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 30-September 11
  • Gender:Male

Postat 31 December 2011 - 05:18 PM

Vezi postareagvalentin, la 31 December 2011 - 03:48 PM, a spus:

PS: Olimpiu: rugaminte mare, poze cu safranul carmelor si axele port elice montate (poze din lateral si de jos in sus) multumesc anticipat.

Buna seara.
Imi pare rau, dar am demontat guvernarea, sa pun si al doilea rand de bordaj...si oricum, nu am taiat nici axele carmelor si tuburile acestora...astept furcile de la sierra modelsport si mufa Futaba. Furcile sunt mai bune decat legaturile negre din poze - acestea veneau deasupra si ridicau puntea pupa in sus...servo-ul Futaba are putere multa.

LA MULTI ANI! tuturor pe 2012

Cu respect,
Olimpiu
0

#507 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 31 December 2011 - 08:04 PM

Daca imi mai permiti o observatie, as zice ca, solutia ta, cu articulatii sferice este cea mai buna. La servo nu se pun, in nici un caz, furci. Reduc mult din cursa. Ori articulatii sferice, ori prinderea aratata de Navigator, ori ''Z''. Nu stiu ce curse trebuie sa aibe carmele, dar, s-ar putea ca nici acolo sa nu fie bune furcile. Corect este sa reglezi mecanic, adica alegand gaurile de pe bratele servo-ului si al carmelor, astfel, incat, la cursa maxima a servo-ului (+-45 grade), carma sa faca cursa maxima.
In privinta adezivilor....nu prea stiu de adezivi pentru relon, dar, oricum, este mai ieftin si mai sigur sa nu reinventam apa calda.
Solutia spartana si extrem de sigura este cu doua ''Z'', la cele doua capete ale tijelor. Daca vrei iti pot spune cum se fac , corect, manual. Sunt si clesti speciali:
http://www.greatplan...s/gpmr8025.html
Multa, multa bafta si, sper, ca nu te-ai suparat pe mine.
0

#508 Useril este offline   olimpiu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 30-September 11
  • Gender:Male

Postat 31 December 2011 - 08:20 PM

Vezi postareadan_mitea, la 31 December 2011 - 08:04 PM, a spus:

Daca imi mai permiti o observatie, as zice ca, solutia ta, cu articulatii sferice este cea mai buna. La servo nu se pun, in nici un caz, furci. Reduc mult din cursa. Ori articulatii sferice, ori prinderea aratata de Navigator, ori ''Z''. Nu stiu ce curse trebuie sa aibe carmele, dar, s-ar putea ca nici acolo sa nu fie bune furcile. Corect este sa reglezi mecanic, adica alegand gaurile de pe bratele servo-ului si al carmelor, astfel, incat, la cursa maxima a servo-ului (+-45 grade), carma sa faca cursa maxima.
In privinta adezivilor....nu prea stiu de adezivi pentru relon, dar, oricum, este mai ieftin si mai sigur sa nu reinventam apa calda.
Solutia spartana si extrem de sigura este cu doua ''Z'', la cele doua capete ale tijelor. Daca vrei iti pot spune cum se fac , corect, manual. Sunt si clesti speciali:
http://www.greatplan...s/gpmr8025.html
Multa, multa bafta si, sper, ca nu te-ai suparat pe mine.

Buna seara.
Nu am de ce sa ma supar...orice observatie este binevenita.
In ceea ce priveste articulatiile sferice, problema este-asa cum am mai spus- la servo ca ridica puntea pupa...o sa mai incerc sa le fixez cu suruburi M2x6 - actualele sunt M2x12. La carme, spatiul este foarte mic, ma gandesc sa cioplesc putin din panoul pupa, sa permit cursa completa a servo-ului.
Eu zic si sustin ca furcile sunt destul de bune, avand in vedere si spatiul mic.

Cu respect,
Olimpiu
0

#509 Useril este offline   hoby 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 14-October 11

Postat 06 January 2012 - 01:27 PM

Buna ziua am o intrebare,la 2 motoare trebuie 2 acumulatoare 2 variatoare? Mentionez ca am 2 motorase igarashi 12v.Sau daca stie cineva echipamentul complet pentru motorizare fara radiotelecomanda,ce ar mai trebui sa cumpar?.
0

#510 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2012 - 02:52 PM

Vezi postareahoby, la 06 January 2012 - 01:27 PM, a spus:

Buna ziua am o intrebare,la 2 motoare trebuie 2 acumulatoare 2 variatoare? Mentionez ca am 2 motorase igarashi 12v.Sau daca stie cineva echipamentul complet pentru motorizare fara radiotelecomanda,ce ar mai trebui sa cumpar?.

Salut!
S-au mai discutat aceste lucruri. Pentru doua motoare nu iti trebuiesc neaparat doua ESC-uri (sau variatoare cum le zici tu); doar daca vrei sa comanzi independent cele doua motoare (cazul tractiunii diferentiate care sa te ajute la directie). Daca la cele doua motoare vrei sa le variezi turatia impreuna atunci iti este de ajuns un singur ESC dar acesta trebuie sa suporte curentul maxim insumat al celor doua motoare (valabil doar pentru motoare cu perii). Un singur acumulator este suficient in ambele cazuri.
Cu stima!
Emil

Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 06 January 2012 - 02:53 PM

0

Arata acest topic


  • 29 Pagini +
  • « Prima
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

20 useri citesc topicul
0 membri, 20 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro