motorizare Cuirasatul Bismark recomandari motorizari
#391
Postat 17 October 2011 - 08:06 AM
http://www.sierra.ro...hed-p4894p.html
http://www.sierra.ro...ess-p4893p.html
Eu sunt incepator, e primul navomodel pe care il fac.
Deocamdata nu mi-e foarte clar nici care sunt diferentele intre brushed si brushless.
Are cineva ceva sfaturi si recomandari privind aceste kituri?
#392
Postat 17 October 2011 - 02:35 PM
mS8h4AP, la 17 October 2011 - 08:06 AM, a spus:
http://www.sierra.ro...hed-p4894p.html
http://www.sierra.ro...ess-p4893p.html
Eu sunt incepator, e primul navomodel pe care il fac.
Deocamdata nu mi-e foarte clar nici care sunt diferentele intre brushed si brushless.
Are cineva ceva sfaturi si recomandari privind aceste kituri?
Salut!
Diferenta intre aceste tipuri de motoare este de a fi cu sau fara perii colectoare.
Motorul brushed - cu perii colectoare este motorul care are:
rotorul bobinat (partea care se roteste) si la care continuitatea bobinei este facuta la exterior cu ajutorul colectorului si a unor perii colectoare de regula din grafit,
statorul (partea fixa) constituita din carcasa motorului si magneti permanenti. Acest tip de motor nu are decat doua borne (fire) de legatura si daca este alimentat la tensiune acesta se roteste.
Motorul brushless - motorul care nu are perii colectoare si la care statorul (adica partea fixa) este bobinata. La acest tip de motor bornele de legatura sunt trei si la care trebuie folosit un dispozitiv electronic care trebuie montat intre motor si sursa de energie pentru al face sa functioneze.
Cred ca am fost destul de explicit :)
#393
Postat 17 October 2011 - 03:03 PM
Salut!
Diferenta intre aceste tipuri de motoare este de a fi cu sau fara perii colectoare.
Motorul brushed - cu perii colectoare este motorul care are:
rotorul bobinat (partea care se roteste) si la care continuitatea bobinei este facuta la exterior cu ajutorul colectorului si a unor perii colectoare de regula din grafit,
statorul (partea fixa) constituita din carcasa motorului si magneti permanenti. Acest tip de motor nu are decat doua borne (fire) de legatura si daca este alimentat la tensiune acesta se roteste.
Motorul brushless - motorul care nu are perii colectoare si la care statorul (adica partea fixa) este bobinata. La acest tip de motor bornele de legatura sunt trei si la care trebuie folosit un dispozitiv electronic care trebuie montat intre motor si sursa de energie pentru al face sa functioneze.
Cred ca am fost destul de explicit :)
Am uitat sa mai precizez ca motoarele sunt legate de receptorul de telecomanda (fire subtiri) si alimentare (firele groase) prin intermediul unor montaje denumite ESC-uri care trebuie neaparat alese in functie de amperajul si tipul motorului (brushed sau brushless).
#394
Postat 17 October 2011 - 03:13 PM
mS8h4AP, la 17 October 2011 - 08:06 AM, a spus:
http://www.sierra.ro...hed-p4894p.html
http://www.sierra.ro...ess-p4893p.html
Eu sunt incepator, e primul navomodel pe care il fac.
Deocamdata nu mi-e foarte clar nici care sunt diferentele intre brushed si brushless.
Are cineva ceva sfaturi si recomandari privind aceste kituri?
cristi_olteanu, la 17 October 2011 - 02:35 PM, a spus:
Diferenta intre aceste tipuri de motoare este de a fi cu sau fara perii colectoare.
Motorul brushed - cu perii colectoare este motorul care are:
rotorul bobinat (partea care se roteste) si la care continuitatea bobinei este facuta la exterior cu ajutorul colectorului si a unor perii colectoare de regula din grafit,
statorul (partea fixa) constituita din carcasa motorului si magneti permanenti. Acest tip de motor nu are decat doua borne (fire) de legatura si daca este alimentat la tensiune acesta se roteste.
Motorul brushless - motorul care nu are perii colectoare si la care statorul (adica partea fixa) este bobinata. La acest tip de motor bornele de legatura sunt trei si la care trebuie folosit un dispozitiv electronic care trebuie montat intre motor si sursa de energie pentru al face sa functioneze.
Cred ca am fost destul de explicit :)
Salut!
La ce a spus colegul Cristi as adauga urmatoarele:
Ambele variante sunt motoare aero de turatie mare pe care prea probabil cei de la Sierra le au pe stoc de multi ani, iar acum vor sa scape de ele. (motorul brushless FC 3536/ 06 are 1270rpm/v, inmulteste asta cu 12V si vei obtine o turatie maxima de peste 14000rpm)
Motoarele brushless sunt motoare de mare randament cu un raport putere/greutate foarte bun in comparatie cu cele brushed, ideale pentru aeromodele. Un dezavantaj la folosirea lor la navo este acela ca nu ai un control bun la turatii mici. Adica au tendinta de a "demara"
brusc la pornire.
Cu stima!
Emil
#395
Postat 17 October 2011 - 04:23 PM
Aceasta postare a fost editata de navigator: 17 October 2011 - 04:26 PM
#396
Postat 18 October 2011 - 07:09 PM
motorul brushed este un motor de curent continu (CC)
motorul brushless este un motor de curent alternativ "trifazic" (CA)
Corect sau divaghez rau de tot?
#397
Postat 19 October 2011 - 08:26 AM
Ca si concluzie sa inteleg ca alegerea mai buna ar fi un motor brushed; motoarele brushless neputand sa asigure control bun la turatii mici?
Plus ca par a fi mai ieftine :)
spike 2, la 18 October 2011 - 07:09 PM, a spus:
motorul brushed este un motor de curent continu (CC)
motorul brushless este un motor de curent alternativ "trifazic" (CA)
Corect sau divaghez rau de tot?
Din ce am inteles nu cred ca e vorba de curent alternativ.
E tot curent continuu iar un dispozitiv electronic instalat intre sursa de curent si motor asigura ce e necesar pentru functionare (presupa ca alimentarea diverselor infasurari de pe stator).
#398
Postat 19 October 2011 - 08:49 AM
http://www.autorc.ro...5x256-r-m4.html
http://www.autorc.ro...pupa-290mm.html
Pareri?
#399
Postat 19 October 2011 - 09:17 AM
spike 2, la 18 October 2011 - 07:09 PM, a spus:
motorul brushed este un motor de curent continu (CC)
motorul brushless este un motor de curent alternativ "trifazic" (CA)
Corect sau divaghez rau de tot?
mS8h4AP, la 19 October 2011 - 08:26 AM, a spus:
Din ce am inteles nu cred ca e vorba de curent alternativ.
E tot curent continuu iar un dispozitiv electronic instalat intre sursa de curent si motor asigura ce e necesar pentru functionare (presupa ca alimentarea diverselor infasurari de pe stator).
Salut!
Practic un motor brushless este un motor in genul celor de curent alternativ trifazat. Comanda lui este facuta de un ESC special pentru motoare brushless care variaza tensiunea si frecventa in functie de semnalul de intrare de la RC si se alimenteaza la curent continuu. Luate impreuna ansamblul - motor brushless + ESC - este un sistem de curent continuu.
Emil
Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 19 October 2011 - 09:17 AM
#401
Postat 24 October 2011 - 08:56 PM
#402
Postat 29 October 2011 - 02:56 PM
Fisiere atasate
-
DSC016.JPG (227.76K)
Number of downloads: 263
Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 29 October 2011 - 02:58 PM
#403
Postat 30 October 2011 - 08:10 AM
#404
Postat 31 October 2011 - 03:30 PM
Ahernar, la 13 October 2011 - 07:25 PM, a spus:
Buna ziua.
Dupa cum se vede in poze, arborii sunt putin inclinati fata de orizontala...in posterul de anul trecut, arborii sunt orizontali...insa am rezerve...deoarece nici decuparile din coaste nu sunt perfect aliniate pe orizontala, iar daca nu exista nici o mica inclinatie cat de cat, ne trezim cu apa in interior...
Am montat si eu astazi arborii, dar am o inclinatie mai mare fata de orizontala, undeva la 5 grade...si nu sunt hotarat ce sa fac in continuare, sa mai pilesc sa-i aduc la orizontala, sau sa-i las asa, nu ma deranjeaza prea mult...
Revin in cursul serii (sper) cu poze ale montajului.
Cu respect,
Olimpiu
#405
Postat 31 October 2011 - 06:24 PM
Am promis ca revin cu poze, asa ca iata-ma...In primul rand, am dat gaurile pentru tuburile axelor port-elice...prima data cu spiral de lemn de 4 mm, apoi le-am marit cu spiral de 6 mm...in final am pus putin glaspapirul pe gauri (tuburile au un diametru de 6,5 mm).
Am verificat ca tuburile sa cada cat mai bine pe coaste, mai precis pe decuparile din coaste, si am slefuit pe interior si exterior pana am ajuns la o pozitionare cat de cat corecta...
Atasez in continuare cateva poze cu arborii, motoarele si pozitionarea tuburilor...
Fisiere atasate
-
DSCF2938BUNA.jpg (48.26K)
Number of downloads: 269 -
DSCF2922BUNA.jpg (119.04K)
Number of downloads: 268 -
DSCF2918BUNA.jpg (105.41K)
Number of downloads: 298 -
DSCF2925BUNA.jpg (64.75K)
Number of downloads: 298 -
DSCF2930BUNA.jpg (55.17K)
Number of downloads: 275 -
DSCF2929BUNA.jpg (59.66K)
Number of downloads: 288
#406
Postat 31 October 2011 - 06:29 PM
Acum astept al doilea rand de bordaj, intentionez sa achizitionez si telecomanda...poate la sfarsit o sa iau si elicele...
Cu respect,
Olimpiu
Fisiere atasate
-
DSCF2932BUNA.jpg (75.9K)
Number of downloads: 315 -
DSCF2936BUNA.jpg (77.86K)
Number of downloads: 286 -
DSCF2933BUNA.jpg (68.73K)
Number of downloads: 301 -
DSCF2937BUNA.jpg (82.73K)
Number of downloads: 333
#407
Postat 31 October 2011 - 06:29 PM
olimpiu, la 31 October 2011 - 06:24 PM, a spus:
Am promis ca revin cu poze, asa ca iata-ma...In primul rand, am dat gaurile pentru tuburile axelor port-elice...prima data cu spiral de lemn de 4 mm, apoi le-am marit cu spiral de 6 mm...in final am pus putin glaspapirul pe gauri (tuburile au un diametru de 6,5 mm).
Am verificat ca tuburile sa cada cat mai bine pe coaste, mai precis pe decuparile din coaste, si am slefuit pe interior si exterior pana am ajuns la o pozitionare cat de cat corecta...
Atasez in continuare cateva poze cu arborii, motoarele si pozitionarea tuburilor...
Salut!
De unde ai spiralele alea asa de lungi? Imi sticlesc ochii cand le vad. VREAU! :drinks:
In al doilea rand: arbori laterali nu par a fi paraleli la tine. Sau poate ma insel eu la ce vad in poza?
Cu stima!
Emil
Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 31 October 2011 - 06:30 PM
#408
Postat 31 October 2011 - 06:35 PM
FullMetalJacket, la 31 October 2011 - 06:29 PM, a spus:
De unde ai spiralele alea asa de lungi? Imi sticlesc ochii cand le vad. VREAU! :drinks:
In al doilea rand: arbori laterali nu par a fi paraleli la tine. Sau poate ma insel eu la ce vad in poza?
Cu stima!
Emil
Buna seara.
Cred ca vreti si dumneavoastra asa ceva...eu am descompletat 2 seturi pana le-am gasit...sunt seturi cu spirale de lemn de 4, 6, 8, 10, si 12 mm...si unde mai pui ca le-am luat si ieftin...6 lei ala de 4 mm si 3 lei ala de 6 mm...
Intradevar, arborii nu sunt paraleli...am vazut asta de la inceput, dar nu este vina mea, asa au fost coastele, eu nu am facut decat sa largesc decuparile...si nu cred ca deranjeaza prea tare, deoarece elicele vor fi una pe dreapta, una pe stanga...
Cu respect,
Olimpiu
#409
Postat 31 October 2011 - 08:28 PM
olimpiu, la 31 October 2011 - 06:35 PM, a spus:
Cred ca vreti si dumneavoastra asa ceva...eu am descompletat 2 seturi pana le-am gasit...sunt seturi cu spirale de lemn de 4, 6, 8, 10, si 12 mm...si unde mai pui ca le-am luat si ieftin...6 lei ala de 4 mm si 3 lei ala de 6 mm...
Intradevar, arborii nu sunt paraleli...am vazut asta de la inceput, dar nu este vina mea, asa au fost coastele, eu nu am facut decat sa largesc decuparile...si nu cred ca deranjeaza prea tare, deoarece elicele vor fi una pe dreapta, una pe stanga...
Cu respect,
Olimpiu
Salutare!
Dupa cum se vede si din link-ul de la nemti.......tuburile sunt inclinate si nicidecum paralele......asa ca.....la modelul static este una iar la cel radiocomandat este alta......mi-au sosit si mie dupa 21 de zile arborii si eliciile comandate din Anglia si o sa revin maine cu poze.....
Spor la bismarcit
Mircea
http://www.subifa.de...zugsangebot.htm
#410
Postat 31 October 2011 - 10:47 PM
olimpiu, la 31 October 2011 - 06:35 PM, a spus:
Cred ca vreti si dumneavoastra asa ceva...eu am descompletat 2 seturi pana le-am gasit...sunt seturi cu spirale de lemn de 4, 6, 8, 10, si 12 mm...si unde mai pui ca le-am luat si ieftin...6 lei ala de 4 mm si 3 lei ala de 6 mm...
Intradevar, arborii nu sunt paraleli...am vazut asta de la inceput, dar nu este vina mea, asa au fost coastele, eu nu am facut decat sa largesc decuparile...si nu cred ca deranjeaza prea tare, deoarece elicele vor fi una pe dreapta, una pe stanga...
Cu respect,
Olimpiu
Intrebarea era de unde le-ai luat (P.S. Si pentru numele lui Dumnezeu te rog nu imi vorbi cu dumneavastra, ma simt aiurea!)
Mishulica, la 31 October 2011 - 08:28 PM, a spus:
Dupa cum se vede si din link-ul de la nemti.......tuburile sunt inclinate si nicidecum paralele......asa ca.....la modelul static este una iar la cel radiocomandat este alta......mi-au sosit si mie dupa 21 de zile arborii si eliciile comandate din Anglia si o sa revin maine cu poze.....
Spor la bismarcit
Mircea
http://www.subifa.de...zugsangebot.htm
Te contrazic, am doua publicatii cu planuri si imagini ale Bismark-ului: una este Anatomy of a Ship in care arbori imi par orizontali din vederea laterala, in plan orizontal sunt mai mult ca sigur paraleli. Doar pe la submarine mai apareau arbori amplasati pe axe divergente din lipsa de spatiu. Cea de a doua publicatie este Bismark 3D de la Kagero unde planurile sunt ... ei bine ... gresite, asta cel putin in zona arborilor, dar nu cred ca sunt inclinati catre inapoi.
Olimpiu, tu ai arbori cu tub de 6mm si cred ca mai trebuia sa pilesti putin lacasurile de pe coaste ca sa faci loc la tub. Original aceste lacasuri sunt de 4mm.
Spor la treaba!
Emil
Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 31 October 2011 - 10:49 PM
#411
Postat 01 November 2011 - 09:31 AM
FullMetalJacket, la 31 October 2011 - 06:29 PM, a spus:
De unde ai spiralele alea asa de lungi? Imi sticlesc ochii cand le vad. VREAU! ;)
In al doilea rand: arbori laterali nu par a fi paraleli la tine. Sau poate ma insel eu la ce vad in poza?
Cu stima!
Emil
Salut Emil!
Eu mi-am luat asa ceva de la Auchan Titan acum vreo 2 sau 3 luni. Au fost undeva la 5-6 lei parca.
1.JPG (130.66K)
Number of downloads: 94 2.JPG (146.83K)
Number of downloads: 94
Da o tura pe la magazin poate mai gasesti sau incearca si la Auchan Militiari ca nu se stie de unde sare "iepurele".
Toate bune!
Leo
#412
Postat 02 November 2011 - 08:42 AM
olimpiu, la 31 October 2011 - 06:24 PM, a spus:
Am promis ca revin cu poze, asa ca iata-ma...In primul rand, am dat gaurile pentru tuburile axelor port-elice...prima data cu spiral de lemn de 4 mm, apoi le-am marit cu spiral de 6 mm...in final am pus putin glaspapirul pe gauri (tuburile au un diametru de 6,5 mm).
Am verificat ca tuburile sa cada cat mai bine pe coaste, mai precis pe decuparile din coaste, si am slefuit pe interior si exterior pana am ajuns la o pozitionare cat de cat corecta...
Atasez in continuare cateva poze cu arborii, motoarele si pozitionarea tuburilor...
Salut!
Imi poti spune ce lungime au tuburile din imagine?
#413
Postat 02 November 2011 - 11:06 AM
cristi_olteanu, la 02 November 2011 - 08:42 AM, a spus:
Imi poti spune ce lungime au tuburile din imagine?
Buna ziua.
Tuburile au o lungime de 235 mm, iar arborii 300 mm.
Atasez si link-ul pentru detalii.
http://www.sierra.ro...4-mm-p422p.html
Cu respect,
Olimpiu
#414
Postat 03 November 2011 - 07:21 AM
#415
Postat 05 November 2011 - 08:33 AM
Am promis ca revin cu poze
Am avut niste mici probleme in sensul ca mi-au gresit comanda........sau probabil nu aveau pe stoc tot ce comandasem
si a trebuit sa o corectez in tara cu cei de la sierra.
Batiurile motor sunt din plastic si sper ca se vor potrivi destul de bine
Astept reclamatii :)
O zi buna si spor la bismarcit
Mircea
P.S.: Multumesc Leonard71 ptr pontul cu eliciile si arborii de la Cornwall Model Boats
Aceasta postare a fost editata de Mishulica: 05 November 2011 - 08:34 AM
#416
Postat 05 November 2011 - 09:11 AM
Mishulica, la 05 November 2011 - 08:33 AM, a spus:
Am promis ca revin cu poze
DSCN0204.JPG DSCN0205.JPG DSCN0206.JPG
Am avut niste mici probleme in sensul ca mi-au gresit comanda........sau probabil nu aveau pe stoc tot ce comandasem
DSCN0203.JPG
si a trebuit sa o corectez in tara cu cei de la sierra.
Batiurile motor sunt din plastic si sper ca se vor potrivi destul de bine
Astept reclamatii :)
O zi buna si spor la bismarcit
Mircea
P.S.: Multumesc Leonard71 ptr pontul cu eliciile si arborii de la Cornwall Model Boats
Salut!
Eu am o reclamatie! :D Batiul il puteai face din placaj asa cum au mai facut-o si altii pe forumurile straine. Batiurile din plastic rosu sunt pentru aeromodele din polistiren dar asta nu inseamna ca nu le poti folosi si aici. Cele din plastic negru in schimb, mi se par foarte interesante.
Am o intrebare: ce diametru exterior au cardanele de la Raboesch? Multumesc.
Cu stima!
Emil
#417
Postat 05 November 2011 - 09:40 AM
Am si eu o intrebare...ce turatie au motoarele achizitionate? Banuiesc ca undeva la 15000 rot/min...trebuia sa comandati si reductorul, macar unul 3:1...de asemenea si regulatorul de turatie...
Cu respect,
olimpiu
#418
Postat 05 November 2011 - 05:22 PM
FullMetalJacket, la 05 November 2011 - 09:11 AM, a spus:
Eu am o reclamatie! :rolleyes: Batiul il puteai face din placaj asa cum au mai facut-o si altii pe forumurile straine. Batiurile din plastic rosu sunt pentru aeromodele din polistiren dar asta nu inseamna ca nu le poti folosi si aici. Cele din plastic negru in schimb, mi se par foarte interesante.
Am o intrebare: ce diametru exterior au cardanele de la Raboesch? Multumesc.
Cu stima!
Emil
Salutare!
Eu nu o vad ca pe o reclamatie..........ci ca pe o sugestie mai degraba.........batiurile din plastic rosu se pot adapta foarte usor la Bismarck cu niste mici adaosuri la dedesubt (de exemplu piulite, saibe, tuburi taiate, etc.)........cele negre sunt luate din Anglia si dupa cum am spus mai sus mi le-au gresit......am primit unul ptr motoare 360-400 care se potriveste la motoarele recomandate de Navigator (cele de 12V de la Igarashi) si unul ptr motoare 500-600 care se potriveste la motoarele celor de la CONRAD (cele de 6v tot de la Igarashi).......eu comandasem doua din acest ultim exemplu........daca mai comanda cineva de acolo sunt recunoscator daca ma ajuta sa mai achizitionez cate un batiu din fiecare model..........
arborii se gasesc si in tara....eu am primit cadou toate acestea din Anglia (acolo, cineva inca ma mai iubeste).......sunt aceeasi arbori si elici pe care i-a postat Leonard71 acum ceva vreme in urma.....
http://www.cornwallm...06#aRAB301_2d06
tot aici gasiti toate piesele achizitionate de mine........este vorba doar de modul de achizitionare........ai nevoie de un card destept...........
Emil: diametru arbore 4 mm, diametru exterior tub arbore 6 mm.........carmele sunt de 45 mm si daca este necesar se mai poate ajusta din ele.......doar e plastic........
Un week-end fain tuturor,
Mircea
#419
Postat 05 November 2011 - 05:27 PM
olimpiu, la 05 November 2011 - 09:40 AM, a spus:
Am si eu o intrebare...ce turatie au motoarele achizitionate? Banuiesc ca undeva la 15000 rot/min...trebuia sa comandati si reductorul, macar unul 3:1...de asemenea si regulatorul de turatie...
Cu respect,
olimpiu
Salutare!
Motoarele sunt acestea........cele de 12v sunt cele recomandate de Navigator pe la inceputuri......la 12v au forta buna..........cele de 6 v au forta mare dar........sunt cam greute nitel..........eu lucrez in paralel la 2 Bismarck si unele piese sunt luate la dublu........altele urmeaza sa fie achizitionate.......
http://www.germanele...ucts&pid=244457
http://www.germanele...ucts&pid=244475
Batiuri pentru ele se gasesc si din dural........dar.....costa cam mult........varianta mea cu cele din plastic este mai ieftina.....cat despre regulatorul de turatie ..... am achizitionat pana acum modelul rookie20 dela sierra ........mai trebuie unul dar nu e treaba mea........ci a varului sa mearga pe ce varianta doreste...........
Spor la Bismarcit !
Mircea
Aceasta postare a fost editata de Mishulica: 05 November 2011 - 05:31 PM
#420
Postat 05 November 2011 - 11:17 PM
Mishulica, la 05 November 2011 - 05:22 PM, a spus:
Un week-end fain tuturor,
Mircea
Mircea! Te intrebam ce diametru exterior au cuplajele cardanice pe care le vad la tine in poza. Din Poza nu prea imi dau seama de dimensiuni. Banuiesc ca sunt cele de la Raboesch!?!
Multumesc!
Emil
Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 05 November 2011 - 11:17 PM