Modelism - RHC Forum: motorizare Cuirasatul Bismark - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 29 Pagini +
  • « Prima
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

motorizare Cuirasatul Bismark recomandari motorizari

#361 Useril este offline   bobo88 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 24-May 11
  • Gender:Male
  • Location:falticeni

Postat 11 October 2011 - 07:07 PM

deci totul e ok in afara de faptul ca dupa 150 de matri iasa din raza de actiune nu??
0

#362 Useril este offline   leonard71 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 128
  • Inregistrat: 09-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Medgidia, Romania

Postat 11 October 2011 - 08:29 PM

Vezi postareanavigator, la 11 October 2011 - 05:39 PM, a spus:


....un canal il folosesc la asa zisul "efect Luersen".


La ce folosesti efectul de microfonie la o nava? Sau mai bine zis in ce scop? Ce sunete ale unei nave pot fi asemanate cu efectul de microfonie?

Referitor la o radio comanda eu cred ca voi opta pentru asa ceva (asta si la recomandarea unui prieten aeromodelist) http://www.hobbyking..._Firmware_.html

Din ce am gasit preturi prin tara la modelul asta ar porni de pe la 310 lei. Am facut un calcul si cu tot cu transport de afara ajunge undeva la 265 de lei.

Toate bune!

Leo
0

#363 Useril este offline   andoman 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 03-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 11 October 2011 - 08:43 PM

Vezi postarealeonard71, la 11 October 2011 - 08:29 PM, a spus:

La ce folosesti efectul de microfonie la o nava? Sau mai bine zis in ce scop? Ce sunete ale unei nave pot fi asemanate cu efectul de microfonie?

Referitor la o radio comanda eu cred ca voi opta pentru asa ceva (asta si la recomandarea unui prieten aeromodelist) http://www.hobbyking..._Firmware_.html

Din ce am gasit preturi prin tara la modelul asta ar porni de pe la 310 lei. Am facut un calcul si cu tot cu transport de afara ajunge undeva la 265 de lei.

Toate bune!

Leo



Salut.
Dar de ce asa scump. Telecomanda e 39$ si transportul e 17$, aproximativ 190 lei.
Numai bine.
0

#364 Useril este offline   andoman 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 03-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 11 October 2011 - 08:55 PM

Vezi postareabobo88, la 11 October 2011 - 06:37 PM, a spus:

Bismarck C. ai putea sa postezi niste fotografii cu motorizarea ta? in care sa vad pozitionarea motoarelor, arborilor, etc. Cat despre telecomanda sincer sa fiu alta mai ieftina de 250 de lei nu am vazut. era ceva pe sierra cu 4 canale da' cica nerecomandat pentru navomodele.
Multumesc.



Salut.
Uite aici o telecomanda cu 6 canale foarte ieftina. Din comentariile de pe site ale utilizatorilor reiese ca este buna si pentru navo. Eu cel putin cred ca pe asta o voi achizitiona. Transportul este 17$ si trebuie sa achizitionezi obligatoriu si cablu usb(3$) deoarece este programabila pe pc.
Numai bine.

http://www.hobbyking...?idProduct=9042

Aceasta postare a fost editata de andoman: 11 October 2011 - 08:56 PM

0

#365 Useril este offline   spike 2 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 07-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti(Militari)

Postat 11 October 2011 - 09:01 PM

Nu-l ajuta nimeni pe Bismarck C sa posteze citeva poze?
Cred ca ar fi destul de interesant.
Nici eu nu stiu sa postez poze.
S-a explicat pe acest forum (sau pe celalalt??)dar nu gasesc postarea.
0

#366 Useril este offline   leonard71 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 128
  • Inregistrat: 09-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Medgidia, Romania

Postat 11 October 2011 - 09:38 PM

Vezi postareaandoman, la 11 October 2011 - 08:55 PM, a spus:

Salut.
Uite aici o telecomanda cu 6 canale foarte ieftina. Din comentariile de pe site ale utilizatorilor reiese ca este buna si pentru navo. Eu cel putin cred ca pe asta o voi achizitiona. Transportul este 17$ si trebuie sa achizitionezi obligatoriu si cablu usb(3$) deoarece este programabila pe pc.
Numai bine.

http://www.hobbyking...?idProduct=9042


Nu stiu de ce la tine spui ca e 17 dolari tansportul ca mie mi-a dat 23,56 dolari la transport. Poate e in functie si de greutatea coletului. Deci in total 63 dolari. In jur de 200 de lei. Scuze eu mai pusesem ceva in cos de mi-a dat 265 de lei. Oricum nu se merita sa iei din tara pentru ca in orice caz te ajunge mult mai ieftin de afara, iar daca ne unim 2-3 e chiar mai ieftin.

Toate bune!

Leo

pentru Biscarck C. si spike 2

Pentru a putea atasa poze trebuie mai intai sa le redimensionezi, pentru ca marimea fisierului sa nu depaseasca 500 kB. Deschide poza mai inatai cu Paint si fara sa faci nici o modificare da doar un Save. Daca marimea fisierului este sub 500 kB, sub fereastra in care postezi raspunsurile ai un buton Click pentru a atasa fisierele. Apesi acel buton, cauti calea catre fisierul tau si apesi Open. Iti va arata in dreptul Atasamente numele fisierului incarcat de tine iar in dreapta vei avea 2 optiuni: Adauga in postare si Sterge. Daca apesi Adauga in postare iti va adauga in postul tau la pozitia cursorului poza respectiva.
Sper ca am explicat destul de pe intelesul tuturor.

Toate bune!

Leo

Aceasta postare a fost editata de leonard71: 11 October 2011 - 09:39 PM

0

#367 Useril este offline   andoman 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 03-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 11 October 2011 - 09:38 PM

Vezi postareaspike 2, la 11 October 2011 - 09:01 PM, a spus:

Nu-l ajuta nimeni pe Bismarck C sa posteze citeva poze?
Cred ca ar fi destul de interesant.
Nici eu nu stiu sa postez poze.
S-a explicat pe acest forum (sau pe celalalt??)dar nu gasesc postarea.


Salut.
Ordinea ar fi urmatoarea: prima data trebuie sa upload-eze pozele pe un site de upload (gen imageshack) si apoi in postul sau sa insereze linkul pozelor.
Numai bine.
0

#368 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 October 2011 - 10:29 AM

Vezi postarealeonard71, la 11 October 2011 - 08:29 PM, a spus:

La ce folosesti efectul de microfonie la o nava? Sau mai bine zis in ce scop? Ce sunete ale unei nave pot fi asemanate cu efectul de microfonie?

........

Leo

Salut Leo, e vina mea ca am scris gresit. Corect era Lürssen (effekt de. sau effect en.).
E vorba despre alt efect, al unor carme mai mici puse intr-o anumita pozitie fata de elicile laterale si cand vedeta vrea sa prinda viteza maxima intai devin convergente cu cate un unghi de circa 17 grade fata de chila, dar asta dupa ce vedeta a prins deja o viteza foarte mare, creand un gol de apa in spatele elicilor laterale in exterior. Apoi aceste carme se indreapta devenind din nou paralele si vedeta mai capata un spor de 2-3 noduri (5km/h) care poate ajuta echipajul sa ajunga obiectivul sau sa scape de urmarire, prin ridicarea pupei si astfel corpul devine orizontal si nu cu prora ridicata ca la mai toate vedetele din razboiul II mondial. In plus, un alt mare avantaj al acestei ridicari a pupei este micsorarea valului de siaj si deci vizibilitatea mai redusa pe timp de noapte a acestuia de catre inamici. In filmuletele astea http://www.youtube.c...en+effect+&aq=f se vede ceva dar nu sunt cele mai bune exemple. Este explicat mult mai bine undeva pe net.


In legatura cu statiile, 150 m este destul de mult. Nu o sa va trimiteti voi mandretea de vapor la o asa distanta caci deabia o sa-l mai vedeti si nici n-o sa va indurati. Trebuie sa invatati in ce pozitii antenele emitatorului si a receptorului asigura legatura cea mai proasta respectiv cea mai buna. La balta, pozitionati antena (antenele daca-s doua la 2,4G) de la receptor in pozitie optima pe model insa pozitionati antena emitatorului intr-o pozitie dezavantajoasa. Cand simtiti ca pierdeti controlul, pozitionati optim si aceasta antena (de asta este orientabila cu o articulatie 3D), recapatati controlul dar gata, nu mai riscati ci indreptati modelul catre mal. Sau fiti prudenti mereu si nu duceti modelul la mai mult de 20-30 metri.



l.e. Legat de poze este un tutorial pe undeva, poate pe la Generalitati. Daca il gasesc va pun linkul. Sulutia cu siteurile de gazduire are dezavantajul ca la un moment dat pozele pot sa dispara.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 12 October 2011 - 10:40 AM



0

#369 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 October 2011 - 10:45 AM

Era la Administrative : http://www.rhcforum....-poze-pe-forum/


0

#370 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 October 2011 - 02:09 PM

Vezi postareagvalentin, la 10 October 2011 - 07:36 PM, a spus:

buna seara.
cine ma orienteaza intr-o problema de dimensionare, calcul si optimizarea propulsiei si guvernarii?
v-am "citit" pe toti si am ajuns la concluzia ca "cea mai buna motorizare" a fost aleasa in urma unui laborios proces de selectie: pentru ca asa a facut unul sau altul sau in baza raportului pret caracteristici tehnice. poate gresesc dar atat reiese din text. dar sa formulez cateva intrebari directe, pe subiect.
-pentru navomodele se aplica aceleasi principii si baze de calcul ale motorizarii ca la orice ambarcatiune?
-a incercat cineva sa calculeze motorizarea bismarck-ului?
-informatii de baza despre modelul finit exista? deplasament (greutatea modelului gata de mars si lupta), pescajul modelului( este suficient pentru ca elicile sa nu ventileze), pasul elicelor si diametrul lor este ales intro corelatie matematica cu performantele motorului?
-centrul de greutate cred ca se afla la linia de plutire sau chiar deasupra (stiu ca se poate cobora)
prieteni, aceste intrebari nu au sursa sau cauza de natura patologica sunt numai abordarea mea sistematica a problemei, daca vreti fac parte din placerile nevinovate ale unui coleg cu aceleasi pasiuni ca si voi.
va multumesc pentru rabdare.

PS: mai am intrebari grele despre guvernare dar le pastrez pentru data viitoare.



hehe in modelism intotdeauna puterea masinilor e mai mare decat in viata reala pentru ca putem si e mai palpitant asa . Doar eu am ales sa am propulsie la scara ,insemnand ceva ridicol de "underpowered" in modelism . E mai mult un experiment , oricand pot schimba motoarele axelor laterale in caz de esec monumental . Dar nu cred . La scara o sa am viteza mai mare decat originalul .
Sa facem asta cu doua nave reale :
Yamato (real) vs Canopus (tratat ca un model...de 13000 de tone )
lungime 260m 130m
putere 150000hp 15000hp
viteza 27kn 18kn
Canopus merge cu echivalentul la scara a unui yamato de 36 de noduri folosind echivalentul la scara a 120000 cp (puterea trebuie inmultita cu 8 pt o dublare a dimensiunilor ).Bismarcul meu e atat de mic incat efectul o sa fie mult mai pronuntat .Asta vreau sa verific .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#371 Useril este offline   bobo88 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 24-May 11
  • Gender:Male
  • Location:falticeni

Postat 12 October 2011 - 08:43 PM

bismarck.c...i-mi poti spune te rog ce tip de arbori ai folosit? ms
0

#372 Useril este offline   gvalentin 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 04-October 11
  • Gender:Male
  • Location:mangalia

Postat 12 October 2011 - 09:43 PM

salut tuturor.
se vede cu ochiul liber si de departe ca in modelism poti sa supradotezi cu muschi ambarcatiunea pentru ca solicitarile, nevoile si limitarile sunt insignifiante comparand cu scara 1:1. cand am intrebat de calculul motorizarii de fapt vroiam sa stiu daca cineva are datele de baza: pescajul si greutatea gata de mars a modelului. o alta informatie este legata de stabilitatea modelului care influenteaza direct manevrabilitatea. practic prin calculul propulsiei verific daca elicea se potriveste motorului. de pomana am muschi in sala masini daca elicile ventileaza sau caviteaza cand "bag in span".
in functie de concluzia finala ma decid si eu pentru una din variantele de motorizare (doua sau trei motoare) care va deschide automat subiectul legat de guvernare. ati fost atenti la faptul ca originalul are doua carme semicompensate intr-un raport mult mai mare decat ce se gaseste la magazin? asta poate insemna ca la carma banda intr-un bord numai carma din bordul in care se intoarce se afla in jetul respins de elice. voi ati vazut vreun pui de bismarck pe apa? cam cum se misca? cu ce carme?
AHERNAR succes cu motorizarea aleasa, daca nu-i secret spunene cate motoare, puterea electrica, randamentul si turatia maxima a motoarelor tale si bineinteles de elici: diametru/pas.
sanatate si spor la treaba.
0

#373 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 13 October 2011 - 10:25 AM

Vezi postareabobo88, la 12 October 2011 - 08:43 PM, a spus:

bismarck.c...i-mi poti spune te rog ce tip de arbori ai folosit? ms



http://sierra.ro/Arb...4-mm-p422p.html

Numai bine!
keep it simple stupid
0

#374 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2011 - 11:19 AM

Vezi postareagvalentin, la 12 October 2011 - 09:43 PM, a spus:

salut tuturor.
se vede cu ochiul liber si de departe ca in modelism poti sa supradotezi cu muschi ambarcatiunea pentru ca solicitarile, nevoile si limitarile sunt insignifiante comparand cu scara 1:1. cand am intrebat de calculul motorizarii de fapt vroiam sa stiu daca cineva are datele de baza: pescajul si greutatea gata de mars a modelului. o alta informatie este legata de stabilitatea modelului care influenteaza direct manevrabilitatea. practic prin calculul propulsiei verific daca elicea se potriveste motorului. de pomana am muschi in sala masini daca elicile ventileaza sau caviteaza cand "bag in span".
in functie de concluzia finala ma decid si eu pentru una din variantele de motorizare (doua sau trei motoare) care va deschide automat subiectul legat de guvernare. ati fost atenti la faptul ca originalul are doua carme semicompensate intr-un raport mult mai mare decat ce se gaseste la magazin? asta poate insemna ca la carma banda intr-un bord numai carma din bordul in care se intoarce se afla in jetul respins de elice. voi ati vazut vreun pui de bismarck pe apa? cam cum se misca? cu ce carme?
AHERNAR succes cu motorizarea aleasa, daca nu-i secret spunene cate motoare, puterea electrica, randamentul si turatia maxima a motoarelor tale si bineinteles de elici: diametru/pas.
sanatate si spor la treaba.

Salut!

Cred ca este putin cam pretentioasa expresia "calculul motorizarii". Mai de graba poate fi vorba de o aproximare (de bun simt) a dotarii.

Pe forum au fost pana acum 2 abordari diferite ale acestei probleme. Prima a plecat de la premisa ca navomodelul trebuie dotat cu cele mai bune motoare, cele mai performante elicii, precum si a unor "artificii" tehnice de manevrare si control. Acestea tineau cont mai mult de performantele modelului , in detrimentul acuratetei constructiei si a adevarului istoric. Accentul pe performanta se face folosind motoare de turatii mari, elicii supradimensionate, sisteme de racire. Rezultatul va fi un navomodel care seamana cu Bismark-ul, dar fuge pe apa ca o salupa si carmeste in unghi drept ca la un concurs de pilotaj. Turatia mare a motoarelor aduce de la sine necesitatea folosirii unor elicii cu diametru si pas mai mare, pentru a elimina pericolul aparitiei fenomenului de cavitatie. De aici rezulta viteze mai mari de deplasare.

O alta abordare (pe care o sustin) este aceea de a respecta proportiile si forma modelului. Ideea de baza a acestei abordari se poate rezuma in felul urmator: aceasta este o MACHETA, deci aspectul si dimensiunile trebuiesc respectate pe cat de mult posibil. In acest sens eu am ales sa folosesc urmatoarele:

- Elicii diametru 25mm tip Raboesch 162 (Destroyer Type) au forma similara cu eliciile originale iar diamerul este pe cat se poate de apropiat de cel al eliciilor reale reduse la scara (23,7mm)

- Motoarele nu trebuie sa depaseasca 4500-5000 rpm (cuplate direct pe ax, fara reductor). Eu am folosit motoarele care antreneaza sania cu cartuse de printat de la o imprimanta. O alta varianta sunt motoarele Igarashi.

- Atentie la arbori!!! La arbori laterali exista o portiune care iese din coca pana la suportul de langa elicii. Estimez ca diametrul lor este cam de 3mm. Asta inseamna ca in nici un caz nu se pot folosi arbori de diametre mari (5-6mm) care nu mai corespund cu dimensiunile din plan. O solutie ar fi ca tubul extern al arborelui sa se opreasca la iesirea din coca (acolo unde va fi si presetupa) iar de acolo pana la suport sa mearga doar axul eliciei. Evident in suport va fi introdus un lagar de bronz care sa sustina elicia.

- Carmele: pentru a avea forma din planul de costructie, voi folosi carmele care vin cu revista, dar voi achizitiona si niste carme de navo bune de la care o sa folosesc axul si presetupa.

Viteza navomodelului: S-a discutat mult pe aceasta tema, iar eu cred ca cea mai buna aproximare a vitezei maxime este de 1m/s. Viteza redusa la scara este prea mica (8cm/s) iar vitezele mari (2-5m/s) sunt exagerate.

Dupa cate am citit pe alte forumuri deplasamentul modelului ar fi cam de 5-6Kg, scufundat pana la linia de plutire reala.

Cu stima!

Emil

PS. am cateva planuri ale Bismark-ului pe care le-as putea pune la dispozitie tuturor, dar sunt pe hartie. Asa ca am o intrebare la voi: stie cineva un scanner pe format mare (A1 macar) prin Bucuresti. As fi interesat sa digitizez aceste planuri. Cele doua centre de copieri xerox pe care le stiam si aveau in dotare scanere pe format mare, s-au desfintat... asa ca...
0

#375 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2011 - 01:39 PM

Vezi postareagvalentin, la 12 October 2011 - 09:43 PM, a spus:

.....
in functie de concluzia finala ma decid si eu pentru una din variantele de motorizare (doua sau trei motoare) care va deschide automat subiectul legat de guvernare. ati fost atenti la faptul ca originalul are doua carme semicompensate intr-un raport mult mai mare decat ce se gaseste la magazin? asta poate insemna ca la carma banda intr-un bord numai carma din bordul in care se intoarce se afla in jetul respins de elice. voi ati vazut vreun pui de bismarck pe apa? cam cum se misca? cu ce carme?
AHERNAR succes cu motorizarea aleasa, daca nu-i secret spunene cate motoare, puterea electrica, randamentul si turatia maxima a motoarelor tale si bineinteles de elici: diametru/pas.
sanatate si spor la treaba.


Salut , am 3 axe , fiecare cu cate un motor de 3.5-4w si astia in regim de fortaj .Elicele sunt superbele
Raboesch 162 de 25mm , axele de aici :
http://sierra.ro/Arb...4-mm-p422p.html
cu axul lasat liber cativa cm de la elice .
am sa pun diseara niste poze
Am gasit ceva interesant :

http://www.psychosna...speedcalculator

Nu se poate folosi pentru bismarck-ul real si nici pentru model dar felul in care scaleaza pentru Bismarck-uri virtuale :
2.4m , 4.8m si 9.6m
44kg 352kg 2816kg
2kn 4kn 8kn
30w 500w 13000w

...ma face sa cred ca cei 14w ai mei or sa-mi asigure comod 50 cm/s ( 1kn )
Vedem daca teoria extrapolata se va pupa cu practica.
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#376 Useril este offline   leonard71 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 128
  • Inregistrat: 09-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Medgidia, Romania

Postat 13 October 2011 - 06:32 PM

Vezi postareaFullMetalJacket, la 13 October 2011 - 11:19 AM, a spus:


PS. am cateva planuri ale Bismark-ului pe care le-as putea pune la dispozitie tuturor, dar sunt pe hartie. Asa ca am o intrebare la voi: stie cineva un scanner pe format mare (A1 macar) prin Bucuresti. As fi interesat sa digitizez aceste planuri. Cele doua centre de copieri xerox pe care le stiam si aveau in dotare scanere pe format mare, s-au desfintat... asa ca...



Salutare!

Uite ce am gasit la o cautare simpla in gogule: http://doc-center.ro...teplanse-a4-a0/ Copy-Center Militari

Ma intereseaza si pe mine planurile alea daca vrei sa le dai mai departe .... Am acces la un plotter si as vrea sa le scot la scara. Eventual contribui si eu la costurile de scanare daca vrei.

Toate bune!

Leo
0

#377 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2011 - 07:25 PM

As avea totusi de adaugat ceva in privinta calculelor si motorizarii alese de mine . Acceleratia o sa fie la fel ca a navei originale adica probabil o sa ating viteza maxima pornind de pe loc in 10 lungimi de nava si cam la fel la stop . Foarte interesant . Asta ar fi motivul cel mai important ca sa alegeti motoare mai puternice decat ale mele (dar pana in 50 de W).

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  axe3.jpg (47.28K)
    Number of downloads: 311
  • Fisier atasat  axe2.jpg (55.83K)
    Number of downloads: 313
  • Fisier atasat  axe1.jpg (35.68K)
    Number of downloads: 325

HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#378 Useril este offline   spike 2 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 07-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti(Militari)

Postat 13 October 2011 - 08:04 PM

Vezi postareaAhernar, la 13 October 2011 - 07:25 PM, a spus:

As avea totusi de adaugat ceva in privinta calculelor si motorizarii alese de mine . Acceleratia o sa fie la fel ca a navei originale adica probabil o sa ating viteza maxima pornind de pe loc in 10 lungimi de nava si cam la fel la stop . Foarte interesant . Asta ar fi motivul cel mai important ca sa alegeti motoare mai puternice decat ale mele (dar pana in 50 de W).

Motoarele laterale sunt cumva motorasele de la reglajul farurilor auto?
0

#379 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2011 - 09:08 PM

Vezi postareaspike 2, la 13 October 2011 - 08:04 PM, a spus:

Motoarele laterale sunt cumva motorasele de la reglajul farurilor auto?



Eu le-am luat din unitati CD defecte dar se poate sa fie folosite si la asa ceva . Oricum NU sunt o solutie de copiat e un experiment personal . FMJ si Navigator sunt de urmarit in privinta asta .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#380 Useril este offline   gvalentin 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 04-October 11
  • Gender:Male
  • Location:mangalia

Postat 13 October 2011 - 10:00 PM

salut tuturor.
AHERNAR am rulat speed calculator varianta electronica a lui Geer (ale carui manuale le studiez de ceva timp) si ce sa vezi: pentru o linie de plutire de 1,2 metri si un deplasament de 6 kg daca doresc o viteza de 2kn (1 m/s) am nevoie de 10 wati la elice (SHP) daca adaug pierderile de putere din tunelul portelice (aprox 3%) alte pierderi mecanice (1,5 %) ajung la maxim 12 wati putere mecanica nu electrica (absorbita din acumulator). te rog verifica-ma. care este pasul elicilor tale? nu le-am gasit pe site.
0

#381 Useril este offline   gvalentin 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 04-October 11
  • Gender:Male
  • Location:mangalia

Postat 13 October 2011 - 10:34 PM

salut emil.
respect viziunea ta despre modelul Bismarck, copie la indigo a originalului. eu apreciez ca in momentul in care originalul a fost redus la scara si-a pierdut din performante (navigabilitate/manevrabilitate), in plus echipamentele de propulsie si guvernare gasite pe piata ne tin departe de performantele originalului. practic in acest moment, ca vrem sau nu, cu totii aplicam metoda bijbiielilor succesive. inca odata,perfect de acord cu tine in ceeace priveste viteza exagerata si manevrabilitatea spectaculoasa, nu se potrivesc, totusi daca nu pot respecta originalul macar sa nu montez ceva care stiu ca nu lucreaza la capacitatea maxima sau nu este eficient. da-mi o parere la suprafata carmelor si eficienta lor la unghiuri mari si viteze mici.
sanatate si spor la treaba.
0

#382 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 October 2011 - 07:28 AM

Da , rezultatul tau se potriveste cu ce anticipez si eu ca ar fi necesar , doar ca eram precaut . In privinta manevrabilitatii si carmelor stiu sigur ca cele originale reduse la scara nu asigura o manevrabilitate adecvata modelului , majoritatea alegand sa le mareasca . Eu nu - o sa le am initial la dimensiunile reale , pentru ca oricum modelul meu nu o sa vada multa apa ,mai ales daca o sa-l termin si o sa arate bine.

Pasul elicelor se pare ca e 25.6mm

Btw- am facut niste teste cu o elice atasata la un motor de-asta al meu si am fost multumit de circulatia indusa apei din cada
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#383 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 October 2011 - 10:14 AM

Vezi postareagvalentin, la 13 October 2011 - 10:34 PM, a spus:

salut emil.
respect viziunea ta despre modelul Bismarck, copie la indigo a originalului. eu apreciez ca in momentul in care originalul a fost redus la scara si-a pierdut din performante (navigabilitate/manevrabilitate), in plus echipamentele de propulsie si guvernare gasite pe piata ne tin departe de performantele originalului. practic in acest moment, ca vrem sau nu, cu totii aplicam metoda bijbiielilor succesive. inca odata,perfect de acord cu tine in ceeace priveste viteza exagerata si manevrabilitatea spectaculoasa, nu se potrivesc, totusi daca nu pot respecta originalul macar sa nu montez ceva care stiu ca nu lucreaza la capacitatea maxima sau nu este eficient. da-mi o parere la suprafata carmelor si eficienta lor la unghiuri mari si viteze mici.
sanatate si spor la treaba.

Salut!
Corect ce spui tu! Modelul e model si e normal ca sa nu fie identic ca performante cu nava reala. Eu sustin totusi, ca forma trebuie sa primeze inaintea performantelor. Ceea ce trebuie sa gasim noi este un compromis intre performantele reduse la scara si cele pe care putem sa le obtinem noi, cu dotarea existenta pe piata.
Apreciez foarte mult experimentul lui Ahernar, cu acele motorase de CD-Rom. S-ar putea sa functioneze foarte bine cu ele dar sunt curios daca or sa se incalzeasca in sarcina. Oricum aceasta problema poate fi rezolvata relativ usor.
Pe de alta parte alegerea mea in materie de motoare poate parea un pic exagerata, (cu toate ca motoarele de imprimanta au turatie mica la 24V (4600rpm) si oricum vor fi subvoltate (14-18V)); acestea fiind destul de puternice ca sa motorizeze un model de 2-3 ori mai mare decat Bismark-ul. :D
In ceea ce priveste carmele, problema trebuie studiata. Trebuie testata manevrabilitatea atat cu carmele originale cat si cu unele marite , ca sa vedem daca se justifica acest lucru. Oricum nu este de asteptat ca raza de viraj sa fie prea mica cu carmele originale.
Cu stima!

Emil
0

#384 Useril este offline   gvalentin 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 04-October 11
  • Gender:Male
  • Location:mangalia

Postat 14 October 2011 - 11:32 AM

salut tuturor.
AHERNAR salut. ai ales asadar o elice "patrata". din calcule a reiesit o putere totala pentru model de 12wati SHP (la arborele elicilor). atentie nu 12wati putere absorbita din acumulator. vezi randamentul motoareleor, anticipeaza niste pierderi de putere electrice si mecanice (undeva la 5-10% cu o marja de siguranta confortabila). din ce spui cred (dar voi mai verifica odata) ca motorizarea ta este la sub limita inferioara a puterii si asta nu stiu cum se va reflecta in partea electrica si in deplasarea modelului pe apa. ar trebui sa stim care este puterea absorbita de elicea aia patrata. nu-i vorba,poti pastra motoarele dar s-ar putea sa schimbi pasul elicilor ca sa permiti motoarelor sa ajunga la turatia lor maxima si sa nu se prajeasca electricul sau nu. este jucaria ta, tu decizi, dar fi atent la urmatoarele: inaltimea de constructie a bordului BISMARCK-ului 15metri;pescajul maxim 9,6-10,5 metri; bordul liber (binaltimea bordului aflat deasupra apei) in zona centru 4,5-5.4 metri. deci 2/3 din bord in apa. inaltimea de constructie a bordului la model aprox 85 mm ceeace inseamna, respectind proportiile, un pescaj de aprox 5.5cm.asta este bine pentru elici dar imi face impresia ca pescajul acesta inseamna mai mult de 6 kg deplasament adica calculele noastre sunt in aer. iar suntem in intuneric. imi vine in cap cea mai simpla solutie aleg motoare mai puternice dupa care ma joc cu pasul elicelor pana gasesc combinatia buna. ce spui de aceasta linie de ratiune/actiune?
ah am uitat de turatia motoarelor. daca poti experimenteaza ceva cu un motor si o elice: pozitioneaza o elice pe o directie cat se poate de orizontala la aprox. 4cm sub apa si joaca-te cu turatia motorului. vezi daca motorul ajunge la turatia nominala, deteremina puterea absorbita din acumulator asa verifici combinatia motor-elice si foarte important,determina daca poti care este turatia maxima a motorului la care elicea nu ventileaza aer sau nu caviteaza(apar diferente vizibile in siaj). asa iti poti ajusta regulatoarele pana la limita superioarala care combinatia motor-elice este eficace. bineinteles ca aceasta metoda este doar orientativa dar iti va spune din prima daca alegerea este buna si v-a trebui sa o ajustezi pe ici pe colo sau daca alegerea este nefericita.
sanatate si spor la treaba.
0

#385 Useril este offline   gvalentin 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 04-October 11
  • Gender:Male
  • Location:mangalia

Postat 14 October 2011 - 01:07 PM

salut EMIL.
ai ales solutia "puternica" dar tinuta in frau. la acelesi elici, probabil alta turatie, sigur alte performante dar cu ce curenti pe regulatoare? eu nu am clara in minte problema cu electricul,daca poti orienteaza-ma.
despre carme: imi reconsider pozitia dupa cum urmeaza.
din pozitionarea si marimea carmelor imi vine sa cred ca motorul dispus in planul diametral era responsabil de guvernarea BISMARCK-ului, motoarele laterale aveau sarcina de a mari viteza. am analizat miscarea carmelor in jeturile de apa respinse de elici si distantele la care sunt dispuse elicile laterale de planul transversal al carmelor. corecteaza-ma daca gresesc. de asemenea cred ca acele carme semicompensate intr-un raport urias (>2/3) au fost alese din necesitati practice (posibilitatea de a manevra chiar si manual acele carme). ce nu pot sa inteleg este ratiunea care a impus inaltimea atat de mica a carmelor in raport cu diametrul elicii (talpile inferioare ale carmelor se afla la nivelul axului port elice din planul diametral !?
aceste concluzii ma orienteaza spre varianta de motorizare cu trei motoare pentru ca imi doresc un model guvernabil mai presus de viteza, asa ca voi folosi carmele care vin cu modelul dar le voi prelungi pana la planul chilei. supradimensionez carmele pentru compensa orice diferente de centru de greutate, centru de presiune (vezi suprefata velica a suprastructurii). ai avut vreodata un model RC care sa nu poata intoarce in vant (ma refer la un vant modest)?
da-ti te rog cu parerea despre ce am scris.
o zi buna.
0

#386 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 14 October 2011 - 04:02 PM

...eu inca mai cred ca folosirea "motoarelor" pe care le vad in pozele lui Ahernar este o gluma, mai ales modul in care sunt fixate !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#387 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 October 2011 - 06:23 PM

Vezi postareaipsihi, la 14 October 2011 - 04:02 PM, a spus:

...eu inca mai cred ca folosirea "motoarelor" pe care le vad in pozele lui Ahernar este o gluma, mai ales modul in care sunt fixate !!!


Nu uita in viata reala daca intorci nava cu fundul in sus ai sanse mari sa se desprinda masinile din locul unde sunt fixate . De fapt stiu de cateva epave cu boilerele care au cazut in momentul rasturnarii .Vedem noi. Oricum nu uita ca au 4 wati de caciula , doar nu vrei sa le asigur acelasi tratament ca la unele de 100w , nu ?
Btw- daca ai vedea transmisia de la celalalt Bismarck al meu mi-ai da premiu :yahoo:


@gvalentin - nu uita ca eu tintesc o viteza de 1 nod nu doua . Sunt acoperit si cu marja de eroare .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#388 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 October 2011 - 06:38 PM

Stai ca se poate sa-ti arat oroarea :yahoo:

Nu subestima niciodata cat de toleranta e materia atunci cand NU o fortezi :)
Motoarele bestiei erau de casetofon cu RPM/v extrem de redus iar cu elicele alea de 20mm nu cred ca consumai mai mult de 2-3w as putea sa le masor dar nu e cazul sa divagam.

Fisiere atasate


HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#389 Useril este offline   gvalentin 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 04-October 11
  • Gender:Male
  • Location:mangalia

Postat 14 October 2011 - 07:42 PM

salut AHERNAR.
nu-ti contest alegerea. este jucaria ta, comentiand pe langa constructia ta de fapt vreau sa-mi clarific probleme despre care nu am cu cine discuta serios. vreau sa deschid discutii in care sa infrunte argumente pro si contra alegerilor facute. cred ca de aici se poate invata mult mai mult decat din copierea unor solutii constructive piesa cu piesa. unde mai pui ca este si distractiv.
te salut.
0

#390 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 October 2011 - 09:47 PM

Pai drept sa-ti spun noi exageram masiv daca apucam sa despicam aici firul de par in patru . Genul asta de model este extrem de tolerant in privinta motorizarii . Ce te preocupa pe tine ar fi important daca ne-am apuca de exemplu sa facem un concurs de anduranta cu modelele noastre ( la care al meu ar iesi sigur invingator :drinks: ) . In viata reala pentru modelul asta cam orice solutie de motorizare e ok , ramane de discutat doar problema esteticii . Eu il vreau greoi , pentru ca am facut o copie a unei nave de 50000 t . Altii doresc si pot sa il faca fara probleme sa se comporte ca o vedeta torpiloare . E o chestie strict de gust.

In privinta supramotorizarii nu sunt totusi contraindicatii in afara de cele financiare (minore avand in vedere cat costa modelul) , se poate regla de exemplu statia ca la maxim motorul sa mearga la 10% din putere .
In nici un caz nu vreau sa il vad asa:

La 1.25 am crezut ca se scufunda asa de mult s-a scufundat pupa in apa .

Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 14 October 2011 - 09:50 PM

HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

Arata acest topic


  • 29 Pagini +
  • « Prima
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro