Modelism - RHC Forum: motorizare Cuirasatul Bismark - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 29 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

motorizare Cuirasatul Bismark recomandari motorizari

#271 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 September 2011 - 01:13 PM

Vezi postarealeonard71, la 13 September 2011 - 07:27 AM, a spus:

Scuze pentru ca am postat link-ul.... am uitat ca nu se pot posta decat link-uri spre sierra si autorc.
Cautati pe google dupa 24:1 Mini Metal Gearmotor si o sa vedeti despre ce era vorba. Ziceam ca la 410 rotatii pe minut, nava va avea mai mult ca sigur viteza la scara.
Si poza cu ce mi-am achizitionat eu.
Atasament arbori si elice.JPG



L-am sters caci era ceva neserios si nu pentru link. Daca era o gluma nu mi s-a parut cine stie ce. Mai mult inducea in eroare pe cei ce nu au experienta.

In schimb ce ai facut tu acolo cu piesa de plastic gaurita pentru acel arbore imi place foarte mult si sper sa-i inspire si pe altii. :)

p.s. ca sa nu fie suparare o repun la loc (n-a fost stearsa postarea ci doar ascunsa) insa cu specificatia ca este o gluma. In schimb un asa motor cu reductor este bun la alte aplicatii in modelism.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 13 September 2011 - 01:20 PM



0

#272 Useril este offline   liviooo35 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 23-March 11
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Postat 14 September 2011 - 07:56 PM

sal all
vreau sa stiu si eu de unde pot si eu cumpara kittul RC original pentru bismark...cel realizat de hachette..eu cred ca este cel mai potrivit si cred ca alt kit e mai greu de cumparat...este mult mai complex..trebuie calculat greutatea si multe altel daca nu pui kitul original
va rog sa ma ajutati si pe mine...

Aceasta postare a fost editata de liviooo35: 14 September 2011 - 07:57 PM

0

#273 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 14 September 2011 - 08:18 PM

Vezi postarealiviooo35, la 14 September 2011 - 07:56 PM, a spus:

sal all
vreau sa stiu si eu de unde pot si eu cumpara kittul RC original pentru bismark...cel realizat de hachette..eu cred ca este cel mai potrivit si cred ca alt kit e mai greu de cumparat...este mult mai complex..trebuie calculat greutatea si multe altel daca nu pui kitul original
va rog sa ma ajutati si pe mine...



Cred ca ar fi mai bine sa citesti cam ce s-a scris pe topicul asta si pe celelalte topicuri referitoare la constructie, arbori elici s.am.d. si dupa aceea sa ne spui si noua ce varianta "originala" ai ales. E adevarat ca sunt cam multe pagini de citit, dar citind iti faci o sinteza cu privire la ce si cum merge treaba cu RC-ul.

:) Go easy with the hardware and read about repetitive stain injury :rofl:
Numai bine!
Catalin
keep it simple stupid
0

#274 Useril este offline   liviooo35 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 23-March 11
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Postat 14 September 2011 - 08:39 PM

Vezi postareaBismarck C., la 14 September 2011 - 08:18 PM, a spus:

Cred ca ar fi mai bine sa citesti cam ce s-a scris pe topicul asta si pe celelalte topicuri referitoare la constructie, arbori elici s.am.d. si dupa aceea sa ne spui si noua ce varianta "originala" ai ales. E adevarat ca sunt cam multe pagini de citit, dar citind iti faci o sinteza cu privire la ce si cum merge treaba cu RC-ul.

:) Go easy with the hardware and read about repetitive stain injury :rofl:
Numai bine!
Catalin

ms mult catalin.....dar sa stii ca nu am inteles mai nik ca fiecare este cu varianta lui..din cauza asta vreau varianta originala de rc de la hachette ca sunt mai sigur ca o sa mearga si nu am prb mai ales cand o dau la apa...stiu ca este kittul complet dar am inteles ca nu o sa aduca si kittul RC o data cu revista..mai ales ca sunt incepator si nu vreau sa o dau in bara si mai ales nu vreau sa iau pe bucati..adica..elicii...motoare..ect..vreau kittul complet..varianta de la hachette este cu doua motoare dup[a cate am inteles
un raspuns daca se poate
cu stima Liviu

0

#275 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 14 September 2011 - 08:52 PM

Vezi postarealiviooo35, la 14 September 2011 - 08:39 PM, a spus:

ms mult catalin.....dar sa stii ca nu am inteles mai nik ca fiecare este cu varianta lui..din cauza asta vreau varianta originala de rc de la hachette ca sunt mai sigur ca o sa mearga si nu am prb mai ales cand o dau la apa...stiu ca este kittul complet dar am inteles ca nu o sa aduca si kittul RC o data cu revista..mai ales ca sunt incepator si nu vreau sa o dau in bara si mai ales nu vreau sa iau pe bucati..adica..elicii...motoare..ect..vreau kittul complet..varianta de la hachette este cu doua motoare dup[a cate am inteles
un raspuns daca se poate
cu stima Liviu



Tocmai asta e problema, si anume ca nu se va furniza kitul de motorizare si in Romania.
De asta trebuie sa citesti si sa vezi ce varianta vei alege ( dar e mai bine asa pentru ca pasiunea pentru navomodelism creste ). Si pentru mine e prima data cand construiesc un navomodel :) si am pus o gramada de intrebari aici pe forum pentru a vedea ce solutii mi se ofera, apoi am ales varianta care mi se pare mie ca e mai simpla.
Numai bine !
Catalin
keep it simple stupid
0

#276 Useril este offline   liviooo35 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 23-March 11
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Postat 14 September 2011 - 09:29 PM

nici afara daca e sa caut kittul nu gasesc???
astea ne-au luat de fraieri de nu se da kitul si in ro
e bataie de joc..am sa fac reclamatie

0

#277 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2011 - 11:38 PM

Vezi postarealiviooo35, la 14 September 2011 - 09:29 PM, a spus:

...e bataie de joc..am sa fac reclamatie

:pardon: Hai ca e buna! Cui?!?!
Cu stima!
Emil

PS. Daca citeai topicurile dedicate Bismark-ului aflai ca au sunat si alti colegi de suferinta. Of! Indignarea cu care te revolti iti face cinste... dar ce sa ii faci; n-ai la cine sa reclami. Nu fi dezamagit, exista solutii mai bune si chiar mai ieftine decat kitt-ul de motorizare original. Problema este ca inca se mai dezbate pe aici, pe forum care sunt variantele optime. Hai ca o sa ii dam de cap!

Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 14 September 2011 - 11:39 PM

0

#278 Useril este offline   liviooo35 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 23-March 11
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Postat 15 September 2011 - 09:17 AM

ai dreptate EMIL...dar uite ca am ajuns la nr 24 si nu stiu ce motorizare sa-i pun...adica sa fie optima ptr bismark..
AM SI RU O RUGAMINTE SA MA AJUTATI SI PE MINE in legatura cu motorizarea lui bismark
eu sincer nu am nici o idee oameni buni...

0

#279 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2011 - 09:45 AM

Vezi postarealiviooo35, la 15 September 2011 - 09:17 AM, a spus:

ai dreptate EMIL...dar uite ca am ajuns la nr 24 si nu stiu ce motorizare sa-i pun...adica sa fie optima ptr bismark..
AM SI RU O RUGAMINTE SA MA AJUTATI SI PE MINE in legatura cu motorizarea lui bismark
eu sincer nu am nici o idee oameni buni...


Ai citit ce s-a scris pe forum pana acum? Sunt unele sfaturi si sugestii care iti pot fi de ajutor. Citeste tot si vei avea un punct de plecare pentru eventuale intrebari mai concrete.

Vezi postareaFullMetalJacket, la 02 September 2011 - 10:47 AM, a spus:

Vezi postareanavigator, la 01 September 2011 - 10:51 AM, a spus:

... Motoare bune voua sunt in imprimante, eu am scos din doua imprimante Lexmark ieftine la care ne-a lasat cartusul (pe mine si pe un prieten) dupa cateva zeci de reincarcari...

Excelenta idee!!! Am la serviciu vrei 2-3 HP-uri InkJet casate, care tocmai s-au oferit voluntare pentru o donatie de motoare. :pardon:
Multam de idee!
Emil

Asa cum spuneam mai sus cele doua imprimante s-au facut datoria si au cedat de bunavoie cele doua motoare HP/Mabuchi DC/PM Brush Motor C2162-60006 / DN505728 din imaginea de mai jos. Caracteristicile lor de functionare ma fac sa cred ca sunt o alegere bunicica pentru Bismark:
Fisier atasat  DSC_0001_resize.JPG (117.17K)
Number of downloads: 87
Motor Specifications :
Rating (volts) 19
Max (volts) 24
Stall Current (amps) 2.5
Stall Torque (N-cm) 28.7
No Load Speed (rpm) 4,550
Max Power (Watts) 34.2
Weight (grams) 224
No Load Current (amps) 0.15
Start Up Voltage (volts) 2
Shaft Diameter (mm) 3.1
Shaft Length (mm) 85
Motor Diameter (mm) 37
Motor Length (mm) 64

La 12V au o turatie de 1800-2000 rpm si destula forta pentru a invarti eliciile.

Cu stima!

Emil

Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 15 September 2011 - 09:46 AM

0

#280 Useril este offline   leonard71 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 128
  • Inregistrat: 09-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Medgidia, Romania

Postat 15 September 2011 - 10:41 AM

Vezi postareaFullMetalJacket, la 15 September 2011 - 09:45 AM, a spus:

Ai citit ce s-a scris pe forum pana acum? Sunt unele sfaturi si sugestii care iti pot fi de ajutor. Citeste tot si vei avea un punct de plecare pentru eventuale intrebari mai concrete.


Asa cum spuneam mai sus cele doua imprimante s-au facut datoria si au cedat de bunavoie cele doua motoare HP/Mabuchi DC/PM Brush Motor C2162-60006 / DN505728 din imaginea de mai jos. Caracteristicile lor de functionare ma fac sa cred ca sunt o alegere bunicica pentru Bismark:
Atasament DSC_0001_resize.JPG
Motor Specifications :
Rating (volts) 19
Max (volts) 24
Stall Current (amps) 2.5
Stall Torque (N-cm) 28.7
No Load Speed (rpm) 4,550
Max Power (Watts) 34.2
Weight (grams) 224
No Load Current (amps) 0.15
Start Up Voltage (volts) 2
Shaft Diameter (mm) 3.1
Shaft Length (mm) 85
Motor Diameter (mm) 37
Motor Length (mm) 64

La 12V au o turatie de 1800-2000 rpm si destula forta pentru a invarti eliciile.

Cu stima!

Emil




Si la mine 2 HP-uri s-au oferit "donatoare de organe". Doar ca ale mele sunt Johnson HC385MG 32516 C6429-60004. Dar mi-ar mai trebui al treilea... Poate mai fac rost de o voluntara !! http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif
Din ce am citit in catalogul Johnson au tensiunea nominala de 24 V si undeva la 5500 rotatii. Oricum la 6 V cu cat vor fi alimentate, turatia va fi undeva la 1000-2000 de ture.

Toate bune!

Leo
0

#281 Useril este offline   leonard71 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 128
  • Inregistrat: 09-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Medgidia, Romania

Postat 15 September 2011 - 10:49 AM

Acum uitandu-ma mai cu atentie la postul tau am vazut greutatea motoarelor... 224 de grame? http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/ohmy.gif Ce am scos eu au doar 77 de grame cantarite de mine si asa reiese si din catalog. Cred ca tu le-ai scos pe cele 2 mari care folosesc la miscarea capului de scriere. Mai exista cate un motor mic in partea din stanga jos care se ocupa cu miscarea tamburilor pentru antrenarea foilor. Eu pe alea le-am luat. (Dar le-am "recuperat" si pe cele mari ! Just in case!)

Toate bune!

Leo
0

#282 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2011 - 10:54 AM

Vezi postarealeonard71, la 15 September 2011 - 10:41 AM, a spus:

Si la mine 2 HP-uri s-au oferit "donatoare de organe". Doar ca ale mele sunt Johnson HC385MG 32516 C6429-60004. Dar mi-ar mai trebui al treilea... Poate mai fac rost de o voluntara !! http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif
Din ce am citit in catalogul Johnson au tensiunea nominala de 24 V si undeva la 5500 rotatii. Oricum la 6 V cu cat vor fi alimentate, turatia va fi undeva la 1000-2000 de ture.

Toate bune!

Leo

Le stiu si pe acelea de la Johnson. Au cam aceleasi caracteristici cu ale mele. Poti folosi cu incredere bateri LiPo de 11.1V.

Greutatea lor este OK. Ai cel mult 750g de motoare. La un depalsament de 4-5Kg, eu zic ca mai ai lest de pus.
Cu stima!

Emil

Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 15 September 2011 - 10:56 AM

0

#283 Useril este offline   liviooo35 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 23-March 11
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Postat 15 September 2011 - 11:44 AM

SAL ALL
chiar nu este nici o sansa ca cei de la hachette sa ne distribuie si chitul original de motorizare??....am impresia ca cei de la firma GRAUPNER au distribuit pentru bismark motorizarea...

Fisier atasat  PICT3279.jpg (41.79K)
Number of downloads: 197
Fisier atasat  PICT3273.jpg (38.35K)
Number of downloads: 191
Fisier atasat  PICT3269.jpg (43.2K)
Number of downloads: 212....
http://www.modelboat...6&topic=4024.50
0

#284 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2011 - 12:21 PM

Vezi postarealiviooo35, la 15 September 2011 - 11:44 AM, a spus:

SAL ALL
chiar nu este nici o sansa ca cei de la hachette sa ne distribuie si chitul original de motorizare??....am impresia ca cei de la firma GRAUPNER au distribuit pentru bismark motorizarea...

http://www.modelboat...6&topic=4024.50


Salut!
Chiar nu trebuie sa postezi in sus si in jos acelasi mesaj peste tot. Ai rabdare si ti se va raspunde. Nu am cunostiinta ca Graupner sa comercializeze un kitt de motorizare special pentru Bismark ci mai degraba editura a pus la dispozitie un kitt din componente de la Graupner (probabil achizitionate de la ei la preturi avantajoase). Daca nu te lamureste acest lucru incearca totusi sa contactezi editura din Romania la numerele din revista. Poate ai noroc si dai de cineva.
Cu stima!
Emil
0

#285 Useril este offline   leonard71 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 128
  • Inregistrat: 09-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Medgidia, Romania

Postat 15 September 2011 - 12:50 PM

Vezi postareaFullMetalJacket, la 15 September 2011 - 10:54 AM, a spus:

Le stiu si pe acelea de la Johnson. Au cam aceleasi caracteristici cu ale mele. Poti folosi cu incredere bateri LiPo de 11.1V.

Greutatea lor este OK. Ai cel mult 750g de motoare. La un depalsament de 4-5Kg, eu zic ca mai ai lest de pus.
Cu stima!

Emil


Pe ce varianta de motorizare te gandesti sa mergi? 2 sau 3 motoare?
Eu voi merge pe 3 motoare si iti propun un schimb (iti dau 1 mare pentru 1 mic) sau ma ofer sa cumpar un Johnson de la tine.
Le prefer pe cele mai mici pentru ca am deja acumulatorii luati (tip D de 9000 mAh) si sunt destul de grei: 2 bucati ~ 400 gr.
Si oricum la cate am de gand sa pun in interiorul navei s-ar putea sa il fac Submarinul Bismarck nu Cuirasatul Bismarck!


Toate bune!

Leo
0

#286 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2011 - 12:59 PM

Vezi postarealeonard71, la 15 September 2011 - 12:50 PM, a spus:

Pe ce varianta de motorizare te gandesti sa mergi? 2 sau 3 motoare?
Eu voi merge pe 3 motoare si iti propun un schimb (iti dau 1 mare pentru 1 mic) sau ma ofer sa cumpar un Johnson de la tine.
Le prefer pe cele mai mici pentru ca am deja acumulatorii luati (tip D de 9000 mAh) si sunt destul de grei: 2 bucati ~ 400 gr.
Si oricum la cate am de gand sa pun in interiorul navei s-ar putea sa il fac Submarinul Bismarck nu Cuirasatul Bismarck!
Toate bune!
Leo

Eu folosesc doar 2 motoare. Nu am facut loc pentru axul central. Din pacate motoarele la care te referi erau motoare pas-cu-pas si nu m-au interesat (acum sunt la tomberonul de gunoi). Posteaza si tu o poza cu motoarele tale poate iti mai gasesc eu unul identic.
Bafta!

Emil
0

#287 Useril este offline   liviooo35 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 23-March 11
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Postat 15 September 2011 - 01:30 PM

Emil poate o sa ma ajuti si tu pe mine in legatura cu motorizarea
si eu vreau tot cu doua motoare ca si tine.. :) ;) :pardon:
0

#288 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2011 - 01:34 PM

Domnilor, in urma unei descrieri a situatiei de aici si a unei propuneri facute celor de la Conrad-ul din Oradea, am primit urmatorul raspuns:
"Bună ziua,

Produsul cu codul 244475 a fost adăugat pe site în cursul zilei de astăzi şi poate fi comandat.



http://www.germanele...ucts&pid=244475



Vă mulţumim pentru recomandarea făcută.
.........."
Asa ca nu ne ramane decat sa comandam. Eu personal o sa-mi iau trei bucati. Va sfatuiesc sa va uniti cate doi-trei care sunteti din acelasi oras, sector si care va cunoasteti deja,ca sa economisiti ceva banuti impartind costul expedierii ramburs.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 15 September 2011 - 01:37 PM



0

#289 Useril este offline   leonard71 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 128
  • Inregistrat: 09-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Medgidia, Romania

Postat 15 September 2011 - 03:58 PM

Vezi postareaFullMetalJacket, la 15 September 2011 - 12:59 PM, a spus:

....... Posteaza si tu o poza cu motoarele tale poate iti mai gasesc eu unul identic.
Bafta!

Emil


Astea sunt.... Fisier atasat  motor1.JPG (165.06K)
Number of downloads: 120 Fisier atasat  motor2.JPG (182.42K)
Number of downloads: 111 Fisier atasat  motor3.JPG (145.01K)
Number of downloads: 113

Nu cred ca sunt motoare pas cu pas... alea din cate stiu eu au mai mult de 2 fire de comanda. Le-am testat cu un alimentator de 12 V si cu un alimentator de 3 V. La cel de 3 V am incercat sa opresc rotorul cu mana insa n-am reusit! Motorul are o carcasa detasabila care cred ca are rol de un fel de radiator suplimentar marind suprafata. Pe acea carcasa este scris tipul si seria motorului.

Toate bune!

Leo

Aceasta postare a fost editata de leonard71: 15 September 2011 - 04:01 PM

0

#290 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2011 - 04:57 PM

Vezi postarealeonard71, la 15 September 2011 - 03:58 PM, a spus:

Astea sunt.... Atasament motor1.JPG Atasament motor2.JPG Atasament motor3.JPG

Nu cred ca sunt motoare pas cu pas... alea din cate stiu eu au mai mult de 2 fire de comanda. Le-am testat cu un alimentator de 12 V si cu un alimentator de 3 V. La cel de 3 V am incercat sa opresc rotorul cu mana insa n-am reusit! Motorul are o carcasa detasabila care cred ca are rol de un fel de radiator suplimentar marind suprafata. Pe acea carcasa este scris tipul si seria motorului.

Toate bune!

Leo

OK am sa caut sa vad daca mai gasesc unul identic. Sigur sunt motoare de curent continuu , nu sunt MPP-uri. Carcasa aceea nu are rol de racire ci are o legatura cu campul magnetic; nu sunt sigur cum si ce anume. Poate ne lamureste cineva de pe forum. Nu este sigur radiator suplimentar pentru simplul fapt ca nu mareste suprafata deloc.


Bafta!

Emil
0

#291 Useril este offline   spike 2 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 07-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti(Militari)

Postat 15 September 2011 - 07:28 PM

Vezi postarealeonard71, la 12 September 2011 - 06:16 PM, a spus:

Imi pare rau ca te contrazic insa eu am dat gaura cu burghiu de 6 mm de la un capat la altul al piesei de rasina (sper ca se poate vedea in poza inscriptia de pe burghiu), iar in capatul dinspre nava am marit gaura cu un burghiu de 7 si apoi de 8.

Atasament burghiu.JPG Atasament arbore port elice.JPG

Excelent,am sa incerc si eu.Ai dat gaura direct cu 6 su in trepte, spiralul ascutit normal sau pentru neferoase, turatia la bormasina mica ?
0

#292 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2011 - 07:52 PM

Vezi postareaspike 2, la 15 September 2011 - 07:28 PM, a spus:

Excelent,am sa incerc si eu.Ai dat gaura direct cu 6 su in trepte, spiralul ascutit normal sau pentru neferoase, turatia la bormasina mica ?

Salut!


In nici un caz direct cu burghiu mare si mai ales la turatie ridicata. Incepi cu un 2mm si creste treptat diametrul (macar din 2 in 2 mm daca nu ai mai multe diametre intermediare). Viteza trebuie sa scada odata cu cresterea diametrului. Daca incerci direct cu 6mm s-ar putea sa se crape piesa sau sa nu centrezi bine gaura. Gaurirea treptata e mai laborioasa dar rezultatele sunt mult mai bune.

Spor la treaba!

Emil
0

#293 Useril este offline   leonard71 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 128
  • Inregistrat: 09-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Medgidia, Romania

Postat 15 September 2011 - 08:45 PM

Vezi postareaspike 2, la 15 September 2011 - 07:28 PM, a spus:

Excelent,am sa incerc si eu.Ai dat gaura direct cu 6 su in trepte, spiralul ascutit normal sau pentru neferoase, turatia la bormasina mica ?


Pai hai sa-ti spun cum am procedat...
Am o bormasina din aia mica manuala care se gasea pe timpuri de cumparat si pe care o foloseam la gaurirea cablajelor pe vremea cand cochetam cu electronica. I-am desurubat mandrina si am infiletat-o pe un surub.
Am trasat centrul piesei de rasina si am dat o gaura cu un burghiu de 1 mm pe o distanta de cativa milimetri.
Apoi cu un burghiu de 2 mm am inceput incet incet sa dau gaura din spre capatul pe unde iese arborele. Deoarece burghiul de 2 mm nu are lungimea necesara pentru a da gaura din cap in cap, am pus piesa pe o suprafata plana in pozitia normala si am masurat distanta de la baza piesei la mijlocul gaurii. Apoi am facut aceeasi masuratoare la celalalt capat si am insemnat locul. In prealabil am trasat centrul piesei pentru a fi aliniate corect. Gaurirea se face destul de usor in piesa de plastic daca burghiul este nou sau foarte bine ascutit dar pot sa-ti spun ca totusi n-am scapat fara o mica basica la degete.
Am avut noroc si gaurile au fost pe acelasi axa in proportie de 80 %.
Am schimbat burghiul cu unul de 3 mm si am reluat operatiunea din ambele capete cautand sa aduc gaurile cat mai mult pe aceeasi axa. Apoi cu o pila rotunda fina am retusat erorile si am adus cele doua gauri pe aceeasi axa.
De aici a fost mai simplu. Cu un burghiu de 5 mm, nou, prins intro bormasina electrica de data asta, am marit gaura lucrand de la capatul unde se lipeste piesa pe nava catre capatul unde sunt elicele.
Atentie mare sa nu fortezi inaintarea burghiului in piesa. Cu piesa tinuta in mana poti controla destul de bine inaintarea usoara a burghiului. Scoate burghiul din piesa si curata mereu materialul taiat!
Apoi cu un burghiu de 6 mm am marit gaura tot din spre capatul plat, dar m-am oprit ca cativa mm inainte de iesire. Cu o pila rotunda de 5,5 mm am marit usor gaura pana ce burghiul de 6 mm a trecut usor fara a forta.
Apoi cu burghiu de 7 mm am marit gaura tot din spre capatul plat pe o distanta cam de 3,5 - 4 cm in piesa si ultima operatie cu un burghiu de 8 mm am marit gaura pe o distanta de 2,5-3 cm.
Toata treaba asta mi-a luat cam 2 zile (asta si pentru ca n-am avut timp sa ma ocup incontinuu de operatiune).
Cam asta e...

Toate bune!

Leo

P.S. Emil mi-a luat-o inainte dar are perfecta dreptate! Poti distruge piesa daca te grabesti!

Aceasta postare a fost editata de leonard71: 15 September 2011 - 08:47 PM

0

#294 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2011 - 09:01 PM

Vezi postarealeonard71, la 15 September 2011 - 08:45 PM, a spus:

P.S. Emil mi-a luat-o inainte dar are perfecta dreptate! Poti distruge piesa daca te grabesti!


Scuze!!! :D
0

#295 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2011 - 10:13 PM

Vezi postareaFullMetalJacket, la 15 September 2011 - 04:57 PM, a spus:

Vezi postarealeonard71, la 15 September 2011 - 03:58 PM, a spus:

... Motorul are o carcasa detasabila care cred ca are rol de un fel de radiator suplimentar marind suprafata. Pe acea carcasa este scris tipul si seria motorului.

... Carcasa aceea nu are rol de racire ci are o legatura cu campul magnetic; nu sunt sigur cum si ce anume. Poate ne lamureste cineva de pe forum. Nu este sigur radiator suplimentar pentru simplul fapt ca nu mareste suprafata deloc.

M-am lamurit ce este cu acel "inel" ("radiator") de tabla care acopera aproape toata circumferinta motorului: are rol in ecranarea emisiilor electromagnetice date de rotorul motorului. Practic un fel de cusca Faraday ce protejeaza celelalte componente din preajma motorului. Deci e bine sa o lasati acolo unde este.

Emil

Google a spus:

A shield band, made from grain-oriented silicon metal, is wrapped about a case of a motor to reduce electromagnetic emissions. The case is protected by a strip of tape adhered to an outer surface of the case. The shield band is made by pressing a strip of metal against a strip of tape with an adhesive agent between them. The resulting strip is cut to length and curled around a roller to form a band which conforms to the outer perimeter of the small D.C. motor. A plate bridges the facing ends of the shield band.
Inventors: Takeshi Shinoda, Nobuyuki Nakagome
Original Assignee: Mitsumi Electric Co., Ltd.

Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 15 September 2011 - 10:14 PM

0

#296 Useril este offline   Mishulica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 124
  • Inregistrat: 12-September 11
  • Gender:Not Telling

Postat 17 September 2011 - 09:51 AM

Salutare tuturor!
Sunt cam nou pe aici si am reusit sa citesc (cu rabdare ce este drept) cam tot ce se spune referitor la motorizare.
Multumesc tuturor pentru sfaturi.
Cred ca, unii cam tafnosi de felul lor, ar trebui sa aibe un pic mai multa rabdare si sa asculte pe unii mai "batrani" in arta navomodelismului (scuze daca am atins la coarda sensibla) si sa ne vedem de rolul acestui forum.
Felicitari moderatorului pentru ceea ce face.
Daca aveti nevoie de motorase va pot ajuta eu cu unele.
Cat despre sistemul de radiocomanda, o varianta ieftina si rapida se poate face extragand dintr-o jucarie stricata gen masinuta sau elicopter tot sistemul electronic............eu unul am o masina cu comenzi inainte-inapoi (pe comanda inainte se aprind becuri) iar ptr stanga-dreapta foloseste un servo simplu format dintr-un motoras.
Nu stiu cat de mult va pot ajuta, dar...........cu riscul ca ma repet............este o varianta ieftina si rapida.
Cu stima,
Mircea
0

#297 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2011 - 02:47 PM

Nu va incurcati cu asemenea "telecomenzi". Nu bat decat cativa metri, poate zece si nu-s prea sigure nici in raza lor de actiune deoarece nu au un sistem prea sigur de modulare / demodulare. O sa bagati pana la final peste 2000 de lei doar in revistele cu materiale, nu mai pun timpul de munca investit si ce o sa mai cheltuiti pe vopsire - finisare si vreti sa echipati vaporul cu "telecomenzi" de la masinute de jucarie?


0

#298 Useril este offline   fanero 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 12-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Simeria

Postat 18 September 2011 - 10:36 PM

Intre timp, se pare ca cei de la SIERRA s-au miscat mai repede si ofera spre vanzare doua seturi de motorizari.
http://www.sierra.ro...hed-p4894p.html

http://www.sierra.ro...ess-p4893p.html
0

#299 Useril este offline   stylus93 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 18-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Cluj & Alba

Postat 18 September 2011 - 11:12 PM

Vezi postareanavigator, la 15 September 2011 - 01:34 PM, a spus:

Domnilor, in urma unei descrieri a situatiei de aici si a unei propuneri facute celor de la Conrad-ul din Oradea, am primit urmatorul raspuns:
"Bună ziua,

Produsul cu codul 244475 a fost adăugat pe site în cursul zilei de astăzi şi poate fi comandat.



http://www.germanele...ucts&pid=244475



Vă mulţumim pentru recomandarea făcută.
.........."
Asa ca nu ne ramane decat sa comandam. Eu personal o sa-mi iau trei bucati. Va sfatuiesc sa va uniti cate doi-trei care sunteti din acelasi oras, sector si care va cunoasteti deja,ca sa economisiti ceva banuti impartind costul expedierii ramburs.


Buna ziua,
Doresc sa-mi fac Bismarck-ul navigabil asa ca am cumparat si eu 2 bucati. Intrebarea mea este: mai este nevoie de regulator daca folosesc aceste motoare? Multumesc, stima.
0

#300 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2011 - 08:21 AM

Salut, regulatorul este bun ca sa poti regla viteza proportional cu miscarea stickului de pe telecomanda si ca sa poti da cu spatele modelul daca regulatorul este si cu "reverse". In plus, cele mai multe regulatoare au in ele un stabilizator de tensiune de 5V si 1 pana la 3 A (uzual 1-1,5A) numit BEC (Battery Eliminator Circuit) care vor alimenta receptorul de telecomanda si servoul carmei . Eventual si servourile puse de cei ce vor sa miste turelele, cu conditia ca sa nu depaseasca acel curent maxim admis. Cu acest BEC scapati de necesitatea de a avea inca un set de acumulatori de 4,8 V ptru receptie si servouri. Daca nu te-ar interesa toate aceste facilitati ai putea pune un comutator mecanic (actionat de un servo) sau unul electronic special, conectat direct la receptor si ai avea doar Stop, Mers inainte cu viteza maxima si eventual Mers inapoi cu viteza maxima. Dar cred ca varianta cu regulator este mai atractiva. In special cu doua regulatoare puse fiecare pe un motor si cu care se pot obtine intoarceri mai stranse ca si alte manevre de acostare, de exemplu.
Pentru motoarele indicate de mine de la Conrad cat si pentru motoarele din imprimante ale lui Emil, sunt bune aceste regulatoare pentru Nixx sau aceste regulatoare pentru Lixx . Atentie, cel pentru Nicd/Nimh/Pb are bec doar pentru 9,6V intrare, deci practic pentru Pb. de 12V nu poate fi folosit iar cel pentru Lipo nu are deloc, asa ca trebuie luat si un BEC extern ceea ce e benefic deoarece veti avea la dispozitie minim 3A pentru servouri si alte alea (sirene, switchuri de lumini). De exemplu un BEC de 5A este acesta dar sunt si de 3A oleaca mai ieftine. Si Sierra are asa ceva.


0

Arata acest topic


  • 29 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

297 useri citesc topicul
0 membri, 297 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro