Modelism - RHC Forum: motorizare Cuirasatul Bismark - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 29 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

motorizare Cuirasatul Bismark recomandari motorizari

#151 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 August 2011 - 09:41 AM

Cam asa arata improvizatia pe care am facut-o ca sa am motorizare pe axa centrala . A intrat la limita ...ba chiar am si pilit un pic din motor :drinks:

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  motor1.jpg (180.66K)
    Number of downloads: 270
  • Fisier atasat  motor.jpg (153.21K)
    Number of downloads: 299

Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 12 August 2011 - 09:42 AM

HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#152 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 28 August 2011 - 09:20 AM

Pentru motorizare am ales asta :
E-FLY 100B 4 canale 2.4 GHz, bulk
Motor Electric POWER 755/ 40 ( doua motoare )
Servo Futaba S3003 Standard

Am facut comanda de pe Sierra si abia astept sa imi ajunga, acum as vrea sa stiu ce fel de acumulatori recomandati pentru combinatia asta ( ma refer la cei care vor fi in interiorul navei ) si ce fel de tuburi pentru elice si elice recomandati ? ( pe Sierra nu am vazut sa aiba elice din alama )
Am citit postarile la motorizare Bismarck dar parerile sunt impartite, nu vreau sa comand niste piese care sa nu fie bune ( motoarele comandate de mine sunt cu turatie destul de redusa 5600 - 8400 :) :) , radiocomanda este si cu receptor :yahoo: iar servo-ul pentru carma este cu componentele auxiliare :D ). Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 28 August 2011 - 09:22 AM

keep it simple stupid
0

#153 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 28 August 2011 - 09:27 AM

Si mai ramane o intrebare : cum fac ca un motor sa se roteasca spre dreapta si celelalt spre stanga ??
keep it simple stupid
0

#154 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 28 August 2011 - 09:55 AM

Trebuie sa folosesc si regulator de tensiune ? daca da, atunci acesta http://sierra.ro/Reg...0-A-p4550p.html este bun pentru combinatia aleasa de mine ?

Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 28 August 2011 - 09:58 AM

keep it simple stupid
0

#155 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 August 2011 - 09:57 AM

 Bismarck C., la 28 August 2011 - 09:20 AM, a spus:

Pentru motorizare am ales asta :
E-FLY 100B 4 canale 2.4 GHz, bulk
Motor Electric POWER 755/ 40 ( doua motoare )
Servo Futaba S3003 Standard

Am facut comanda de pe Sierra si abia astept sa imi ajunga, acum as vrea sa stiu ce fel de acumulatori recomandati pentru combinatia asta ( ma refer la cei care vor fi in interiorul navei ) si ce fel de tuburi pentru elice si elice recomandati ? ( pe Sierra nu am vazut sa aiba elice din alama )
Am citit postarile la motorizare Bismarck dar parerile sunt impartite, nu vreau sa comand niste piese care sa nu fie bune ( motoarele comandate de mine sunt cu turatie destul de redusa 5600 - 8400 :) :) , radiocomanda este si cu receptor :yahoo: iar servo-ul pentru carma este cu componentele auxiliare :D ). Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Salut!

Statia si servoul sunt foarte OK! Motoarele au turatie prea mare. Iti trebuie reductor ca sa scazi turatia sub la 4000 rpm. Sunt motoare pentru navomodele rapide nu pentru machete gen Bismark. Incearca sa la alimentezi doar la 6V.

 Bismarck C., la 28 August 2011 - 09:27 AM, a spus:

Si mai ramane o intrebare : cum fac ca un motor sa se roteasca spre dreapta si celelalt spre stanga ??


La motoarele cu perii este foarte simplu! Inversezi cele 2 fire de alimentare intre ele.
Spor la lucru!
Emil
0

#156 Useril este offline   ciucanu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 07-May 11

Postat 28 August 2011 - 10:00 AM

 Bismarck C., la 28 August 2011 - 09:55 AM, a spus:

Trebuie sa folosesc si regulator de tensiune ? daca da, attunci acesta http://sierra.ro/Reg...0-A-p4550p.html este bun pentru combinatia aleasa de mine ?

Se poate folosi regulatorul, cu toate ca nu vei avea nevoie sa suporte curenti atat de mari. Inversarea sensului de rotatie se face prin inversarea polaritatii.
0

#157 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 August 2011 - 10:05 AM

 Bismarck C., la 28 August 2011 - 09:55 AM, a spus:

Trebuie sa folosesc si regulator de tensiune ? daca da, atunci acesta http://sierra.ro/Reg...0-A-p4550p.html este bun pentru combinatia aleasa de mine ?

Intrebarea este daca vrei sa comanzi ambele motoare cu acelasi regulator sau vrei sa pui regulatoare independente.

Alege un regulator care sa aiba functia reverse. Functia de franare nu este utila deloc in cazul navomodelelor. Este de preferat sa iei un regulator care sa suporte alimentarea si din accumulatori LiPo nu numai NiMh sau Pb. LiPo sunt mai compacti si se incarca mai repede (caa. 1h).


Cu stima!


Emil
0

#158 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 28 August 2011 - 10:50 AM

 FullMetalJacket, la 28 August 2011 - 09:57 AM, a spus:

Salut!Statia si servoul sunt foarte OK! Motoarele au turatie prea mare. Iti trebuie reductor ca sa scazi turatia sub la 4000 rpm. Sunt motoare pentru navomodele rapide nu pentru machete gen Bismark. Incearca sa la alimentezi doar la 6V.La motoarele cu perii este foarte simplu! Inversezi cele 2 fire de alimentare intre ele.Spor la lucru!Emil


Spune-mi te rog de unde gasesc reductor si de care sa fie ? sau daca le alimentez la 6 volti scade automat si turatia ?. Eu nu ma pricep la electronica si de aceea prefer sa cumpar toate componentele fara sa fac improvizatii, in plus cred ca daca tot investim atata timp si pasiune in proiectul asta, rezultatul final trebuie sa fie ceva superb ( adica precizie nemteasca :blink: )

 ciucanu, la 28 August 2011 - 10:00 AM, a spus:

Se poate folosi regulatorul, cu toate ca nu vei avea nevoie sa suporte curenti atat de mari. Inversarea sensului de rotatie se face prin inversarea polaritatii.


Am inteles ca daca leg acest regulator la doua motoare dintre care unul se roteste spre stanga si celalalt dreapta, trebuie doar sa inversez firele la intrarea in motor, dar regulatorul nu pateste nimic ??

 FullMetalJacket, la 28 August 2011 - 10:05 AM, a spus:

Intrebarea este daca vrei sa comanzi ambele motoare cu acelasi regulator sau vrei sa pui regulatoare independente.Alege un regulator care sa aiba functia reverse. Functia de franare nu este utila deloc in cazul navomodelelor. Este de preferat sa iei un regulator care sa suporte alimentarea si din accumulatori LiPo nu numai NiMh sau Pb. LiPo sunt mai compacti si se incarca mai repede (caa. 1h).Cu stima!Emil



Vreau ca ambele motoare sa fie comandate impreuna, asta inseamna ca le voi lega la acelasi regulator, sper ca cel de la Sierra sa fie bun :wacko: .Regulatorul de la Sierra are inainte/stop/inapoi, in ce priveste alimentarea, nu scrie ce fel de acumulatori suporta, cred ca va trebui sa sun si sa intreb inainte sa il comand. As fi recunoscator daca mi-ati spune ce fel de tuburi si ce fel de elici sa cumpar pentru aceasta configuratie, pentru ca legatura intre motoare si arborii elicilor o voi face prin folosirea de axe flexibile ( sistem cardanic ca si la masini ).
Va multumesc !
Catalin

Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 28 August 2011 - 10:52 AM

keep it simple stupid
0

#159 Useril este offline   tom cat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 828
  • Inregistrat: 01-July 10
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelismul

Postat 30 August 2011 - 10:47 PM

"Plimbandu-ma" daunazi pe net , din greseala, sau din intamplare am gasit ceva ce pare foarte interesant si .....poate ajuta cu ceva :rofl: :pardon:
Deci..... ce am gasit , se afla aici : http://www.shgmodels...0Jan%202010.pdf . Mai exact este vorba despre un catalog cu....."diverse" , necesare realizarii unor modele navigante , conversii..... de tipul celor RC .
Sper sa fie util si celor care se straduiesc din rasputeri sa se familiarizeze cu "RC-ul" , si ....de ce nu , poate ajuta cu ceva si pe cei care cauta variante de propulsie, de ......bla, bla, bla...... pentru Bismarck.
In speranta ca nu plictisesc prea mult, va urez spor la ...... lectura. :rofl: :pardon:
Sa auzim numai de bine........
TOM CAT.

Aceasta postare a fost editata de tom cat: 30 August 2011 - 10:51 PM

Imagine postata
......si poate totusi
0

#160 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 31 August 2011 - 11:56 AM

Tocmai mi-am cumparat astea:
E-FLY 100B 4 canale 2.4 GHz, bulk
Motor Electric POWER 755/ 40 ( doua motoare )
Servo Futaba S3003 Standard

Acum motoare am, servo pentru carme am, relecomanda si receptor am, va rog frumos vand in vedere configuratia sa imi puneti de ce mai am nevoie, nu ma procep deloc la electronica si nu stiu ce imi mai trebuie, ce inseamna ESC ( de care imi trebuie) ???, ce inseamna regulator ( de care imi trebuie) ???, ce fel de baterii sa cumpar avand in vedere configuratia.
In speranta ca ma va ajuta cineva va multumesc anticipat. :)
Catalin
keep it simple stupid
0

#161 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 31 August 2011 - 12:43 PM

p.s. Imi cer cuze ca in mesajul de mai sus am mancat niste litere, dar am intrat in panica <_<
keep it simple stupid
0

#162 Useril este offline   valy120396 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 90
  • Inregistrat: 27-December 09
  • Gender:Male
  • Location:targoviste

Postat 31 August 2011 - 12:53 PM

 Bismarck C., la 31 August 2011 - 11:56 AM, a spus:

Tocmai mi-am cumparat astea:
E-FLY 100B 4 canale 2.4 GHz, bulk
Motor Electric POWER 755/ 40 ( doua motoare )
Servo Futaba S3003 Standard

Acum motoare am, servo pentru carme am, relecomanda si receptor am, va rog frumos vand in vedere configuratia sa imi puneti de ce mai am nevoie, nu ma procep deloc la electronica si nu stiu ce imi mai trebuie, ce inseamna ESC ( de care imi trebuie) ???, ce inseamna regulator ( de care imi trebuie) ???, ce fel de baterii sa cumpar avand in vedere configuratia.
In speranta ca ma va ajuta cineva va multumesc anticipat. <_<
Catalin

salut , cat teau costat toate cele cumparate si de unde leai cumparat...?nici eu nu sunt un expert in ale modelismului, dar din cele citite de mine pe forum ESC-ul si regulatorul este acelasi lucru.... spor la lucru in continuare tuturor....
0

#163 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 August 2011 - 02:03 PM

Cauta in google :
regulatoare pentru brushed

si alege doua de 20A in caz ca vrei sa controlezi separat axele sau unul de 40A daca vrei sa faci economie . Marea majoritate au si BEC inclus , daca nu cumperi si un BEC

Cu bateriile poti sa fii creativ merg de toate doar sa ai 9-12v si capacitate de a livra 20A. In primul rand cumpara un incarcator gen IMAX B6 ca sa poti sa incarci cam tot ce misca. Apoi iti trebuie o sursa genul asta :
http://www.conexelec...s.php?id=136252
Sau muuult mai ieftin o sursa de PC recuperata . Eu am una de la un 486 .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#164 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 31 August 2011 - 02:05 PM

 valy120396, la 31 August 2011 - 12:53 PM, a spus:

salut , cat teau costat toate cele cumparate si de unde leai cumparat...?nici eu nu sunt un expert in ale modelismului, dar din cele citite de mine pe forum ESC-ul si regulatorul este acelasi lucru.... spor la lucru in continuare tuturor....


M-au costat 386 de lei si le-am comandat de aici : http://www.sierra.ro...odele-c12c.html , trebuie doar sa iti faci cont la ei si sa comanzi.
Ce nu inteleg eu din toate astea este:
- ESC-ul sau regulatorul sunt programabile ? adica daca am un acumulator de 17 Volti si 50 de amperi ( e doar un exemplu ), pot sa il fac ca la iesiri sa imi scoata cati volti si cati amperi vreau eu pe canale diferite ???
Eu mi-am facut un calcul aproximativ si motorizarea cu tot cu transmisie si aparatura de emisie receptie va ajunge undeva la 800 de lei ( pentru ca un regulator sau ESC este undeva la 140 - 150 de lei + mai trebuie acumulatorul pana la 200 de lei + incarcatorul pentru acumulatori pana la 100 de lei + tuburile pentru elici, elicile si carmele cam 150 de lei )
Degeaba citesc de ESC-uri sau regulatoare si acumulatori si nu inteleg anumite chestii, mie imi place foarte mult principiul K.I.S.S. ( Keep It Simple Stupid ) :lol:
Apoi mi se pare ca pretul nu este prea mare, oricum constructia se desfasoara pe o perioada de aproximativ 3 ani, asta in cazul in care nu opresc astia livrarea :ph34r: si vreau de pe acum sa imi cumpar toate cele necesare pentru ca si piesele cumparate pana acum au garantie si vreau sa mai iau ce imi trebuie pentru partea electronica pentru a le monta si a vedea daca functioneaza. Iar in cazul in care doamne fereste opresc livrarea, imi cumpar alta macheta si o motorizez cu ce am.
Spor la treaba in continuare <_<
Catalin
keep it simple stupid
0

#165 Useril este offline   valy120396 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 90
  • Inregistrat: 27-December 09
  • Gender:Male
  • Location:targoviste

Postat 31 August 2011 - 02:06 PM

 Bismarck C., la 31 August 2011 - 11:56 AM, a spus:

Tocmai mi-am cumparat astea:
E-FLY 100B 4 canale 2.4 GHz, bulk
Motor Electric POWER 755/ 40 ( doua motoare )
Servo Futaba S3003 Standard

Acum motoare am, servo pentru carme am, relecomanda si receptor am, va rog frumos vand in vedere configuratia sa imi puneti de ce mai am nevoie, nu ma procep deloc la electronica si nu stiu ce imi mai trebuie, ce inseamna ESC ( de care imi trebuie) ???, ce inseamna regulator ( de care imi trebuie) ???, ce fel de baterii sa cumpar avand in vedere configuratia.
In speranta ca ma va ajuta cineva va multumesc anticipat. <_<
Catalin

iar ca regulator iti recomand http://www.sierra.ro...0-A-p4550p.html a mai fost recomandat si de alti de pe aici si mi din toate discutiile mi se pare cel mai potrivit....
0

#166 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 31 August 2011 - 02:15 PM

 Ahernar, la 31 August 2011 - 02:03 PM, a spus:

Cauta in google :
regulatoare pentru brushed

si alege doua de 20A in caz ca vrei sa controlezi separat axele sau unul de 40A daca vrei sa faci economie . Marea majoritate au si BEC inclus , daca nu cumperi si un BEC

Cu bateriile poti sa fii creativ merg de toate doar sa ai 9-12v si capacitate de a livra 20A. In primul rand cumpara un incarcator gen IMAX B6 ca sa poti sa incarci cam tot ce misca. Apoi iti trebuie o sursa genul asta :
http://www.conexelec...s.php?id=136252
Sau muuult mai ieftin o sursa de PC recuperata . Eu am una de la un 486 .

Multumesc pentru raspunsuri !
Vreau ca ambele motoare sa se tureze in acelasi timp, asta presupune ca ii voi lega la acelasi regulator deci iau unul de 40 A( pana aici am inteles ). BEC nici nu mai intreb ce e ala ??? caut cu BEC inclus <_<
Acumulatorii ii pot incarca de la o sursa de calculator ???
keep it simple stupid
0

#167 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 31 August 2011 - 02:17 PM

 valy120396, la 31 August 2011 - 02:06 PM, a spus:

iar ca regulator iti recomand http://www.sierra.ro...0-A-p4550p.html a mai fost recomandat si de alti de pe aici si mi din toate discutiile mi se pare cel mai potrivit....

Multumesc, dar merge si cu baterii LiPo ?

Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 31 August 2011 - 02:18 PM

keep it simple stupid
0

#168 Useril este offline   valy120396 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 90
  • Inregistrat: 27-December 09
  • Gender:Male
  • Location:targoviste

Postat 31 August 2011 - 04:02 PM

 Bismarck C., la 31 August 2011 - 02:17 PM, a spus:

Multumesc, dar merge si cu baterii LiPo ?

sincer nu stiu nici eu.... dar o data ce nu e specificat cu ce fel de acumulator functioneaza banuiesc ca functioneaza cu orice acumulator cu tensiunea intre 5 si 17V parca asa scrie acolo....

Aceasta postare a fost editata de valy120396: 31 August 2011 - 04:03 PM

0

#169 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 August 2011 - 07:25 PM

 Bismarck C., la 31 August 2011 - 02:15 PM, a spus:

Multumesc pentru raspunsuri !
Vreau ca ambele motoare sa se tureze in acelasi timp, asta presupune ca ii voi lega la acelasi regulator deci iau unul de 40 A( pana aici am inteles ). BEC nici nu mai intreb ce e ala ??? caut cu BEC inclus :drinks:
Acumulatorii ii pot incarca de la o sursa de calculator ???



Bec - "battery eliminator circuit" e un circuit care asigura 5v pt alimentarea receptorului . Vezi ca scrie in descrierea fiecarui esc daca are sau nu

Acumulatorii se incarca cu charger de care am aratat mai sus . Problema e ca acel charger are nevoie de 12V si multi amperi (5-10) care nu pot veni de la un transformator de-ala ieftin din targ/ magazin universal . Recomand sursa de PC modificata ca altfel trebuie sa dai 1 kg de bani .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#170 Useril este offline   tom cat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 828
  • Inregistrat: 01-July 10
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelismul

Postat 31 August 2011 - 07:27 PM

 Bismarck C., la 31 August 2011 - 11:56 AM, a spus:

Tocmai mi-am cumparat astea:
E-FLY 100B 4 canale 2.4 GHz, bulk
Motor Electric POWER 755/ 40 ( doua motoare )
Servo Futaba S3003 Standard

Salutare. Ca...."nepriceput" in ale modelismului RC pot sa fac si eu o remarca ???? De ce ti-ai luat motoare POWER 755/40 ???? :drinks: :yahoo: :o
Sti barem ce inseamna .... "POWER" la motoare ??? Ai studiat putin tabelele prezentate pe forum cu specificatiile motoarelor ????
Nu mi-o lua in nume de rau, dar eu unul consider ca banii dati pe motoare sunt ..... bani aruncati in vant. Te gandesti cumva ca Bismarckul sa devina o nava de viteza ????? In consecinta....... daca nu ti-a zis nimeni nimic pana acum, o spun eu....... Motarele suntmult prea mari si mult prea puternice pentru ce ai tu nevoie.
Inca o chestie, de ce ti neaparat sa alimentezi intregul sistem din Accu LIPO ???? :o :o Nici asta nu o inteleg. Totusi, de ce nu mergi pe un acuu PbAc de 12V ??? este mult mai longeviv, nu necesita cunostinte majore pentru exploatare, este mult mai sigur si mult mai ieftin. Un LIPO necesita incarcator special cu egalizator ,iar la cele 2 motoare "gigantice" ( atat la propriu cat si la figurat) pe care le-ai achizitonat , o sa-ti pape Acuu LIPO in maxim 10 min.
Totusi, mai gandeste-te si informeaza-te inainte de a cumpara ceva , parerea mea.
Spor in toate si sa auzim numai de bine.
TOM CAT.

Aceasta postare a fost editata de tom cat: 31 August 2011 - 07:30 PM

Imagine postata
......si poate totusi
0

#171 Useril este offline   spike 2 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 07-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti(Militari)

Postat 31 August 2011 - 08:09 PM

http://buildthebisma...print&thread=67
Neamtul are o motorizare functionala .Dar problema cred eu este cea a arborilor de 2mm cu tub de 4mm pe care el le-a folosit. De unde le-o fi procurat? Oricum cei care se pricep sunt rugati sa ne ajute.

Aceasta postare a fost editata de spike 2: 31 August 2011 - 08:10 PM

0

#172 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 31 August 2011 - 10:00 PM

 tom cat, la 31 August 2011 - 07:27 PM, a spus:

Salutare. Ca...."nepriceput" in ale modelismului RC pot sa fac si eu o remarca ???? De ce ti-ai luat motoare POWER 755/40 ???? :o :o :o
Sti barem ce inseamna .... "POWER" la motoare ??? Ai studiat putin tabelele prezentate pe forum cu specificatiile motoarelor ????
Nu mi-o lua in nume de rau, dar eu unul consider ca banii dati pe motoare sunt ..... bani aruncati in vant. Te gandesti cumva ca Bismarckul sa devina o nava de viteza ????? In consecinta....... daca nu ti-a zis nimeni nimic pana acum, o spun eu....... Motarele suntmult prea mari si mult prea puternice pentru ce ai tu nevoie.
Inca o chestie, de ce ti neaparat sa alimentezi intregul sistem din Accu LIPO ???? :o :o Nici asta nu o inteleg. Totusi, de ce nu mergi pe un acuu PbAc de 12V ??? este mult mai longeviv, nu necesita cunostinte majore pentru exploatare, este mult mai sigur si mult mai ieftin. Un LIPO necesita incarcator special cu egalizator ,iar la cele 2 motoare "gigantice" ( atat la propriu cat si la figurat) pe care le-ai achizitonat , o sa-ti pape Acuu LIPO in maxim 10 min.
Totusi, mai gandeste-te si informeaza-te inainte de a cumpara ceva , parerea mea.
Spor in toate si sa auzim numai de bine.
TOM CAT.


Sunt nepriceput si de asta intreb, Power ( inseamna ca au putere mare si nu se incalzesc aiurea ), motoarele trebuia sa aiba sub 4000 de ture, motiv pentru care se poate folosi reductor eu nu voi folosi ;) acuma eu nu mai zic nimic ca ma dati peste cap, cand am cumparat motoarele stiam ca sunt un pic supraturate pentru ca am citit cam ce turatie trebuie sa aiba dar stiti cum e unul zice asa celalalt invers s.a.m.d. dar mi-am zis sa iau ceva mai de calitate sa aiba .....
Acum daca iau un acumulator cu un voltaj mai mic plaja e intre 7.2 - 18 v cel putin asa scrie pe instructiuni la motor nu scade turatia ? Sincer astept sfaturi de la voi.
Imi recomandati PbAc de 12V la cati amperi ??? rog link
Sau ce alt acumulator ????? rog link
Nu tin neaparat sa fie LiPo, dar sunt acumulatori mai usori in greutate,,,, daca iau PbAc nu-l fac si submarin ???
Nu sunt deloc genul de om suparacios, dar nu imi place teoria spuneti-mi ce si cum sa fac.
Chiar va multumesc pentru sfaturi si astept sa imi raspundeti la intrebari B) B)

Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 31 August 2011 - 10:03 PM

keep it simple stupid
0

#173 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 31 August 2011 - 10:08 PM

ca si exemplu de PbAc 6v/12A http://sierra.ro/Acu...2-A-p2361p.html
are 1840 g
PbAc 12v/7,5A http://sierra.ro/Acu...-5-A-p837p.html
are 2420 g
keep it simple stupid
0

#174 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 September 2011 - 06:59 AM

Turatie mai mica se poate obtine si cu tensiune de alimentare mai mica, nu numai cu reductor. Oricum, cu doua Power 755 poti participa cu Bismarkul la concursurile de viteza, sau la pescuit, pt. plantat.

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 01 September 2011 - 07:00 AM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#175 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 01 September 2011 - 08:45 AM

 MLGore, la 01 September 2011 - 06:59 AM, a spus:

Turatie mai mica se poate obtine si cu tensiune de alimentare mai mica, nu numai cu reductor. Oricum, cu doua Power 755 poti participa cu Bismarkul la concursurile de viteza, sau la pescuit, pt. plantat.

Asa m-am gandit si eu, problema e la ce acumulatori imi trebuie, daca se poate ajutati-ma, si mie LiPo mi se par scumpi, dar daca asta e singura solutie prin care nu il transform in submarin atunci ce mai pot face ??
keep it simple stupid
0

#176 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 September 2011 - 10:51 AM

Un motor de turatie mica la o tensiune nominala nu-i acelasi lucru cu un motor de turatie mare dar pus sa mearga subvoltat. Asta din urma pur si simplu nu va face fata dar va consuma totusi curent si va descarca acumulatorul degeaba. Mult mai buna este solutia cu reductor de 1:2 atasat la motoarele de turatie mare. Nu trebuie sa va "agatati" de 4000-5000 rpm ci sa nu depasiti 10000, hai 11000. Motoarele "Power" ca si cele "Speed" sunt motoare pentru aeromodele, au turatii foarte mari (16000 sau mai mult la 6-7 V), consuma mult. Ele pot fi folosite pe navomodele dar pe cele de viteza, bineinteles echipate cu elici adecvate vitezei, care va spun eu ca nu seamana cu elicile "la scara" ale machetelor ca de exemplul Bismarck. Aceste motoare se incing foarte tare si necesita o racire permanenta care pe modelele de viteza se face usor cu apa, prin circulatia naturala a apei prin niste tuburi care trebuie sa aiba gurile de intrare si iesire a apei aranjate intr-un anumit fel. La macheta voastra, aceasta circulatie a apei s-ar putea sa nu se realizeze datorita vitezei mai mici a modelului si atunci ar trebui pusa o pompa electrica care: 1) ingreuneaza si mai mult modelul si 2) consuma si ea din acumulator. Deci solutia ar fi sa puneti motoare care au turatiile in gol de maxim 10000 rpm la 8-12V sau daca nu le aveti, motoare "rapide" dar cu reductor de 1:2. Aceste motoare consuma mai putin si practic nu se incalzesc, cel putin nu periculos. Si ce e mai important, merg foarte bine cu elicile "la scara" pentru astfel de machete. Din pacate in acest moment ele nu prea mai exista pe piata datorita (cred eu) tocmai acestui Bismarck. Pana acum cca. sase luni erau la Conrad dar si la "Conradul romanesc" astfel de motoare tip 400 (poate 380, 390 sau 400, dar toate aceste modele difera foarte putin), produse de Igarashi, dar care au disparut cam odata cu aparitia Bismarckului prin Europa. Nu inteleg dece Conradul nu s-a aprovizionat din nou cu acestea daca a vazut ca au cautare, dar probabil ca nu a fost o comunicare intre clientii ce nu au mai gasit si magazinele regionale sau intre astea din urma si firma mama. Ideea este ca in momentul actual nu se mai gasesc decat "Power" si "Speed" pe care multi le cumpara ca n-au altceva ce sa puna la vapor iar negustorii isi freaca mainile si aduc din nou aceste motoare improprii, neinteresandu-i sa aduca altceva deoarece nu-s informati. Exceptie fac cativa negustori de peste hotare care au magazine specializate Navo si stiu. Motoare bune voua sunt in imprimante, eu am scos din doua imprimante Lexmark ieftine la care ne-a lasat cartusul (pe mine si pe un prieten) dupa cateva zeci de reincarcari. Problema e ca sa nu fie diferente mari de uzura dar daca ati sti cat au mers ambele (sau toate trei ptr cei ce pun 3 motoare), ar fi bine. Eu cu prietenul meu le-am cumparat in acelasi timp si am tiparit cam la fel (se pare ca acele cartuse nu rezistau la mai mult de 20-30 de reincarcari fara sa se arda ceva in ele).
Cat priveste motoarele 755.... uitati de ele! Sunt imense. De fapt, atentie mare la sursa de informare pe care ati folosit-o pentru achizitia electricelor. Urmariti daca respectivul a pus la apa modelul, cat i-a intrat fata de linia de plutire si cum i-a mers, daca a pus film pe net. Nu are nici o relevanta un exemplu al unui constructor care , poate ca si unii dintre voi, nestiind exact ce trebuie sa puna, s-a repezit la cel mai apropiat magazin si a luat de acolo ce a gasit dar inca nu a incercat modelul pe apa. Si nu in ultimul rand fiti atenti ca sa fie vorba de ACELASI MODEL CA AL VOSTRU, adica de cel vandut de catre editura Hachette. Deoarece...dar nu mai repet si va rog sa cititi aici: http://www.rhcforum....post__p__509127 .
Exista pe piata si alte kituri (la cutie, nu "la revista") de Bismark, unul dintre astea este produs de firma Aeronaut.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 01 September 2011 - 10:57 AM



0

#177 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 01 September 2011 - 11:26 AM

Imi cer scuze motoarele astea http://sierra.ro/Mot...--40-p665p.html nu au turatii mari, acum imi confectionez batiurile pentru motoare, bag motoarele in el si il pun pe apa, sa vad ce greutate mai suporta :good:

Ca si turatie mi s-au parut cele mai apropiate de ...... urmand a fi folosite fara reductor :mellow:
Apoi daca mai suporta sa zicem 1 kg, iau accu PbAc, daca nu iau LiPo, oricum suprastructura nu poate depasi inca 1 kg.

Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 01 September 2011 - 11:29 AM

keep it simple stupid
0

#178 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 01 September 2011 - 12:14 PM

 tom cat, la 30 August 2011 - 10:47 PM, a spus:


Sa auzim numai de bine........
TOM CAT.

Salut mai vin cu o intrebare, ce greutate totala a avut Bismarck-ul construit de tine ????
keep it simple stupid
0

#179 Useril este offline   FullMetalJacket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 02-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 September 2011 - 01:40 PM

 Bismarck C., la 01 September 2011 - 11:26 AM, a spus:

Imi cer scuze motoarele astea http://sierra.ro/Mot...--40-p665p.html nu au turatii mari, acum imi confectionez batiurile pentru motoare, bag motoarele in el si il pun pe apa, sa vad ce greutate mai suporta :)

Ca si turatie mi s-au parut cele mai apropiate de ...... urmand a fi folosite fara reductor :mellow:
Apoi daca mai suporta sa zicem 1 kg, iau accu PbAc, daca nu iau LiPo, oricum suprastructura nu poate depasi inca 1 kg.

Salut!

Sunt mari! Reciteste cele postate mai sus de catre Navigator!

Cu stima!

Emil

Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 01 September 2011 - 01:41 PM

0

#180 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 01 September 2011 - 02:06 PM

 spike 2, la 31 August 2011 - 08:09 PM, a spus:

http://buildthebisma...print&thread=67
Neamtul are o motorizare functionala .Dar problema cred eu este cea a arborilor de 2mm cu tub de 4mm pe care el le-a folosit. De unde le-o fi procurat? Oricum cei care se pricep sunt rugati sa ne ajute.



Genial Neamtul asta in special informatiile :

" Some folks were concerned about putting too much weight into the hull using those 9000mAh cells."
"draft with 6 kilogrammes is approx. 4cm - rudders just below the waterline"

"I think for the size of the ship 2 motor's will be fine. I like the look of the gear Markus is selling, but 3 motors might be overkill in the speed department. I have another radio controlled boat that is 152cm long and it is over 10 kg's, it has two 540 motor's and is to fast (for scale) when at full speed. The bismarck is smaller, so 2 motor's will be ok. "

I tested with 3motors, 6 cells, complete rc and partly superstructure and had to add another 2 kilos of ballast to give a good draft "


Asta legat de greutate ... :)
keep it simple stupid
0

Arata acest topic


  • 29 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

11 useri citesc topicul
0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro