motorizare Cuirasatul Bismark recomandari motorizari
#92
Postat 28 June 2011 - 02:40 PM
#93
Postat 28 June 2011 - 03:28 PM
spike 2, la 28 June 2011 - 02:40 PM, a spus:
Din ce am vazut eu se poate, se poate chiar sa construiesti tu unul, dar varianta asta este prea complicata pt mine cu atat mai mult cu cat trebuie facut si filet la ax. Oricum rulmenti gasesti dar si aici nu stiu cum se face etansarea ca sa nu intre apa.
Sigur se poate dar nu am idee cum.
#94
Postat 28 June 2011 - 05:18 PM
Axul si lagarul de frictiune formeaza un ajustaj, toleranta acestuia fiind suficienta sa impiedice intrarea apei la presiuni mici. Axele de navo sunt din otel si sunt finisate foarte bine. Spitele de bicicleta se folosesc doar la rotile de bicicleta. Sa nu incepem sa aberam cu astfel de solutii inovatoare.
Daca nu stiti cu arata din punct de vedere constructiv un arbore de navomodel, mergeti si cumparati unul si apoi vedeti daca se poate inlocui cu spite de bicicleta, andrelele bunicii sau cu vreo sarma gasita pe la gunoi.
Think real!
Emil
Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 28 June 2011 - 05:19 PM
#95
Postat 28 June 2011 - 05:34 PM
FullMetalJacket, la 28 June 2011 - 05:18 PM, a spus:
Axul si lagarul de frictiune formeaza un ajustaj, toleranta acestuia fiind suficienta sa impiedice intrarea apei la presiuni mici. Axele de navo sunt din otel si sunt finisate foarte bine. Spitele de bicicleta se folosesc doar la rotile de bicicleta. Sa nu incepem sa aberam cu astfel de solutii inovatoare.
Daca nu stiti cu arata din punct de vedere constructiv un arbore de navomodel, mergeti si cumparati unul si apoi vedeti daca se poate inlocui cu spite de bicicleta, andrelele bunicii sau cu vreo sarma gasita pe la gunoi.
Think real!
Emil
Uite vezi de ce este mai bine sa intrebi, eu unul as fi spus ca se poate, asa cum am si spus.
Si Emil stiu ca mi-ai mai explicat chiar mie cum sta cu arborele si cu etansarea dar am crezut ca operatiunea de care zici tu acolo, pentru ca sincer nu am inteles prea multe, se poate face de oricine.
Multan ca ne-ai bagat mintile in cap ca sincer imi trecuse si mie prin cap ideea asta, mai ales dupa ce am vazut pe undeva niste chestii care am presupus eu ca sunt lagare, ca un tub si un "fier subtire" gaseam eu pe undeva <_<
Imi dai un sfat te rog cu arborele ala si elicele?
Si apropo, ca nu te-am intrebat, tu il motorizezi?
Multumesc
#96
Postat 28 June 2011 - 08:15 PM
ija61, la 28 June 2011 - 05:34 PM, a spus:
Si Emil stiu ca mi-ai mai explicat chiar mie cum sta cu arborele si cu etansarea dar am crezut ca operatiunea de care zici tu acolo, pentru ca sincer nu am inteles prea multe, se poate face de oricine.
Multan ca ne-ai bagat mintile in cap ca sincer imi trecuse si mie prin cap ideea asta, mai ales dupa ce am vazut pe undeva niste chestii care am presupus eu ca sunt lagare, ca un tub si un "fier subtire" gaseam eu pe undeva ;)
Imi dai un sfat te rog cu arborele ala si elicele?
Si apropo, ca nu te-am intrebat, tu il motorizezi?
Multumesc
Presetupa este o etansare cu o garnitura de cauciuc (o-ring sau simering) stransa intre doua piese filetate astfel incat ea sa preseze pe axul pe care vrea sa il etanseze. Se face diferentierea intre presetupa mecanica si cea electrica care are rolul de a etansa un cablu electric care intra intr-o cutie (metalica) (search google!)
Initial eu nu intentionam sa motorizez nava dar acum, sincer ma cam bate gandul. Nu prea stiu ce o sa aleg asa ca o sa fac o vizita la magazinul autorc.ro sa vad cu ochi mei cam ce s-ar potrivi in materie de arbori. Ca elicii mi se par potrivite Raboesh seria 162 de 25mm diametru. Mi se par cele mai asemanatoare ca forma cu cele reale (mai ales conul ascutit dar si forma palelor). http://www.raboesch...._2-2010_WEB.pdf
Cand o sa am concret ceva o sa postez poze pe forum ca sa vada toata lumea. Poate si niste arbori demontati ca sa se lamureasca toti cum se face etansarea.
Hai sa avem spor!
Emil
Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 28 June 2011 - 08:16 PM
#97
Postat 28 June 2011 - 08:56 PM
FullMetalJacket, la 28 June 2011 - 05:18 PM, a spus:
Axul si lagarul de frictiune formeaza un ajustaj, toleranta acestuia fiind suficienta sa impiedice intrarea apei la presiuni mici. Axele de navo sunt din otel si sunt finisate foarte bine. Spitele de bicicleta se folosesc doar la rotile de bicicleta. Sa nu incepem sa aberam cu astfel de solutii inovatoare.
Daca nu stiti cu arata din punct de vedere constructiv un arbore de navomodel, mergeti si cumparati unul si apoi vedeti daca se poate inlocui cu spite de bicicleta, andrelele bunicii sau cu vreo sarma gasita pe la gunoi.
Think real!
Emil
Nu pot sa te contrazic deoarece nu am avut niciodata in mina un astfel de ax .
Spita de care spun este din inox.Se poate scoate axul din tub si apoi monta la loc??
#98
Postat 28 June 2011 - 09:34 PM
spike 2, la 28 June 2011 - 08:56 PM, a spus:
Spita de care spun este din inox.Se poate scoate axul din tub si apoi monta la loc??
Este vorba de precizia la care a fost prelucrata spita precum si de rugozitatea suprafetei prelucrate. Faptul ca e din inox inseamna doar ca rezista mult timp la coroziune.
De la ce e spita aia?
Cu stima!
Emil
#99
Postat 29 June 2011 - 06:31 AM
Impingator de 2400 CP
Nava de pasageri Tudor Vladimirescu
R.N.L.B. Ruby &Artur Reed 2
Yaht Milla - in lucru .
bobo shipyard
"Do not be a prisoner of his own style "- Armin van Buuren
#100
Postat 29 June 2011 - 09:20 AM
#101
Postat 29 June 2011 - 10:35 AM
ija61, la 27 June 2011 - 06:50 PM, a spus:
Asta conteaza asa ca sa pastrezi proportiile ca in rest nu cred ca este o problema, oricum eu o sa caut unele mai mici ca sunt foarte mari dupa parerea mea.
spor la treaba
Salut cu respect . Consider ca alegerea ta ( ax de 2 sau maxim de 3) este ok atat estetic cat si din punct de vedere functional .Axul de 2 din cate am vazut necesita un tub de 4 mm in diametru iar cel de 3mm un tub de 6 mm in diametru ( nu am vazut pana acum ax de 3mm cu tub de 5mm sa ramana spatiu si pentru lagare cu simeringuri cu tot ) si cred ca axul de 2 mm ar fi arhisuficient mai ales pentru al 3-lea motor central care necesita acea modificare atat prin pisele de lemn cat si prin piesa D rasina unde ai perfecta dreptate maxim 5mm diametru suporta la capat . Problema care se pune si marea mea dilema este urmatoare : unde putem gasi tuburi cu axe cu tot care sa fie in lungime de minim 290 sau 300 mm ( cam atat ar trebui sa aibe tubul de centru de la mototr pana la elice unde iese din piesa de rasina) avand in vedere ca si celelalte 2 tuburi laterale trebuie sa fie si ele destul de lungi avand in vedere ca trebuie sa treaca prin degajeurile a 3 coaste ( o lungime totala de aprox 14 cm ) + lungimea tubului pana la elice ( de aproximativ inca 13-14 cm )? Cred ca o sa raman fara par in cap tot cautand acele axe de 2 mm cu tubul de 4mm si lungimea de aproximativ 290mm la tub si 310 sau 330 mm la ax . Multumesc pentru rabdarea de a citi cele ce am scris mai sus . Spor la munca si mult calm ca e nevoie ! Stima
#102
Postat 29 June 2011 - 11:53 AM
Am fost astazi la magazinul autorc sa vad ce gasesc in materie de arbori. Pe stoc erau doar arbori M4 cu diametrul exterior de 5-6 mm, cam mare pentru cuirasat. La arbori mici cu ax de diametru 3-4mm etansarea este facuta direct de care lagarul de bronz. Unele axe cu diametrul mai mare (>5mm) aveau semering ptr etansare. Din pacate nu am gasit nimic potrivit pentru Bismark.
Acum ma gandesc sa cumpar axul de 3mm si sa folosesc un tub de alama de 4mm (interior de 3mm) de la Bricostore pe post de tub exterior, iar la unul dintre capete sa pun un lagar de bronz cu diametrul interior de 3 mm penrtu etansare.
dj.bobo, la 29 June 2011 - 06:31 AM, a spus:
Adevar graiesti ! Totusi sa ramanem cu picioarele pe pamant. Orice materiale poti procura sunt binevenite. Nu conteaza pentru ce au fost create ci doar ce poti face tu cu ele...DAR!!!... Nu pot fi de acord cu celebra spita de bicicleta. Am folosit si eu bucati de spita la comenzile de la captive si stiu ca nu respecta deloc abaterile de la cilidricitate si nici o rugozitate buna nu prea au. Adica aspectele esentiale pentru obtinerea unei etansari bune pe ax. Exista variante mai bune pentru construirea unui arbore navo "home made". Trebuiesc doar cautate, tinand in minte niste conditii esentiale care trebuiesc satisfacute. In rest iti dau dreptate: depinde de buget si pretentii.
Cu stima!
Emil
Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 29 June 2011 - 11:53 AM
#103
Postat 29 June 2011 - 02:38 PM
FullMetalJacket, la 29 June 2011 - 11:53 AM, a spus:
Am fost astazi la magazinul autorc sa vad ce gasesc in materie de arbori. Pe stoc erau doar arbori M4 cu diametrul exterior de 5-6 mm, cam mare pentru cuirasat. La arbori mici cu ax de diametru 3-4mm etansarea este facuta direct de care lagarul de bronz. Unele axe cu diametrul mai mare (>5mm) aveau semering ptr etansare. Din pacate nu am gasit nimic potrivit pentru Bismark.
Acum ma gandesc sa cumpar axul de 3mm si sa folosesc un tub de alama de 4mm (interior de 3mm) de la Bricostore pe post de tub exterior, iar la unul dintre capete sa pun un lagar de bronz cu diametrul interior de 3 mm penrtu etansare.
Am si eu o intrebare, ai zis ca lagarul din broz o sa aiba diametrul interior de 3mm, si cel exterior presupun ca este de 4mm avand in vedere ca vrei sa folosesti un tub de 4mm, nu?
Unde au gasit un lagar de genul asta, pt ca la AutoRc am gasit doar de 3mm interior si cu 5mm exterior.
Multumesc
#104
Postat 29 June 2011 - 02:50 PM
ija61, la 29 June 2011 - 02:38 PM, a spus:
Unde au gasit un lagar de genul asta, pt ca la AutoRc am gasit doar de 3mm interior si cu 5mm exterior.
Multumesc
6mm exterior nu 4.
O sa ma gandesc cum il prind.
Cu stima!
Emil
Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 29 June 2011 - 02:51 PM
#107
Postat 29 June 2011 - 11:53 PM
[2000]£25.34 http://www.deansmarine.co.uk/shop/product_info.php/cPath/35_46/products_id/images/pixel_trans.gifhttp://www.deansmarine.co.uk/shop/product_info.php/cPath/35_46/products_id/images/RABshaftsNI011.JPG
http://www.deansmarine.co.uk/shop/product_info.php/cPath/35_46/products_id/includes/languages/english/images/buttons/image_enlarge.gif
Totally maintenance-free propeller shafts developed for finer-scale models. The bearing housings on the motor side have self-lubricating bronze bearings and O-ring for water tightness. The Shafts can also be shortened.
Sleeves: Brass. Shafts: Stainless Steel (SS 304). Rear bearing: Delrin. Maximum RPM (revolutions/min.): 10,000.
The A frame bracket is in mouded high strenth nylon with brass bearings the 2 legs of the A frame are the commom 60% angle and the 3rd leg can be removed to make an A frame, or the 2 legs can be removed to make a P bracket, a universal mounting for all exposed shafts.
A = Tube Length, B= O.A. Length, C= Diameter, D= Cupling End, E= Prop end
#108
Postat 30 June 2011 - 09:27 AM
350-60 Spare Shaft 3x270mm +M3x11
358-01 Bronze bearings (2x) 3x6x6
BT6M - Brass Tube 6 x 0.45 mm 305 mm long Pcs per sleeve 3
#109
Postat 30 June 2011 - 09:29 AM
ija61, la 29 June 2011 - 03:17 PM, a spus:
O sa folosesti asa:
ax 3mm
tub 4mm
lagar de 3mm interior si 6mm exterior
sau
ax 3mm
tub 6mm
lagar de 3mm interior si ??mm exterior
Ax - 3mm (diametru exterior)
Tub - 4mm exterior, 3mm interior (are joc destul de mare cu axul si nu etanseaza de aceea pun bucsa de bronz la unul din capete)
Bucsa bronz - 6mm exterior, 3mm interior (diametrul interior face ajustaj intermediar cu axul) (ajustajul cu joc permite rotirea axului dar are toleranta mai mare, ajustajul intermediar permite rotirea axului si are o toleranta mai mica ceea ce permite etansarea, ajustajul cu strangere, dupa cum ii spune si numele nu permite rotirea axului - Masini si Organe de Masini - manual de clasa XI).
Trebuie sa rezolv doar problema prinderii bucsei de tubul exterior la capatul dinspre elicie.
mysku82, la 29 June 2011 - 10:37 PM, a spus:
Diametrul tubului exterior este prea mare - 6mm, asta inseamna ca tubul trebuie sa ramana in interiorul coci si numai axul trebuie sa iasa afara.
Cu stima!
Emil
Aceasta postare a fost editata de FullMetalJacket: 30 June 2011 - 09:33 AM
#110
Postat 30 June 2011 - 09:41 AM
ija61, la 30 June 2011 - 09:27 AM, a spus:
350-60 Spare Shaft 3x270mm +M3x11
358-01 Bronze bearings (2x) 3x6x6
BT6M - Brass Tube 6 x 0.45 mm 305 mm long Pcs per sleeve 3
Combinatia merge dar vezi si tu ca la autorc axul este stoc 0.
La lungimea asta a tubului va trebui sa iesi cu tubul afara din coca pana la elicie (ma refer la arbori laterali) Diametrul exterior al tubului de 6mm este cam mare si va fi inestetic in comparatie cu axul original.
Cu stima!
Emil
#111
Postat 30 June 2011 - 09:53 AM
FullMetalJacket, la 30 June 2011 - 09:41 AM, a spus:
La lungimea asta a tubului va trebui sa iesi cu tubul afara din coca pana la elicie (ma refer la arbori laterali) Diametrul exterior al tubului de 6mm este cam mare si va fi inestetic in comparatie cu axul original.
Cu stima!
Emil
Salut.
Nu sunt de la AutoRC sunt de aici: http://www.deansmari.../shop/index.php
Mai am o varianta cu tub de 5 si ax de 2 dar inca nu am facut masuratorile sa vad daca imi ajunge axul, ca asta are doar 230mm parca.
Iar la cele laterale, avand in vedere ca o sa fac eu arborele ma gandeam sa aduc tubul doar pana la marginea bordajului si sa il expun foarte putin si sa lungesc capatul axului dinspre elice, in asa fel in cat sa se vada extrem de putin din tub si axul sa iasa afara.
#112
Postat 30 June 2011 - 03:26 PM
#113
Postat 30 June 2011 - 06:26 PM
ija61, la 30 June 2011 - 09:53 AM, a spus:
Tehnic, axul trebuie sa fie cat mai putin in consola, deci, interesul tau este sa aduci tubul, de fapt lagarul, cat mai aproape de elice.
Multa bafta.
#114
Postat 30 June 2011 - 08:46 PM
dan_mitea, la 30 June 2011 - 06:26 PM, a spus:
Multa bafta.
Hmmm de fiecare data cand cred ca am gasit solutia apare o problema..... incep sa cred ca nu mai este un hobby :ph34r::). Glumesc... Multumesc pentru sfat, o sa masor iar si sa vad cum fac sa folosesc un ax si un tub mai mic.
Multumesc si spor.
#115
Postat 01 July 2011 - 06:25 AM
Multa, multa bafta.
#116
Postat 01 July 2011 - 08:24 AM
dan_mitea, la 01 July 2011 - 06:25 AM, a spus:
Multa, multa bafta.
Ai fost foarte clar, ideea era ca vroiam sa pun elicea cat mai departe de lagar ca sa pot as scot tubul cat mai putin din bordaj ca esta prea mare si ar arata urat. Acum o sa caut unul mai subtire ca sa pot sa-l scot mai mult din bordaj si o sa pot sa pun elicea mai aproape de lagar.
Multumesc
#117
Postat 02 July 2011 - 07:25 PM
Am o MARE problema.
Eu am luat decizia de a face modelul cu motorizarea cu 3 elici dupa ce am lipit chila. Acum m-am apucat sa dau gauri cu un burghiu si o bordmasina dar m-am oprit ca nu o sa am sorti de izbanda.
A mai facut cineva greseala mea si a reusit sa o scoata la capat?
Intrebarea este cum dau o gaura de 10mm prin piesa centrala de la pupa?
Sau exista vreo metoda prin care pot sa dezlipesc piesa si sa o pot pune la loc dupa aceea?
Chiar am nevoie de ajutor la asta.
Va multumesc anticipat
#118
Postat 02 July 2011 - 09:47 PM
dan_mitea, la 01 July 2011 - 06:25 AM, a spus:
Multa, multa bafta.
Si daca pui tubul pana la iesirea din coca iar la capatul dinspre elicie, in suport, mai pui un lagar?!?! Asa poti sa folosesti un ax de 4mm.
Ce zici?
Cu stima!
Emil
#119
Postat 02 July 2011 - 10:39 PM
Multa, multa bafta.
#120
Postat 06 July 2011 - 07:52 PM
Va rog spuneti si celor care nu se prea pricep.Multumesc.