Modelism - RHC Forum: motorizare Cuirasatul Bismark - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 29 Pagini +
  • « Prima
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

motorizare Cuirasatul Bismark recomandari motorizari

#751 Useril este offline   robert_marius 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 30-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Toulon, France

Postat 29 June 2012 - 08:26 AM

Vezi postareanavigator, la 29 June 2012 - 07:44 AM, a spus:

Hai sa inventariem canalele: pe primele 4, de pe cele doua stickuri, pui guvernarea. La primul stick, pe un vertical pui motorul din centru (cu esc-ul sau), iar pe orizontal carma. La al doilea stick programezi o mixare in X (incrucisata) intre cele doua canale pentru cele doua motoare (cu esc-uri separate) astfel incat sa le poti manevra cum ai manevra un tanc cu joystickul. Ai obtine o manevrabilitate totala.
Pe al cincelea canal pui rotatia turelelor. Poti folosi un potentiometru pentru orice unghi dorit sau un switch cu 3 pozitii pentru trei pozitii prestabilite.
Pe al saselea diverse lumini (cu modulul necesar la receptor). Folosesti alt switch cu 2 sau 3 pozitii.


Deci pana acum iti ajung 6. Nu-i obligatoriu cu 8, insa cu inca 2 mai poti controla ceva, ce o sa-ti mai treaca prin cap pe parcurs. Ti-am recomandat statia aia deoarece este foarte buna ca posibilitati de programare a mixarilor si este de incredere ca firma si materiale bagate in ea. Plus ca poate te va tenta vreodata si aero (avioane sau elicoptere) pentru care este dedicata. Multi isi iau statii de 6-8 canale ieftine de pana in 400 lei si apoi destui se tot vaicaresc pe forum ca au probleme, cerand ajutor. Nu-s prieten cu fasconal, ba din contra, nu ca as fi dusman (Doamne fereste) dar ne-am contrat odata pe subiectul unei semnaturi ce o afisa. Dar statia merita banii aia (700 lei la cat o vinde acum) in configuratia prezentata.

Pai de ce 4 canale pentru motoare si guvernare, m-am uitat putin peste schema neamtului si din cate inteleg eu el nu foloseste decat 2, sau ma insel eu?Fisier atasat  Motorssetup.jpg (56.88K)
Number of downloads: 132
Si din schema asta tot acelasi lucru intelegFisier atasat  4-chsetup.jpg (68.91K)
Number of downloads: 127

Aceasta postare a fost editata de robert_marius: 29 June 2012 - 08:30 AM

0

#752 Useril este offline   robert_marius 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 30-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Toulon, France

Postat 29 June 2012 - 08:35 AM

Vezi postareanavigator, la 29 June 2012 - 07:44 AM, a spus:

Hai sa inventariem canalele: pe primele 4, de pe cele doua stickuri, pui guvernarea. La primul stick, pe un vertical pui motorul din centru (cu esc-ul sau), iar pe orizontal carma. La al doilea stick programezi o mixare in X (incrucisata) intre cele doua canale pentru cele doua motoare (cu esc-uri separate) astfel incat sa le poti manevra cum ai manevra un tanc cu joystickul. Ai obtine o manevrabilitate totala.
Pe al cincelea canal pui rotatia turelelor. Poti folosi un potentiometru pentru orice unghi dorit sau un switch cu 3 pozitii pentru trei pozitii prestabilite.
Pe al saselea diverse lumini (cu modulul necesar la receptor). Folosesti alt switch cu 2 sau 3 pozitii.


Deci pana acum iti ajung 6. Nu-i obligatoriu cu 8, insa cu inca 2 mai poti controla ceva, ce o sa-ti mai treaca prin cap pe parcurs. Ti-am recomandat statia aia deoarece este foarte buna ca posibilitati de programare a mixarilor si este de incredere ca firma si materiale bagate in ea. Plus ca poate te va tenta vreodata si aero (avioane sau elicoptere) pentru care este dedicata. Multi isi iau statii de 6-8 canale ieftine de pana in 400 lei si apoi destui se tot vaicaresc pe forum ca au probleme, cerand ajutor. Nu-s prieten cu fasconal, ba din contra, nu ca as fi dusman (Doamne fereste) dar ne-am contrat odata pe subiectul unei semnaturi ce o afisa. Dar statia merita banii aia (700 lei la cat o vinde acum) in configuratia prezentata.

Bine, chestia cu statia inteleg ca este mai mult decat ok si ma gandesc sa o iau, chiar daca nu ii voi folosi toate canalele, dar sunt totusi nelamurit de distributia canalelor. Pentru mine lucrurile erau destul de clare in ceea ce priveste atribuirea a 2 canale pentru directie si propulsie, vad ca tu imi prezinti optiunea cu 4, nu prea mai inteleg nimic. Si sa nu uitam ca mai vreau sa motorizez si artileria secundara.
0

#753 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 June 2012 - 12:42 PM

Motoarele foloseste-le cu 12V caci sunt de 12V. Nu stiu cine foloseste 6 dar poate are motor de 6V. Sau o sa-i mearga ca melcul daca pune motoarele astea la 6V
Eu ti-am dat o solutie pentru o statie cu multe canale si cu posibilitati extinse de manevra. Poti da un motor inainte si unul inapoi independent de carme si de motorul central. Solutia neamtului e una pentru cei cu doar 4 canale si fara programare (deci trebuie sa-si mai cumpere un mixer extern).

Acumulatorii aia sunt foarte buni, daca au 12Ah o sa ai o autonomie mare. Poti pune 10 bucati inseriate dar ai grija ca ESC-urile sa fie construite pentru 10 celule Nimh.


0

#754 Useril este offline   robert_marius 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 30-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Toulon, France

Postat 29 June 2012 - 04:07 PM

Vezi postareanavigator, la 29 June 2012 - 12:42 PM, a spus:

Motoarele foloseste-le cu 12V caci sunt de 12V. Nu stiu cine foloseste 6 dar poate are motor de 6V. Sau o sa-i mearga ca melcul daca pune motoarele astea la 6V
Eu ti-am dat o solutie pentru o statie cu multe canale si cu posibilitati extinse de manevra. Poti da un motor inainte si unul inapoi independent de carme si de motorul central. Solutia neamtului e una pentru cei cu doar 4 canale si fara programare (deci trebuie sa-si mai cumpere un mixer extern).

Acumulatorii aia sunt foarte buni, daca au 12Ah o sa ai o autonomie mare. Poti pune 10 bucati inseriate dar ai grija ca ESC-urile sa fie construite pentru 10 celule Nimh.

Si cum stiu eu daca esc-urile sunt construite pentru cele 10 celule Nimh? Imi poti recomanda niste esc-uri decente si un V-tail mixer? De la sierra sau auto-Rc sau de oriunde altundeva, dar am vazut ca au super produse. Am vazut tot felul de module, switch-uri superminiaturizate, pacat ca nu stiu eu sa le folosesc. Chiar trebuie sa imi iau aceste ESC-uri, banuiesc ca au si BEC incorporat, precum si statie ca sa ma apuc de motorizare. Pana atunci fixez arborii si motoarele pe pozitii, ca doar ce am primit si restul materialelor (batiuri, cuplaje etc), dar trebuie sa ma gandesc in acelasi timp si la motorizarea turelelor, modificarea servo-urilor sau achizitionarea unor module pentru ele. Dar ca sa vad cum functioneaza, am nevoie de toate componentele electronice.
Inca o intrebare referitoare la motoare, am vazut ca neamtul a pus niste condensatori pe motoare. Acele Igarashi pe care le am au cate 2 componente electronice (rezistori?) mici albastre lipite intre poli. Mai au nevoie de acele condensatoare?

Aceasta postare a fost editata de robert_marius: 29 June 2012 - 04:08 PM

0

#755 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 June 2012 - 06:34 PM

La orice ESC care se respecta e scris in caracteristicile prezentate pe siteurile care se respecta si in manual, intre ce limite de tensiune functioneaza.

BEC-ul din ESC-uri, daca exista caci sunt si ESC-uri fara BEC, sunt de obicei de curent mic, 1 A. Maxim dar rar 1,5A. Deci trebuie sa-ti iei un BEC extern, de 3-5 A, dar neaparat in comutatie, nu liniar si care sa aiba tensiunea de intrare de cel putin 15V (cele cu tensiuni de intrare mai mari de 10V sunt de obicei in comutatie si se numesc SBEC cu S de la switching). Un ESC pentru motorul tau ar putea fi http://www.autorc.ro...r-thor-12v.html dar musai cu SBEC extern (unul singur pentru tot vaporul) ca de exemplu acesta http://www.autorc.ro...entru-lipo.html care din pacate nu mai e pe stoc dar pot fi comandate.


Posibil sa fie condensatori pemtru deparazitare acele piese albastre. Daca mi le-ai arata intr-o poza poate ti-as confirma ferm. Sunt producatori care includ aceste condensatoare in motoarele lor, de obicei doar cele conectate intre cate un pol al motorului si carcasa, nu si cel conectat intre cei doi poli. De multe ori sunt ascunsi in interior si pot fi vazuti foarte greu prin fantele de aerisire, dar pot fi "simtiti" cu un capacimetru conectat intre carcasa si oricare dintre poli care iti va arata dublul capacitatii fiecarui condensator deoarece ii vede in paralel. Pot avea intre 10nF si 100nF. Dar se zice (am auzit de la o somitate in barci de pescuit de aici de pe forum) ca la statiile de 2,4G nu mai sunt necesari. La statiile de 27-75MHz, erau obligatoriu de pus. Nu stiu ce statie foloseste neamtul.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 29 June 2012 - 06:41 PM



0

#756 Useril este offline   robert_marius 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 30-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Toulon, France

Postat 29 June 2012 - 11:20 PM

Vezi postareanavigator, la 29 June 2012 - 06:34 PM, a spus:

La orice ESC care se respecta e scris in caracteristicile prezentate pe siteurile care se respecta si in manual, intre ce limite de tensiune functioneaza.

BEC-ul din ESC-uri, daca exista caci sunt si ESC-uri fara BEC, sunt de obicei de curent mic, 1 A. Maxim dar rar 1,5A. Deci trebuie sa-ti iei un BEC extern, de 3-5 A, dar neaparat in comutatie, nu liniar si care sa aiba tensiunea de intrare de cel putin 15V (cele cu tensiuni de intrare mai mari de 10V sunt de obicei in comutatie si se numesc SBEC cu S de la switching). Un ESC pentru motorul tau ar putea fi http://www.autorc.ro...r-thor-12v.html dar musai cu SBEC extern (unul singur pentru tot vaporul) ca de exemplu acesta http://www.autorc.ro...entru-lipo.html care din pacate nu mai e pe stoc dar pot fi comandate.


Posibil sa fie condensatori pemtru deparazitare acele piese albastre. Daca mi le-ai arata intr-o poza poate ti-as confirma ferm. Sunt producatori care includ aceste condensatoare in motoarele lor, de obicei doar cele conectate intre cate un pol al motorului si carcasa, nu si cel conectat intre cei doi poli. De multe ori sunt ascunsi in interior si pot fi vazuti foarte greu prin fantele de aerisire, dar pot fi "simtiti" cu un capacimetru conectat intre carcasa si oricare dintre poli care iti va arata dublul capacitatii fiecarui condensator deoarece ii vede in paralel. Pot avea intre 10nF si 100nF. Dar se zice (am auzit de la o somitate in barci de pescuit de aici de pe forum) ca la statiile de 2,4G nu mai sunt necesari. La statiile de 27-75MHz, erau obligatoriu de pus. Nu stiu ce statie foloseste neamtul.

Uite, iti trimit o poza a motorului si caracteristicile sale.Fisier atasat  Picture-004.jpg (33.97K)
Number of downloads: 188Fisier atasat  caracteristici-motor.jpg (29.62K)
Number of downloads: 179
Tensiunea nominala este 12V, dar din cate inteleg opereaza pe tensiuni intre 6 si 24V. In cazul asta pot folosi doar 6 baterii din cele pe care ti le-am aratat (7.2V) sau daca tensiunea nominala este 12V atunci e mai bine sa folosesc 10 astfel de baterii (12V)? Oricum, asta nu schimba cu nimic tipul de ESC si banuiesc ca trebuie cate un ESC pentru fiecare motor? Iar V-tail mixer nu mai trebuie? As avea nevoie de configuratia exacta ca sa stiu ce cumpar.
In ceea ce priveste statia, m-ai convins, asa ca o sa o iau pe cea de la Fasconal, am verificat si pretul pe net, una noua fiind cam la 230 USD fara cutie de transport. Banuiesc ca este aceeasi configuratie ca cea a lui Fasconal. Asta ca sa poti sa-ti faci o idee de ce mi-ar mai trebui. Vreau sa comand si acumulatorii, dar trebuie sa stiu exact cati pentru ca m-am gandit deja la un sistem din tuburi de PVC de scurgere, diam. 40mm si am vazut pe acelasi site si un charger pentru ei. Ideea cu tubul am gasit-o tot pe un site Fisier atasat  battery holder.jpg (179.97K)
Number of downloads: 194Fisier atasat  battery holder x 2.jpg (227.68K)
Number of downloads: 211
In concluzie ceea ce am pana acum sunt: statia cu receiver-ul, 3 motoare Igarashi n2738, servo pentru carme, 10 servo pentru turele (principale si secundare), arbori, elici, cuplaje cardanice. Acum imi mai trebuie partea electronica pentru motoare si pentru turele.
Multumesc pentru rabdare, si astept un raspuns pentru configuratie (cate esc-uri, am percutat ce tip, cati acumulatori si daca mai consideri altceva necesar)
O seara buna,
Robert
0

#757 Useril este offline   robert_marius 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 30-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Toulon, France

Postat 29 June 2012 - 11:47 PM

Vezi postareanavigator, la 29 June 2012 - 06:34 PM, a spus:

La orice ESC care se respecta e scris in caracteristicile prezentate pe siteurile care se respecta si in manual, intre ce limite de tensiune functioneaza.

BEC-ul din ESC-uri, daca exista caci sunt si ESC-uri fara BEC, sunt de obicei de curent mic, 1 A. Maxim dar rar 1,5A. Deci trebuie sa-ti iei un BEC extern, de 3-5 A, dar neaparat in comutatie, nu liniar si care sa aiba tensiunea de intrare de cel putin 15V (cele cu tensiuni de intrare mai mari de 10V sunt de obicei in comutatie si se numesc SBEC cu S de la switching). Un ESC pentru motorul tau ar putea fi http://www.autorc.ro...r-thor-12v.html dar musai cu SBEC extern (unul singur pentru tot vaporul) ca de exemplu acesta http://www.autorc.ro...entru-lipo.html care din pacate nu mai e pe stoc dar pot fi comandate.


Posibil sa fie condensatori pemtru deparazitare acele piese albastre. Daca mi le-ai arata intr-o poza poate ti-as confirma ferm. Sunt producatori care includ aceste condensatoare in motoarele lor, de obicei doar cele conectate intre cate un pol al motorului si carcasa, nu si cel conectat intre cei doi poli. De multe ori sunt ascunsi in interior si pot fi vazuti foarte greu prin fantele de aerisire, dar pot fi "simtiti" cu un capacimetru conectat intre carcasa si oricare dintre poli care iti va arata dublul capacitatii fiecarui condensator deoarece ii vede in paralel. Pot avea intre 10nF si 100nF. Dar se zice (am auzit de la o somitate in barci de pescuit de aici de pe forum) ca la statiile de 2,4G nu mai sunt necesari. La statiile de 27-75MHz, erau obligatoriu de pus. Nu stiu ce statie foloseste neamtul.

Si mai este o chestie pe care am observat-o ulterior. SBEC-cul recomandat de tine este pentru Lipo, iar eu voi folosi Nimh. Eventual spune-mi ce caracteristici trebuie sa aiba atat ESC-urile, cat si BEC-ul si gasesc eu pe undeva. Practic, din cate inteleg de la tine, ar trebui sa fie compatibili Nimh, sa suporte un curent de 15A (ma refer la esc-uri) si sa suporte o tensiune de intrare de 12 volti (10 celule), iar in ceea ce priveste BEC-ul sa fie un S-BEC sa duca 3-5 amperi si nu am inteles de ce trebuie minim 15 V la tensiunea de intrare atata timp cat eu folosesc acumulatori de 12 V maxim. Daca am gresit corecteaza-ma si spune-mi tu specifiicatiile pe care le-ai folosi tu.
Scuze pentru doua postari la rand, dar nu mai puteam sa o editez pe precedenta.
Stima,
Robert

Aceasta postare a fost editata de robert_marius: 29 June 2012 - 11:51 PM

0

#758 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 30 June 2012 - 07:30 AM

...nu s-ar putea folosi pentru miscarea turelelor asa ceva?...ma gandesc ca tot pentru asa ceva sunt concepute...

http://www.tancuri.ro/11-piese
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#759 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2012 - 09:14 AM

Raspund in ordinea intrebarilor ca sa nu pun citate:

1. Aia sunt condensatorii si sunt foarte buni, deci nu-ti mai bate capul cu asa ceva.

2. Nu folosi motorul la 6V deoarece va da o putere de iesire prea mica.

3. Cate un esc pe fiecare motor folosesti, doar daca vrei ca motoarele sa se roteasca diferit ca turatie si sens la un moment dat, ceea ce ajuta la manevrabilitate in anumite situatii. Si asa, un coleg se plangea ca doar cu carmele pe care le-a cumparat in prima faza, modelul nu prea cotea usor si se gandea sa puna niste carme mai mari.

4. V tail mixer nu mai ai nevoie la statia de la fasconal care la AutoRC costa 999,1 lei http://www.autorc.ro...-102-servo.html fara geanta, cu receptor si patru servouri (intraba-l daca le da si el la pachet in pretul ala de 700 lei, un servo de ala costand 53 lei).

5. Foloseste tuburi de plastic doar pentru consolidare mecanica. La acumulatorii pe care mi i-ai aratat sa le lipesti cu cositor lamelele intre ele caci doar contacte prin presiune nu sunt de inredere, cedeaza repede datorita umezelii si deci a oxidarilor accentuate. De asemenea si firele finale de plus si minus sa fie cositorite la primul si ultimul acumulator din serie.

6. SBEC ala merge foarte bine si cu Nimh. In ziua de azi cand se folosesc Lipo pe scara larga, producatorul (un chinez) nu si-a mai batut capul sa scrie si de alte tehnologii de acumulatori. Iar AutoRC a tradus doar textul de pe HK. Merge la fel de bine si cu Lipo si cu LiFepo si cu Nimh si cu Pb. Importanta este limita de tensiune de la intrare care in cazul de fata e de 8-40 V. Si bineinteles curentul maxim pe care il poate debita. De ce am zis de 15V cand tu folosesti 10 celule a cate 1,2 V? Pai 1,2V este o valoare medie, nominala, pentru o celula de Nimh care proaspat incarcata la maxim poate atinge 1,4-1,5V, iar cand se considera descarcata poate cobora la 1 - 0,8 V, in functie de curentul tras din ea.Si nici nu e bine sa pui componente la limita, intotdeauna e bine sa lasi o rezerva pentru a nu scurta drastic viata lor.




Acuma legat de motorasele aratate de OldMann, nu sunt decat niste simple motorase cu reductor, fara nimic electronic in ele. Exact ca un servo caruia ii indepartezi partea electronica si il modifici un pic mecanic sa se poata roti la nesfarsit (am descris undeva mai sus cum se face asta). Ramane problema comandarii lor cu statia de telecomanda si a limitarii cursei turelei, daca aceasta din urma nu are voie sa se roteasca 360 de grade. In tancurile unde se monteaza aceste motorase, limitarea se realizeaza cu un opritor si un sistem de prindere a acestor reductoare cu arculet care permite indepartarea pinionului de cremaliera turelei astfel ca nu se blocheaza motorul sa se arda, el sau electronica de comanda. Si nici nu se rup dintii decat se uzeaza . Insa fenomenul este semnalizat sonor prin pacanituri si se presupune ca pilotul va intrerupe comanda. In plus sunt mai mari decat servourile nano si micro.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 30 June 2012 - 09:16 AM



0

#760 Useril este offline   robert_marius 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 30-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Toulon, France

Postat 30 June 2012 - 10:23 AM

Vezi postareanavigator, la 30 June 2012 - 09:14 AM, a spus:

Raspund in ordinea intrebarilor ca sa nu pun citate:

1. Aia sunt condensatorii si sunt foarte buni, deci nu-ti mai bate capul cu asa ceva.

2. Nu folosi motorul la 6V deoarece va da o putere de iesire prea mica.

3. Cate un esc pe fiecare motor folosesti, doar daca vrei ca motoarele sa se roteasca diferit ca turatie si sens la un moment dat, ceea ce ajuta la manevrabilitate in anumite situatii. Si asa, un coleg se plangea ca doar cu carmele pe care le-a cumparat in prima faza, modelul nu prea cotea usor si se gandea sa puna niste carme mai mari.

4. V tail mixer nu mai ai nevoie la statia de la fasconal care la AutoRC costa 999,1 lei http://www.autorc.ro...-102-servo.html fara geanta, cu receptor si patru servouri (intraba-l daca le da si el la pachet in pretul ala de 700 lei, un servo de ala costand 53 lei).

5. Foloseste tuburi de plastic doar pentru consolidare mecanica. La acumulatorii pe care mi i-ai aratat sa le lipesti cu cositor lamelele intre ele caci doar contacte prin presiune nu sunt de inredere, cedeaza repede datorita umezelii si deci a oxidarilor accentuate. De asemenea si firele finale de plus si minus sa fie cositorite la primul si ultimul acumulator din serie.

6. SBEC ala merge foarte bine si cu Nimh. In ziua de azi cand se folosesc Lipo pe scara larga, producatorul (un chinez) nu si-a mai batut capul sa scrie si de alte tehnologii de acumulatori. Iar AutoRC a tradus doar textul de pe HK. Merge la fel de bine si cu Lipo si cu LiFepo si cu Nimh si cu Pb. Importanta este limita de tensiune de la intrare care in cazul de fata e de 8-40 V. Si bineinteles curentul maxim pe care il poate debita. De ce am zis de 15V cand tu folosesti 10 celule a cate 1,2 V? Pai 1,2V este o valoare medie, nominala, pentru o celula de Nimh care proaspat incarcata la maxim poate atinge 1,4-1,5V, iar cand se considera descarcata poate cobora la 1 - 0,8 V, in functie de curentul tras din ea.Si nici nu e bine sa pui componente la limita, intotdeauna e bine sa lasi o rezerva pentru a nu scurta drastic viata lor.


Acuma legat de motorasele aratate de OldMann, nu sunt decat niste simple motorase cu reductor, fara nimic electronic in ele. Exact ca un servo caruia ii indepartezi partea electronica si il modifici un pic mecanic sa se poata roti la nesfarsit (am descris undeva mai sus cum se face asta). Ramane problema comandarii lor cu statia de telecomanda si a limitarii cursei turelei, daca aceasta din urma nu are voie sa se roteasca 360 de grade. In tancurile unde se monteaza aceste motorase, limitarea se realizeaza cu un opritor si un sistem de prindere a acestor reductoare cu arculet care permite indepartarea pinionului de cremaliera turelei astfel ca nu se blocheaza motorul sa se arda, el sau electronica de comanda. Si nici nu se rup dintii decat se uzeaza . Insa fenomenul este semnalizat sonor prin pacanituri si se presupune ca pilotul va intrerupe comanda. In plus sunt mai mari decat servourile nano si micro.



Ok, am inteles, m-am mai luminat ceva. Multumesc mult pentru rabdare, te mai intreb eu pe parcurs odata ce am toate componentele si incep potrivirea lor. Sper sa ma descurc si sa nu ard ceva. Acum o sa cxomand acumulatorii ca vor veni ceva mai greu si o sa iau 3 ESC-uri. Multumesc inca o data!
Stima,
Robert

Aceasta postare a fost editata de robert_marius: 30 June 2012 - 10:24 AM

0

#761 Useril este offline   Bobo shipyard 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1315
  • Inregistrat: 01-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele. A state of trance . Armada music .

Postat 30 June 2012 - 09:21 PM

Vezi postareanavigator, la 29 June 2012 - 06:34 PM, a spus:

Dar se zice (am auzit de la o somitate in barci de pescuit de aici de pe forum) ca la statiile de 2,4G nu mai sunt necesari. La statiile de 27-75MHz, erau obligatoriu de pus. Nu stiu ce statie foloseste neamtul.
Salutare uite ce spun cei de la Futaba despre lucrul acesta1.

Citeaza

1. The two antennas must be kept as straight as possible. Otherwise it will
reduce the effective range.
2. The two antennas should be placed at 90 degrees to each other.
This is not a critical figure, but the most important thing is to keep the antennas
away from each other as much as possible.
Larger models can have large metal objects that can attenuate the RF signal.
In this case the antennas should be placed at both sides of the model. Then
the best RF signal condition is obtained at any flying attitude.
3. The antennas must be kept away from conductive materials, such as metal and carbon by at least a half inch. The coaxial
part of the antennas does not need to follow these guidelines, but do not bend it in a small radius.
4. Keep the antennas away from the motor, ESC, and other noise sources as much as possible

La punctul 4 acest citat este extras din manualul de la Futaba 6EX 2,4 Ghz si banuiesc ca masuri de atenuarea acestora trebuiesc luate.
Toate cele bune si multa,multa bafta.
0

#762 Useril este offline   robert_marius 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 30-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Toulon, France

Postat 01 July 2012 - 12:36 AM

Vezi postareanavigator, la 29 June 2012 - 06:34 PM, a spus:

La orice ESC care se respecta e scris in caracteristicile prezentate pe siteurile care se respecta si in manual, intre ce limite de tensiune functioneaza.

BEC-ul din ESC-uri, daca exista caci sunt si ESC-uri fara BEC, sunt de obicei de curent mic, 1 A. Maxim dar rar 1,5A. Deci trebuie sa-ti iei un BEC extern, de 3-5 A, dar neaparat in comutatie, nu liniar si care sa aiba tensiunea de intrare de cel putin 15V (cele cu tensiuni de intrare mai mari de 10V sunt de obicei in comutatie si se numesc SBEC cu S de la switching). Un ESC pentru motorul tau ar putea fi http://www.autorc.ro...r-thor-12v.html dar musai cu SBEC extern (unul singur pentru tot vaporul) ca de exemplu acesta http://www.autorc.ro...entru-lipo.html care din pacate nu mai e pe stoc dar pot fi comandate.


Posibil sa fie condensatori pemtru deparazitare acele piese albastre. Daca mi le-ai arata intr-o poza poate ti-as confirma ferm. Sunt producatori care includ aceste condensatoare in motoarele lor, de obicei doar cele conectate intre cate un pol al motorului si carcasa, nu si cel conectat intre cei doi poli. De multe ori sunt ascunsi in interior si pot fi vazuti foarte greu prin fantele de aerisire, dar pot fi "simtiti" cu un capacimetru conectat intre carcasa si oricare dintre poli care iti va arata dublul capacitatii fiecarui condensator deoarece ii vede in paralel. Pot avea intre 10nF si 100nF. Dar se zice (am auzit de la o somitate in barci de pescuit de aici de pe forum) ca la statiile de 2,4G nu mai sunt necesari. La statiile de 27-75MHz, erau obligatoriu de pus. Nu stiu ce statie foloseste neamtul.

Salut!
Ce parere ai despre ESC-ul asta? Fisier atasat  MARINE15PlugnPlay.jpg (49.42K)
Number of downloads: 98. Eu cred ca merge foarte bine, ca si cel propus de tine, de altfel. Am gasit trei bucati la un super pret si vreau sa le iau daca crezi ca sunt ok.
Si am mai vazut un ESC pentru 3 servo Fisier atasat  ESC 3 servo.jpg (28.26K)
Number of downloads: 97. Banuiesc ca regleaza viteza servo-urilor e doar 7 euro. Crezi ca merita?
0

#763 Useril este offline   robert_marius 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 30-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Toulon, France

Postat 01 July 2012 - 12:56 AM

Am mai vazut si ESC-ul asta la un pret foarte bun, dar nu inteleg din decriere daca are si functie reverse: http://www.hobbyking...USHED_ESC.html. Sau toate au functie forward and reverse?
Ce parere ai?
0

#764 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 July 2012 - 12:54 PM

Vezi postareadj.bobo, la 30 June 2012 - 09:21 PM, a spus:

Salutare uite ce spun cei de la Futaba despre lucrul acesta1.
La punctul 4 acest citat este extras din manualul de la Futaba 6EX 2,4 Ghz si banuiesc ca masuri de atenuarea acestora trebuiesc luate.
Toate cele bune si multa,multa bafta.



Salut, multumesc pentru observatie. Inseamna ca si la 2,4G trebuie sa ne luam masuri de precautie si sa nu ne culcam pe o ureche ca 2,4G e infailibil.
Legat de "somitate", n-ai vazut ca e moda sa-ti acorzi titluri academice nemeritate? Abia astept sa-i retrag titlul colegului. :)



Robert, daca ESC-ul ala merge cu 10 celule nimh, ia-l.

Dispozitivul pentru reglarea vitezei la 3 servo (nu e ESC) pare ok. Daca erai din Bucuresti te rugam sa mai pui unul pe comanda si pentru mine.

Ultimul ESC nu are reverse. Ai putea sa-l folosesti la motorul central.


0

#765 Useril este offline   robert_marius 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 30-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Toulon, France

Postat 02 July 2012 - 10:19 PM

Vezi postareanavigator, la 01 July 2012 - 12:54 PM, a spus:

Salut, multumesc pentru observatie. Inseamna ca si la 2,4G trebuie sa ne luam masuri de precautie si sa nu ne culcam pe o ureche ca 2,4G e infailibil.
Legat de "somitate", n-ai vazut ca e moda sa-ti acorzi titluri academice nemeritate? Abia astept sa-i retrag titlul colegului. :rolleyes:



Robert, daca ESC-ul ala merge cu 10 celule nimh, ia-l.

Dispozitivul pentru reglarea vitezei la 3 servo (nu e ESC) pare ok. Daca erai din Bucuresti te rugam sa mai pui unul pe comanda si pentru mine.

Ultimul ESC nu are reverse. Ai putea sa-l folosesti la motorul central.

Salut!
Daca il primesc piesele comandate in timp util iti trimit si tie un dispozitiv pentru servo prin cineva. Daca nu, la sfarsitul lunii.
Stima,
Robert
0

#766 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 July 2012 - 06:29 AM

Vezi postarearobert_marius, la 02 July 2012 - 10:19 PM, a spus:

Salut!
Daca il primesc piesele comandate in timp util iti trimit si tie un dispozitiv pentru servo prin cineva. Daca nu, la sfarsitul lunii.
Stima,
Robert



Multumesc. O sa-l platesc persoanei respective, iti trimit un PM.


0

#767 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 10 July 2012 - 09:23 PM

In sfarsit mi-au venit carmele ( numai una !!!! ca au uitat sa mi le trimita pe amandoua, desi le comandasem =@ dar nu e nici 0 problema pentru ca imi trimit cealalta carma separat, am vb cu ei ).
Trebuie sa va spun ca am ramas impresionat de dimensiunile carmelor 8) dar in mod sigur o sa am control pe Bismarck.

Acum am dat comanda si la furci cu distantiere reglabile pentru a putea regla cum trebuie carmele, pe servo am articulatii cu bile si la incercarea anterioara am pus articulatii cu bile si pe manerul carmelor dar nu am putut sa le reglez cum trebuie.... adevarul e ca nici nu ma pricep :p
Oricum carmele anterioare in gol mergeau bine, dar pe apa asa cum am mai spus 0 ( zero ), probabil e din cauza ca articulatiile cu bile se misca si stanga dreapta nu numai inainte inapoi ( sper ca m-am exprimat bine )
In ce priveste modul de fixare al puntii superioare, pot spune ca am avut o inspiratie de geniu ....
Am cumparat distantiere metalice cu filet interior M3 si le fixez in suportii de lemn, apoi pun capacul si suruburi :yahoo:
Am ajuns la concluzia aceasta pentru ca folosind holsuruburi acestea ajung sa se invarta in gol.

Si cu aceasta ocazie ii multumesc si lui Leo pentru numere.
Numai bine :)
keep it simple stupid
0

#768 Useril este offline   leonard71 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 128
  • Inregistrat: 09-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Medgidia, Romania

Postat 10 July 2012 - 10:14 PM

Vezi postareaBismarck C., la 10 July 2012 - 09:23 PM, a spus:

In sfarsit mi-au venit carmele ( numai una !!!! ca au uitat sa mi le trimita pe amandoua, desi le comandasem =@ dar nu e nici 0 problema pentru ca imi trimit cealalta carma separat, am vb cu ei ).
Trebuie sa va spun ca am ramas impresionat de dimensiunile carmelor 8) dar in mod sigur o sa am control pe Bismarck.

Acum am dat comanda si la furci cu distantiere reglabile pentru a putea regla cum trebuie carmele, pe servo am articulatii cu bile si la incercarea anterioara am pus articulatii cu bile si pe manerul carmelor dar nu am putut sa le reglez cum trebuie.... adevarul e ca nici nu ma pricep :p
Oricum carmele anterioare in gol mergeau bine, dar pe apa asa cum am mai spus 0 ( zero ), probabil e din cauza ca articulatiile cu bile se misca si stanga dreapta nu numai inainte inapoi ( sper ca m-am exprimat bine )
In ce priveste modul de fixare al puntii superioare, pot spune ca am avut o inspiratie de geniu ....
Am cumparat distantiere metalice cu filet interior M3 si le fixez in suportii de lemn, apoi pun capacul si suruburi :yahoo:
Am ajuns la concluzia aceasta pentru ca folosind holsuruburi acestea ajung sa se invarta in gol.

Si cu aceasta ocazie ii multumesc si lui Leo pentru numere.
Numai bine :)


Salutare tuturor!

Cu placere! Daca mai este cineva interesat de numarul 68, asta seara cand mi-am ridicat abonamentul de la Kaufland, erau 2 numere 68. Unul l-am luat pentru Catalin si unul a ramas inca la magazin. Vanzatoarea chiar se plangea ca nu mai vrea nimeni Bismarck si ramane pe raft.

Toate bune!

Leo
0

#769 Useril este offline   robert_marius 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 30-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Toulon, France

Postat 11 July 2012 - 10:01 PM

Salut!
Am primit in sfarsit si statia, problema este ca nu stiu cum sa leg receptorul. Banuiesc trebuie legat la acumulatorii de la motoare, dar nu stiu cum. Imi trebuie banuiesc un cablu cu mufe speciale pentru el. Acumulatorii dau 12V si receptorul are nevoie doar de 4,8, asadar banuiesc ca trebuie sa pun un SBEC intre sursa de alimentare si receptor? Cine ma lamureste si pe mine? Daca trebuie luate cabluri ce fel de mufe trebuie? Apoi mai vad eu cum e cu statia pentru ca deocamdata imi cam apuc urechile la ea. Are foarte multe functii si nu prea stiu cum sa le folosesc, mai ales ca toate explicatiile sunt pentru aero...
Astept pareri,
Stima,
Robert
0

#770 Useril este offline   robert_marius 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 30-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Toulon, France

Postat 12 July 2012 - 03:35 PM

Salutare tuturor!
Poate sa ma lamureasca si pe mine cineva in ceea ce priveste alegerea unui charger pentru accu?
In principiu vreau sa achizitionez un incarcator universal pentru toate tipurile de acumulatori, care sa aiba si functie de echilibrare pentru acumulatorii Li-po. Ideea este ca voi incarca inclusiv acumulatorii de la motoare care sunt acumulatori Nimh cu 10 celule de cate 10000mAh. Majoritatea incarcatoarelor au specificat incarcare 0.1-5A. Am gasit si unele care au un curent de incarcare de pana la 10A. Intrebarea mea este daca curentul de incarcare are vreo legatura cu capacitatea de incarcare a acumulatorilor sau sunt doua chestii diferite. Mentionez ca respectivele chargere incarca numarul dorit de celule. Practic pentru acumulatori Nimh de 10000mAh (10 celule), in cazul meu, este suficient si un charger care are un curent de incarcare de pana la 5A?
Va multumesc pentru raspuns celor care ma pot lumina.
Stima,
Robert
0

#771 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 July 2012 - 04:31 PM

Vezi postarearobert_marius, la 11 July 2012 - 10:01 PM, a spus:

Salut!
Am primit in sfarsit si statia, problema este ca nu stiu cum sa leg receptorul. Banuiesc trebuie legat la acumulatorii de la motoare, dar nu stiu cum. Imi trebuie banuiesc un cablu cu mufe speciale pentru el. Acumulatorii dau 12V si receptorul are nevoie doar de 4,8, asadar banuiesc ca trebuie sa pun un SBEC intre sursa de alimentare si receptor? Cine ma lamureste si pe mine? Daca trebuie luate cabluri ce fel de mufe trebuie? Apoi mai vad eu cum e cu statia pentru ca deocamdata imi cam apuc urechile la ea. Are foarte multe functii si nu prea stiu cum sa le folosesc, mai ales ca toate explicatiile sunt pentru aero...
Astept pareri,
Stima,
Robert


Eu as lega asa: La acumulator leg SBEC si ESC-urile, toate cu firul rosu de intrare +Acumulator comun respectiv firul negru de intrare -Acumulator comun. Fiecare ESC il conectez cu mufa lui de servo la canalul corespunzator de la receptor dar atentie mare !!! cu firul de +5V (cel de pe mijloc, de obicei rosu) scos din partea de plastic (negru), izolat bine si lasat in aer!!! De la BEC, vi cu mufa de servo (cea care are doar firele negru si rosu) in gaura de la receptor destinata bateriei (de obicei scrie Batt sau simplu B ) daca receptorul are asa ceva. Adica de exemplu un receptor cu 8 canale are cele 8 locase ptr servo si al noualea locas pentru Battery (sau BEC). La receptoarele care nau n+1 locasuri, trebuie sa faci un artificiu, adica sa folosesti o ramificatie Y ca sa poti conecta servo si pe acel locas. Dar in general, la receptoarele moderne sunt n+1 gauri (grupuri de pini).

In restul canalelor, neocupate de ESC-uri, iti conectezi servourile necesare carmei, turelelor, macaralelor, etc. Daca trebuie sa conectezi 2 sau mai multe servo la o singura iesire de canal al receptorului, folosesti (confectionezi sau cauti prin magazine) ramificatii in Y sau faci dintr-o placuta de cablaj imprimat "universala" cu gaurele adecvate la 2,54 mm si din pini auriti cu sectiunea patrata si lungimea de cca. 12mm (sau cat o trebui ca nu mai stiu pe de rost), o ramificatie ptr cate servo vrei. Iti mai trebuie un cablu cu trei fire si conector de servo.


0

#772 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 July 2012 - 05:00 PM

Vezi postarearobert_marius, la 12 July 2012 - 03:35 PM, a spus:

Salutare tuturor!
Poate sa ma lamureasca si pe mine cineva in ceea ce priveste alegerea unui charger pentru accu?
In principiu vreau sa achizitionez un incarcator universal pentru toate tipurile de acumulatori, care sa aiba si functie de echilibrare pentru acumulatorii Li-po. Ideea este ca voi incarca inclusiv acumulatorii de la motoare care sunt acumulatori Nimh cu 10 celule de cate 10000mAh. Majoritatea incarcatoarelor au specificat incarcare 0.1-5A. Am gasit si unele care au un curent de incarcare de pana la 10A. Intrebarea mea este daca curentul de incarcare are vreo legatura cu capacitatea de incarcare a acumulatorilor sau sunt doua chestii diferite. Mentionez ca respectivele chargere incarca numarul dorit de celule. Practic pentru acumulatori Nimh de 10000mAh (10 celule), in cazul meu, este suficient si un charger care are un curent de incarcare de pana la 5A?
Va multumesc pentru raspuns celor care ma pot lumina.
Stima,
Robert



5A e destul pentru acumulatorii aia de 10Ah pe care ziceai ca o sa-i cumperi. O sa-i incarce in 2 ore cu detectarea saltului "delta V" de la sfarsitul incarcarii. Asta in teorie ca in practica... eu as prefera sa-i incarc cu 1A in 14 ore cu supravegherea temperaturii, sa nu treaca de 45 grade la suprafata lor. De ce iti zic asta? Ca in practica nu prea merge bine detectarea Delta V mai ales la pachete de multe celule si ori se opreste incarcarea timpuriu ori nu se mai opreste (pentru cazul asta incarcatoarele mai rasarite au si un timer de siguranta). E foarte multa teorie cu incarcarea acumulatorilor ce o gasesti pe siteuri specializate dar si in manualele incarcatoarelor "de firma" care chiar mai si respecta aceasta teorie. Altfel, cu incarcatoarele ieftine tip "chinezarie" iti faci treaba dar mai si risti sa te folosesti putin de acumulatori. E plin forumul de topice gen "ajutoor, acumulatorul nu mai are capacitatea asteptata desi l-am folosit de putine ori"
Niste incarcatoare care imi plac in momentul de fata sunt Graupner ULTRAMAT 16S si ULTRAMAT 18 care pot face balansari nu numai pe Lixx cu 300mA dar si pe Nixx insa doar cu 100 mA curenti de balansare. Primul balanseaza 6 celule iar al doilea 12 celule. (de incarcat incarca ambele mai multe celule, 14 respectiv 30 celule Nixx). Unde mai pui ca se conecteaza prin USB la PC si poti vizualiza cam tot ce vrei la programele de incarcat/descarcat/balansat. Eu detin deja Ultramat 16S dar o sa-mi iau un 18 cat de curand.
Daca vrei sa-ti incarci cu balansare sau macar sa gestionezi toate celulele in parte la incarcari/descarcari, sa nu uiti sa scoti fire intermediare de la puntile ce leaga elementele, nu groase ca firele principale de plus si minus, pe care o sa le termini cu un conector adecvat pentru balansare. Hai ca te-am zapacit rau, nu? Dar tu ai pomenit de echilibrarea intre celule, cu care sunt si eu de acord si o practic.


0

#773 Useril este offline   robert_marius 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 30-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Toulon, France

Postat 12 July 2012 - 05:58 PM

Vezi postareanavigator, la 12 July 2012 - 05:00 PM, a spus:

5A e destul pentru acumulatorii aia de 10Ah pe care ziceai ca o sa-i cumperi. O sa-i incarce in 2 ore cu detectarea saltului "delta V" de la sfarsitul incarcarii. Asta in teorie ca in practica... eu as prefera sa-i incarc cu 1A in 14 ore cu supravegherea temperaturii, sa nu treaca de 45 grade la suprafata lor. De ce iti zic asta? Ca in practica nu prea merge bine detectarea Delta V mai ales la pachete de multe celule si ori se opreste incarcarea timpuriu ori nu se mai opreste (pentru cazul asta incarcatoarele mai rasarite au si un timer de siguranta). E foarte multa teorie cu incarcarea acumulatorilor ce o gasesti pe siteuri specializate dar si in manualele incarcatoarelor "de firma" care chiar mai si respecta aceasta teorie. Altfel, cu incarcatoarele ieftine tip "chinezarie" iti faci treaba dar mai si risti sa te folosesti putin de acumulatori. E plin forumul de topice gen "ajutoor, acumulatorul nu mai are capacitatea asteptata desi l-am folosit de putine ori"
Niste incarcatoare care imi plac in momentul de fata sunt Graupner ULTRAMAT 16S si ULTRAMAT 18 care pot face balansari nu numai pe Lixx cu 300mA dar si pe Nixx insa doar cu 100 mA curenti de balansare. Primul balanseaza 6 celule iar al doilea 12 celule. (de incarcat incarca ambele mai multe celule, 14 respectiv 30 celule Nixx). Unde mai pui ca se conecteaza prin USB la PC si poti vizualiza cam tot ce vrei la programele de incarcat/descarcat/balansat. Eu detin deja Ultramat 16S dar o sa-mi iau un 18 cat de curand.
Daca vrei sa-ti incarci cu balansare sau macar sa gestionezi toate celulele in parte la incarcari/descarcari, sa nu uiti sa scoti fire intermediare de la puntile ce leaga elementele, nu groase ca firele principale de plus si minus, pe care o sa le termini cu un conector adecvat pentru balansare. Hai ca te-am zapacit rau, nu? Dar tu ai pomenit de echilibrarea intre celule, cu care sunt si eu de acord si o practic.

Multumesc mult pentru lamuriri, oricum am inceput sa ma prind, e destul de intuitiv sportul asta, dar mai trebuie si ceva notiuni de baza pentru a nu face prostii prea mari. Oricum, am gasit cate ceva despre conexiuni inclusiv in instructiunile SBEC-ului. Nu stiam care e treaba cu conectorii de la Futaba, dar acum imi este cat se poate de clar.
Am gasit un Ultramat 18 la 125 euro. Crezi ca pretul este bun? Nu tin neaparat sa am unul de top, ma multumesc si cu ceva mai ieftin, dar nu prea cunosc marcile. Am mai gasit ceva cam la aceleasi caracteristici, mai putin partea cu conectarea la calculator IMAX, Orion Advantage, Reactor 500, Fusion sau Thunder Power la pretuti de doua ori mai mici. Marcile astea iti spun ceva?
In ceea ce priveste dispozitivul pentru incetinirea servo-urilor, daca te mai intereseaza, ti-l pot trimite printr-o prietena la sfarsitul lunii (31 iulie sau 1 august)
O seara faina,
Robert
0

#774 Useril este offline   cornell26 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 14
  • Inregistrat: 10-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 July 2012 - 07:15 PM

Salut, ma intereseaza si pe mine un kit motorizare Bismark,(varianta cea mai ieftina ) m-ar ajuta foarte mult ajutorul cuiva care a trecut de etapa motorizarii . Astept raspuns ,multumesc.
0

#775 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 31 July 2012 - 01:52 PM

Vezi postareacornell26, la 26 July 2012 - 07:15 PM, a spus:

Salut, ma intereseaza si pe mine un kit motorizare Bismark,(varianta cea mai ieftina ) m-ar ajuta foarte mult ajutorul cuiva care a trecut de etapa motorizarii . Astept raspuns ,multumesc.

In ce priveste motoarele, eu am doua din astea http://www.sierra.ro...--40-p665p.html
si ca si acumulatori am doi din astia http://www.mikado.ro...5a-bat0200.html, legati in paralel + la + si - la -
Regulator am unul singur pentru ambele motoare, l-am cumparat anul trecut de la sierra.

Si radiocomanda am asta http://www.sierra.ro...lk-p3015p.html.

Stiu ca multi spun ca nu merge pe apa, pentru ca e nerecomandata pentru navomodele, dar crede-ma ca e o prostie, linistit duce Bismarck-ul, probabil ca nu pana la 300 de metri dar cel putin pana la 100, pentru ca mai departe nu il vezi

Despre carme am mai scris la pagina 25.
Astea sunt carmele : http://www.sierra.ro...-mm-p5371p.html
Si despre arbori iar am mai scris pe aici. Arborii sunt legati la motoare cu cuplaje rigide. Elicile sunt de 35 mm si oricum nu are viteza de speed boat.

Astazi l-am testat cu carmele noi ( cele mari ) montate si merge perfect. Eu sunt super incantat, e foarte important sa ia virajele cum trebuie, altfel o sa ai o nava care merge doar inainte si inapoi. ( am trecut prin asta :) )
Nici vorba de incalzire a motoarelor, a regulatorului, sau a altor componente.
Singurul lucru care imi mai ramane de facut este sa motorizez turelele cand vor aparea ( asta imi mai foloseste 1 canal de pe radiocomanda ) si imi mai ramane 1 canal sa mai fac inca ceva ( nu stiu ce ).
Merita toate eforturile sa il faci navigabil crede-ma. :)

Nu sunt specialist in navomodele, de fapt asta e primul pe care il fac, dar am ales configuratia asta pentru ca raportul calitate-pret este cel mai bun si nu e foarte complicat sa montezi componentele.

O zi buna.

Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 31 July 2012 - 01:54 PM

keep it simple stupid
0

#776 Useril este offline   Korbu 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 09-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Just Keep Walking..

Postat 31 July 2012 - 07:44 PM

Bismarck C. - link-urile nu prea merg, ar fi fost indicat sa spui ce ai folosit fara link-uri..

Seara buna.
0

#777 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 02 August 2012 - 11:00 AM

Fisier atasat  DSC02030.JPG (246.21K)
Number of downloads: 322

Poza :rolleyes:

Fisier atasat  DSC02031.JPG (264.63K)
Number of downloads: 327

Fisier atasat  DSC02032.JPG (231.53K)
Number of downloads: 332
keep it simple stupid
0

#778 Useril este offline   Korbu 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 09-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Just Keep Walking..

Postat 02 August 2012 - 10:42 PM

Bismarck C. - Salut.
Spune-mi si mie in imaginea pe care am atasat in reply, X-urile reprezinta locul unde trebuia prinsa puntea cu suruburile venite la un moment dat cu revista.
Fisier atasat  punte prindere.JPG (186.31K)
Number of downloads: 134
Vad ca tu ai mutat acele "puncete de prindere" la jumatate, cele incercuite cu rosu.
Intrebarea mea este: daca iti va afecta pe viitor la asezarea suprastructurii, nu stiu.. te-ai documentat inainte, ai vazut daca in zona aceea vine ceva care sa te incomodeze ?
0

#779 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 04 August 2012 - 11:00 AM

Vezi postareaKorbu, la 02 August 2012 - 10:42 PM, a spus:

Bismarck C. - Salut.
Spune-mi si mie in imaginea pe care am atasat in reply, X-urile reprezinta locul unde trebuia prinsa puntea cu suruburile venite la un moment dat cu revista.
Atasament punte prindere.JPG
Vad ca tu ai mutat acele "puncete de prindere" la jumatate, cele incercuite cu rosu.
Intrebarea mea este: daca iti va afecta pe viitor la asezarea suprastructurii, nu stiu.. te-ai documentat inainte, ai vazut daca in zona aceea vine ceva care sa te incomodeze ?


Acele puncte de prindere sunt puncte suplimentare, inca nu am terminat de facut si celelalte sisteme de prindere, respectiv inca 4 puncte de prindere a placii superioare ( cea mare ).
De documentat nu m-am documentat, dar stiu ca peste puntea existenta mai vine un strat si in cazul in care apare un element care ma incomodeaza voi muta elementele de prindere incercuite in alt loc.
In revista am primit holzsuruburi si asa cum am mai spus daca folosesc mult acele holzsuruburi ajung sa se invarta in gol.
Pe placa se vede ca sunt 6 gauri.

Numai bine. :rofl:

Aceasta postare a fost editata de Bismarck C.: 04 August 2012 - 11:02 AM

keep it simple stupid
0

#780 Useril este offline   Bismarck C. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 10-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Navomodelism

Postat 04 August 2012 - 11:06 AM

Fisier atasat  DSC02030.JPG (177.99K)
Number of downloads: 96
:rofl:
keep it simple stupid
0

Arata acest topic


  • 29 Pagini +
  • « Prima
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro